Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_26_332-seq334> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2015_11_26_332-seq334 type Speech.
- 2015_11_26_332-seq334 number "334".
- 2015_11_26_332-seq334 date "2015-11-26".
- 2015_11_26_332-seq334 isPartOf 2015_11_26_332.
- 2015_11_26_332-seq334 spokenAs 92.
- 2015_11_26_332-seq334 spokenText "Labdien, kolēģi! Svarīgs nacionālās drošības aspekts, kā jau šeit tas tika minēts, ir arī enerģētiskā drošība. Ja mēs paraugāmies, kas šajā koncepcijā rakstīts par enerģētisko drošību, sākums ir daudzsološs. Latvijai jārada alternatīvu enerģijas avotu pieejamība un konkurence starp energoresursu piegādātājiem, kas ir svarīgi priekšnoteikumi energoresursu piegāžu drošībai un konkurētspējīgai cenai. Tātad patiesībā šeit tiek runāts arī par cenu. Noteikts tiešām pareizs princips, kas mums ir nepieciešams enerģētiskajai drošībai. Taču, ja mēs lasām tālāk, kas ir rakstīts šajā koncepcijā, tad tās ir pavisam dīvainas lietas, kas liecina par to, ka cilvēki, kas to ir rakstījuši, vispār neko nejēdz par šo priekšmetu. Un tas, kolēģi, ir rakstīts mūsu Nacionālajā drošības koncepcijā. Tātad, kas tālāk ir rakstīts? Paņemsim konkrētas lietas. Enerģētiskās drošības kontekstā viena no svarīgākajām Latvijas prioritātēm ir nodrošināt trešās puses piekļuvi esošajai dabasgāzes infrastruktūrai, lai paredzētajā laikā liberalizētu dabasgāzes tirgu. Kolēģi, trešās puses pieeja jau sen ir nodrošināta. Tāpēc tam nav nekāda sakara ar sekmīgu dabasgāzes tirgus liberalizāciju. Un tas ir tas, kas mani šajā kontekstā uztrauc, proti, cilvēki vispār nesaprot, kas mums ir jādara, lai mēs sekmīgi liberalizētu dabasgāzes tirgu. Lasām tālāk: “kā arī nodalīt dabasgāzes pārvaldi un tirdzniecību”. Kas tā tāda ir - dabasgāzes pārvalde? Atvainojiet, nu tas ir pavisam dīvains termins. Varbūt ir domāta pārvade, bet šajā gadījumā tas nonāk pretrunā ar Enerģētikas likuma grozījumiem, kas ir iesniegti saistībā ar gāzes tirgus liberalizāciju, jo tur tiek runāts par to, ka kopīgi ir jānodala pārvade un uzglabāšana, kas ir pavisam kaut kas cits, jau konceptuāls risinājums. Bet varbūt ar to ir domāta pārvalde, domāta infrastruktūras pārvaldīšana, taču šeit tas tā nav pateikts. Šis teikums vispār ir bezjēdzīgs tādā gadījumā. Nu, atvainojiet, tas ir tas pamats, par ko mēs runājam savā Nacionālās drošības koncepcijā attiecībā uz enerģētisko neatkarību. Tālāk pamatoti tiek minēts, ka ļoti nozīmīga ir vietējo energoresursu izmantošana. Bet, kolēģi, vai jūs zināt, ka likums par atjaunojamo enerģiju ir “uzkāries”, burtiski “uzkāries” jau pirms pāris Saeimām, pāris Saeimu sasaukumiem, un tālāk nav kustējies vispār. Un nekustas. Un neviens viņu arī nedomā kustināt. Tad kāda jēga mums atkal rakstīt šādas frāzes šeit iekšā, ja mēs rakstām vienu, bet darām pavisam kaut ko citu! Kolēģi, rezultātā mēs nonākam pie galvenā drauda. Tas ir mūsu nacionālās drošības drauds, kas šajā koncepcijā nav minēts. Tā ir esošās varas mazspēja un nekompetence. Kolēģi, tas ir lielākais drauds mūsu nacionālajai drošībai, jo, pateicoties šādai varai, tauta pamazām zaudē ticību šai valstij. Mazinās vēlme piederēt šai valstij. Rezultātā mēs tik tiešām kļūstam aizvien neaizsargātāki no iespējamiem ārējiem apdraudējumiem, kas patiesībā ir sekundāri. Jo, ja mēs būtu stipri, ja mēs... Ja starp mums būtu saskaņa šajā valstī, tad... (Starpsaucieni no zāles. Dep. A.Bērziņš: “Ja būtu vienotība kopā ar saskaņu, tad būtu pavisam labi!”) Tad visi šie apkārtējie draudi mums nebūtu tik nozīmīgi, mēs tiem mierīgi tiktu pāri un spētu atrast daudz efektīvākus risinājums. Diemžēl tas, ko mēs redzam, - mēs paši... mēs neesam izdarījuši paši savus mājasdarbus. Un, kolēģi, kamēr pastāvēs šis lielākais drauds, šī esošā varas mazspēja un nekompetence, mūsu valsts tiešām būs apdraudēta un tās nākotne būs tādā miglā tīta, kurai izklīstot var diemžēl izrādīties, ka mums vairs nav savas valsts. Es aicinu padomāt par to.".
