Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_12_10_336-seq249> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_12_10_336-seq249 type Speech.
- 2015_12_10_336-seq249 number "249".
- 2015_12_10_336-seq249 date "2015-12-10".
- 2015_12_10_336-seq249 isPartOf 2015_12_10_336.
- 2015_12_10_336-seq249 spokenAs 17.
- 2015_12_10_336-seq249 spokenText "Ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie deputāti! Šis priekšlikums - 7.priekšlikums - paredz noteikt, ka Saeima pēc savas iniciatīvas, kā arī pamatojoties uz Ministru kabineta vai ārlietu ministra priekšlikumu vai Nacionālās drošības padomes ieteikumu, var noteikt nacionālās sankcijas, ja tās nav pretrunā Latvijas starptautiskajām saistībām, kas izriet no Latvijas dalības starptautiskā organizācijā. Ārlietu ministrijas sagatavotā redakcija savukārt paredz, ka nacionālās sankcijas nosaka Ministru kabinets, bet Saeimai pat nav iespējas rosināt sankciju noteikšanu. Turpretim 7.priekšlikums paredz, ka Saeima nosaka nacionālās sankcijas, bet Ministru kabinets saglabā iespēju rosināt sankcijas. Kārtība, ka Saeimai būtu jābūt institūcijai, kura nosaka nacionālās sankcijas, būtu atbalstāma no vairākiem aspektiem. Pirmkārt, Latvija ir parlamentāra un demokrātiska republika, un nacionālās sankcijas, kuras ietekmē Latvijas drošību, ārpolitiku un tautsaimniecību, būtu jānosaka tieši vēlētam parlamentam, nevis Ministru kabinetam. Otrkārt, tādējādi tiktu novērsti riski, ka nacionālās sankcijas nosaka Ministru kabinets, kuram parlaments ir izteicis neuzticību vai kurš ir demisionējis, bet kurš darbu turpina līdz jaunā Ministru kabineta izveidei. Nevar arī izslēgt varbūtību, ka nacionālās sankcijas nosaka mazākuma valdība, kurai nav Saeimas vairākuma atbalsta. Treškārt, Saeimas deputāti nes atbildību savu vēlētāju priekšā, tāpēc Saeimas pieņemtās nacionālās sankcijas būtu kvalitatīvi argumentētas un pamatotas no drošības un nacionālo interešu viedokļa. Jāpiemin, ka arī citās valstīs ir prakse, ka sankcijas tiek pieņemtas ar parlamenta atbalstu. Tomēr Saeimas Ārlietu komisijas sēdē, kur tika skatīts šis priekšlikums, Juridiskais birojs norādīja uz riskiem, kas radīsies saistībā ar nacionālo sankciju pārsūdzēšanas iespējām, kuras ir noteiktas likuma 15.pantā, ja šīs sankcijas būs pieņēmusi Saeima, nevis Ministru kabinets. Ņemot vērā šos iebildumus, Nacionālās apvienības frakcija atsauca 7.priekšlikumu, bet trešajam lasījumam iesniegs priekšlikumu, kurš paredzēs, ka Ministru kabinets varēs noteikt nacionālās sankcijas, bet arī Saeimai būs iespēja tās ierosināt.".
- 2015_12_10_336-seq249 language "lv".
- 2015_12_10_336-seq249 speaker Janis_Dombrava-1988.
- 2015_12_10_336-seq249 translatedText "The very honourable President-in-Office of the Council, honourable Members, this proposal - 7 for the proposal - states that Saeima, on its own initiative or on the basis of a proposal from the Cabinet or Foreign Minister or on the recommendation of the National Security Council, may impose national sanctionsthere is no contravention of Latvia's international obligations stemming from Latvia's membership of the foreign ministry, which states that national sanctions are determined by the Cabinet of Ministers, while Saeima does not even have the means to encourage the imposition of sanctions on Too 7 under a proposal by Saeimathe sanctions, but the Cabinet Office reserves the possibility of engaging with sanctions, that Saeima should have an institution that imposes national sanctions, would be in favour of a number of aspects in the first instance, Latvia is a parliamentary and democratic republic, and national sanctions affecting Latvian security, foreign policy and the economy ;it would be necessary for a directly elected parliament, rather than a Cabinet office, to be determined to remove the risks of national sanctions imposed by the Cabinet Office, which the parliament of censure has expressed, or who continues to work until the creation of the new Cabinet Office, may also exclude itthe likelihood that national sanctions are determined by a minority government that has no majority support by the majority of members of parliament brings responsibility to their voters, so the national sanctions adopted by the parliament should be qualitatively reasoned and justified from the point of view of security and national interests, including that of other Member States. In countries, it is practice that sanctions are adopted with parliamentary support, however, as MPs at the Foreign Affairs Committee meeting where the proposal was taken, the Legal Office referred to the risks of the national sanctions remedies provided for in Article 15 of the lawthe sanctions will have been accepted by Saeima, rather than the Cabinet Office, and not in the context of these objections, the National Union, the faction of the union withdrew 7 proposals, but will submit a proposal to the Cabinet Office, which will allow the Cabinet Office to impose national sanctions, but will also have the possibility of proposing them".
- 2015_12_10_336-seq249 mentions Q822919.
- 2015_12_10_336-seq249 mentions Q211.
- 2015_12_10_336-seq249 mentions Q15628977.
- 2015_12_10_336-seq249 mentions Q1576026.