Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_26_332-seq306> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2015_11_26_332-seq306 type Speech.
- 2015_11_26_332-seq306 number "306".
- 2015_11_26_332-seq306 date "2015-11-26".
- 2015_11_26_332-seq306 isPartOf 2015_11_26_332.
- 2015_11_26_332-seq306 spokenAs 100.
- 2015_11_26_332-seq306 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godātie Saeimas Prezidija locekļi! Cienījamie deputāti! Dāmas un kungi! Latvijas nacionālajai drošībai ir ārpolitiskā un iekšpolitiskā dimensija, kas ir savstarpēji saistītas. Kopējā ģeopolitiskā situācija ir noteikusi ārējo un iekšējo drošību par nacionālo politisko prioritāti. Šogad to arī apliecina Saeimā esošais valsts budžeta projekts. Nacionālās drošības politikas izstrāde ir kopējs likumdevējvaras un izpildvaras uzdevums. Tas ir pasākumu kopums, kas vērsts uz nacionālās drošības apdraudējumu apzināšanu, novēršanu un pārvarēšanu katrā nozarē. Latvijas nacionālās drošības politikas pamatā ir vienota izpratne starp lēmumu pieņēmējiem un sabiedrību par to, ka Latvijas iekšpolitiskā stabilitāte un drošība ir cieši saistītas ar starptautisko drošības situāciju. Vēršu uzmanību uz to, ka konkrētās darbības un rīcības Nacionālās drošības koncepcijas prioritāšu īstenošanai tiks paredzētas Nacionālās drošības plānā, ko Ministru kabinets sagatavo gada laikā pēc koncepcijas apstiprināšanas Saeimā. Latvijas dalība Ziemeļatlantijas līguma organizācijā un Eiropas Savienībā ir svarīgs Latvijas nacionālās drošības pamatelements. 2014.gada NATO Velsas samitā pieņemtie lēmumi par NATO kolektīvās aizsardzības stiprināšanas pasākumiem un alianses dalībvalstu aizsardzības un reakcijas spēju veicināšanu palīdz stiprināt šo pamatelementu. Papildinoša loma NATO kolektīvajai aizsardzībai, protams, ir arī Eiropas Savienības centieniem drošības un aizsardzības jomā. Līdz ar tā sauktā hibrīdapdraudējuma pieaugumu arvien lielāka nozīme ir jāpievērš to jomu stiprināšanai, kuras ir ārpus kopējās un aizsardzības politikas kompetences, piemēram, valsts robežu drošībai, informācijas un kibertelpas drošībai, kā arī enerģētiskajai drošībai. Koncepcija ir uz valsts apdraudējuma analīzes pamata sagatavots dokuments, kurā noteikti valsts apdraudējuma novēršanas stratēģiskie pamatvirzieni un prioritātes, kas kļūst par būtiskām mūsu valsts vadlīnijām tad, kad mēs izstrādājam jaunus politikas plānošanas dokumentus, tiesību aktus, rīcības plānus nacionālās drošības jomā, kā arī jebkuru citu dokumentu, kad mēs veidojam Latvijas nacionālās drošības interesēm atbilstošu valsts politiku. Būtiski draudu avoti, kas ietekmē Eiropu kopumā, ir saistīti ar nestabilitāti Tuvo Austrumu reģionā šobrīd. Šie draudu avoti ir saistīti ar atsevišķu šī reģiona valstu destabilizāciju, bēgļu un patvēruma meklētāju skaita pieaugumu, masu iznīcināšanas ieroču iespējamo izplatīšanu, šo valstu sabiedrības radikalizāciju un terorisma draudu pieaugumu. Ir palielinājušies draudi nacionālajai drošībai, kurus izraisa