Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_01_21_339-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 38 of
38
with 100 items per page.
- 2016_01_21_339-seq2 type Speech.
- 2016_01_21_339-seq2 number "2".
- 2016_01_21_339-seq2 date "2016-01-21".
- 2016_01_21_339-seq2 isPartOf 2016_01_21_339.
- 2016_01_21_339-seq2 spokenAs 66.
- 2016_01_21_339-seq2 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie deputāti un deputātes! Dāmas un kungi! Šodien, barikāžu atceres dienā, pieminot mūsu cīnītājus par brīvu Latviju, man ir tas gods iesniegt jums “Ministru prezidenta pārskatu Saeimai par Latvijas nacionālo drošību”. Latvijas nacionālās drošības pamatmērķi ir: pirmkārt, nodrošināt drošas un stabilas Latvijas valsts pastāvēšanu, aizsargājot tās konstitucionālo iekārtu, pamatvērtības un brīvības, kā arī sekmējot sabiedrības labklājību un izaugsmi; otrkārt, līdzdarboties drošas un stabilas starptautiskās vides izveidē, kas, ņemot vērā globalizāciju un valstu savstarpējo mijiedarbību, mazinās arī Latvijas drošības riskus un izaicinājumus. Lai gan šobrīd nav identificējami tieši draudi Latvijas valstij, tās drošībai un labklājībai, tomēr gan iekšpolitiski, gan ārpolitiski pastāv dažādi drošības riski un apdraudējumi, kuru savlaicīga noteikšana un novēršana ir svarīga nacionālās drošības un stabilitātes garantēšanai. Iesniegtajā pārskatā ir sniegts Latvijas drošības iestāžu un atbildīgo nozaru ministriju izvērtējums par pašlaik būtiskākajiem Latvijas nacionālās drošības riskiem un darbībām to mazināšanai. Šajā ziņojumā klasificēta informācija nav sniegta. Godātie deputāti! Mēs, Eiropā un pasaulē, šodien dzīvojam trauksmainā laikā. Aizvadītajā gadā mēs pieredzējām mēģinājumus apšaubīt starptautisko kārtību, kā arī pieaugošus terorisma draudus un vēl nepieredzētu migrācijas krīzi. Krievijas agresija Ukrainā arī 2015.gadā turpināja apdraudēt mieru un stabilitāti Eiropā. Krīzes atrisināšanā būtisks progress līdz šim nav panākts - par spīti trauslajam pamieram Ukrainas austrumos. Turpinās Krievijas mēģinājumi ietekmēt Latvijas nacionālo drošību. Agresīva propaganda, ekonomisko sankciju noteikšana, militārā spēka demonstrēšana un vēl nebijusi karaspēka koncentrēšana pie Baltijas valstu robežām ir tās izpausmes, pret kurām mums ir jādarbojas arī turpmāk. Par spīti miera meklējumiem militārie konflikti Sīrijā, Tuvo Austrumu reģionā, kā arī Ziemeļāfrikā turpinās un veido augsni teroristu grupu stiprināšanai. 2015.gada janvārī un novembrī notikušie teroristu uzbrukumi Parīzē un citur Eiropā parāda, cik brutāli tik šķietami tāli konflikti var ietekmēt mūsu dzīvi. Tāpat par jaunu izaicinājumu Eiropai ir kļuvis nekontrolētu migrācijas plūsmu pieaugums. Kaut arī ir pieņemti vairāki konkrēti lēmumi attiecībā uz Eiropas Savienības ārējo robežu stiprināšanu un nelegālo iebraucēju atpakaļatgriešanu, nav pamata domāt, ka šogad bēgļu pieplūdums strauji mazināsies. Šādā situācijā nacionālās drošības stiprināšana un drošības risku mazināšana ir Latvijas valdības prioritāte. Godātie deputāti! Valsts iekšējās un ārējās drošības stiprināšana ir ne tikai šīs valdības prioritāte. Es ticu un esmu pārliecināta, ka arī nākamajai valdībai tas būs augsts dienaskārtības uzdevums. Latvijas drošība nav iedomājama bez NATO. NATO centrālā loma eiroatlantiskajā drošības telpā ir pieaugusi. 