Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_26_332-seq112> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2015_11_26_332-seq112 type Speech.
- 2015_11_26_332-seq112 number "112".
- 2015_11_26_332-seq112 date "2015-11-26".
- 2015_11_26_332-seq112 isPartOf 2015_11_26_332.
- 2015_11_26_332-seq112 spokenAs 10.
- 2015_11_26_332-seq112 spokenText "Augsti godātais Prezidij, cienījamie kolēģi! Pirmkārt, gribētu izteikt atzinību, ka Valsts prezidents ir iesniedzis attiecīgos grozījumus attiecīgajos likumos, lai daudzmaz sakārtotu mūsu varas vertikāli, bet, godīgi sakot, par šo likumprojektu mūsu komisijā bija visspraigākās diskusijas. Jautājuma būtība ir sekojoša. It kā ir sperts solītis pareizā virzienā: kad ir apgrūtināta iespēja sanākt uz sēdi Ministru kabinetam, tad ar mazāku kvorumu varētu pieņemt lēmumus. Viss jau ir it kā loģiski un pareizi, bet pieņemsim, ka būtu situācija, ka šajā mazajā Ministru kabineta sēdē - četru cilvēku sastāvā - sanāktu uz apspriedi premjerministrs vai, ja premjers nevar, tad kāds cits ministrs - veselības ministrs, izglītības un zinātnes ministrs vai labklājības ministrs. Visu cieņu šiem cilvēkiem, bet vai tad, kad būs jāpieņem lēmums, kas skar valsts aizsardzību, specdienestu darbību un tamlīdzīgus jautājumus, šeit būs pietiekoša kompetence un kapacitāte? Par to ir jautājums pēc būtības. Arī komisijas sēdē tika minēts, ka ir valstis, kurās jau tāda veida kabinets ir samazinātā sastāvā darbojies. Viens no piemēriem ir Lielbritānija. Jā, taču tur bija maza niansīte: arī tajās mazajās kabineta sēdēs ar balsstiesībām piedalījās lielākās opozīcijas partijas pārstāvis, tāpēc ka mērķis bija vienot sabiedrību cīņā ar kopēju ienaidnieku. Visloģiskākais, kas būtu jāizdara un pie kā būtu jāstrādā gan Valsts prezidenta kancelejai, gan Ministru kabineta koalīcijai, - pirmām kārtām ieviest beidzot pie mums ministra vietnieka institūciju, lai nebūtu... nesanāktu tādas situācijas, kādas mums jau ir bijušas, - ka iekšlietu ministrs pēkšņi veselības ministra vietā paraksta dokumentus par iepirkumiem ātrajai palīdzībai. Visu cieņu vienam vai otram, bet atkal runāsim par kompetenci! Visloģiskākais... Ja mēs runājam par ārkārtas situāciju un karastāvokli, nu tad jau būtu pavisam loģiski, ka mēs ķertos pie grozījumiem Satversmē un paredzētu, ka ārkārtas situācijas laikā, kara laikā valdības kompetence pāriet pie Nacionālās drošības padomes, kurai ir arī lēmējtiesības, kura var pieņemt lēmumus ārkārtas situācijā. Ieviešot ministra vietnieka institūciju, mums arī izpaliktu ļoti daudz citu problēmu. Lai kā man gribētos atbalstīt, personīgi es neredzu iemeslu... iespēju atbalstīt, tāpēc ka šis likumprojekts, manuprāt, ir nepārdomāts. Paldies.".
- 2015_11_26_332-seq112 language "lv".
- 2015_11_26_332-seq112 speaker Janis_Adamsons-1956.
- 2015_11_26_332-seq112 translatedText "Mr President, dear colleagues, first of all, I would like to express my appreciation that the President of the President has made appropriate amendments to the relevant laws, so that our power can be plucked vertically, but, to be honest, the draft law in our commission was the cruising point of the question of question. It is the following It has been taken in the right direction: when it is difficult to come to a sitting in the Cabinet, then a smaller quorum could already make decision-making as logical and regular, but let's say thatthe situation in this small Cabinet meeting - a four-man meeting - reads to the prime minister or, if the prime minister cannot, then another minister - the minister of health, the Minister for Education and Science or the Minister for Welfare of All dignitypeople, but when a decision has to be made affecting the protection of the country, the functioning of special services and similar issues, there will be sufficient expertise and capacity? In which a cabinet is already at a reduced rate, One of the examples is UK Yes, but there was little nuance: those in small cabinet meetings with voting rights were attended by the main opposition party, because the goal was to unite the partythe public is in the midst of a common enemy, the most logical that should be done and what should be done, both for the president's Clerk and the Coalition of Cabinet, to put first of all on the institution of the deputy minister, so as not to get rid of itthe situations that we have already had - that the Home Secretary suddenly signs the documents on public procurement for all dignity, but let us talk about competence again, the most logical if we are talkingon emergency and martial law, it would be quite logical that we resort to the Constitution and provide that during an emergency situation, the government's competence to move to the National Security Council, which also has a decision-making powerdecisions can be taken in the extraordinary circumstances for an institution of the Deputy Minister, we also have a great many other problems, as I would like to support, personally I do not see any reason to support, because this bill, in my opinion, is an ill-conceived Thank you".
- 2015_11_26_332-seq112 mentions Q20557228.
- 2015_11_26_332-seq112 mentions Q23666.