Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_30_333-seq377> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2015_11_30_333-seq377 type Speech.
- 2015_11_30_333-seq377 number "377".
- 2015_11_30_333-seq377 date "2015-11-30".
- 2015_11_30_333-seq377 isPartOf 2015_11_30_333.
- 2015_11_30_333-seq377 spokenAs 92.
- 2015_11_30_333-seq377 spokenText "Cienījamās deputātes! Godātie deputāti! 5.priekšlikums attiecas uz diferencēto neapliekamo minimumu. Ir jauna koncepcija, kuru mūsu valdība un mūsu nodokļu sistēma ievieš attiecībā uz ienākumiem... nodokļiem, kuri tiek ieturēti no fiziskās personas ienākumiem. Un tieši šajā likumprojektā tam ir acīmredzami likumsakarīga vieta. Vienlaikus mēs gribam piebilst, ka, neskatoties uz to, ka šī jaunā, visai revolucionārā ideja ir atbalstīta valdībā un vairākkārt jeb atkārtoti atbalstīta Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā, tomēr šis priekšlikums nav guvis atbalstu ne no darba devēju, ne no darba ņēmēju puses. Diferencētais neapliekamais minimums nākotnē skars visus darba ņēmējus, kuru darba alga mēnesī nepārsniedz 1500 eiro, bet neattiecas nemaz uz tiem, kam ienākumi ir lielāki. Un tas ir galvenais... galvenā pretenzija, galvenais iebildums, kāpēc mēs nevaram atbalstīt šo ideju, šo koncepciju un šos priekšlikumus, kuros ietilpst gan šis skatāmais, gan arī pārējie, kas būs vēl priekšā. Pēc mūsu domām, tomēr ir jāņem vērā, ka progresīvais nodoklis, par kuru mēs šodien vēl noteikti runāsim, ir ļoti auglīga ideja, kura tiek piemērota visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, izņemot trīs Baltijas valstis, plus Ungārija, Slovākija un Bulgārija. Ņemot vērā, ka runa ir tieši par to Latvijas nodokļu maksātāju ienākumiem, kuri saņem daudz lielākus ienākumus nekā 1500 eiro, ir ļoti svarīgi saprast, ka tas pareizais - progresīvais - nodoklis nebūtu vienkārši nodoklis uz bagātību. Turīgie Latvijas iedzīvotāji patēriņam izmanto tikai daļu savu ienākumu, un tikai no šīs daļas maksā pievienotās vērtības nodokli un arī akcīzes nodokli. Savukārt pārējie valsts iedzīvotāji ir spiesti novirzīt patēriņam visus savus ienākumus, tātad maksāt patēriņa nodokļus no visiem saviem ienākumiem, papildinot valsts budžetu. Tāpēc tieši iedzīvotāju ienākuma nodokļa progresivitāte būtu veids, kā mazināt nevienlīdzību. Gribētu piebilst, ka neapliekamo minimumu, par kuru mēs tagad runājam, pilnībā varēs atgūt tikai pēc gada ienākumu deklarācijas iesniegšanas Valsts ieņēmumu dienestam. Tātad daudzos gadījumos, kad darba ņēmēja nezināšanas vai prasmju trūkuma dēļ deklarācija Valsts ieņēmumu dienestā netiks iesniegta, nauda vienkārši paliks valsts budžetā. Visi šie trūkumi šo “labo” (pēdiņās) ideju īstenībā padara par nastu Latvijas nodokļu maksātājiem, it īpaši tiem, kuriem ieņēmumi ir mazāki par 1500 eiro. Mūs tomēr gaida vēl citi ierosinājumi, citi likumprojekti, kas nodrošinās Latvijā progresivitātes principu iedzīvotāju ienākuma nodokļu izpildē, tāpēc šī ideja tomēr nav atbalstāma. Un gan par šo priekšlikumu, gan par visiem pārējiem, kuri ir saistīti ar diferencēto neapliekamo minimumu, frakcija SASKAŅA balsojot atturēsies. Paldies.".
- 2015_11_30_333-seq377 language "lv".
- 2015_11_30_333-seq377 speaker Igors_Pimenovs-1953.
- 2015_11_30_333-seq377 translatedText "Honourable Member, honourable Members, the 5 proposal refers to the fingerprinted minimum of a new concept which our government and our tax system introduce for income taxes that are deducted from the physical income of the Un directly in this billthere is obviously a natural place in the first place, we want to add that, despite the fact that this new, entire revolutionary idea has been supported by the government and repeatedly or repeatedly supported by the Committee on Budgetary and Financial (Taxation), the proposal has not been supported by this proposal. From an employer, a minimum of €1,500 per month will be affected by a differentiated minimum wage bill of 1,500 employees per month. The main caveat of the claims, why we cannot support this idea, this concept and these proposals, which include both this perspective and others that are still to be seen in our opinion, must nevertheless be taken into account in the context of the progressive tax on whichwe will certainly still be going to speak today, there is a very fruitful idea which applies in all the Member States of the European Union, with the exception of the three Baltic States, plus Hungary, Slovakia and Bulgaria, bearing in mind that this is precisely what Latvian taxpayers' incomes are all aboutgetting a much bigger income than the 1,500 euros is very important to understand that this is the right - progressive - tax - it would not simply be a tax on the wealthy to use only a share of its income for consumption and only pays outvalue added tax and also excise duty on Savuthly in the rest of the country are forcing residents to target consumption all their income, so paying consumer taxes out of all their income, complementing the government's budget, would therefore directly benefit the progressive way the income tax is spent. To reduce inequalities would add that the unpaid minimum that we are now talking about will only be fully recovered after the annual declaration of revenue to the State Revenue Service, So, in many cases, when a worker's ignorance or lack of skills is a declaration of the State'sthe service will not be provided, the money will simply remain in the national budget, all of these shortcomings in this' good' (in the quotation) concept actually makes the burden on UK taxpayers, especially those with less than 1 500 euro in revenue, still waiting for further proposals ,other draft legislation, which will ensure the progressive principle of Latvia's income taxes, this idea is therefore not welcomed by both on this proposal and for all others involved in the differentiated minimum, the faction of the votes will abstain".
- 2015_11_30_333-seq377 mentions Q211.
- 2015_11_30_333-seq377 mentions Q193089.
- 2015_11_30_333-seq377 mentions Q458.
- 2015_11_30_333-seq377 mentions Q39731.
- 2015_11_30_333-seq377 mentions Q28.
- 2015_11_30_333-seq377 mentions Q219.
- 2015_11_30_333-seq377 mentions Q214.