Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_12_03_335-seq400> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2015_12_03_335-seq400 type Speech.
- 2015_12_03_335-seq400 number "400".
- 2015_12_03_335-seq400 date "2015-12-03".
- 2015_12_03_335-seq400 isPartOf 2015_12_03_335.
- 2015_12_03_335-seq400 spokenAs 101.
- 2015_12_03_335-seq400 spokenText "Jāatzīst, ka mani reizēm nebeidz pārsteigt kolēģi, kuri ierodas uz komisijas sēdi pilnībā nesagatavojušies. O! Tikai trīs lapas! Jāpajautā, cikos tās izdrukātas! Bet ne par to stāsts. Godātā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie kolēģi! Nevarēšu jūs iepriecināt, bet būsim reālisti! Uzņēmumam “Air Baltic Corporation” valsts finansējumu un naudu vajadzēja vakar, vajag šodien un, visticamāk, lai kā arī negribētos to atzīt, vajadzēs arī nākotnē. Taču, lai cik bezcerīgi tas sākotnēji varbūt skan, analizēdami dziļāk, mēs aizvien vairāk saprotam, cik nepieciešams tas ir mūsu ekonomikai un tās izaugsmei kopumā. Jā, aviācijas bizness nav tā ienesīgākā nozare pasaulē. Informācija ir dažāda, bet, visticamāk, uz vienas rokas pirkstiem (varbūt pat tikai ar vienu pirkstu pietiek!) varam saskaitīt pasaulē pazīstamus, pelnošus aviācijas zīmolus. Taču, neskatoties uz to, daudzas valstis uztur savas aviokompānijas, lai nodrošinātu svarīgus transporta, tranzīta un komunikāciju mezglus tieši attiecīgās valsts robežās, un no tā pastarpināti iegūst visa pārējā valsts ekonomika. Līdzīgi ir arī ar airBaltic. Lai arī šodien mēs lemjam par finanšu piešķīrumu, aptuvenas aplēses rāda, ka “Air Baltic Corporation” un ar to saistīto uzņēmumu (ir runa par uzņēmumiem, kas nodrošina pakalpojumus ar airBaltic starpniecību) ietekme varētu būt 3 procenti no iekšzemes kopprodukta, tas ir, apmēram 750 miljoni eiro. (Dep. M.Bondars: “Jāni, cik sociālo nodokli maksā?”) Ik gadu airBaltic nodokļos nomaksā aptuveni 20 miljonus eiro (tas ļauj mums secināt, ka pastarpināti mēs šos līdzekļus atgūsim četru piecu gadu laikā), pārvadā ik gadu nedaudz mazāk par 3 miljoniem pasažieru un nodarbina tiešā veidā tūkstoti darbinieku (vairāk nekā tūkstoti darbinieku un pastarpināti - vēl vairākus tūkstošus un daudzas kompānijas!). (Dep. A.Elksniņš: “Jāni, kurš tavu runu rakstīja?”) Es labprāt parunātos ar zāli, bet es nedrīkstu. Interesants ir arī fakts, ka, neskatoties uz šābrīža situāciju un sacelto ažiotāžu, biļešu rezervācija tikai pieaug un turklāt ļoti strauji. Līdz ar Igaunijas un Lietuvas aviosabiedrību aizvēršanos biļešu rezervācija, piemēram, Igaunijā ir trīskāršojusies, un tas norāda tikai un vienīgi uz faktu, ka airBaltic ir ietekmīga un uzticama kompānija. Un šobrīd, protams, pateicoties arī konkurentu neveiksmēm, tā ir kļuvusi par Baltijas valstu neapšaubāmu līderi un ar katru dienu savas pozīcijas nostiprina aizvien vairāk. Situācijā, kad nevaram gluži teikt, ka mums ir pasaules mēroga, milzīgi, populāri dzelzceļa mezgli vai ostas, ir aplami uzskatīt airBaltic par mazsvarīgu. Tādēļ, raugoties nākotnē, mums šim jautājumam ir jāpieiet ļoti nopietni. Ir ļoti viegli neko nedarīt, atteikties no atbildības, neizvērtēt piedāvājumus, jo tie, redz, izskatās vai skan aizdomīgi, un ļaut uzņēmumam cīnīties pašam pasaules lielajā konkurencē, taču tad mums pēc laika nāksies atzīt, ka airBaltic zaudē tirgus daļu, zaudē ietekmi un zaudē arī peļņu un kāds cits uzņēmums pārņem... Un vienkārši pēc laika paši atzīsim, ka sagaidījām to, ko gaidījām. Bez šaubām, informācija ir bijusi dažāda, un valdība šajā posmā ir saskārusies ar virkni izaicinājumu - ar jautājumiem par investoru, par drošību, par interesēm, par situāciju kopumā, par valdes un padomes atbildību. Taču pēc vakardienas sēdē izrunātajiem faktiem nav šaubu, ka šobrīd mums ir jāpieņem atbildīgs lēmums. Valdības sēdēs, skaidrojot situāciju, ir noskaidrota un uzklausīta atbildīgo iestāžu un Drošības policijas informācija par investoru; viņi to atzīst par drošu. Neatkarīgie auditori ir atzinuši, ka - pretēji iepriekš izskanējušajai informācijai - padome savu darbu ir veikusi labi, teju pat izcili. Papildus starptautiskie auditori vērtēs arī valdes atbildību un darbību. Un līdz ar to nav šaubu: ja pārkāpumi būs, tad tiks mainīts arī valdes sastāvs. Un jāpiekrīt arī viedoklim, ka var rasties šaubas - arī man bija šaubas! -, vai tiešām investors joprojām būs gatavs investēt līdz ar konkrēta... kādas konkrētas aviosabiedrības lidmašīnu izmantošanas izslēgšanu. Taču tas ir panākts - valdība spēja pārliecināt investoru, ka tik un tā tas ir ļoti izdevīgi un ka ir vērts investēt. Un tas jau ir panākums! (No frakcijas SASKAŅA: “Malači, valdība! Paldies valdībai!”) Piekrītu, ka veids, kā šis jautājums... Es varu lūgt vēl papildu minūtīti?".
