Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_26_332-seq304> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2015_11_26_332-seq304 type Speech.
- 2015_11_26_332-seq304 number "304".
- 2015_11_26_332-seq304 date "2015-11-26".
- 2015_11_26_332-seq304 isPartOf 2015_11_26_332.
- 2015_11_26_332-seq304 spokenAs 101.
- 2015_11_26_332-seq304 spokenText "Cienījamie kolēģi! Tātad šodien izskatām šo dokumentu - Nacionālās drošības koncepciju. Saskaņā ar Nacionālās drošības likumu Nacionālās drošības koncepcija ir uz valsts apdraudējuma analīzes pamata sagatavots dokuments, kurā noteikti valsts apdraudējuma novēršanas stratēģiskie pamatprincipi un prioritātes. Atbilstoši likumam Saeimai ir jāizskata un jāapstiprina koncepcija ne retāk kā vienu reizi četros gados. Precīzi sakot, katra Saeima sava sasaukuma laikā līdz 1.oktobrim apstiprina jaunu Nacionālās drošības koncepciju. Šobrīd ir zināms izņēmums, par ko noteikti runās Krēsliņa kungs. Iepriekšējā Nacionālās drošības koncepcija tika apstiprināta 10.Saeimā 2011.gada 10.martā. Un, kā jūs zināt, 10.Saeima tika atlaista. Un 11.Saeimā, kas savu darbību uzsāka 2011.gada 17.oktobrī, Nacionālās drošības komisija un atbildīgās ministrijas, savstarpēji konsultējoties, pieņēma lēmumu neizstrādāt jaunu Nacionālās drošības koncepciju, ievērojot to, ka iepriekšējā bija pieņemta tikai septiņus mēnešus iepriekš un kopumā Nacionālās drošības koncepcijā ietvertais drošības apdraudējuma izvērtējums, kā arī prioritārie uzstādījumi nebija būtiski mainījušies. Pirms sākam šodien skatīt Ministru kabineta sagatavoto un Nacionālās drošības padomes atbalstīto Nacionālās drošības koncepciju, vēlos uzsvērt, ka šobrīd, skatoties tos, kas ir pieteikušies debatēs, jau pilnīgi skaidri dzirdu: te nekā konkrēta nav, te ir pārāk vispārīgi un kur tad te ir konkrētība, un tā. Manuprāt, ir jāatceras, ka šis dokuments ir jumta dokuments. Šis ir dokuments, kuram ir nozīmīga loma citu politikas iniciatīvu tālākā izstrādē, un, ņemot vērā to, ka šis dokuments ir publiski pieejams un šajā dokumentā līdz ar to nav tādas detalizācijas pakāpes, kādu varbūt arī deputāti, iepazīstoties ar to, vēlētos sagaidīt, Nacionālās drošības koncepcija ir vairāk uztverama kā vīzija jeb paplašināts prioritāšu izklāsts, kurā, ievērojot gan nacionālās drošības situāciju, gan arī izmaiņas starptautiskajā drošības vidē, ir iezīmēti noteikta apdraudējuma novēršanas virzieni. Pēc tam uz šīs koncepcijas bāzes, kā jau arī minēja Krēsliņa kungs savā uzstāšanās reizē, tiks izstrādāts Nacionālās drošības plāns, kas savukārt būs klasificēts dokuments, un tajā - atšķirībā no šīs koncepcijas - jau būs ietverti konkrēti valsts apdraudējuma neitralizācijas un novēršanas pasākumi, tātad tas, ko acīmredzot jūs gribētu šeit izlasīt, bet kas ir stratēģiski svarīga informācija un kas šādos publiski pieejamos dokumentos parasti netiek rakstīta. Atgriežos pie šodien izskatāmā dokumenta. Kā jau minēju, tajā ir vispusīgi iezīmēta šā brīža Latvijas nacionālās drošības situācija un aplūkoti draudi, kas gan tieši, gan pastarpināti to ietekmē. Un vienlaikus ir iezīmētas arī norises un izmaiņas starptautiskajā drošības vidē, kas neizbēgami ietekmēs nacionālo drošību kopumā. Šis dokuments ir izstrādāts diezgan ilgā laika posmā un ir apstiprināts Ministru kabinetā, manuprāt, septembrī vai oktobrī. Tad bija vēl tālu līdz notikumiem Parīzē, bet, manuprāt, šajā dokumentā jau ir pietiekami skaidri un precīzi noteiktas tās prioritātes arī pēc notikumiem Parīzē. Šīs prioritātes ir valsts robežu stiprināšana, tiesībaizsardzības institūciju kapacitātes stiprināšana, krīzes vadība un komunikācijas pilnveidošana, it īpaši civilās aizsardzības stiprināšana, bēgļu un patvēruma meklētāju jautājumu risināšana un radikalizācijas risku mazināšana. Manuprāt, šīs prioritātes ir līdzsvarotas un objektīvi atbilst mūsu nacionālās drošības interesēm un arī šā brīža apdraudējumiem. Manuprāt, vēl viena atzīstama lieta, kas ir šajā koncepcijā, ir virziens uz pilsoniskās sabiedrības vienotības apdraudējuma novēršanu. Tā arī, manuprāt, ir tēma, par kuru mēs šeit, parlamentā, varētu diskutēt tāpat kā saistībā ar pirmo