2015.gadā Latvijai ir izdevies uzsākt kolektīvās aizsardzības stiprināšanu gan politiski, gan praktiski - kā attiecībā uz NATO reaģēšanas spējām, tā arī attiecībā uz militāro klātbūtni Latvijā. Latvijas sabiedrotie ar darbiem palīdz un arī turpmāk palīdzēs rūpēties par mūsu valsts drošību. Baltijas gaisa telpas novērošanu 2015.gadā nodrošināja astoņi iznīcinātāji. Pirmo reizi valsts vēsturē Latvijā ir izvietots pastāvīgs NATO spēku struktūras štābs. Tāpat 2015.gadā rotācijas kārtībā Latvijā uzturējās ASV, Lielbritānijas, Vācijas un citu valstu bruņoto spēku karavīri un militārā tehnika. Dalība starptautiskajās operācijās un misijās ir daļa no Latvijas starptautiskajām saistībām, kas vērstas uz kolektīvās drošības stiprināšanu un starptautiskās drošības veicināšanu. 2015.gadā nacionālie bruņotie spēki turpināja dalību NATO operācijā Afganistānā, Eiropas Savienības militārajās operācijās ATALANTA un SOPHIA, ES apmācības misijā Mali. Tikko Saeima apstiprināja mandātu Latvijas dalībai misijās Irākā un Mali - tas ir mūsu ieguldījums cīņā pret terorismu. Šī ir pirmā reize, kad Latvija piedalās ANO misijā. Tāpat 2015.gadā Latvija turpināja piedalīties Eiropas Savienības civilajās, kā arī EDSO misijās. NATO ilgtermiņa klātbūtne mūsu reģionā ir mērķis, uz kuru jātiecas. Latvijas uzdevums ir panākt, lai Varšavas galotņu sanāksmē vienotos par NATO militārās klātbūtnes stiprināšanu Latvijā ilgtermiņā. Taču vispirms par savu drošību ir jārūpējas mums pašiem. Tādēļ esmu gandarīta, ka valsts budžetā ir paredzēts aizsardzības finansējuma pieaugums līdz 2 procentiem no iekšzemes kopprodukta jau 2018.gadā. Valsts pašaizsardzības spēju stiprināšana un attīstība ir Latvijas drošības prioritāte. Nacionālo bruņoto spēku spēju attīstībai un kaujas gatavības paaugstināšanai īstenojam tādus projektus kā sauszemes spēku mehanizācija, pretgaisa aizsardzība, Zemessardzes stiprināšana, kā arī aizsardzības nozares infrastruktūras izbūve un attīstība. Būtisks valsts drošības jautājums ir robežu kontrole un nelegālās migrācijas ierobežošana. Pagājušajā nedēļā valdība apstiprināja ziņojumu “Par valsts austrumu robežas kontroli un aizsardzību”. Sadarbojoties Iekšlietu ministrijai un Aizsardzības ministrijai, kā arī kopā ar mūsu sabiedrotajiem nodrošinām, ka Latvijas kā Eiropas Savienības un NATO dalībvalsts ārējā robeža būs moderna, sakārtota un droša. Atgādināšu, ka iekšējās drošības stiprināšanai, tajā skaitā austrumu robežas stiprināšanai, šī gada budžetā ir piešķirts otrs lielākais finansējums. Godātie deputāti! Latvijas drošība nav iedomājama bez Eiropas Savienības. Latvijas drošības modeļa pamatā ir Eiropas Savienības principi un vērtības - cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums, demokrātija, iecietība un solidaritāte. Reaģējot uz terora aktiem Parīzē un Kopenhāgenā, Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē