Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_12_329-seq142> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2015_11_12_329-seq142 type Speech.
- 2015_11_12_329-seq142 number "142".
- 2015_11_12_329-seq142 date "2015-11-12".
- 2015_11_12_329-seq142 isPartOf 2015_11_12_329.
- 2015_11_12_329-seq142 spokenAs 150.
- 2015_11_12_329-seq142 spokenText "Kolēģi! Drusku par pozitīvo, jo parasti lielāko daļu mēs esam runājuši tikai par negatīviem jautājumiem. Kļūdas uzskaites jautājumos ministrijās un centrālajās valsts iestādēs ik gadu samazinās, un finanšu uzskaites kvalitāte kopumā pakāpeniski uzlabojas. Es domāju, tas ir ļoti pozitīvs moments. 2014.gadā ir sniegti atzinumi par 26 ministriju un centrālo valsts iestāžu pārskatiem, un tikai vienā gadījumā atzinums sniegts ar iebildēm (salīdzinot jāteic, ka 2012.gadā Valsts kontrole sniedza piecus atzinumus ar iebildēm). 2014.gadā kļūdu kopējā vērtība ir samazinājusies par 84 procentiem un salīdzinājumā ar 2012. un 2013.gadu - par 22 procentiem. Valsts kontroles sniegto ieteikumu skaits 2014.gadā ir samazinājies par 41 procentu un salīdzinājumā ar 2012. un 2013.gadu - par 58 procentiem. Bet, kā dažreiz tika rakstīts, neskatoties uz to, ir arī vesela virkne problēmu un kļūdu. Pārāk sadrumstalots ir budžets. Valsts budžeta struktūra ir sadrumstalota un nav vienota. Likumā “Par valsts budžetu 2014.gadam” kopumā valsts budžeta līdzekļi piešķirti 240 programmu un 323 apakšprogrammu izpildei. Nav sakārtota ieņēmumu uzskaite. Valstī joprojām nav sakārtota nodokļu ieņēmumu uzskaite, lai gan uz šo problēmu Valsts kontrole norāda kopš 2006.gada. Diemžēl Finanšu ministrija šo jautājumu apņēmusies sakārtot tikai septiņu gadu laikā, un tas varētu tikt atrisināts tikai 2021.gadā. Man liekas, ka arī ļoti daudzos masu medijos un arī daudzās komisijās tiek runāts par to, ka nav apstiprināta mērķtiecīga nodokļu politika. Domājam, ka 2015.gadā un nākamajā gadā tādu jautājumu tomēr būs mazāk. Pieaug nepiedzenamo nodokļu apmērs. Lai gan Valsts ieņēmumu dienests, jāteic, strādā labi, joprojām nav atrisināta Valsts kontroles jau 2012.gadā identificētā problēma, proti, neraugoties uz Valsts ieņēmumu dienesta uzlaboto nodokļu piedziņas procesu, nodokļu parādus nevar piedzīt gadu no gada. Šie skaitļi arvien pieaug. Neprecīza budžeta izdevumu plānošana. Un šajā sakarā man jāteic, ka 2014.gadā ministrijās un centrālajās valsts iestādēs nav izlietoti 3 procenti no ieplānotā finansējuma jeb 121 miljons eiro. Vienlaikus dažādu pasākumu finansēšanai 2014.gada laikā tika papildus pieprasīti un no citiem resoriem pārdalīti 67,5 miljoni eiro. Arī šodien mums būs dažas apropriācijas. Palielinās prettiesiskie un ekonomiski nepamatotie avansi. Un tā, man liekas, ir slimība valsts mērogā. Publisko izdevumu un revīzijas komisijā tika izskatīts arī šis jautājums. Mēs vērsāmies pie Ministru kabineta. Godīgi sakot, tam ir jāpieliek punkts! Ir jāizmaina kaut kas