starptautiskais terorisms un tā radītās sekas. Pēdējos gados terorisms ir attīstījies par īpaši komplicētu un daudzpusīgu problēmu, kas ne tikai kļuvusi par izaicinājumu valstu drošībai un stabilitātei, bet arī vēršas pret vispāratzītām konstitucionālām pamatvērtībām. Par īpašu problēmu ir uzskatāma Daesh - teroristiskā organizācija, kas ar savām darbības metodēm ir kļuvusi par citu teroristisku organizāciju virzītājspēku un kas ietekmē... tā sakot, rada jaunas tendences globālajā džihādā. Par bīstamu izaicinājumu šajā kontekstā ir kļuvis ārvalstu kaujinieku fenomens: personas finansiālu vai ideoloģisku motīvu dēļ dodas karot uz konfliktu skartajām zonām. Man ir tas gods jūs informēt par valsts drošības iestāžu un nozaru ministriju kopīgi sagatavoto Nacionālās drošības koncepciju, kas ir viens no svarīgākajiem plānošanas dokumentiem valsts apdraudējuma novēršanai. Koncepcijā ir norādītas astoņas šobrīd aktuālākās apdraudējumu jomas, un atbilstoši katrai ir formulētas Latvijas prioritātes šo apdraudējumu novēršanai. Pirmais ir iekšējās drošības apdraudējums, kura novēršanai ir piecas prioritāras jomas. Pirmā prioritāte paredz valsts drošības, valsts robežas drošības un aizsardzības stiprināšanu, paaugstinot Valsts robežsardzes cilvēkresursu kapacitāti, uzlabojot materiāltehnisko aprīkojumu un regulāri apmācot personālu, kā arī turpinot iekārtot zaļo robežu. Otrā prioritāte nosaka tiesību aizsardzības institūciju, materiāltehniskā nodrošinājuma un personāla kapacitātes stiprināšanu. Trešā ir krīzes vadības un komunikācijas prioritāte, kas paredz stiprināt civilās aizsardzības sistēmu, civilmilitāro sadarbību, nodrošinot saskaņotu starpinstitūciju darbību un resursu izmantošanu valsts apdraudējuma gadījumā. Ceturtā prioritāte - bēgļu un patvēruma meklētāju politikas pilnveidošana - paredz nodrošināt gatavību patvēruma meklētāju uzņemšanai. Piektā prioritāte - iekšējās drošības apdraudējuma novēršana - paredz radikalizācijas risku mazināšanu, tajā skaitā tiesību aizsardzības institūcijām sadarbībā ar nevalstiskajām organizācijām jāizveido agrīnās brīdināšanas un radikālisma prevencijas sistēma. Otrais ir ārvalstu izlūkošanas un drošības dienestu radītais apdraudējums, kura novēršanai arī ir paredzētas piecas prioritātes. Pirmā prioritāte paredz valsts drošības iestāžu spēju attīstību, pievēršot uzmanību personāla atlasei, regulārai apmācībai, jaunu tehnoloģiju un risinājumu ieviešanai, kā arī metožu pilnveidošanai un efektivitātes palielināšanai ikdienas darbā. Otrā prioritāte nosaka pretizlūkošanas un preventīvo pasākumu stiprināšanu. Trešā prioritāte nosaka valsts noslēpuma aizsardzības pasākumu pilnveidošanu. Ceturtā prioritāte paredz termiņuzturēšanās atļauju programmas efektīvu kontroli. Un kā pēdējā prioritāte apdraudējuma novēršanā ir minēta sadarbības stiprināšana ar partnerdienestiem. Kā trešais šajā koncepcijā tiek aplūkots militārais apdraudējums.".
- 2015_11_26_332-seq306 language "lv".
- 2015_11_26_332-seq306 speaker Evika_Silina.
