Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_30_333-seq106> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2015_11_30_333-seq106 type Speech.
- 2015_11_30_333-seq106 number "106".
- 2015_11_30_333-seq106 date "2015-11-30".
- 2015_11_30_333-seq106 isPartOf 2015_11_30_333.
- 2015_11_30_333-seq106 spokenAs 62.
- 2015_11_30_333-seq106 spokenText "Labrīt, godājamie kolēģi, cienījamās kolēģes! Frakcija “No sirds Latvijai” ir pret akcīzes nodokļa palielināšanu degvielai. Akcīzes nodokļa paaugstināšana palielinās inflāciju, jo, kā zināms, gandrīz visu preču, produktu un pakalpojumu cenu izmaiņas ir tieši saistītas ar degvielas cenu, kas ir viens no galvenajiem inflāciju veicinošiem faktoriem un tādējādi skar ikvienu Latvijas iedzīvotāju. Kārtējo reizi tas jo sāpīgi skars tieši cilvēkus ar zemākiem ienākumiem, tas ir, gandrīz trešdaļu Latvijas iedzīvotāju, tajā skaitā vairāk nekā 40 procentus vientuļo vecāku. Un šis rādītājs mums, starp citu, ir trešais augstākais Eiropas Savienībā. Tas skars pusaudžus un gados vecākus cilvēkus. Jau tā nabadzības riskam pakļauto pusaudžu skaits ir pieaudzis līdz 47,7 procentiem un cilvēku virs 65 gadiem - līdz 39,3 procentiem. Diemžēl šī dinamika tikai virzās uz augšu un šo cilvēku skaits palielinās. Laukos bez mašīnas nevar iztikt. Īpaši aktuāli tas ir tajās apdzīvotajās vietās, kur nav sabiedriskā transporta, vai arī tas kursē reizi dienā. Mašīna ir īpaši nepieciešama ģimenēm ar bērniem. Ja pieņem, ka ik dienu ar mašīnu tiek nobraukti tikai 50 kilometri, tad gada laikā ģimenes izdevumi palielinās par vairāk nekā 50 eiro. Šeit klātesošajiem varbūt tā liksies smieklīga summa, taču simtiem ģimeņu tas būs nepaceļams slogs. Akcīzes nodokļa paaugstināšana radīs arī lielākus izdevumus, lai segtu zaudējumus sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem. Budžetā iekļautais palielinājums no 35,9 miljoniem uz 36,2 miljoniem vai izrādīties nepietiekams, īpaši tad, ja degvielas cenu samazinājums apstāsies un cenas sāks kāpt. Turklāt valdība jau tagad neizslēdz šādu iespēju, nolemjot, ka gadījumā, ja plānotās finanses zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem izrādīsies nepietiekamas, Satiksmes ministrijai būs tikai jāsagatavo pieprasījums papildu finansējumam no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem. “No sirds Latvijai” uzskata, ka nav pieļaujams palielināt akcīzes nodokļa likmi, jo zemākas degvielas cenas gan palielina degvielas patēriņu, gan veicina ekonomisko aktivitāti kopumā. Īpaši tas ir būtiski pašlaik, kad tautsaimniecības izaugsmes tempi ir samazinājušies. Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta publiskoto informāciju šī gada deviņos mēnešos akcīzes nodokļa plāns, kāds tas ir noteikts 2015.gada budžetā, jau ir pārsniegts par vairāk nekā 18 miljoniem eiro. Pat ja pieņem, ka degvielas patēriņa pieaugums 2016.gadā būs uz pusi lēnāks, arī tad budžeta projektā plānotos papildu 10,3 miljonus eiro akcīzes nodokļa ieņēmumu ir iespējams iekasēt. “No sirds Latvijai” ieskatā, nav izvērtēti visi faktori, kas saistīti ar ieņēmumiem no akcīzes nodokļa degvielai, tostarp ietekme uz inflāciju un degvielas patēriņu, kontrabandas iespējamā palielināšanās un it īpaši sociālās sekas. Uzskatu par nepieņemamu šādu būtisku lēmumu pieņemt, balstoties tikai uz grāmatvediskiem aprēķiniem par to, cik valsts budžetā varēs iekasēt papildus un kāda varētu būt akcīzes nodokļa aptuvenā ietekme uz inflāciju. Aiz skaitļiem mēs kārtējo reizi neredzam cilvēkus un nedzirdam sabiedrību. Cik ilgi? Tā ir spēle ar uguni.".
- 2015_11_30_333-seq106 language "lv".
- 2015_11_30_333-seq106 speaker Silvija_Simfa.
- 2015_11_30_333-seq106 translatedText "Good morning, dear colleague, honourable colleague, the faction of' From Heart Latvia' is against an increase in excise duty on the price of the Acropolis tax to increase inflation because, as you know, almost all price changes in goods, products and services are directly linked to the price of fuel, which is onethe main factors contributing to inflation and thus affect every UK population once again will be hit directly by lower-income people, that is to say almost one-third of the population, including more than 40 per cent of single-parent single parents, is the figure for usby the way, it is the third highest in the European Union: the number of teenage and elderly people in the European Union has increased the number of adolescents at risk of poverty to 48.7 per cent and the number of people over 65 years ago - up to 35.3 per cent Unfortunately this dynamic is only progressingupward and the number of people on the increase in the countryside without cars cannot be kept up to date in those areas where there is no public transport, or whether it is board on a daily basis, the machine is in particular need of children with children, if they assume that every onewith a car a day just 50 kilometres away, over a year, family expenditure is increasing over €50, it will probably be a ridiculous sum, but hundreds of families will be burdened with increased expenditure ,in order to cover losses in Public Transport Service providers from 35.3 million to 36.2 million or underfunded, particularly when fuel price cuts will stop and prices will start with the government now ruling out thatin the event that public transport service providers are not allowed to finance losses, the Ministry of Transport will only have to make a request for additional funding for unforeseen events, " From Heart Latvia " it is not permissible to increase the rate of excise duty due to lower fuel prices. Both fuel consumption and increased economic activity generally contribute to the overall rate of economic activity that is significant now, when economic growth has sank according to the State of the State excise duty plan as set out in 2015the annual budget has already overrun more than 18 million Even if it assumes that the increase in fuel consumption for 2016 will be half slower, even if a planned extra €10.3 million in excise revenue is likely to be collected" from the heart of Latvia " it takes no account of all the factors related to the revenue from excise duty on fuel, including the impact on inflation and fuel consumption, the possible increase in smuggling, and in particular the social consequences of making it unacceptable for such a significant decision to be made on the basis of an unacceptable decisiononly the accoundiss estimate how the public purse will be able to collect on top of what might be an approximate excise duty effect on Aiz's figures, we once again don't see people and hear the public How much longer? It's a game of fire".
- 2015_11_30_333-seq106 mentions Q211.
- 2015_11_30_333-seq106 mentions Q193089.
- 2015_11_30_333-seq106 mentions Q458.
- 2015_11_30_333-seq106 mentions Q16348038.
- 2015_11_30_333-seq106 mentions Q8436.
- 2015_11_30_333-seq106 mentions Q2167704.