jautājumu - saistībā ar Kārtības rulli, - par pozīciju un opozīciju, par to, cik katram demokrātiskas valsts parlamentā ievēlētam deputātam ir iespēju ietekmēt politiskos procesus valstī. Jau tagad kontekstā ar bēgļu un patvēruma meklētāju aktuālo jautājumu risināšanu mēs redzam, cik ļoti Latvijas publiskajā telpā dažādos sociālajos medijos un sabiedrībā kopumā priekšplānā saasināti tiek stādīts jautājums - “par” vai “pret”. Tas ir, par vai pret bēgļiem, par vai pret viņu uzņemšanu, aizmirstot, ka šobrīd svarīgāk par visu ir diskutēt nevis “par” vai “pret”, bet diskutēt par veidu - kā. Pirmām kārtām - kā aizsargāt savu sabiedrību, kā novērst šķelšanos sabiedrībā. Šajās diskusijās, kuras ir publiskajā telpā, ir vērojami ļoti tieši mēģinājumi terorisma radīto apdraudējumu saistīt ar bēgļu krīzi, un tas, manuprāt, - varu atkārtot to vēl vienu reizi - rada spriedzi sabiedrībā. Lielā mērā tieši tādēļ jau tuvākajā nākotnē koncepcijā minētās prioritātes - pilsoniskās sabiedrības līdzdalības veicināšana un valsts stratēģiskās komunikācijas spēju stiprināšana, sabiedrības integrācijas politikas īstenošana, kā arī informatīvās telpas pilnveidošanas pasākumi - ir tās, manuprāt, kurās gan politiķiem, gan valsts pārvaldei ir lieli izaicinājumi, liela atbildība. Tiešām paldies kultūras ministrei, kuras vadītā darba grupa ļoti aktīvi šajā virzienā strādā. Tāpat spriedzes mazināšanā un stratēģiskajā komunikācijā ir ļoti svarīgi, lai visas trīs valsts augstākās amatpersonas jautājumos, kas attiecas uz ārpolitiku, uz valsts stratēģiskajām interesēm, tomēr runātu vienā valodā un atrastu veidu, kādā šos savus ziņojumus pasaulei, Eiropai un galvenokārt savai sabiedrībai vēstīt diezgan saprotami, skaidri, nevis pretrunīgi, kā tas dažkārt ir šobrīd. Pēc traģiskajiem notikumiem Parīzē un cituviet pasaulē mēs varam prognozēt, ka starptautiskā terorisma radītā apdraudējuma un kiberapdraudējuma novēršana nākamajos četros gados būs ļoti aktuāli jautājumi ikvienas valsts drošības darba kārtībā. Un Latvija nebūs izņēmums. Tādēļ mums ir svarīgi ne vien koncentrēties uz atbalsta un drošības garantijām, kuras varam saņemt kā Eiropas Savienības un NATO dalībvalsts, bet mums ir jābūt gataviem arī patstāvīgi risināt ar Latvijas iekšējo un ārējo drošību saistītus jautājumus, lai mazinātu Latvijas ievainojamību. Mēs, protams, varam paļauties uz to, ka NATO līguma 5.pants mūs sargā un mūsu sabiedrotie mūs sargā. Bet drošība pirmām kārtām ir mūsu pašu iekšējs jautājums, un man ir prieks, ka budžetā, kuru, es ceru, mēs pieņemsim pirmdien, tomēr galvenā prioritāte ir drošība, un visi pārējie jautājumi ir tai pakārtoti. Jebkurš jautājums - gan saistībā ar airBaltic, kurš ir šobrīd aktuāls, gan jautājums par bēgļiem -, jebkurš no tiem ir skatāms mūsu cilvēku drošības kontekstā, ne tikai Latvijas drošības kontekstā, arī Eiropas Savienības un pasaules drošības kontekstā. Es esmu gandarīta, ka koncepcijā arī jautājumam par kritiskās infrastruktūras objektu drošības pasākumu pilnveidošanu ir noteikta prioritāte. Jo šis, manā ieskatā, ir nozīmīgs virziens, kur arī mēs paši varam daudz paveikt. Mēs vakar Nacionālās drošības komisijā skatījām jautājumu par to, cik droši un sagatavoti mēs šeit, šajā mājā, varam justies, un tātad arī tam... Jāsāk ir droši vien katram ar savu māju, ar savu pagalmu. Tātad arī šeit, šajā ēkā, - vai mēs varam justies droši, vai cilvēki, kas šeit ienāk, var justies aizsargāti? Arī mēs esam kritiskās infrastruktūras objekts. Tātad arī tie ir jautājumi, kuri mums kā politiķiem ir jārisina. Bet tiešām es došu vārdu... Saeimas priekšsēdētāja dos vārdu Iekšlietu ministrijas... (Zālē aplausi.) Iekšlietu ministrijas parlamentārajai sekretārei, kura detalizētāk izstāstīs par Iekšlietu ministriju, kura ir bijusi atbildīga par šī dokumenta virzīšanu, tātad redzējumu par to, kas šajā dokumentā ir iekļauts un kā ministrijas strādās pie tā tālāk. Bet Nacionālās drošības komisijas vārdā es lūdzu deputātus atbalstīt Ministru kabinetā apstiprināto un Nacionālās drošības padomē apstiprināto Nacionālās drošības koncepciju.".
- 2015_11_26_332-seq304 language "lv".
