Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_05_327-seq252> ?p ?o. }
Showing items 1 to 37 of
37
with 100 items per page.
- 2015_11_05_327-seq252 type Speech.
- 2015_11_05_327-seq252 number "252".
- 2015_11_05_327-seq252 date "2015-11-05".
- 2015_11_05_327-seq252 isPartOf 2015_11_05_327.
- 2015_11_05_327-seq252 spokenAs 62.
- 2015_11_05_327-seq252 spokenText "Komisija savu darbu ir beigusi, galaziņojums jums, godātie tautas priekšstāvji, ir pieejams pilnā apjomā. Ne vēlāk kā 12.novembrī tas tiks publicēts valsts oficiālajā publikāciju vietnē “Latvijas Vēstnesis”, tāpēc es šo apjomīgo dokumentu, kas sastāv no 103 lapaspusēm - četrām nodaļām, 25 apakšnodaļām, 380 atsaucēm - nelasīšu visu, bet vien informēšu par, manuprāt, pašu svarīgāko. 2013.gada 21.novembrī Rīgā, Priedaines ielā 20, iebruka lielveikala Maxima jumts, un tā rezultātā bojā gāja 54 cilvēki, bet 59 tika ievainoti. Pēc bojāgājušo skaita tā ir viena no lielākajām traģēdijām, kas notikusi Latvijā miera laikā. Ņemot vērā traģēdijas apmēru un sabiedrības lielo sašutumu, valdība dažās nedēļās pēc notikušā izveidoja sabiedrisko izmeklēšanas komisiju, kas, pastrādājusi pāris dienu, pieprasīja sev dārgu biroja tehniku un vainoja nevalstisko sektoru kapacitātes trūkumā. Līdz ar sabiedrības uzticības zaudēšanu komisija izjuka. Jaunievēlētā 12.Saeima tieši pirms gada izveidoja parlamentārās izmeklēšanas komisiju, kuras uzdevums atspoguļots tās garajā nosaukumā. Izmeklēšanas komisijas mērķis bija konstatēt un izvērtēt Zolitūdes traģēdiju veicinošās nepilnības valsts un pašvaldību iestāžu darbā un normatīvajā regulējumā, identificējot arī par nepilnībām atbildīgās amatpersonas, kā arī formulēt priekšlikumus normatīvā regulējuma un valsts un pašvaldību iestāžu darba uzlabošanai. Komisija izmeklēja trūkumus normatīvo aktu sistēmā un valsts iestāžu darbībā, neiejaucoties tiesībaizsardzības iestāžu darbā. Vislielāko rezonansi sabiedrībā ir raisījis jautājums par atbildīgajām valsts amatpersonām traģēdijas sakarā, kas minētas šajā galaziņojumā. Latvijā, atšķirībā no citām valstīm, nav pierasts pie atbildības saukt premjerministrus, ministrus un citas augstas valsts amatpersonas. Diemžēl varbūt arī tāpēc mēs esam tur, kur mēs esam - vieni no pēdējiem Eiropas Savienības valstu sarakstā gan labklājības, gan korupcijas apkarošanas, gan citādā ziņā. Un te mēs nonākam pie jautājuma par politisko atbildību. Kas ir politiskā atbildība? Kurš ir politiski atbildīgs? Var piekrist tam, ka tie ir smagi jautājumi. Interpretācijas un atbildes var būt vairākas, tomēr nedrīkst pieļaut to, ka Latvijas valsts varas realizētāji, gan bijušie, gan esošie, atsakās atbildēt par savu politisko rīcību. Šīm amatpersonām ir jārīkojas atbilstoši Latvijas valsts un tautas interesēm, pretējā gadījumā tām ir jārēķinās ar negatīvām sekām, tajā skaitā nosodījumu un varas zaudēšanu. Nevienam nevajadzētu būt šaubām par to, ka deputāti ir politiski atbildīgi Latvijas tautas priekšā. Tāpat visiem vajadzētu zināt to, ka Ministru kabineta locekļi ir politiski atbildīgi Saeimas priekšā. Nedrīkst arī aizmirst par pašvaldību amatpersonu politisko atbildību attiecīgās pašvaldības iedzīvotāju priekšā, tāpēc es uzsvēršu - Latvijas valsts varas realizētājiem ir jābūt politiski atbildīgiem par savu rīcību. Pamatojoties uz šo principu, izmeklēšanas komisija ir identificējusi vairākas šādas politiski atbildīgas personas. Godātie