likumdošanā, ir jāatrisina šis jautājums. Mēs nevaram no gada uz gadu šo jautājumu atlikt, it kā aizvērt acis un teikt, ka problēmu nav. Piemēram, 2014.gadā nepamatotie avansi sasniedza jau 2,8 miljonus eiro; pirms tam, 2013.gadā, tie bija 2,5 miljoni, un 2012.gadā tie bija, kā tagad mēs varētu teikt, tikai 0,3 miljoni. Turpinās prakse līdzekļus neparedzētiem gadījumiem izmantot iepriekš paredzamām lietām. Neefektīvi izlietoti valsts budžeta līdzekļi. Un šajā sakarā man gribētos minēt divus piemērus. Vairākus gadus tiek piešķirts finansējums KNAB izvietošanai piemērotās telpās, bet joprojām nav realizēts neviens no risinājumiem. Tādējādi valstij ir radīti zaudējumi 476 tūkstošu eiro apmērā. Lietiskos pierādījumus valsts glabā pie komersantiem, lai gan glabāšanas izdevumi valsts noliktavās var būt pat vairāk nekā 30 reižu zemāki. Atšķirīga atlīdzība viena līmeņa darbiniekiem dažādos resoros. Tā tas ir dažādās ministrijās, un es domāju, ka arī šo jautājumu būs nepieciešams risināt diezgan steidzīgi. Neloģiska un neizprotama dividenžu politika. Joprojām tiek pārkāpts Publisko iepirkumu likums. Un dažus vārdus es gribu teikt arī par pašvaldību finanšu uzskaites jautājumiem. Attiecībā uz 119 pašvaldībām nav vērojami būtiski uzlabojumi finanšu uzskaitē. Tieši pretēji - 2014.gadā ir pieaudzis ar iebildēm sniegto atzinumu skaits, turklāt vienā gadījumā zvērināts revidents vispār ir atteicies sniegt atzinumu. 2014.gadā atzinumi bez iebildēm bija attiecībā uz 104 pašvaldībām, ar iebildēm - 13 pašvaldībām; attiecībā uz vienu pašvaldību bija negatīvs atzinums, un attiecībā uz vienu pašvaldību - atteikums sniegt atzinumu. 2013.gadā atzinumi bez iebildēm bija attiecībā uz 110 pašvaldībām, ar iebildēm - astoņām pašvaldībām; attiecībā uz vienu pašvaldību - negatīvs atzinums. Jāteic, ka, Valsts kontroles ieskatā, pašvaldībās konstatēto nepilnību raksturs liecina arī par būtiskiem trūkumiem zvērinātu revidentu darbā. Publisko izdevumu un revīzijas komisijā mēs esam vienojušies, ka Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija, strādājot kopā ar Valsts kontroli, mēģinās atrisināt šos jautājumus, lai tad, kad tie zvērinātie revidenti būtu jau, tā teikt, izgājuši cauri kādai no pašvaldībām, nevajadzētu atgriezties... Tad, kad Valsts kontrole iet cauri, tā saka, ka tur ir daudz nopietnu trūkumu. Šai sadarbībai jābūt produktīvai un mērķtiecīgai. Tādējādi tiks arī ekonomēti valsts līdzekļi un laiks. Pašvaldībās ir konstatēti nelikumīgi maksājumi arī fiziskajām personām, un par šiem gadījumiem es negribētu šeit daudz runāt, jo par to mēs esam daudz lasījuši masu medijos. Neskatoties uz to, es domāju, ka virzība ir tomēr uz pozitīvo pusi. Lielā cerībā, ka nākošais ziņojums būs stipri, stipri pozitīvāks, jaukāks, skaistāks, ar pozitīvām iezīmēm, es lūdzu jūs, kolēģi, apstiprināt šo pārskatu.".
- 2015_11_12_329-seq142 language "lv".
- 2015_11_12_329-seq142 speaker Andris_Berzins-1955.
