Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_12_17_337-seq833> ?p ?o. }
Showing items 1 to 19 of
19
with 100 items per page.
- 2015_12_17_337-seq833 type Speech.
- 2015_12_17_337-seq833 number "833".
- 2015_12_17_337-seq833 date "2015-12-17".
- 2015_12_17_337-seq833 isPartOf 2015_12_17_337.
- 2015_12_17_337-seq833 spokenAs 101.
- 2015_12_17_337-seq833 spokenText "Kolēģi! Es domāju, ka šis priekšlikums ir vissvarīgākais šajā likumprojektā. Es citēšu Ekonomikas ministrijas pārstāvi. Debates par šo priekšlikumu komisijā (Sēdes vadītāja noklaudzina ar āmuru.)... nebija lielas, bet Ekonomikas ministrijas viedoklis bija šāds: esam konsultējušies ar akcionāriem (šajā gadījumā - ar kompāniju E.ON) un uz jautājumu, vai šāda veida modelis varētu sagādāt kādas problēmas attiecībā uz viņu vēlmi pārdot savas akcijas, atbilde bija: “Nē.” Šis modelis, par Meijas priekšlikumu runājot, būtu labs arī no tā viedokļa, ka tas samazinātu darbu apjomu, kāds kompānijai būtu jāveic arī attiecībā uz mazākuma akcionāriem. Mūsu juristi (Ekonomikas ministrijas juristi), konkrēti Vineta Čukste, apstiprināja, ka riski neveidojas un tas pat būtu viņas ieteikums - izvēlēties tieši šo modeli, proti, Meijas modeli. Jāteic, ka komisijā viedoklis bija tāds, ka šis priekšlikums nav tik nozīmīgs, un varam darīt gan tā, gan citādi. Ekonomikas ministrija aicināja vairāk atbalstīt Meijas priekšlikumu - tātad neko būtiski nemainīt. Bet es gribu citēt slaveno uzņēmēju Stīvu Džobsu (Starpsauciens: “Ooo!”), kurš teica, ka vienīgais, kas mainījies, ir viss. Viņš gan to attiecināja uz saviem jaunajiem mobilajiem telefoniem, bet, es domāju, mēs varam to attiecināt arī uz šo priekšlikumu, kas būtībā maina likumprojektu. Varētu teikt tā, ka deputāta Meijas priekšlikums pilnīgi maina visu tirgus atvēršanu un direktīvas ieviešanas koncepciju. Viens no galvenajiem likuma grozījumu uzdevumiem ir pēc iespējas efektīvi nodalīt darbības, kas saistītas ar dabasgāzes tirdzniecību, no darbībām, kas saistītas ar dabasgāzes pārvadi un uzglabāšanu. Tāds ir likuma mērķis. Viens no visefektīvākajiem veidiem, kuru ir izvēlējušies arī mūsu kaimiņi - lietuvieši un igauņi -, ir pilnā īpašumtiesību nodalīšana (to izvēlējusies arī mūsu valdība), kas nodrošina pilnīgu pārvades un uzglabāšanas operatoru neatkarību no tādiem komersantiem, kuri nodarbojas ar dabasgāzes tirdzniecību vai iegūšanu. Kolēģi! Apstākļos, kad nepastāv nekāda īpašumtiesību saikne starp pārvades sistēmas operatoru un konkurences apstākļos strādājošu piegādes uzņēmumu, tiek radīta vide, kur vislabāk attīstīties konkurencei. Tieši šādos apstākļos pārvades sistēmas operators ir ieinteresēts pēc iespējas atvērti ikvienam tirgus dalībniekam nodrošināt piekļuvi savai sistēmai, savukārt piegādātājam nav iespēju tiešā