Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_30_333-seq405> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2015_11_30_333-seq405 type Speech.
- 2015_11_30_333-seq405 number "405".
- 2015_11_30_333-seq405 date "2015-11-30".
- 2015_11_30_333-seq405 isPartOf 2015_11_30_333.
- 2015_11_30_333-seq405 spokenAs 92.
- 2015_11_30_333-seq405 spokenText "Kolēģi, mēs šodien esam uzsākuši sarunu par progresivitātes principa piemērošanu iedzīvotāju ienākuma nodoklim Latvijas Republikā. Šodien par šo progresivitātes principu mazāk vai vairāk runā visas politiskās partijas bez izņēmuma. Pat Saeimas priekšsēdētāja savā nesenajā svētku uzrunā pieminēja progresīvo nodokli. Laikam sociālā nevienlīdzība mūsu valstī kļuvusi izaicinoša, un neproporcionāli smaga nodokļu nasta gulstas uz vismazāk nodrošinātajiem Latvijas iedzīvotājiem. Es un arī mūsu frakcijas deputāti bija snieguši priekšlikumus par progresīvo nodokli iepriekšējos divos gados, un mēs iesniedzām arī tagad. Vēl vairāk - frakcija “Saskaņas Centrs” 2009.gadā to izdarīja pirmo reizi, proti, kad vēl tikai sākās Latvijā krīze. Šogad jūnijā ar Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētāja Romāna Naudiņa palīdzību mēs bijām noorganizējuši Saeimā ekspertu konferenci ar nosaukumu “Kāds progresīvais nodoklis ir vajadzīgs Latvijā?”, un, pamatojoties uz tās konferences rezultātiem, mēs kopā ar sabiedriskās organizācijas “Progresīvie” biedriem esam izstrādājuši projektu, par kur es šodien jums ziņoju. Es jau stāstīju, ka tas nav tikai bagātības nodoklis. Kā jau minēju, progresivitātes princips nosaka augstāku nodokļu slogu tiem, kuriem ir vairāk iespēju nopelnīt. Uzņēmuma īpašniekam ir daudz vairāk iespēju palielināt ienākumus nekā algotam darbiniekam. Uzņēmējam ir arī vairāk iespēju nekā algotam darbiniekam, nepārkāpjot noteikumus, optimizēt, tas ir, samazināt nodokļu maksājumus. Rosinām, ieviešot progresivitāti aplikšanā ar iedzīvotāju ienākuma nodokli, noteikt šādus noteikumus: visu ienākumu veidi ir apliekami ar vienu un to pašu likmi - gan algas, gan ienākumi no kapitāla, gan ienākumi no kapitāla pieauguma, tātad dividendes ieskaitot. Vienas esošās likmes vietā ir noteiktas četras atbilstīgi četriem apliekamajiem ienākuma intervāliem, un likmes ir nosakāmas atkarībā no gada apliekamā ienākuma. Es nesaukšu konkrētas likmes un konkrētus apliekamā intervāla lielumus, lai vienkārši ietaupītu laiku. Tas viss ir aprakstīts tabulās, kuras jūs saņēmāt pirms sēdes, un ceru, ka tagad tās tabulas stāv jums priekšā. Ļoti svarīgi ir pieminēt, ka ir papildu labumi, papildu efekti vai pārpilnības efekti, kā angļi saka spillover effects, kas padara progresivitātes principu par spēcīgu rīku, ar kuru var gan izlīdzināt vai mazināt sociālo nevienlīdzību valstī, gan gūt papildu līdzekļus budžetā, gan arī motivēt ekonomikas izaugsmi valstī. Pirmkārt, nodokļa slogs tiek pārcelts uz lieliem ienākumiem, un tāpēc samazināsies kopīgais darba nodokļa slogs, kas savukārt samazina Latvijas ražotāju izmaksas un palielina viņu konkurētspēju. Otrkārt, nodokļa sloga samazinājums palielina darba ņēmēju reālo ienākumu un līdz ar to pieprasījuma pieaugumu tirgū, kas savukārt motivēs uzņēmēju rosību. Un, treškārt, kas ir ļoti svarīgi un aktuāli mūsu valstī, īpaši mūsu valstī, - izmaksu samazinājums motivēs uzņēmējus iznākt no ēnu ekonomikas. Mēs pārbaudījām šo modeli, izmantojot datus, kurus saņēmām no Valsts ieņēmumu dienesta, proti, datus par 2014.gada ienākumiem un samaksātajiem nodokļiem, nolūkā pārbaudīt, vai tiešām būs tas efekts, uz kuru mēs cerējām. Un mūsu aprēķini pierādīja un parādīja, ka tas ir gana sasniedzams. Vēl vairāk. Es gribu uzsvērt, ka šim modelim ir neitrāla fiskālā ietekme. Nevar teikt, ka līdz ar to, piemērojot šo nolikumu vai šo priekšlikumu, ja jūs to atbalstīsit (uz to es tagad jūs aicināšu), varēs kaitēt budžetam vai izraisīt papildu izdevumus. Gluži otrādi. Gluži otrādi! Situācija būs līdzīga tai, kas ir tagad, ja jau mēs runājam par ieņēmumiem budžetā. Ar šo modeli būs izlīdzināts nodokļu kopīgs slogs, kas tagad ir maksājams gan tiem, kam ir mazāki ieņēmumi, gan tiem, kam ir lielāki ieņēmumi. Īpaši tiem, kas tagad maksā dividendes. Katrā ziņā šis likums ir izmantojams arī citiem, tiešiem nodokļiem, par to mēs vēl šodien runāsim. Sistēma ir jāpilnveido. Lūdzu atbalstīt manu priekšlikumu.".