- 2015_11_26_332-seq306 translatedText "Madam President, honourable Members, honourable Members of the House, honourable Members, ladies and gentlemen, Latvia's national security dimension, and the domestic political dimension, is linked to an interconnected Common geopolitical situation determined by external and internal security as a national political priority for the Shogadalso testified by the draft national budget for the Saeima government, the drafting of the National Security Policy is a joint role of the legislative and executive powers This is a package of measures aimed at identifying, preventing and overcoming national security threats in each sector based on national security policies on a single basis. Understanding between decision-makers and the public that domestic political stability and security are closely linked to the international security situation, drawing attention to the fact that the National Security Plan priorities for the specific actions and actions will be set out in the National Security Plan ,what the Cabinet Office produces in a year after approving the concept of approving the concept of Latvia's North Atlantic Treaty organisation and the European Union is an important element of the decisions taken by the Latvian national security summit of the 2014 NATO Wales Summit on measures to strengthen NATO collective defence and the Member Statesthe promotion of defence and response capability contributes to the strengthening of the complementary role of the core elements of NATO's collective defence, of course also the European Union's efforts in the area of security and defence, with the increasing importance of increasing the importance of the sectors that arebeyond the common and defence policy competences, such as national border security, information and cyberspace security, and the concept of energy security, the concept of a national risk analysis is based on the strategic guidelines for national threat prevention and the priorities which are essentialour national guidelines, when we are drafting new policy planning documents, legislation, action plans on national security and any other document, when we are creating national security interests in an appropriate public policy, sources of major threats to Europegenerally, the instability in the Middle East region today is linked to instability in the region of These Threats, the increase in the number of refugees and asylum seekers in the region, the possible proliferation of weapons of mass destruction, the radicalisation of their societies and the increase in the threat of terrorism. There has been an increased threat to national security caused by international terrorism and its consequences in recent years that terrorism has been developed into a particularly complex and versatile problem which has not only become a challenge to national security and stability but also takes action against recognisedthe constitutionality of the constitution must be regarded as a particular problem by the Daesh-terrorist organisation, which, through its operating methods, has become the driving force of other terrorist organisations and which, in so doing, creates new trends in the global jihadists' dangerous challenge in thisthe context has become a phenomenon of foreign fighters: personal financial or ideological motives go to war in the affected area, I have the honour of informing you of the concept of National Security of the National Security Authorities and of the ministries of the country, which is oneof the most important planning documents, the concept of addressing the state threat to the state is at the forefront of the most pressing areas at the moment and each of the priorities of the Latvian priorities for the prevention of these dangers is the first to pose a threat to internal security, the elimination of which is the five priority areas of the first priority area. The strengthening of national security, security and defence of the national border by enhancing capacity capacity of the National Border Guard, improving logistical equipment and training staff at regular intervals, while continuing to prioritize the strengthening of the institutional, logistical and staffing capacity of law enforcement agenciesthere is a priority for crisis management and communication, which aims to strengthen civil protection systems, civil-military cooperation, ensuring coherent inter-institutional action and the use of resources in the event of national threats - the priority of refugee and asylum-seeker policies - is intended to ensure the preparedness of asylum seekers. The priority: addressing the threat of internal security: reducing the risk of radicalisation, including the introduction of an early warning and radicalism system, the Second Anti-Discrimination and radicalism system for foreign intelligence and security services ,prevention also provides for the first priority to priority the development of national safety authorities, focusing on the selection of staff, regular training, the introduction of new technologies and solutions, and the development and efficiency of the day-to-day work of the Second Priority Directive on Anti-Intelligence andthe strengthening of preventive measures in the third priority lays down the priority of protection of the state of secrecy measures, the priority of effective control of the duration of the programme, And as the last priority in addressing the threat, the strengthening of cooperation with partner services As a third concept tackles military threats.".
- 2015_11_26_332-seq306 mentions Q822919.
- 2015_11_26_332-seq306 mentions Q211.
- 2015_11_26_332-seq306 mentions Q193089.
- 2015_11_26_332-seq306 mentions Q458.
- 2015_11_26_332-seq306 mentions Q12372433.
- 2015_11_26_332-seq306 mentions Q7184.
- 2015_11_26_332-seq306 mentions Q12360039.
- 2015_11_26_332-seq306 mentions Q25.