Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_12_329-seq160> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2015_11_12_329-seq160 type Speech.
- 2015_11_12_329-seq160 number "160".
- 2015_11_12_329-seq160 date "2015-11-12".
- 2015_11_12_329-seq160 isPartOf 2015_11_12_329.
- 2015_11_12_329-seq160 spokenAs 62.
- 2015_11_12_329-seq160 spokenText " Labdien, cienījamie radioklausītāji! Šodien Saeimas sēdē bija vairāki nozīmīgi jautājumi, bet šīs nedēļas vispārējās patriotisma noskaņās izcelšanas vērts ir Saeimas Izglītības, zinātnes un kultūras komisijā skatītais Kultūras ministrijas izstrādātais Nemateriālā kultūras mantojuma likuma projekts. Patriotisms ir savas dzimtenes, valsts mīlestība, kā arī darbošanās tās labā, aizstāvot to kā darbos, tā arī vārdos. Patriotisms ir savas valsts un visu tajā dzīvojošo etnisko grupu mīlēšana, nevis tikai valsts simbolu godināšana. Patriotisma fundaments ir solidaritāte, kas izpaužas izjūtās un rīcībā dažādās situācijās. Patriotisma jūtas veido noteiktu kopības sajūtu raisoši dzimtenes vēstures notikumi. Par patriotiem nepiedzimst, par tādiem kļūst patriotiskās audzināšanas rezultātā. Nemateriālā kultūras mantojuma apzināšanās un nodošana nākamajām paaudzēm ir viens no kopības sajūtu veidojošiem stūrakmeņiem. Diemžēl sagatavotajā Nemateriālās kultūras mantojuma likuma projektā nav aprakstīti konkrēti mehānismi, kā tad šī mantojuma apguve būtu iekļaujama formālajā un neformālajā izglītībā. Neskatoties uz sešus gadus ilgušo izstrādes procesu, nākas atzīt, ka likumprojekts pēc būtības ir brāķis. Tas ir deklaratīvs un apraksta sistēmu, kura jau funkcionē, bet neapraksta, kā sasniegt likuma mērķi, saglabāt nemateriālo kultūras mantojumu un nodrošināt tā ilgtspēju, nododot to nākamajām paaudzēm. Likumprojektā nav pateikts, kā saglabāt nemateriālo kultūras mantojumu, kas tiks iekļauts sarakstā. Likumprojektā nav iekļauti konkrēti mehānismi un instrumenti nemateriālā kultūras mantojuma saglabāšanai un tā ilgtspējas nodrošināšanai, nododot to nākamajām paaudzēm. Nemateriālais mantojums ir ne tikai dažādas prasmes, tādas kā amatniecība, dziedāšana, bet arī vērtību un rīcību kopums. Aicinu deputātus un ikvienu Latvijas iedzīvotāju šajā nedēļā padomāt katram par sevi: kā mana rīcība ikdienā atspoguļo manas vērtības, vai mana rīcība un pieņemtie lēmumi kalpo kā paraugs jaunās paaudzes patriotiskai audzināšanai, kā esmu darbojies savas dzimtenes labā, vai sarkanbaltsarkanās lentītes piespraušana svētku nedēļā apliecina manu patieso pārliecību, gatavību aizstāvēt savu dzimteni kā vārdos, tā darbos? Paldies pedagogiem, kultūras darbiniekiem, nevalstisko organizāciju biedriem, pašdarbības kolektīvu dalībniekiem, tradicionālo prasmju kopējiem, kuru darbība ikdienā, ne tikai svētku nedēļā, apliecina patiesu patriotismu un dzimtenes mīlestību. Paldies par uzmanību!".
- 2015_11_12_329-seq160 language "lv".
- 2015_11_12_329-seq160 speaker Arvids_Platpers.
- 2015_11_12_329-seq160 translatedText "Labor, esteemed radio audience! Today, there were a few important issues before the meeting of MPs, but this week's general patriotism in the spirit of the Education, Science and Culture Committee produced by the non-material cultural heritage law project Patriotism is their homeland, the countrylove, as well as acting for it, defending it as deeds, and in words Patriotism, is the love of its own country and of all ethnic groups living there, rather than merely honouring national symbols of the patriotising fundaments of solidarity that manifested itself in the feelings of expression and varietyin situations of patriotism, there is a certain sense of community in the face of the morale events of the homeland of patriots, on such patriotic education, awareness and transfer to future generations is one of the community's most formative cultures. The draft law on succession does not describe specific mechanisms for how this inheritance should be acquired in formal and informal education in spite of the six-year development process, the fact that the Bill is essentially a nephew That is a declaratory and descriptive system ,which is already working, but without writing how to meet the objective of the law, preserving the intangible cultural heritage and ensuring its sustainability, devolution to future generations in the bill does not say how to preserve the intangible cultural heritage that will be included in the bill does not include specific mechanisms andtools for the preservation of the intangible cultural heritage and ensuring its sustainability, handing over to future generations the intangible heritage is not only different skills, such as crafts, singing, but also value and behaviour by Aician deputies and everyone in the UK to think about this weekfor everyone's sake: as my behaviour reflects on my daily values, whether my actions and decisions serve as a role model for patriotic upbringing in a new generation, as I have worked in my homeland, or the red tighred tape of the holiday shows my truea willingness to defend its homeland as words, work it? Thank you to educators, cultural workers, non-governmental organisations, self-action collective players whose activities, not just for the festive week, and the love of the homeland, are testament to your attention.".
- 2015_11_12_329-seq160 mentions Q822919.
- 2015_11_12_329-seq160 mentions Q211.
- 2015_11_12_329-seq160 mentions Q1419663.