Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2016_01_14_338-seq66> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2016_01_14_338-seq66 type Speech.
- 2016_01_14_338-seq66 number "66".
- 2016_01_14_338-seq66 date "2016-01-14".
- 2016_01_14_338-seq66 isPartOf 2016_01_14_338.
- 2016_01_14_338-seq66 spokenAs 62.
- 2016_01_14_338-seq66 spokenText "Labdien, godātie deputāti! Es gribu pirmām kārtām runāt kopumā par grozījumiem, kuri ierobežo demokrātijas attīstību Latvijā, un arī par Dombravas kunga priekšlikumu, kas vēl vairāk ierobežo. Tātad runa ir par 500 biedriem - 500 parakstiem, kas ir nepieciešami faktiski pirms... pirms vispār mēs varam uzsākt vēlēšanu procesu. Politisko partiju likums noteic, ka ir nepieciešami 200 biedri, un pašreizējie grozījumi palielina biedru skaitu tām partijām, kuras vēlas piedalīties vēlēšanu procesā. Un, protams, piedalīšanās vēlēšanu procesā un varas iegūšana ir pats svarīgākais, pats būtiskākais mērķis, kura dēļ vispār politiskās organizācijas tiek dibinātas. Vai mēs varam apgalvot, ka patiešām šis mērķis, kas ir norādīts anotācijā... Un anotācijā būtībā ir norādīts tas, ka, ņemot vērā bijušā Valsts prezidenta Andra Bērziņa izveidotās darba grupas secinājumus, ka faktiski cilvēku skaita palielināšana varētu apgrūtināt līdz šim veiksmīgi funkcionējošo partiju darbību... Es domāju, ka runa ir par to, ko Bērziņa kunga darba grupa secināja, ka nepieciešams nostiprināt lielāko partiju pastāvēšanu. Būtībā šie grozījumi, kuri palielina skaitu... paredz 500 biedrus, kā arī nosaka ierobežojumu, ka veselu gadu pirms vēlēšanām partijai ir jābūt reģistrētai, nozīmēs to, ka šādi tiks leģitimizētas tās trīs plus viena partija, kuras šobrīd ir Saeimā, respektīvi, koalīcijas trīs partijas un SASKAŅA. Pārējās partijas lielā mērā tiks izslēgtas no politiskās dalības. Ja mēs paskatāmies virzību, salīdzinām pirmā un otrā neatkarības laika valdību ilgumu, mēs, protams, varam pamanīt, ka ir zināma tendence - dažu valdību pārsvars, kuras ir stabilākas. Bet jāsaprot, ka mēs šobrīd darbojamies ilgāk. Turklāt ir jāsaprot arī tas, ka galvenokārt partiju mērķis ir iegūt tautas pārstāvniecību Saeimā, lai vēlāk varētu izveidot valdību. Jo būtībā Saeimas mērķis ir pieņemt likumus un izveidot stabilu izpildvaru. Vai šis mērķis tiks sasniegts? Es dziļi apšaubu. Ķirša kungs sākumā labi noformulēja šo tendenci, par kuru viņš runāja. Viņš teica - noņemt dažādus šķēršļus. Un šie priekšlikumi arī noņem šos šķēršļus - tās partijas, kuras varētu būt konkurentes šīm trīs plus vienai partijai. Ja mēs runājam par piemēriem, par kāzusiem, kuri varētu rasties par gadu ierobežojumu, tad labs piemērs šobrīd ir Viņķeles kundzes sešinieks, kas man atgādina Olšteina sešinieku nosaukuma ziņā... tikai nosaukuma ziņā. Ja pēkšņi viņi VIENOTĪBAS ietvarā veiksmīgi darbotos, teiksim, līdz vēlēšanu gadam un tad tiešām sakašķētos un viņus izslēgtu no partijas, tad šai Viņķeles kundzes grupai faktiski nebūtu iespējams nedz reģistrēt partiju, lai piedalītos vēlēšanās, nedz paust savus viedokļus. Es domāju, ka šie konkrētie grozījumi sasaista demokrātiju. Dombravas kunga priekšlikumi, kuros ir runa par to, ka katram parakstam, turklāt apliecinātam pie zvērināta notāra, ir jābūt divus mēnešus pirms kandidātu saraksta iesniegšanas un katrs vēlētājs drīkst parakstīties par atbalstu tikai viena nosaukuma kandidātu sarakstam, ierobežo vēl vairāk. Tas nozīmē, ka demokrātija ne tikai tiek “sasieta”, bet vēl arī “pieķēdēta”. Es gribētu atgādināt (un tas ir citāts no juridiskās literatūras), ka tur, kur pilsoniska sabiedrība ir labi organizēta un neatkarīga no valsts institūciju iejaukšanās, normatīvs vidutājs, arbitrs, konfliktos ir likums. Mūsu gadījumā likums ir tāds kā sociālās inženierijas modelis, lai aizstāvētu tos, kuri jau atrodas pie varas. Paldies.".
