Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_12_03_335-seq404> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_12_03_335-seq404 type Speech.
- 2015_12_03_335-seq404 number "404".
- 2015_12_03_335-seq404 date "2015-12-03".
- 2015_12_03_335-seq404 isPartOf 2015_12_03_335.
- 2015_12_03_335-seq404 spokenAs 150.
- 2015_12_03_335-seq404 spokenText "Labrīt, kolēģi! Vēl vakar no rīta ne es, ne arī liela daļa ZZS frakcijas deputātu, mēs nebijām gatavi atbalstīt šī 80 miljonu eiro aizdevuma piešķiršanu sabiedrībai airBaltic, bet Ministru kabineta paveiktais mūsu attieksmi vismaz šobrīd ir mainījis, jo ZZS būtiskākie iebildumi līdz šim bija saistīti ar pamatotām bažām, ka airBaltic varētu pirkt Sukhoi Superjet lidmašīnas. Tāpēc ir ļoti iepriecinoši, ka vācieši - gan Gausa kungs, gan arī Montāgs-Girmess - ir sapratuši, ka Krievijas militārā kompleksa ražotās lidmašīnas ar Latvijas valsts nacionālās aviokompānijas simbolu Latvijas debesīs būtu tas pats, kas Krievijas tanki ar zvaigznēm Berlīnes ielās. Tomēr joprojām ir dažas lietas, kas mūs dara uzmanīgus. Cik zināms, tad pēdējās nedēļas laikā sarunās ar investoru ir izdevies panākt, ka no līguma sākotnējā varianta ir izslēgti apmēram 20 punkti, no kuriem lielākā daļa paredzēja Montāga-Girmesa kungam ļoti plašas tiesības, ieskaitot veto uz lidmašīnu pirkšanu un garantētu 6 procentu ienesīgumu. Respektīvi, mazākuma akcionārs ar 20 procentiem akciju faktiski būtu ieguvis vairākuma akcionāru tiesības. Tā kā Montāga-Girmesa kungs arī uz šiem noteikumiem joprojām ir gatavs parakstīt šo akcionāru investīciju līgumu, tad mums tomēr gribētos zināt, kurš valsts interešu, teiksim tā, nodevējs vai neievērotājs šo sākotnējo līgumu sagatavoja. Ja tas ir kāds Satiksmes ministrijas ierēdnis, tad mēs labprāt dzirdētu par to, ka viņš ir zaudējis uzticību un ministrijā vairs nestrādā. Ja tā ir tā konsultāciju firma ar to jocīgo nosaukumu, tad to turpmāk nedrīkstētu pielaist ne pie viena valsti ietekmējoša darījuma konsultēšanas. Un jāsaka, viņu metodika jau sāk atkārtoties. Vismaz pēdējos lielajos projektos investori kaut kā uzrodas pēdējā brīdī, kad nav vairs laika ne lemt, ne domāt, ne meklēt. Un kaut kā visiem šiem pēdējā laika investoriem kājas aug austrumos. Modrību gan mēs nedrīkstam zaudēt, jo šis plānotais piecu lidmašīnu darījums ir apmēram 100 līdz 120 miljonu eiro vērts. Un, ja padomājam par to, cik liela tur var būt komisijas maksa, tad tas joprojām ir diezgan pamatīgs un gards kumoss. Un otra lieta. Krieviem ir tāds apzīmējums “?? ??? ????????”, kas nozīmē “uz pieres rakstīts”. Tas parasti nozīmē, ka runa ir par cilvēku, kura rīcība ir prognozējama. Savukārt latviešiem tagad ir tāds ticējums - ja tā uzmanīgāk paskatās uz deputātu Zariņa kungu, tad var izlasīt, kas viņam uz pieres uzrakstīts. (Dep. I.Zariņš: “Un kas ir uzrakstīts?”) Un viņam uz pieres ir uzrakstīts šobrīd “Parlamentārās izmeklēšanas komisija par 80 miljonu eiro valsts aizdevuma izsniegšanu aviokompānijai airBaltic un tā nelietderīgu izmantošanu”. Respektīvi, ja mēs negribam piedzīvot šādu komisiju tuvākajā vai tālākajā laikā, tad varbūt tomēr ir vērts padomāt par uzņēmuma valdes vai padomes nomaiņu, daļēju nomaiņu, vai vismaz kārtīgu uzraudzību, bet Satiksmes ministrijai (ministrijas valsts sekretāra personā!) būtu jāuzņemas personiska un pilna atbildība par kompānijā notiekošo. Jo šī kompānija - tie tomēr ir 3 procenti no valsts budžeta, un to pazaudēt ārkārtīgi negribētos. Paldies.".
- 2015_12_03_335-seq404 language "lv".
- 2015_12_03_335-seq404 speaker Karlis_Serzants-1959.
- 2015_12_03_335-seq404 translatedText "Good morning, colleagues, just yesterday morning, neither I nor much of the mayoral members, we were not prepared to support the granting of this EUR 80 million loan to the public by the public, but the action taken by the Cabinet Office has at least changed our attitude since the mayoral stage. The main objections to date were related to the justified concern that carrier Sukhoi Superjet would be very encouraging aircraft that the Germans - both sluggish Mr and Montags-Girmess - have realised that jets of Russian military plants have been realisedwith the Latvian national airline's symbol of the sky that would be the same as Russian tanks with stars on the streets of Berlin, however, there are still a few things that we have been careful to do in the last week, in negotiations with the investorto ensure that some 20 points of the original option have been excluded from the original option, most of them to Mr Montagag Girmesa, including a veto on the purchase of aircraft and guaranteed a 6 percentage stake in a minority shareholder with a share of 20 per cent. Would, in fact, have acquired the rights of the majority of shareholders, as Mr Montagag Girmesa is still willing to sign this shareholder investment agreement, we would still like to know who has national interests, say it, the traitor or the existing counterpart in this original contracthaving been a public servant to the Ministry of Transport, we would have liked to hear that he has lost his trust and the Ministry no longer works if it is a consulting firm with their funny name, then it should not be secondarynot at one country's influential deal advisory Un must say their methodology is starting to recur in the last few big big projects as investors somehow come up at the last minute, when they don't have time to decide whether or not to look for anyone as anyone. These recent feet of investors in the east remain vigilant though we mustn't lose as this planned five aircraft deal is worth about 100 to 120 million worth And if you think about how big the commission can be ,then it is still pretty thorough and the gards of a mouthful and a second thing the Russians have that designation??????????????????? " Now there is such a belief that if you look more closely at the MEP, Mr Zariit, then you can read the forehead written on him (DEP I Zartins:' and what has been written? 'on issuing an 80 million public loan to the airline carrier and its wasteful use " in other words, if we do not want to see such a commission in the near or the near future, then perhaps it is worth reflecting on the company board or the replacement of the board, a partial replacement ,at the very least, proper monitoring, but the Ministry of Transport (in the person of the Ministry of Secretary of the Ministry of Secretary of the Department of Transport!) should bear the personal and full responsibility of the company's ongoing Jo this company, which is, however, 3 per cent of the national budget, and to lose their extremely unwanted Thank you".
- 2015_12_03_335-seq404 mentions Q211.
- 2015_12_03_335-seq404 mentions Q13561029.
- 2015_12_03_335-seq404 mentions Q159.
- 2015_12_03_335-seq404 mentions Q64.