- 2015_11_26_332-seq304 speaker Solvita_Aboltina_(Mellupe)-1963.
- 2015_11_26_332-seq304 translatedText "Dear colleagues, so today we are looking at this document - the concept of the National Security Act under the National Security Act (National Security Act) is a framework document on the state hazard analysis, which sets out strategic principles and priorities for the prevention of national threat prevention in accordance with Saeima law. The concept must be examined and approved at least once every four years, in the Excience, each Saeima in their term of office until 1 October confirms a new concept of National Security, Little is a certain exception, to which Mr. See will speak. The concept of safety was approved by the 10 Saeima Commons of 10 March 2011 And, as you know, 10 Saeima was dissolved by the Un 11 Commons, which began its operations on 17 October 2011, the National Security Commission and the responsible ministry, in consultation with each other, took the decisionthe failure to establish a new concept of National Security, given that the previous adoption of the security risk assessment of the National Security concept, as well as the priority concepts enshrined in the National Security concept, and the priority designs, had not changed significantly before we start today to see the Cabinet prepared by the Cabinet Office; andthe National Security Council, supported by the concept of National Security, would like to emphasise that at the moment, looking after those who have signed up to the debate, I hear very clearly: there is nothing specific here, too general, and where there are specific details, and that is what I think isit should be remembered that this document is an umbrella document This is a document which plays an important role in the further development of other policy initiatives and, in view of the fact that the document is publicly available and does not have the same level of detail in this document ,one might also expect, as well as the Members, to look forward to this, that the concept of a National Security is more perceptive as a vision statement which, while respecting both the national security situation and the changes in the international security environment, identifies the outlines of prevention strategiesa national security plan will be drawn up on the basis of this concept, as has also been mentioned by Mr bling in his speech, which in turn will have a classified document and, unlike this concept, it will already contain specific national threats. Neutralisation and prevention measures, so what obviously you would like to read here, but which are of strategic importance and which are usually not written in such documents of the public here, as I have already mentioned, have been comprehensively markedat this moment, Latvia's national security situation and the dangers which affect both directly and indirectly are, at the same time, events and developments in the international security environment that will inevitably have an impact on national security as a whole. The period and the approval of the cabinet, in my opinion in September or October, was still far from the events in Paris, but I believe that its priorities are already clear enough and well after the events in Paris that are nationalstrengthening borders, strengthening the capacity of law enforcement agencies, managing the crisis and improving communication, in particular strengthening civil protection, addressing refugee and asylum issues and mitigating the risks of radicalisation, are, in my opinion, balanced and consistent with our national security interests; andalso in this moment of danger, I think another thing that is a remarkable thing to do in this concept is to address the threat of the unity of civil society, which I think is the subject that we, here in Parliament, can discuss, as is the case with the first question .