laikā drošības jautājumi tika izvirzīti par prioritāti. Par sasniegumiem var uzskatīt apstiprinātās Eiropas Savienības iekšējās un ārējās prioritātes terorisma apkarošanai; uzlaboto Eiropas Savienības institūciju un dalībvalstu sadarbību un informācijas apmaiņu; intensificēto sadarbību pretterorisma jomā ar citām starptautiskajām organizācijām. Latvija cīnījās par Pasažieru datu reģistra izveides nekavējošu apstiprināšanu Eiropas Parlamentā; par Eiropas Savienības ārējās robežas pastiprinātas kontroles īstenošanu un drošības dienestu ciešāku sadarbību. Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē laikā tika pieņemts lēmums par Eiropas Savienības Globālās stratēģijas ārpolitikā un drošības politikā sagatavošanu līdz šī gada jūnijam. Mūsu interesēs ir, lai stratēģijā tiktu nostiprināta transatlantiskā saite, Eiropas Savienības-NATO sadarbība, kā arī Eiropas Savienības spējas reaģēt uz hibrīdajiem apdraudējumiem. Tāpat mūsu interesēs ir saskaņota dalībvalstu un Eiropas Savienības institūciju darbība, aizstāvot Eiropas Savienības vērtības un intereses. Neatņemams drošības aspekts gan Eiropas Savienības, gan nacionālajā līmenī ir enerģētikas drošība. Esmu gandarīta, ka tieši Latvijas prezidentūras laikā tika uzsākts darbs pie Enerģētikas savienības veidošanas, jo Latvijai ir īpaši svarīga piegāžu diversifikācija un drošība. Reģionālajā līmenī konkrēts sasniegums ir, piemēram, NordBalt un LitPol atklāšana. Tāpat pēc Klaipēda-Ķiemēni infrastruktūras uzlabošanas mums ir pieejami alternatīvi dabasgāzes avoti un ceļi. Latvijai vēl ir jāizpilda savi mājasdarbi - jāatver gāzes tirgus. No lielākas izvēles un zemākām cenām ieguvēji būsim mēs visi. Godātie deputāti! Pagājušais gads bija pārbaudījums vienotai un rīcībspējīgai Eiropas Savienībai. Grieķijas finanšu krīzes pārvarēšana pierādīja, ka Eiropas Savienība ir spējīga pieņemt solidārus lēmumus. Mēs arī turpmāk gribam dzīvot vienotā, efektīvā un solidārā Eiropā. Mēs gribam saglabāt lielākos Eiropas Savienības sasniegumus - eiro, brīvu personu kustību un Šengenas zonu. Šie lielie ieguvumi mums ir jāpatur prātā, aizstāvot savas intereses Briselē. Pieaugošās migrācijas plūsmas uz Eiropu ir ilgtermiņa izaicinājums, kas būs jārisina. Ir pieņemti vairāki konkrēti lēmumi, kā šo procesu labāk kontrolēt, - tiek stiprināta Eiropas Savienības ārējā robeža, tiek uzlabota sadarbība ar trešajām valstīm, tiek paātrināts atpakaļatgriešanas process. Esmu pārliecināta, ka Eiropas Savienības migrācijas politikai ir jābūt vēl stingrākai. Taču neviens nevar sniegt garantijas, ka, realizējot visus šos lēmumus, migrācija uz Eiropu tiks apturēta pilnībā. Bēgļu jautājums Eiropā ietver arī sabiedrības radikalizācijas un ksenofobijas pieauguma riskus. Mūsu kopīgs uzdevums ir rīkoties atbildīgi un nepieļaut naida, neziņas un baiļu sēšanu sabiedrībā. Latvijā ir izstrādāta bēgļu uzņemšanas sistēma. Mūsu drošības iestādes aktīvi strādā un strādās, lai novērstu jebkādus jaunus izaicinājumus valsts drošībai šajā procesā. Mūsu uzdevums ir nodrošināt šo personu sekmīgu iekļaušanos Latvijas sabiedrībā un latviešu valodas