Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_12_10_336-seq259> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2015_12_10_336-seq259 type Speech.
- 2015_12_10_336-seq259 number "259".
- 2015_12_10_336-seq259 date "2015-12-10".
- 2015_12_10_336-seq259 isPartOf 2015_12_10_336.
- 2015_12_10_336-seq259 spokenAs 17.
- 2015_12_10_336-seq259 spokenText "Labdien, kolēģi! Sākšu ar visiem labi zināmo teicienu: “Acis darba izbijās, rokas darba nebijās.” “Acis darba nebijās, rokas darba izbijās.” (Starpsauciens: “Autors?!”) Ar propagandu diemžēl esam apgriezuši folklorizēto teicienu augšpēdus. Ņemot vērā viena no modernās karadarbības paveidiem - propagandas - pieaugošo izplatību un ietekmi uz sociālpolitiskajām norisēm tepat Latvijā, rosinu nacionālo sankciju paredzēto formu vidū iekļaut arī propagandu un tās ierobežošanu. Propaganda un tās mehānismi ir ievērojami attīstījušies kopš Otrā pasaules kara laika laimīgās un saulainās nākotnes plakātiem vai humoristiskām, vadoni slavinošām dziesmām. Šodien propagandas sinonīms ir “informācijas karš”, ar ko caur dažādiem informācijas kanāliem un instrumentiem aktīvi nodarbojas mums visiem labi zināmi spēlētāji starptautiskajā telpā. Par to dzirdam arvien biežāk, un arvien biežāk šī informācija ir pamatota ar nopietniem pierādījumiem. Piemēram, tepat kaimiņos Lietuvas drošības iestādes ir konstatējušas, ka Krievija Lietuvā izveidojusi veselu propagandas institūtu, kas tiek finansēts, pārkāpjot valsts likumus, un kas izveidojis daudz dažādu institūciju, ar kuru starpniecību pa dažādiem kanāliem tiek izplatīta Lietuvas valsti apdraudoša propaganda. Tāpat kā Rietumu telpā, arī Latvijā ir atrunāta nepieciešamība ierobežot un “piegriezt skābekli” propagandas ruporiem un šo ruporu saimniekiem, paredzot vai iekļaujot jaunas iestrādes likumos, piemērot kompleksus ierobežojumus propagandas izplatītājiem un to autoriem. Tā sauktā Mogerīni darba grupa strādā pie atbildes un ierobežojoša mehānisma izstrādes, lai spētu cīnīties pret Krievijas izplatīto dezinformāciju, kas adresēta gan iekšējai, gan starptautiskajai auditorijai. Lietuvā likumā iestrādātas noteiktas nopietnas finansiālas sankcijas ar mērķi cīnīties pret propagandas izplatību. Augsti vērtētās domnīcas “Atlantijas padome” eksperti ir norādījuši: lai efektīvi cīnītos pret arvien pieaugošo un nospiedošo propagandas ietekmi uz rietumvalstīm, ir jāizmanto līdz šim ietekmīgākais līdzeklis - sankcijas. Iebildes pret propagandas definīcijas trūkumu vai runas par to, ka Latvijā jau ir uzraugoša institūcija šajā jautājumā, neiztur kritiku. Atsauces uz propagandu un informatīvo karu plašā spektrā atrodamas publiskajā telpā gan publiskajā un poliskajā retorikā, gan arī tādos dokumentos kā nule apstiprinātā Nacionālās drošības koncepcija. Definīcijas trūkums nemazina un nemaina valodā reāli lietotu vārdu nozīmi. Savukārt NEPLP ir uzraugoša iestāde šajā jautājumā, tai ir reaģējošas, nevis atturošas funkcijas, un tas neveicina preventīvu mūsu informatīvās telpas aizsardzību. Turklāt propagandas ierobežošana attiecas ne tikai uz mediju telpu, bet arī uz visplašāko informācijas nesēju spektru. Mums ir jāpielāgojas 21.gadsimta komunikācijas instrumentu plašajam tīklam, ja vēlamies patiesi aizsargāt mūsu informatīvo telpu. Propagandas iekļaušanas ierosinājums nebūt nav paredzēts, lai ieviestu, kā dažs labs to vēlas dēvēt, cenzūru cenzūras pēc. Tas, ka šāds instruments likumā tiktu iekļauts, nenozīmētu, ka tas automātiski tiek piemērots. Līdzīgi kā neskaitāmiem likumā atrunātiem ierobežojumiem, arī šim būtu preventīva, atturoša un sabiedrību mobilizējoša nozīme, paredzot iespēju rīkoties nepieciešamības gadījumā. Tikai retais publiskajā telpā un savā komunikācijā nebūs argumentējis nepieciešamību ierobežot naidīgas informācijas izplatību un aizsargāt mūsu informatīvo telpu no potenciāli bīstamas un agresīvas retorikas, kas varētu kaitēt mūsu valstij. Laiks pārvērst tukšus vārdus un saukļus reālos darbos, iekļaujot nacionālo sankciju likumā propagandas ierobežošanas mehānismus. Ļoti iespējams, ka tas propagandas ruporiem liks divreiz padomāt pirms savas darbības izvēršanas vai nostiprināšanas mūsu valstī. Lūdzu atbalstīt manu priekšlikumu.".