veidā ietekmēt pārvades operatora darbību savās interesēs. Deputāta Meijas priekšlikums paredz, ka arī turpmāk esošie akcionāri (to skaitā - Gazprom un Itera) varēs tieši vai pastarpināti būt Latvijas dabasgāzes pārvades sistēmas un krātuves īpašnieki. To, cik šāds stāvoklis ir bīstams un nepieņemams, liecina šībrīža pieredze, kad “Latvijas Gāze” savu akcionāru interesēs liek dažādus šķēršļus trešo pušu piekļuvei un kaut mazākajai iespējai Latvijas tirgū parādīties konkurencei. Šobrīd izskan sūdzības no kaimiņvalstu tirgus dalībniekiem par ierobežotām iespējām izmantot Latvijas dabasgāzes sistēmu un krātuvi, lai veiktu pārrobežu darījumus un uzglabātu dabasgāzi Inčukalnā. Nav šaubu, ka, saglabājot Gazprom tiešu vai pastarpinātu kontroli pār šo stratēģisko un visai Baltijai nozīmīgo infrastruktūru, mēs faktiski pakļaujam riskam visu turpmāko Baltijas dabasgāzes tirgus attīstību. Savā ziņā tā būtu nodevība arī pret mūsu Baltijas kolēģiem, kuri apzinās, ka Latvijas tirgus regulējumam ir izšķiroša loma visas Baltijas tirgus attīstībā. Šādā redakcijā sagatavots priekšlikums (bez citām būtiskām izmaiņām likumprojektā) nozīmētu vēl vienu būtisku lietu. Tas nozīmētu arī likuma neatbilstību Eiropas Savienības Gāzes direktīvai. Kolēģi! Situācijā, ja tiek pieļauta dabasgāzes pārvades operatora atrašanās vertikāli integrēta dabasgāzes piegādes un tirdzniecības komersanta sastāvā, likumprojektā būtu jāparedz ļoti detalizēta un sarežģīta uzraudzības sistēma, kas teorētiski ir iespējama, tomēr pilnībā neizslēdz riskus, kuri saistīti ar viena piegādātāja vēlmi ierobežot citu komersantu darbību. Kolēģi! Tiesa, Eiropā pastāv atsevišķas valstis (un tas tika minēts arī komisijā), kurās eksistē modelis ar pārvades sistēmas operatora atrašanos vertikāli integrēta komersanta sastāvā, kā to piedāvāja Meijas kungs. Tomēr praktiski visos šajos gadījumos īpašnieki ir arī Eiropas Savienības dalībvalstu komersanti, un Eiropas Savienībā nav nevienas tādas valsts, kur Gazprom būtu būtiska līdzdalība nacionālās pārvades sistēmas operatoros. Līdz ar to konkrētais priekšlikums tā pašreizējā redakcijā padara likumprojektu par neatbilstošu Eiropas Savienības direktīvai, kā arī pēc būtības ir nepieļaujams, jo rada būtiskus draudus konkurencei, atvērta Latvijas un Baltijas dabasgāzes tirgus sekmīgai darbībai. (Starpsauciens no frakcijas SASKAŅA: “Laiks!”) Un vēl. Priekšlikums ir diametrāli pretējs Latvijas valdības līdz šim virzītajai koncepcijai, ko Latvijas valdība izvēlējusies, - par pilnu īpašuma tiesību modeļa izvēli pārvades sistēmas operatora nodalīšanā. Un izbrīna arī Ekonomikas ministrijas straujā pozīcijas maiņa šajā jautājumā. Kolēģi! Mums ir jāapzinās...".
- 2015_12_17_337-seq833 language "lv".
- 2015_12_17_337-seq833 speaker Edvards_Smiltens-1984.