apguvi, vienlaikus atbildīgajām iestādēm nodrošinot uzņemamo personu visaptverošu kontroli un uzraudzību. Ikvienam iebraucējam būs jāievēro mūsu valsts likumi un kārtība. Pretējā gadījumā pret viņu vērsīsimies ar visu likuma bardzību. Godātie deputāti! Tagad pievērsīšos iekšējās drošības jautājumiem. Organizēto noziedzīgo grupu aktivitātēm pēdējos gados ir polikrimināls raksturs - vairākas identificētās organizētās noziedzīgās grupas nodarbojas ar plaša spektra noziedzīgām darbībām, t.i., narkotisko vielu nelegālo apriti, cilvēku tirdzniecību, personu nosūtīšanu seksuālai izmantošanai, ieroču kontrabandu, noziedzīgiem nodarījumiem ekonomikas jomā, arī ar izspiešanu un parādu piedziņu, mazāk - ar zādzībām. 2015.gadā konstatētas jaunas organizētās noziedzīgās grupas tādās jomās kā narkotisko un psihotropo vielu nelegālā aprite un akcīzes preču nelikumīgā aprite, kā arī nelegālās imigrācijas procesu saistība ar organizēto noziedzību. Valdība ir konsekventi un mērķtiecīgi risinājusi jautājumus saistībā ar organizētās noziedzības apkarošanu, stiprinot tiesībaizsardzības iestāžu kapacitāti. Tāpat atbildīgie dienesti uzlabo darbības, kas vērstas uz cīņu pret kibernoziegumiem un hibrīdapdraudējumu kopumā. Tiesiskuma stiprināšana, cīņa pret korupciju un ēnu ekonomiku ir nacionālās drošības jautājumi. Būtisks drošības risks ir tiesu sistēmas nepietiekamā efektivitāte, kas rada situāciju, ka soda saņemšana nenotiek samērīgā laikā pēc nozieguma veikšanas. Lai stiprinātu tiesu varas neatkarību, 2015.gadā tika pieņemti grozījumi likumā “Par tiesu varu”, tāpat pagājušajā gadā stājās spēkā Šķīrējtiesu likums. Lai gan ir vērojams progress, paātrinot tiesu procedūras un ieviešot noteiktus juridiskus uzlabojumus, piemēram, maksātnespējas jomā, reformas tieslietu jomā ir būtiski jāpaātrina. Par nožēlu, korupcijas riski joprojām vērtējami kā augsti. Esmu pārliecināta, ka nesen pieņemtās izmaiņas KNAB likumā uzlabos šīs institūcijas spēju efektīvāk darboties cīņā pret korupciju. Tāpat ir jāstiprina sabiedrības izpratne, lai mazinātu toleranci pret korupcijas gadījumiem. Valsts ieņēmumu dienests nopietni strādā, lai samazinātu ēnu ekonomiku. Šajā sakarā mums ir jāstiprina policijas un izmeklēšanas kapacitāte, kā arī jāturpina celt prokuroru un tiesnešu kompetenci. Ir sagatavots un tuvākajā laikā ir jāapstiprina ēnu ekonomikas apkarošanas plāns. Kopumā par iekšējās drošības stiprināšanu runājot - liela nozīme ir efektīvai iekšlietu sistēmas dienestu darbībai, indivīda drošības garantēšanai, kā arī valsts kritiskās infrastruktūras aizsardzībai. Tāpat mūsu drošība vistiešākajā veidā ir saistīta ar valsts ekonomisko izaugsmi un katra cilvēka dzīves kvalitātes uzlabošanu. Godātie deputāti! 