- 2015_12_03_335-seq400 language "lv".
- 2015_12_03_335-seq400 speaker Janis_Upenieks-1988.
- 2015_12_03_335-seq400 translatedText "I must admit that I do not, at times, surprise a colleague who is coming to the commission completely unprepared for Mr O!, just three pages! To ask when they have been printed! But not to tell you, dear, to the company AirBaltic Corporation's state funding and money needed yesterday, needed today and unlikely to be accepted as well, will also have to admit in future, however hopelessly initially, we find more and more aware of what is needed in ourfor the economy and its growth overall, Yes, the aviation business is not the most profitable industry in the world, the information is patchy, but likely to be based on single hand fingers (perhaps even with just one finger enough!) we can count world-renowned, swimming aircraft brands, Tasein, despite this ,many countries are holding their own airlines to provide important transport, transit and communication hubs directly within the limits of the country and, indirectly, the entire economy of the rest of the country is also co-endowed with the carrier, although today we are deciding on the financial allocation ;the estimated estimated impact of the Air Baltic Corporation and its affiliates (i.e. companies providing services via carrier) could be 3 per cent of Gross Domestic Product, i.e. around €750 million (DEP M Bondars :" John, how much of a social tax is paid? ") - Ik annual carrier taxes on some €20 million (this allows us to conclude that we will recover these funds in four to five years), transporting just under 3 million passengers annuallya direct sum of thousands of workers (more than a thousand workers and sub - many more - many companies!) (DEP A Elkin: " John, who wrote about your speech in the Chamber, but I can't be interesting with the fact that, regardless ofthe current situation and the grill of the ticket reservation are only increasing and, moreover, closing the ticket reservation with the Estonian and Lithuanian airlines, for example, has tripled, and this is purely and exclusively indicative of the fact that the carrier is influentialand reliable company And now, of course, thanks to the setbacks of the rivals, it has become an undoubted leader of the Baltic States and strengthens its position on a daily basis with increasing numbers in the Situation, which we cannot quite say, on a global scale, huge, popularrail hubs or ports are nonsensical as to assume that carrier is unimportant for the future, so we need to take this very seriously, it is very easy to do nothing, give up on offers as they, see, look or sounds fishy, and allowthe company has to fight itself in the world's big competition, but then we will have to recognise in time that the carrier loses its market share, loses its influence and loses its profits and another company will take over as soon as they did, that we had expected themselveswhat Bez waited for a doubt, the information has been patchy, and the government has faced a range of challenges at this stage - with questions about the investor, about security, about the interests of the board and on board positions following yesterday's sessionthe facts that we have heard is clear that at this moment we must take a responsible decision at the Government hearings to explain the situation and to hear the information of the responsible authorities and the security police on the investor; they recognise it as safe by the Independent auditors who have recognised that the contrary is true -the information that has been made previously - the Council has done a good job, almost even perfection in addition to international auditors, will also be judged by board responsibility and activity and that there is no doubt: if infringements are concerned, there will also be a change in the composition of the board. Also, the view that there may be doubts - I also had doubts! - or indeed investors will still be ready to invest with the exclusion of a particular aircraft of a particular aircraft, but the government was able to convince the investor ,that anyway is very beneficial and that it is worth investing in and that it is worth investing already! (from faction consistency: well done to the Government! Thank you to the Government!) I am grateful to the Government!".
- 2015_12_03_335-seq400 mentions Q822919.
- 2015_12_03_335-seq400 mentions Q18342826.
- 2015_12_03_335-seq400 mentions Q9151087.
- 2015_12_03_335-seq400 mentions Q37.
- 2015_12_03_335-seq400 mentions Q191.
- 2015_12_03_335-seq400 mentions Q39731.
- 2015_12_03_335-seq400 mentions Q20560178.
- 2015_12_03_335-seq400 mentions Q300924.