- 2015_12_17_337-seq833 translatedText "Colleagues, I think that this proposal is the most important thing in this bill I will quote from a representative of the Economic Ministry's debate on the proposal before the Commission (the President of the Economy) was not a member of the Economic Ministry .( in this case - with the company E ON) and the question of whether this type of model could raise any problems with regard to their willingness to sell their shares, the answer was' No' to This model, on the proposal of Messrs, would be a good one. The view that it would reduce the amount of work the company should take in relation to minority shareholders Our lawyers (Economic Ministry lawyers), specifically Vineta Chukste, confirmed that the risks would ensue and that even it would be her recommendation - to choose precisely this model, namely ,the model that the commission took the view was that the proposal was not as significant and can do both, and otherwise the Department of Economy called for more support for the proposal from the Montta - so it didn't change significantly But I would like to quote famous businessman Steve Jobsu( interjection:' Ooo!'), who said that the only thing that has changed is that He both did it for its new mobile phones, but I think we can extend it to this proposal, which basically changes the bill in the way that they say itthe proposal completely changes the opening of the whole market and the concept of implementing the Directive One of the main tasks of the amendment to the law is to distinguish as effectively as possible the actions relating to the trade in natural gas, from activities relating to the transmission and storage of natural gas That is the rule of the lawone of the most effective forms chosen by our neighbours - Lithuanians and witchments - is the full unbundling of ownership (also chosen by our government), which ensures full independence of the transmission and storage operators from traders engaged in natural gas trading, in a context where there is no ownership link between the transmission system operators and the competition of the supply undertakings, an environment is created where competition is best developed for competition in such a way as the transmission system operator is interested in as much as possible for any market participantensure access to their own system, while the supplier does not have the means to directly influence the activities of the transmission operator in their own interests (including Gazprom and Ibila )and sink owners To how this condition is dangerous and unacceptable, according to the current experience of' The Gasde' in the interests of its shareholders, various obstacles to third-party access and the minority's market access appear to be open to Little Books from neighbouring countries. Market participants use the Latvian natural gas system and storage system to operate cross-border transactions and store natural gas in the Inčukalne There is no doubt that, by maintaining Gazprom directly or in control of the critical infrastructure of this strategic and entire Baltic, we are actually subject to the provision ofat risk of the future evolution of the Baltic natural gas market in Savaa, it would also be a betrayal of our Baltic colleagues, who are aware that the regulation of the Latvian market plays a crucial role in the development of the entire Baltic market in the proposal (without other major changes to the bill )another substantial case would imply that the non-compliance of the law of the European Union Gas Directive to the College is in a situation where the presence of a natural gas transmission operator in the form of a vertically integrated natural gas supply and trade operator should be subject to very detailed and complex supervisory measuresthe system, which is theoretically possible, does not, however, fully exclude the risks associated with a single supplier's desire to restrict the activities of other operators of economic operators, it is true that there are certain countries in Europe (and this was also referred to in the Commission) where the model exists with the presence of a model operatoras proposed by Mr Messi, however, as proposed, however, in all these cases, the owners of Member States of the European Union are also operators in the European Union, where Gazprom would have significant participation in the national transmission system operatorthe specific proposal in its present form makes the proposal for a non-compliant European Union Directive, as well as substantive, unacceptable, as it poses a significant risk to competition, an open market for Latvia and the natural gas market (interjection from faction,' Time!') And yetthe proposal is diametrically opposed to the concept chosen by the Latvian government, chosen by the Latvian government, of the full choice of the property rights model in the separation of the transmission system operator And the rapid change of position of the Ministry of Economics on this issue by the College of Economics, we must be aware of".
- 2015_12_17_337-seq833 mentions Q211.
- 2015_12_17_337-seq833 mentions Q193089.
- 2015_12_17_337-seq833 mentions Q458.
- 2015_12_17_337-seq833 mentions Q21625222.
- 2015_12_17_337-seq833 mentions Q39731.
- 2015_12_17_337-seq833 mentions Q506656.
- 2015_12_17_337-seq833 mentions Q102673.
- 2015_12_17_337-seq833 mentions Q7263449.
- 2015_12_17_337-seq833 mentions Q19837.
- 2015_12_17_337-seq833 mentions Q270223.