- in the context of the Rules of Procedure, on the position and opposition, of the number of Members elected to each democratic state elected by parliament as an opportunity to influence political processes in the country now, in the context of the refugee and asylum issues we see as a matter of urgencya very public domain in various social media and society at large in the foreground is being insulted by the issue - " par " or " Yes " to It is, for or against refugees, for or against their admission, forgetting that the more important thing at the moment is not to be discussed at allthe' No' or' no', but discuss a way - as a first place in the first place - how to protect its society, how to prevent divisions in society in the public sphere, is a very direct attempt to link the threat of terrorism to the refugee crisis, andI think that - I think I can repeat this one more time - it is precisely in the very near future that the priorities - the promotion of civil society and the strengthening of the country's strategic communication capacity, the implementation of society's integration policy - are the key to this. The measures to develop the information space are also, in my opinion, where both politicians and public administration have major challenges, great responsibility for the Minister of Culture, whose task force is very active in reducing tension and strategic communicationit is very important that all three senior national officials on matters relating to foreign policy, the national strategic interests, speak the same language and find the way to send these reports to the world, Europe and, above all, to herald a clear, clear, clear ,rather than be controversially, as is sometimes the case in the aftermath of the tragic events in Paris and elsewhere in the world, we can predict that the prevention of the threats and cyber-threat posed by international terrorism over the next four years will be very relevant to any national security agenda and on the next four years. It will therefore be important for us to focus not only on the support and security guarantees that we can have as a member of the European Union and NATO, but we must also be prepared to address issues related to Latvia's internal and external security issues independently ,in order to reduce the vulnerability of Latvia, we can, of course, count on the fact that Article 5 of the NATO Treaty protected us and our allies protected us with Bet Safety primarily at our own internal issue and I am pleased that, in the budget, II hope we will adopt on Monday, but the top priority is security, and all other issues are subordinate to Jebany, whether in relation to the carrier that is currently on the table and the issue of refugees - all of them are screened at the moment. In the context of human security, not only in the context of UK security, including the security of the European Union and the security of the world, I am pleased that the concept of improving the security measures of critical infrastructure is a priority for Jo, in my opinion, which is significantthe direction where we ourselves can also do a lot yesterday, the National Security Commission looked at the question of how safe and prepared we are here, in this house, to feel, and consequently, to start with it for eachwith my own house, with its yards of So here, here in this building, - can we feel sure whether the people coming here can feel protected? Nor are we a critical infrastructure object in So, too, these are the issues that we haveas politicians have to address, I will give the floor to the President of the House to give the floor to the Home Office (applause) of the Home Office, which will be asked about the Home Office, which has been responsible for thismoving the paper, so a vision of what is included in this document and how the Ministry will work on it further on behalf of the National Security Commission, I asked Members to support the Cabinet Office approved by the National Security Council and the National Security Council.".
- 2015_11_26_332-seq304 mentions Q822919.
- 2015_11_26_332-seq304 mentions Q211.
- 2015_11_26_332-seq304 mentions Q4294315.
- 2015_11_26_332-seq304 mentions Q193089.
- 2015_11_26_332-seq304 mentions Q458.
- 2015_11_26_332-seq304 mentions Q2167704.
- 2015_11_26_332-seq304 mentions Q90.
- 2015_11_26_332-seq304 mentions Q7184.