2015.gads Latvijas ekonomikai ir bijis stabils - par spīti nestabilitātei aiz Latvijas robežām un eirozonā. Centrālās statistikas pārvaldes veiktais Latvijas iekšzemes kopprodukta novērtējums liecina, ka 2015.gada trešajā ceturksnī iekšzemes kopprodukts pēc sezonāli neizlīdzinātiem datiem bija par 2,5 procentiem lielāks nekā pirms gada. Lai arī eirozonas izaugsmes atjaunošanās norit lēni un eksports uz Krieviju pretsankciju un šīs valsts ekonomiskās lejupslīdes dēļ ir samazinājies, Latvijas tautsaimniecības izaugsmes tempi pēdējos divos ceturkšņos ir bijuši straujāki nekā 2014.gada otrajā pusē. Esmu gandarīta, ka Latvijas ražotāji ir veiksmīgi pārorientējušies un paplašinājuši tirdzniecību ar Eiropas Savienības partneriem un trešajām valstīm. Mums ir svarīgi saglabāt stabilu makroekonomisko vidi un ieguldīt valsts konkurētspējas uzlabošanā. Mums ir jāturpina darbs, lai arī turpmāk apgūtu jaunus eksporta tirgus un lai piesaistītu ārvalstu investīcijas. Ekonomiskā izaugsme mums ir jāatspoguļo katra līdzcilvēka dzīves līmeņa celšanā. Ir jāmazina ienākumu nevienlīdzība, jānodrošina adekvāta veselības aprūpes pieejamība, kā arī tādas izglītības pieejamība, kas nodrošina labu, prasmēm atbilstošu darbu. Sociālās nevienlīdzības un atstumtības mazināšana ir bijusi viena no šīs valdības prioritātēm. 2015.gadā tika palielināti atsevišķi valsts sociālie pabalsti. Ir ieviests diferencētais neapliekamais minimums, un minimālā alga paaugstināta līdz 370 eiro. Būtiska loma valsts drošības stiprināšanā ir sabiedrības saliedētībai un nacionālās identitātes un piederības mūsu valstij spēcināšanai. Valdība turpina atbalstīt mazākumtautību organizāciju darbību, kas ir vērsta uz savstarpējo komunikāciju un starpkultūru dialogu. Šodien pasaulē pieaugoša ietekme uz valsts drošību ir mediju telpai. Mūsu uzdevums ir atspēkot dezinformāciju un melus un stingri reaģēt uz naida un vardarbības sludināšanu, bet tikpat svarīgi ir ilglaicīgi, sistemātiski un mērķtiecīgi veidot sabiedrības izpratni un kritisko domāšanu par mediju saturu. Nacionālās drošības kontekstā būtiski ir pieņemt Latvijas mediju politikas pamatnostādnes 2016.-2020.gadam. Ir svarīgi nodrošināt sabiedrisko mediju patstāvību un finansiālo neatkarību, kā arī atbalstīt neatkarīgos, pētnieciskos un reģionālos medijus. Godātie deputāti! Kopumā, izvērtējot visus nacionālās drošības pārskatā apskatītos drošības riskus, redzam, ka atbildīgie dienesti un institūcijas ir īstenojušas vai uzsākušas īstenot procesus un darbības to novēršanai un nacionālo interešu aizsardzībai, garantējot sabiedrības drošību un stabilitāti. Nacionālā drošība nav tikai valsts pārvaldes un tiesībaizsardzības iestāžu politika un veiktās darbības. Tikpat svarīga ir arī sabiedrības izpratne un iesaiste nacionālās drošības prioritāšu īstenošanā. Par drošu, attīstītu un sakārtotu Latviju mums visiem jāturpina darbs, lai kurā darbavietā mēs atrastos. Godātie deputāti! Pateicos jums par sadarbību šo divu gadu garumā un ceru uz kopīgu koleģiālu un atbildīgu darbu Saeimā Latvijas ilgtspējīgai attīstībai. Šīs ir barikāžu atceres dienas. Tās liek mums atkal tik dzīvi apzināties to, ka brīvībai var būt augsta cena, bet brīvībai bez tautas un bez savas zemes nav pilnības, un cilvēkam bez savas zemes brīvības nav piepildījuma. Katram kokam vajadzīgas debesis, katrai tautai vajadzīga brīvība, katram cilvēkam - sava laime un savs devums Latvijai. Tas vieno mūs visus. Lai Latvijai ir droša nākotne! Paldies. (Aplausi.)".