- 2015_12_10_336-seq259 language "lv".
- 2015_12_10_336-seq259 speaker Rihards_Kols.
- 2015_12_10_336-seq259 translatedText "Hello, colleague, I will start with all the well-known words:' eyes in the work, the arms of the hands',' eyes in the back of work' (interjection of author?), unfortunately, we have unfortunately turned the tone of the folly out of the spirit of one modern warfare. Examples - propaganda - The growing prevalence and impact of social developments right here include the inclusion of propaganda and its curbs on propaganda in the form of national sanctions, and its mechanisms have evolved considerably since the time of the Second World War. And sunny future posters, or the humorous provadist songs Today propaganyms Today are " a war of information " through various channels of information and actively engaged us with all well-known players in the international arena as ever and more frequently, andincreasingly, this information is based on the serious evidence of Around, right here, the neighboring Lithuanian security authorities have found that Russia set up an entire propaganda institute financed by law, in violation of national laws, which has created a wide range of institutionsthrough various channels, the propaganda of the Lithuanian state is also prevalent in the Western area, as is the need to restrict and' turn up the oxygen' propaganda sounding board and owners of these sounding laws, with the provision or incorporation of new incorporated laws ,the propaganda distributors and their authors of the so-called Mogherini working group are working on a restrictive mechanism and a restrictive mechanism to be able to fight Russian widespread misinformation addressed to both internal and international audiences in Lithuania, with a statutory serious financialsanctions aimed at countering the spread of propaganda by the widely cherished think tank " Atlantic Council " experts have indicated: to effectively combat the increasingly destructive and oppressive effects of propaganda on the West, sanctions againstthe lack of a propaganda definition or speech that the UK is already a watchdog body on this issue does not hold back the criticism of Retces to the propaganda and information war in a broad spectrum of public and polar rhetoric, as well as in documentsas the lack of an approved concept of National Security Definitions does not diminish and does not alter the true meaning of the word Saväka to the NEPLP, it is a watchdog, not a deterrent, and does not contribute to the prevention of the defence of our information space. In addition, the limitation of propaganda applies not only to the media space, but also to the widest spectrum of information media, we must adapt to the extensive network of 21-century communication tools if we are to truly protect the suggestion of including propaganda in our information space. To introduce, as some might wish to call it, censorship of censorship after the fact that such an instrument would be incorporated into the law does not mean that it is automatically applied as a myriad of statutory restrictions, which would also be dissuasive, dissuasive andthe mobilisation of companies, with the possibility of action in the public domain, and in its communication, will not have argued for the need to restrict the spread of hostile information and protect our information space from potentially dangerous and aggressive rhetoric that could harm our citizensthe National Time Laiks turn into empty words and slogans to include national sanctions in the statutory propaganda restriction mechanisms Very possibly that this propaganda mouthpiece will make twice to think before my proposal for the deployment or strengthening of my own country.".
- 2015_12_10_336-seq259 mentions Q211.
- 2015_12_10_336-seq259 mentions Q37.
- 2015_12_10_336-seq259 mentions Q159.