- 2016_01_14_338-seq66 language "lv".
- 2016_01_14_338-seq66 speaker Ringolds_Balodis.
- 2016_01_14_338-seq66 translatedText "Good afternoon, honourable Members, I would like to speak primarily about the amendments which restrict the development of democracy in Latvia, and also on the proposal by Mr Dombrava, which is even more limited to 500 members, 500 signatures, which are required in fact. Before ever before we can start the electoral process, the Political Parties Act states that 200 members are needed, and the current amendments add to the number of members of those parties who wish to participate in the electoral process and to the participation of the electoral process and the rule of lawthe most important thing to do is the most important thing, which is why, as a general rule, political organisations are being founded, but we can claim that this objective, which has been outlined in the preamble and which has been outlined in the preamble, has basically been noted in the light of the former Nationalthe conclusions of the Task Force set up by the President, Mr Berzina, that the actual increase in the number of people to date could weigh on the functioning of the functioning parties I think is about what Mr Berzins' working group has concluded is necessary to strengthen the largerthe existence of parties in the press, these amendments, which increase the number required by 500 members, also imposes a limit that a full year before the party election is to be registered, will mean that this will be legitimized by its three plus party ,there is currently a coalition of three parties and Pexternal parties will be largely excluded from political membership If we look forward, compare the length of first and second independence periods, we can of course be able to spot a certain trend- the predominance of some governments which are more stable But to realise that we are currently working longer in the meantime is to realise that, above all, the aim of the parties is to have a national representation in the Commons, so that a government in the event of Jo was basically aimed atadopting the laws and establishing a stable executive to Can this goal will be achieved? I deeply doubt, at the start of Mr Cologne, this trend, which he spoke about - the removal of various obstacles and the removal of these barriers- the parties likely to be competitors in these three plus party parties where we are talking about examples of weddings that might incur a year-long limit, then a good example at the moment is Mrs VIŅKELES, the six-man who reminds me of the six-pack. In terms of the name only in the name of the title, if, suddenly, they would successfully operate, say, by election year and then truly eliminated and excluded from the party, this VIŅĶgroup would, in fact, not be possible either to register a party ,to participate in the elections, I think that these specific amendments link democracy to the proposals by Mr Dombrava, which deals with the fact that each signing, and also a proven name for the sworn notary, must be two months before the list of candidatesthe submission and each constituent may sign up for support in the list of candidates only, This means that not only is democracy being' tied', but also' accessed', I would like to remind you (and this is a quote from legal literature) ,that, where a civil society is well organised and independent from the intervention of public bodies, the legislative mediator, the arbiter of the arbitrs, is a law in Our case law as the social engineering model is to defend those who are already in power for those who are already in power Thank you".
- 2016_01_14_338-seq66 mentions Q822919.
- 2016_01_14_338-seq66 mentions Q211.
- 2016_01_14_338-seq66 mentions Q3744607.
- 2016_01_14_338-seq66 mentions Q918757.