- 2016_01_21_339-seq2 language "lv".
- 2016_01_21_339-seq2 speaker Laimdota_Straujuma.
- 2016_01_21_339-seq2 translatedText "Honourable Members, honourable Members and Members, ladies and gentlemen, today, on the barricades of commemorations in memory of our fighters for free Latvia, I have the honour of submitting to you the Prime Minister's report on Latvia's national security headline: firstly ,ensuring the existence of a safe and stable Latvian state in the protection of its constitutional facilities, fundamental values and freedoms, as well as for the creation of a safe and stable international environment that will also contribute to the reduction of globalisation and national interaction. Security risks and challenges, although at the moment, there is no identifiable threat to the Latvian state, its security and prosperity, but there are various security risks and threats that are both domestic and arnougal, ensuring that timely identification and prevention are essential to guarantee national security and stabilitythe report presents an evaluation of the ministries of Latvian security institutions and of the sectors responsible for the current major national security risks and actions to reduce them in this report classified information is not given to the Honourable Members! The year we saw attempts to question the international order, as well as the escalating terrorist threat and the unprecedented migration crisis in Russia's aggression in Ukraine in 2015 have also continued to threaten peace and stability in Europe, despite a lack of progress in solving the crisis. The fragile ceasefire in eastern Ukraine continues Russia's attempts to influence Latvia's national security for Aggressive propaganda, the definition of economic sanctions, the demonstration of military power and the unprecedented concentration of troops on the Baltic States, which we must continue to do in spite of thethe search for peace in the military conflicts in Syria, the Middle East, as well as in North Africa, continues and forms the ground for strengthening terrorist groups in January and November 2015 in Paris and other parts of Europe showing just how brutal such seemingly distant conflicts can have on ourit is also a new challenge to Europe that has become an unchecked increase in migration flows, although a number of concrete decisions have been taken regarding the strengthening of the European Union's external borders and the return of illegal arrivals, there is no reason to believe that this year's refugee influx will fall sharply in Sure. In a situation of strengthening national security and mitigating the security risks, the Latvian Government's priority to the Honourable Members, the strengthening of the country's internal and external security is not only a priority for this government and I am convinced that it will also be a high agenda for the next government. The safety of Latvia without NATO's central role in Euro-Atlantic security has increased in 2015 as Latvia has succeeded in stepping up collective defence both politically and practically as regards NATO's response capabilities, as well as the military presence. Latvia's allies with creations help and continue to help ensure our national security in the Baltic air space sighting in 2015 has provided eight fighter jets in the first time in the country's most advanced Nato power headquarters in Like 2015 rotationthe order for UK, British, German and other military troops and military asteroids in international operations and missions is part of Latvia's international commitments aimed at strengthening collective security and promoting international security in 2015 by national armed forcesthe forces continued their involvement in the NATO operation in Afghanistan, the European Union's military operations ATALANTA and Sophia, an EU training mission in Mali, Tikko Saeima, and our contribution to the fight against terrorism is the first time that this is the first time thatLatvia is also part of the UN mission so far in 2015, and the long-term presence of NATO in our region is the objective of NATO's long-term presence in the region, which is intended to push for a NATO military presence at the Warsaw Summit. In the long term, Latvia must first take care of our own safety in the long term as I am pleased that the public purse is expected to rise to 2 per cent of gross domestic product already in 2018, the reinforcement of the National Self-Defence Capability and the Latvianpriority to the safety of the National Armed Forces in the development of battleground power, anti-air protection, the strengthening of the Home Guard and the construction and development of critical infrastructure are key to national security, border control and illegal migration. The restriction of the Last week, the government approved a report on the control and defence of the east of the country through the Ministry of the Interior and the Ministry of Defence, together with our allies, that Latvia's external border as a member of the European Union and NATO will have a modern, sorted andto safely recall that the strengthening of internal security, including the strengthening of the eastern border, has been allocated to the second-largest budget in this year's budget, Latvia's safety is inconceivable without the European Union's security model being based on the principles and values of the European Union - human rightsthe respect for fundamental freedoms, the rule of law, democracy, tolerance