- 2015_11_30_333-seq405 language "lv".
- 2015_11_30_333-seq405 speaker Igors_Pimenovs-1953.
- 2015_11_30_333-seq405 translatedText "Fellow Members, we have today launched negotiations on the application of the principle of progressivity to the Latvian Republic's Republic of Latvia Today on this progressivity principle, less or more speaks to all political parties without the exception of the President of the Parliament, the President of the European Parliament, in his recent holiday speechsocial inequalities have become challenging in our country, and a disproportionate burden of tax falls on the most deprived people in the UK, and our fellow Members have been making proposals for a high-level tax over the last two years, and we have also now been tabled to Another -for the first time in 2009, this was the first time that Mr Schogad was in the Commons in June 2009, with the help of the vice-chair of the Saeima committee of experts, Romanan Naudis, in June 2009. The tax is needed in Latvia? " And on the basis of the results of its conference, we have drawn up a project on which I have reported to you today, I have already told you that this is not just a wealth tax, as I have already said. Imposing a higher tax burden on those who have more opportunities to earn a company owner has many more opportunities to increase income than the payroll worker has, there is also more room for a remunerated worker without breaking the rules, optimising, reducing, tax payments. In the ACT population, fix such rules: all forms of income are to be taxed at the same rate - both wages and earnings from capital gains, so the dividend included at Tsai's current rate is setfour taxable intervals, and the rates are determined depending on the annual taxable income, I will not refer to certain flat-rate and certain taxable intervals, so as to simply save up the time it has all been described in the tables you made before, and I hopethe fact that its tables are now facing you Very important is to mention that there are additional benefits, extra effects or an abundance of effects, as the Englishmen say the pillover effects are making progress on a strong tool that can both equalise or reduce socialinequalities in the country, both in the budget, both generate additional resources in the budget, both to motivate economic growth in the country first, the burden of tax is being shifted to high income, and will therefore decrease the burden of the overall tax burden, which in turn reduces UK producer costs and increases their competitiveness in the second ,the reduction of the burden increases the real income of workers and, hence, to market demand, which will motivate business run-down and, thirdly, which is very important and topical in our country, especially in our country, will motivate operators to step out of the shadow. Economic We tested this model by using the data we got from the State of the State, namely data on 2014 earnings and taxes paid to check whether it will actually have the effect we hoped for and showed our calculations ,that this is quite achievable Another I would like to emphasise that this model is neutral in fiscal terms, that it will therefore be possible to support it under this statute or this proposal, if you support it (that is what I am now calling for) ;will be able to damage the budget or lead to extra costs for the Gluoron vice versa, the situation will be similar to the one that is now, if we are talking about revenue in the budget, that this model will now be offset by the common burden of taxation, which has now been offset by the common burden of taxation, which has now been paid for both by the tax sharing burden, which has now been offset by the common burden of taxation, which has now been offset by the common burden of taxation, which has now been paid for both by the tax sharing burden, which has now been offset by the common burden of taxation, which has now been paid for both by the tax sharing burden, which has now been offset by a common burdenhaving less revenue, and those with greater revenue, especially those who now pay dividends in Katra terms, this law is also used for other, direct taxes, we will still be talking about how the Scheme needs to be perfected to support my proposal.".
- 2015_11_30_333-seq405 mentions Q822919.
- 2015_11_30_333-seq405 mentions Q211.
- 2015_11_30_333-seq405 mentions Q9322619.
- 2015_11_30_333-seq405 mentions Q2167704.
- 2015_11_30_333-seq405 mentions Q903671.