Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_12_17_337-seq308> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2015_12_17_337-seq308 type Speech.
- 2015_12_17_337-seq308 number "308".
- 2015_12_17_337-seq308 date "2015-12-17".
- 2015_12_17_337-seq308 isPartOf 2015_12_17_337.
- 2015_12_17_337-seq308 spokenAs 92.
- 2015_12_17_337-seq308 spokenText "Jā. Paldies Čigānes kundzei par skaidrojumiem, bet es gribu atgādināt, ka Latvijā nav mazākumtautību skolu. Mums ir vienota izglītības sistēma. Dažas skolas īsteno mazākumtautību izglītības programmas. Tas nebūt nenozīmē, ka mācības notiek tikai mazākumtautību valodās un ka bērni, kas mācās šajās skolās, neapgūst valsts valodu. Es jums pilnībā piekrītu attiecībā uz nepieciešamību nodrošināt integrāciju, bet ņemsim un aplūkosim pilnīgi konkrētu situāciju! Šobrīd Latvijā ir vairākas ģimenes no Ukrainas, kurām ir patvēruma meklētāju statuss. Viņiem ir nepilngadīgi bērni, kas šobrīd mācās ukraiņu skolās. Tātad, pēc jūsu loģikas, viņiem tas būtu jāaizliedz. Patvēruma iegūšanai pieteikuma izskatīšana ilgst aptuveni trīs, sešus mēnešus (ja ar visām pārsūdzībām, tad varbūt ilgāk). (Starpsauciens.) Nē, trīs mēneši kopš pieteikuma reģistrācijas saskaņā ar šo likumu. Bet ir vēl iespējas to pārsūdzēt, un tā tālāk. Tātad, jūsuprāt, nepilngadīgs bērns, kas tiek sūtīts skolā, kurā mācības notiek valodā, kuru viņš vispār nesaprot, trīs mēnešu laikā var kaut ko iemācīties? (Dep. K.Šadurskis: “Jā!”) Saskaņā ar starptautisko praksi un starptautiskajiem tiesību principiem jebkuram lēmumam jābūt bērna labākajās interesēs. Un esošā prakse, kuru faktiski īsteno Izglītības un zinātnes ministrija diezgan profesionāli, - ka cenšas izmantot bērna iepriekšējās zināšanas un visu pārējo un tiešām organizēt mācību procesu optimāli - nemaz nav pretrunā ar integrācijas veicināšanas principu! Es domāju, ka nevienam nav nekādu šaubu, ka ukraiņu skolas absolventi ļoti labi integrējas. Ja kādam ir šaubas, lūdzu, ejiet un apmeklējiet! Tāpēc es domāju, ka šeit šis priekšlikums drīzāk ir pareizs lozungu līmenī, bet īstenošanas līmenī nav pareizs. Tas nesakrīt un principā ir pretrunā ar esošo likumdošanu par izglītību un pretrunā ar esošo praksi. Es ļoti aicinu jūs, kolēģi, atteikties no tiem stereotipiem, ka ir kaut kādas krievu skolas, kas pastāv absolūti atrauti no Latvijas vienotās izglītības telpas, kur bērni nezina latviešu valodu, un tā tālāk. Nu nevajag biedēt sevi un citus! Es aicinu neatbalstīt šo priekšlikumu. Paldies.".
- 2015_12_17_337-seq308 language "lv".
- 2015_12_17_337-seq308 speaker Boriss_Cilevics-1956.
- 2015_12_17_337-seq308 translatedText "Yes, thank you to Mrs Čigano for the explanations, but I would remind you that in Latvia, there is no minority school, we have a single education system in Some Schools, which does not necessarily mean that training is limited to minority languages and that children ,learning in these schools is not invading the national language, I fully agree with you with regard to the need to ensure integration, but let us take a completely certain situation! Today, there are a number of families from Ukraine that have asylum seeker status. Children who are currently studying in Ukrainian schools So, according to your logic, they should ban the asylum application last about three, six months (if with all appeals, then perhaps longer) No three months after the applicationunder this act, But there is still scope to appeal against it, and so, So, do you think a minor child is sent into a school in which training takes place in a language which he does not understand at all, within three months of being able to learn something? (DEP Kthe politician:' yes') In accordance with international practice and international legal principles, any decision should be in the best interests of the child And the current practice of the Department of Education and Science quite professionally - that it tries to use a child's prior knowledge and all the otherand indeed, to organise an optimum training process - not at all contrary to the principle of promoting integration - I think that no one is in any doubt that graduates of Ukrainian schools are very well integrated when someone has doubts, please, go and visit! I think that the proposal here is rather the right slogan level, but it is not correct at the level of implementation and it is in principle inconsistent with existing legislation on education and contrary to the current practice that I would strongly urge you, colleagues, to withdraw from it. Those stereotypes that there are some Russian schools that exist totally divorced from the UK's single education area, where children do not know English, and so on, Well don't scare yourself and others, I call on him not to support the proposal.".
- 2015_12_17_337-seq308 mentions Q211.
- 2015_12_17_337-seq308 mentions Q957126.
- 2015_12_17_337-seq308 mentions Q11213537.
- 2015_12_17_337-seq308 mentions Q8436.
- 2015_12_17_337-seq308 mentions Q2167704.
- 2015_12_17_337-seq308 mentions Q212.