and solidarity in the Paris and Copenhagen terrorist attacks, the Latvian Presidency of the Council of the European Union gave priority to the success achieved by the European Union's internal and external priorities for combating terrorism ;the improved cooperation and exchange of information between the institutions of the European Union and the Member States; intensified cooperation on counter-terrorism with other international organisations, Latvia fought for the immediate release of Passenger Name Record in the European Parliament; on implementation of the European Union's external border and security servicesthe enhanced cooperation in the Council of the European Union led to a decision on the preparation by the European Union of the European Union's Global Strategy on Foreign Affairs and Security Policy by June this year, in order to strengthen the transatlantic link, cooperation by the European Union and NATO and Europeanthe Union's ability to respond to the hybrid threats is also in our interest to coordinate the activities of the Member States and the European Union institutions, in defence of the Union's values and interests at an inalienable level of security, both at European Union and national level, and I am pleased that it is Latvia'sunder the Presidency, work has been initiated at the Energy Union building, as Latvia is particularly important for the diversification of supply and security for the Regional level, such as NordBalt and LitPol's disclosure, and the alternative sources of natural gas are available to us in alternative natural gas sources androads in Latvia still have to live up to their homework: open up the gas market From more choice and benefit to the benefit of all of us, Glass Members, the past year was a test of the European Union's unity and action to overcome the Greek financial crisis. It is capable of adopting joint, joint and solidarity decisions in Europe: we want to maintain the greatest achievements of the European Union - the euro, the free movement of persons and the great benefits of the Schengen area - we must bear in mind our interests in asserting their interests. Europe's migration flows to Europe face a long-term challenge, which will have to be solved by a number of concrete decisions on how this process can be better controlled: the strengthening of the external border of the European Union, enhanced cooperation with third countries, is being acceleratedconvinced that the European Union's migration policy must be even more rigorous, no one can provide guarantees that, in carrying out all these decisions, migration to Europe will be subject to a halt to the full risks of refugee in Europe, including the risks of increased public radicalization and xenophobia in Our common challengeit is necessary to act responsibly and to prevent hate, uncertainty and fear in the public in Latvia the reception system of Our Security Authorities is actively working and working to address any new challenges to national security in this process Our task is to ensure their successintegration into Latvian society and English learning, while providing all the competent authorities with comprehensive control and supervision, will have to respect the law and order of our country, in the opposite case, against all members of the law, and will now turn to the internal market. The activity of criminal groups organised in recent years is the nature of the anti-discrimination groups: a number of identified organised criminal groups carry out a wide range of criminal activity, t i, illicit trafficking of drugs, trafficking in human beings, trafficking of persons, sexual trafficking, criminal offenceson the economic front, including extortion and debt recovery, less - with theft in 2015, new organised criminal groups identified in areas such as drug and psychotropic substances, the illegal movement of goods and excise goods, as well as the relationship between illegal immigration and the illegal immigration processorganised crime is a consistent and targeted response to the fight against organised crime by strengthening the capacity of law enforcement capacity in the fight against cybercrime and hybrid threats in general, the strengthening of the rule of law, the fight against corruption and the underground economy in general. There are national security issues as a safety risk of a insufficient effectiveness of the justice system, which leads to a situation where punishment does not happen in a reasonable time after the crime committed in order to strengthen the independence of the judiciary, as the law passed by the Law on the Judiciary Committee, just last yearthe year of the arbitration came into force, although progress has been made by speeding up judicial procedures and introducing certain legal improvements, such as insolvency, reform in the area of justice has to be substantially accelerated, risks to corruption remain as high as I am sure of the recently adoptedthe change in the Corruption Law will improve the capacity of this institution to work more effectively in the fight against corruption and also to strengthen public awareness to reduce the tolerance of corruption in the State Revenue Service to reduce the shadow economy in this regard, we need to strengthen police and investigation into this. Capacity and further training of prosecutors and judges should be carried out and the shadow economic plan, in the short term, to be approved by the Joint Committee