Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_01_21_339-seq147> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2016_01_21_339-seq147 type Speech.
- 2016_01_21_339-seq147 number "147".
- 2016_01_21_339-seq147 date "2016-01-21".
- 2016_01_21_339-seq147 isPartOf 2016_01_21_339.
- 2016_01_21_339-seq147 spokenAs 41.
- 2016_01_21_339-seq147 spokenText "Godātie kolēģi! Priekšlikuma būtība paredz uzticēties Latvijas Republikā pastāvošajai izglītības sistēmai un atzīt to, ka cilvēks, kurš ir ieguvis Latvijā akreditētas izglītības iestādes un programmas diplomu, var strādāt savā iegūtajā profesijā. Tas, kas šobrīd ir paredzēts likumprojektā... likumprojekts paredz nodalīt psihologus, tas ir, cilvēkus, kuri ir pabeiguši izglītības iestādi, turklāt ne tikai bakalaura, bet arī maģistra programmā, no sertificētiem psihologiem, paredzot, ka reāli strādāt psihologa profesijā varēs tikai tie otrie. Un atšķirība ir tā, ka likumprojekts paredz iziet konkrētu supervīzijas periodu, tas nozīmē - darbu uzraudzībā. Jā, tieši... Paldies Barčas kundzei par aizrādījumu!... 8.priekšlikums paredz, ka psihologs var strādāt tad, kad viņš ir ieguvis izglītību. Ja ir problēmas ar psihologa iegūto izglītību, šīs problēmas ir jārisina izglītības iestādē. Ja ir nepieciešama lielāka prakse, ilgāka uzraudzība vai kādas citas darbības, kas šobrīd izglītības procesā netiek piedāvātas, tad tās ir izglītības procesā jāiekļauj. Taču nebūtu pamatoti teikt, ka cilvēks, kurš ir izmācījies vai arī šobrīd jau iestājies augstākās izglītības iestādē ar mērķi iegūt šo diplomu un strādāt savā profesijā, tomēr tajā strādāt nevarēs, papildus neieguldot vairākus tūkstošus eiro, kurus realitātē maksās šī likumprojektā paredzētā supervīzija. 8.priekšlikums paredz, ka, iegūstot izglītību, cilvēks var strādāt. Komisija norādījusi, ka tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts nākamajā - 9.priekšlikumā, un tas, protams, kaut kādā mērā atbilst patiesībai. Nākamais - 9.priekšlikums tieši paredz šo papildu uzraudzības, papildu supervīzijas laiku. Un es vēlreiz gribu atgādināt, ka nav runa par to, ka cilvēkam ir vajadzīgas praktiskās zināšanas un pieredze; ir runa par to, ka tas maksā pietiekoši lielu naudu, lai tas psihologs, kuru mums vajag kādā skolā, tas psihologs, kuru mums vajag kādā pansionātā, cietumā vai citā valsts apmaksātā vietā, to vienkārši nevarētu par savu, diemžēl minimālo, algu atļauties. Tāpēc, kolēģi, es lūdzu atbalstīt 8.priekšlikumu, kurā ir paredzēts, ka cilvēks, kurš ir ieguvis izglītību, kopā ar šo izglītības dokumentu (tur tālāk ir citi priekšlikumi, kas to paredzēs) saņems savu pirmo sertifikātu, tad turpinās celt savu kvalifikāciju, apmeklēt kursus, darboties supervizora uzraudzībā, lai varētu atkārtoti sertificēties savā turpmākajā profesionālajā darbā. Paldies.".
- 2016_01_21_339-seq147 language "lv".
- 2016_01_21_339-seq147 speaker Inga_Bite-1981.
- 2016_01_21_339-seq147 translatedText "Ladies and gentlemen, the substance of the proposal is to trust the education system existing in the Latvian Republic and to recognise that someone who has obtained the qualifications of an accredited educational institution and programme accredited in Latvia can work in the resulting bill, which is currently provided for in the billthe bill provides a distinction between psychologists, that is to say, to the people who have completed an educational institution, and not just the Bachelor, but also the Master's, from certified psychologists to the fact that the actual work of a psychologist in the profession will only make those on the other side of the gap? That the bill seeks to undergo a particular supervision period, that is to say, under the monitoring of Yes, specifically for Mrs Barčas on the remark! 8 is that a psychologist can work when he has won an education Where isthe problems with the education of psychologists, these problems need to be addressed by an educational establishment where more practice, longer monitoring or any other activity that are not offered at the moment in the education process, they must include, in the education process, that this should not be justified in the education process. That someone who has learned or is currently in a higher education institution with the aim of obtaining a diploma and a job in his profession, however, will not, however, work without investing several thousand of euros which in reality will be paid by the supervision of this bill. 8 proposal states that, in obtaining an education, a person may work with the Commission stating that it is partly supported and included in the next 9 proposals, and this is, of course, to some extent true - the 9 proposal directly involves this additionalsurveillance, additional supervision times and I remind you again, that it is not about the fact that someone needs a practical knowledge and experience; it is about paying enough money for this psychologist we needin a school, this psychologist, which we need in a nursing home, in jail or in another state's paid-in place, simply couldn't on its own, unfortunately the minimum, the wage afford, therefore, colleagues, I ask to support the 8-year-old, which is supposed to be a man who isthe education of Labor, along with this educational document (there is further proposals to be published) will receive their first certificate, then continue to raise their qualifications, attend courses, operate supervizora, so that they can be certified in your future professional job, Thank you".
- 2016_01_21_339-seq147 mentions Q211.