Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_30_333-seq487> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2015_11_30_333-seq487 type Speech.
- 2015_11_30_333-seq487 number "487".
- 2015_11_30_333-seq487 date "2015-11-30".
- 2015_11_30_333-seq487 isPartOf 2015_11_30_333.
- 2015_11_30_333-seq487 spokenAs 62.
- 2015_11_30_333-seq487 spokenText "Cienījamās kolēģes! Godātie kolēģi! Priekšlikums ir dot tiesības pašvaldībām pašām, ņemot vērā to konkrēto situāciju, kādā tās atrodas, lemt par kompensācijas mācību izdevumu segšanai apmēru. Šobrīd likums paredz, ka maksimālā kompensācija mācību izdevumu segšanai var būt 30 procenti. Tātad ar šo grozījumu mēs varētu noņemt šo ierobežojumu. Situācija valsts pārvaldē un pašvaldībās ir būtiski atšķirīga. Valsts pārvalde galvenokārt koncentrējas Rīgā, kur ir augstākā vidējā darba samaksa valstī un plašākas karjeras iespējas. Tas atspoguļojas arī valsts pārvaldē strādājošo atalgojumā. Valsts pārvaldē 2014.gadā vidējā darba samaksa bija par 45 procentiem lielāka nekā pašvaldībās. Turklāt atšķirība starp vidējo darba samaksu valsts pārvaldē un pašvaldībās tikai palielinās. 2008.gadā, kad vēl nebija pieņemts likums par atlīdzību, atšķirība vidējai darba samaksai valsts pārvaldē un pašvaldībās bija tikai 37 procenti, un nu jau tā ir 45 procenti. Reģionālā griezumā vidējā darba samaksa atšķiras gandrīz divas reizes. Augstākā tā, protams, ir Rīgā, un zemākā -, protams, Latgalē. Līdz ar to ir arī būtiski atšķirīgas valsts pārvaldē un pašvaldībā strādājošo iespējas segt mācību maksas izdevumus, kas, ņemiet vērā, visiem ir vienādi, neatkarīgi no tā, par ko es runāju iepriekš, un neatkarīgi no tā, vai darbavieta ir Rīgā, Preiļos, Balvos vai kaut kur citur Latgalē. Ņemot to vērā, Finanšu ministrijas arguments, ka nosacījumiem valstī un pašvaldībās attiecībā uz mācību maksas kompensēšanu jābūt vienādiem, neiztur kritiku. Tieši pašlaik tie nav vienādi. Dodot iespēju pašvaldībām pašām lemt par mācību izdevumu segšanas apmēru, mēs pašvaldībām iedotu vēl tikai vienu instrumentu, kā veicināt esošo darbinieku kvalifikācijas paaugstināšanu vai to sagatavošanu specialitātēs, kurās trūkst darbinieku. Piemēram, Saeima šogad atbalstīja grozījumus Bāriņtiesu likumā, ar kuriem no 2021.gada būtiski tiek paaugstinātas izglītības prasības bāriņtiesas priekšsēdētājam, tā vietniekam un bāriņtiesas locekļiem. Esošā situācija ir tāda, ka apmēram 50 procentiem attiecīgo amatpersonu izglītība neatbilst likumā noteiktajai, un tas nozīmē, ka apmēram 250-300 cilvēkiem būs jāiegūst prasītais izglītības līmenis. Vidējās atlīdzības līmenis šīm amatpersonām ir zemāks nekā vienkāršam referentam Finanšu ministrijā, bet mācību maksas izdevumi veidos vairākus tūkstošus. Ņemot vērā visus šos argumentus, es lūdzu... aicinu atbalstīt manu priekšlikumu. Paldies.".
- 2015_11_30_333-seq487 language "lv".
- 2015_11_30_333-seq487 speaker Silvija_Simfa.
- 2015_11_30_333-seq487 translatedText "Honourable colleague, ladies and gentlemen, the proposal is to give local authorities the right to decide, given the specific situation they are in, to decide on the extent to which the Little Law provides that maximum compensation for training expenses may be at 30 per centwith this amendment, we could remove the situation of this restriction in the public administration and local authorities, a significant difference in the public administration, primarily concentrated in Riga, where the highest average wage in the country and wider career prospects This is also reflected in the administration of the public sector. The remuneration of workers in the public service 2014 average was 45 per cent higher than in the halls. In addition, the gap between average wages in the public administration and town halls would only increase in 2008, when the law on remuneration was not yet adopted ,the difference in the average work pay in the public administration and town halls was just 37 per cent, and now there is a 45 per cent share of the private-based average pay gap almost twice as high, of course, and lower - of coursein Latgale, it is also significantly different in the public administration and in the municipality of employees to bear the cost of tuition fees, which, please, everyone is equal, regardless of what I have spoken about in the past, and regardless of whether or notthe job is in Riga, Prebilos, Balvos or elsewhere in Latgale, and the Treasury's argument that the conditions in the country and town halls as regards the compensation of tuition fees should be equal, does not hold any clueon the part of local authorities to decide on the extent of the cover of training expenditure, we will give the local authorities yet another tool to facilitate the training of existing staff, or their preparation for a shortage of staff, Saeima, Saeima this year, backed amendments to the Barca Law with whichas from 2021, the high level of education requirements for the President of the Institutions, its premier and the members of the General Service Tribunal is that about 50% of the education of the relevant officials does not comply with the law, which means that around 250- 300 people will bethe level of education required to obtain the average remuneration for these officials is lower than that of the simple rapporteur of the Ministry of Finance, while expenditure on tuition fees will be made up of thousands of Member States, and I would ask you to support my proposal.".
- 2015_11_30_333-seq487 mentions Q822919.
- 2015_11_30_333-seq487 mentions Q4294791.
- 2015_11_30_333-seq487 mentions Q2660080.