- 2015_11_12_329-seq142 translatedText "Ladies and gentlemen, a little bit positive, as most of us have generally talked about negative issues in the ministries and central government matters, and the quality of financial accounting in general is gradually improving, I think that is very positive. The highlight of the 2014 annual accounts of 26 ministries and central government offices has been provided, and in only one case, the opinion is delivered in caveats (in comparison to the fact that, in 2012, the National Audit Office made five opinions with caveats) in 2014, the total value of errorsthe decline has decreased by 84 per cent in 2012 and 2013 - a 22 per cent drop in the number of recommendations made by the National Audit Office in 2014, down by 41 per cent and compared to 2012 and 2013 by 58 per cent. But, as was sometimes written, there is also a whole series of problems and mistakes which are more Toolly fragmented into a budget structure that is fragmented and there is no single Law on the state budget for 2014 as a whole. The program and the implementation of 323 sub-programs Not sorted in revenue accounting in the state of Valls is still not keeping pace with tax revenue inventories, although the issue at the National Audit Office notes since 2006, Unfortunately the Treasury Department pledged to clean up the issue in just seven years, andthis could only be settled in 2021 as I feel that, too, in very many mass media and also in many commissions there is talk that a focused tax policy has not been confirmed in 2015 and the following year for a matter of urgencyless tax levels will be slashed although the State Revenue Service, it must be said, is working well, the National Audit Office has still not resolved a problem already identified in 2012 - despite the State of State's improved tax recovery process, tax debts cannot be recovered for a yearfrom the year in question, the inaccurate spending planning of the Budget And in this context, I must say that in 2014, the ministry and the central government have not spent 3 per cent of the planned funding, or EUR 121 million, for the financing of the various measures 2014over the course of a year, it was in addition to requests from other reshuffers of €67.5 million, and even today we will have some appropriations for the illegal and economically unrealistic advances and I think there is a disease at the national level in the Public Expenditure and Audit Committee. This issue was also addressed to the Cabinet of Cabinet Office, I must put an end to something, we need to change something in legislation, we must resolve this issue from one year to the next, as if to shut our eyesand to say that the problem isn't the E.U., 2014's incredible advance has already hit 2.8 million; before that, in 2013, they were 2.5 million, and in 2012 they were, as we could say now, just 0.3 million to be said. The funds for unforeseen cases used in pre-predictable cases have not been used on national budgetary resources and, in this respect, I would like to mention two examples of funding for deployment at the Corruption Prevention Bureau, but none of the solutions to the Presidents of the State are still lacking. The damage has been attributed to €476 million of evidence in the state of Things, although storage expenditure in the national warehouses may be even more than 30 times the number of employees at different residences in the various residencesthe ministries, and I think that this issue will also need to be dealt with quite hastily and impenetrable, the dividend policy is being breached by the Public Procurement Act And a few words I would also say about municipal financial accounting issues on119 local authorities have not seen substantial improvements in the financial roll-off: in 2014, there has been an increase in the number of opinions delivered in the caveats in 2014, and in one case, the auditor has generally refused to give its opinion in 2014 without any reservations on104 municipalities, with caveats - 13 municipalities; for one local authority; and for one local authority - the refusal to deliver an opinion in 2013, without reservations, was for 110 municipalities, with caveats to eight municipalities ;as for a single local authority - the negative opinion, that, according to the National Audit Office, the nature of the shortcomings identified in the town halls shows that serious deficiencies in the recruitment of auditors in the Public Expenditure and Audit Committee have resulted in an agreement between the Latvian Association of Zachute Auditors, when workingalong with the National Audit Office, they will try to resolve these issues so that when they have already sworn statutory auditors, so to speak, passed through from a local authority, should not return to Then when the National Audit Office goes through it, it says there area lot of serious deficiencies in this cooperation must be productive and ambitious, and there will also be public money and time for the natural persons, and for these cases, I would not be talking here about this because we are not here. We have read a lot in the media without looking at it, I think that the way forward is however positive, in the hope that the next report will be strong, much more positive, more beautiful, colleague, with positive features, I ask you, colleagues, to approve this review.".
- 2015_11_12_329-seq142 mentions Q211.
- 2015_11_12_329-seq142 mentions Q4294791.
- 2015_11_12_329-seq142 mentions Q1021632.