Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_30_333-seq1887> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2015_11_30_333-seq1887 type Speech.
- 2015_11_30_333-seq1887 number "1887".
- 2015_11_30_333-seq1887 date "2015-11-30".
- 2015_11_30_333-seq1887 isPartOf 2015_11_30_333.
- 2015_11_30_333-seq1887 spokenAs 62.
- 2015_11_30_333-seq1887 spokenText "Dārgie kolēģi! Uzskatu, ka piektdien notikušais pedagogu brīdinājuma streiks bija pamatots. Pašreizējais pedagogu darba samaksas jaunā modeļa projekts nav vērsts uz izglītības kvalitātes paaugstināšanu, un turklāt tas neaptver visu izglītības pakāpju pedagogus, to skaitā pirmsskolas izglītības iestāžu un augstskolu pedagogus, kā arī neparedz apmaksāt 40 stundu darba nedēļu. Tas nozīmē, ka daļa pienākumu un paveikto darbu joprojām paliek neapmaksāta. Turklāt projekta pašreizējā versijā lielākajai daļai skolu pedagogu atalgojums samazināsies. Šis modelis ir veidots, nevis diskutējot un definējot, kāda izglītības kvalitāte ir nepieciešama, lai nodrošinātu Latvijas izaugsmi un katra tās iedzīvotāja labklājību, nevis sākumā izplānojot, kā to panākt, un tad aprēķinot nepieciešamās izmaksas un pēc tam sastādot grafiku - ko un kādā secībā paveikt atbilstoši pieejamam finansējumam -, bet gan izraujot no konteksta atsevišķu sistēmas elementu - skolotāju algas, kuras tālāk apspriešanas gaitā tiek samazinātas tā, lai atbilstu pieejamam finansējumam. Mūsu, deputātu, pienākums ir rūpēties par to, lai notiktu valsts attīstība ilgtermiņā. Likumdevējam ir jādod skaidrs uzdevums izpildvarai, lai tā nepietiekamos valsts budžeta līdzekļus izmantotu efektīvi un ar atdevi ilgtermiņā. Un es gribu piebilst, ka mēs mīņājamies izglītības sakārtošanā jau 25 gadus. Un rodas pamatots jautājums (faktiski - divi): vai tā ir nekompetence, zināšanu trūkums (No zāles: “...vai stulbums!”), lai šo sistēmu sakārtotu, vai tā ir apzināta rīcība - nekādi nesakārtot to, balsot par lietām, kuras noved pie tādas situācijas, pie kādas mēs pašlaik esam nonākuši? Un man atbilde liekas abos gadījumos vienkārši draudīga.".
- 2015_11_30_333-seq1887 language "lv".
- 2015_11_30_333-seq1887 speaker Arvids_Platpers.
- 2015_11_30_333-seq1887 translatedText "Dear colleagues, I believe that on Friday the strike warning teacher's strike was based on the current draft teacher pay gap, and furthermore, it does not cover all educational degrees, including pre-school education institutions and university educators ,as well as not paying the 40 hour working week, it means that part of the obligation and the work done continue in the current version of the project, for the majority of school teachers' wages will decrease this model, rather than discussing and defining the quality of educationthere is a need to ensure Latvia's growth and the welfare of each citizen rather than the beginning of the design of how to achieve this, and then, when calculating the necessary costs and then drawing up the timetable - and in what order to do properly in terms of funding - but rathertaking out of the element of a certain element of the context - teachers' wages, which are reduced further in the discussion so that the funding available to Our, Deputy, is to ensure that the long-term functioning of the law is a clear task of the executive togiven the insufficient use of public funds from the long-term budgetary resources, and in the long term, I would add that, for 25 years, we have been mystified by a legitimate question (two): is it incompetence, lack of knowledge (From the floor: 'does the stupidity!') to fix the system, whether it is deliberate - no way to fail to do so - to vote on matters that lead to situations like the one we have got at the moment?".
- 2015_11_30_333-seq1887 mentions Q211.