- 2015_11_26_332-seq334 language "lv".
- 2015_11_26_332-seq334 speaker Ivars_Zarins-1969.
- 2015_11_26_332-seq334 translatedText "Good afternoon, colleagues, an important aspect of national security, as has already been mentioned here, is that, as we have already said here, what we have seen in this concept, in this concept of energy security, is promising for Latvia to create an alternative to alternative energy sources and competition between them. Energy suppliers, which are important prerequisites for the security of energy supplies and a competitive price, So in fact, here is the question of the price Noumphenly of the really correct principle that we need for the energy security of Tasei, if we read what has been writtenin this concept, then they are quite a strange thing to suggest that the people who have written it, at all, didn't mind the fact the object And this, colleagues, is written in our National Security concept So, what's next? In the context of energy security, one of the key priorities of Latvia's priority is to have third-party access to the existing natural gas infrastructure, with a view to the liberalisation of the natural gas market, a third-party approach has long since been assured that this is not the case. With the success of the liberalisation of the natural gas market, And this is something that worries me in this context, people do not understand at all what we have to do so that we can successfully liberalise the natural gas market:' as well as to separate natural gas management and trade'that is the case - the natural gas administration? I am sorry, well, it is a weird term for Maybe that is meant for transmission, but in this case it goes against the amendments of the Energy Law on the liberalisation of the gas market, as there isit has been said that, together, there is a distinction between transmission and storage, which is something else, something else, an already conceptual solution, But perhaps it is meant for administration, for infrastructure management, but it does not mention this sentence at all. It is pointless, in that case Well, I am sorry, that is the basis on which we are talking in our concept of National Security with regard to energy independence in a sense that is very important for the use of local energy sources, But, colleagues, or you know ,that the law on renewable energy is " approached, " literally just before a handful of Saeima, a few Saeima, and has not moved further and no one is going to move anyone here to write such phrases here againinside, if we write one thing and do something else! There is the biggest threat to our national security because, thanks to this power, the nation is slowly losing faith in the country's desire to belong to this country, we are becoming increasingly vulnerable to potential external threats that are actually secondary to Jo ,if we were strong, if we had a consensus between us in this country, then (heckling from the DEP A boss:' if there were unity together, it would be really good!') Then all thosethe bystanders would not be so significant, we would have kept them across and be able to find a far more effective solution to Unfortunately what we are seeing - we ourselves do not have our own homework on our own, colleagues, while we are there. This greatest threat, the failure of this current power and incompetence, our country will indeed be under threat and its future will be shrouded in a shrouded way which, unfortunately, may prove to us that we no longer have my own country in favour of thinking about it.".
- 2015_11_26_332-seq334 mentions Q822919.
- 2015_11_26_332-seq334 mentions Q211.
- 2015_11_26_332-seq334 mentions Q3744607.