on Strengthening Internal Security - the role of an effective home affairs system, the guarantee of the individual's security, andfor the protection of critical infrastructure in the country, it is also our security that is directly linked to the economic growth of the country and the improvement of the quality of life of each person, Glass Members, the year 2015's economy has been stable - despite the instability beyond the borders of Latvia and the euro areathe statistical management's assessment of Latvia's gross domestic product shows that, in the third quarter of 2015, gross domestic product was 2.5 per cent higher than a year ago, although euro area growth is slow and exports to Russia are slow and exports from Russia are being exported and exported to Russia. As a result of the economic downturn in this country, Latvia's economic growth has slowed in the last two quarters than I am pleased that Latvian producers have successfully refocused and extended trade with European Union partners and third countries. It is important for us to maintain a stable macro-economic environment and to invest in greater national competitiveness, we must continue to work on new export markets and to attract foreign investment in the economic growth we need to reflect on the need to reduce the standard of living in each fellow Member State. Income inequality must ensure adequate access to health care, and access to education that delivers good, skills-intensive work, social inequality and exclusion has been one of the priorities of this government in the form of individual national social transfers, introduced in Decemberthe differentiated minimum unpaid minimum and the minimum wage increased to 370 in the strengthening of national security, the strengthening of society and the strength of national identity and ownership in our country continue to support the functioning of ethnic minority organisations on mutual communication and intercultural dialogue. The Dialogue Today has a growing influence on national security in the media space Our challenge is to disprove misinformation and lies and strongly respond to preaching hate and violence, but just as important is the sustained, systematic and determined development of public awareness and critical thinking. On the content of the media in the context of National Security, it is essential to adopt the Latvian Media Policy Guidelines for 2016-2020 that it is essential to ensure the independence and financial independence of public media and support the independent, research and regional media of Glass Members! The safety risks examined in the review see that the relevant services and institutions have implemented or started to implement processes and actions to address them and protect the interests of the nation, guaranteeing public security and stability in national security is not only a policy of public administration and law enforcement, andthe action taken in Tikpat is also important for the realisation of public awareness and involvement in the implementation of national security priorities, on a secure, developing and orderly way for all of us to work on, whatever the work of our members, and thank you for your cooperation on these two-year terms. And I look forward to a joint collegial and responsible job in the Commons's sustainable development this is a day of commemorations that makes us all again aware of the fact that freedom can have a high price but freedom without people and without people. There is no perfection, and a person without their own land is not a fulfilment of the respect of the Katram Thou, every nation needs freedom, for each person - their good fortune and their contribution to Latvia It unites us all in order to secure a future for Latvia! Thank you (applause)".
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q822919.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q211.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q4294315.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q193089.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q458.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q8889.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q39731.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q159.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q8896.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q6112266.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q4294480.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q90.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q7184.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q796.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q889.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q212.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q23666.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q183.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q1021632.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q81299.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q858.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q41.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q9347.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q9005.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q270.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q12360039.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q776965.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q18628521.
- 2016_01_21_339-seq2 mentions Q1748.