kolēģi, ar šiem politiski atbildīgajiem, kurus izmeklēšanas komisija ziņojumā ir uzskaitījusi, tad arī sākšu. Kā norādījis Eiropas Savienības Tiesas tiesnesis Egils Levits: “Šī traģēdija pēc būtības ir nepārdomātu likumdošanas izmaiņu radīta riska realizācija.” Šos likumdošanas riskus realizēja konkrēti cilvēki un konkrētas institūcijas. Sākšu ar institūcijām un noslēgšu ar amatpersonām. Valsts būvinspekcijas likvidācija 2009.gadā ievērojami samazināja būvniecības uzraudzību, tādējādi palielinot Zolitūdes traģēdijas iespējamību. Par Valsts būvinspekcijas likvidāciju solidāra atbildība ir jāuzņemas 9.Saeimai un tās apstiprinātajai valdībai, bet it sevišķi Ekonomikas ministrijai, kas, būdama atbildīgā par būvniecības jomu, iniciēja Valsts būvinspekcijas likvidāciju. Šeit īpaši ir izceļamas tās personas, kuras kā morāli un politiski atbildīgi indivīdi bija spējīgas izdarīt izvēli un ietekmēt politiskos un administratīvos procesus būvniecības jomā. Izmeklēšanas komisija ir nosaukusi sekojošas amatpersonas - bijušo Ministru prezidentu Valdi Dombrovski, bijušos ekonomikas ministrus Arti Kamparu un Danielu Pavļutu, kā arī šo ministru darbības laikā darbojošos Ekonomikas ministrijas valsts sekretārus Anriju Matīsu un Juri Pūci. Ņemot vērā, ka Rīgas pilsētas pašvaldībā pastāvošā būvniecības uzraudzības sistēma lielveikala celtniecības laikā bija neefektīva un nevajadzīgi sadrumstalota, izmeklēšanas komisija par politiski un morāli atbildīgiem ir atzinusi arī Rīgas domes priekšsēdētāju Nilu Ušakovu un Rīgas pilsētas būvvaldes vadītāju Ingusu Vircavu. Jāteic, ka ziņojumā ir arī “baltie tēli” - tie atbildīgie valstsvīri, kuri centās būvniecības valsts kontroles vājināšanu kavēt, lai, iespējams, novērstu šo asiņaino traģēdiju. Tā, piemēram, Ministru kabineta sēdē, kurā tika pieņemts lēmums par Valsts būvinspekcijas likvidāciju, toreizējais ministrs, tagadējais Valsts prezidents Raimonds Vējonis norādīja, ka tas nav tālredzīgs lēmums. Dažus gadus vēlāk, vēl pirms traģēdijas, atsevišķi deputāti - atkal Raimonds Vējonis, kā arī Andris Bērziņš, Ingmārs Līdaka un citi deputāti - rosināja atjaunot Valsts būvinspekciju. Bet Saeimas vairākums nolēma citādi. Vēlreiz atgādinu: ar faktisko un juridisko apstākļu detalizētu izklāstu varat iepazīties galaziņojumā, kas jums ir priekšā. Tagad par galveno, kas ziņojumā ir secināts ārpus iepriekš minēto jautājumu izklāsta. Komisija ir formulējusi virkni priekšlikumu normatīvā regulējuma un valsts un pašvaldību iestāžu darba uzlabošanai. Būvniecības nozares mērķtiecīgai vadīšanai Ekonomikas ministrijai sadarbībā ar nevalstiskajām organizācijām ir jāizstrādā būvniecības politikas plānošanas dokuments tuvākajiem gadiem. Iepriekšējie politikas plānošanas dokumenti - Būvniecības nozares attīstības pamatnostādnes 2009.-2013.gadam un Būvniecības nozares attīstības pamatnostādnes 2011.-2015.gadam - tā arī netika pieņemti. Tas ir novedis pie tā, ka nozare, kura veido 7 procentus no valsts iekšzemes kopprodukta, bet kura netieši ietekmē vismaz 30 procentus no tā, jau vairākus gadus ir palikusi bez politikas plānošanas dokumenta; tas ir tiešā veidā atspoguļojies jaunajā Būvniecības likumā un tam pakārtoto Ministru kabineta noteikumu kvalitātē jeb, precīzāk izsakoties, brāķī. Ir jāizstrādā un jāpieņem grozījumi Būvniecības likumā, pastiprinot prasības būvprojektu ekspertīzei un būvju ekspluatācijas drošībai, kā arī palielinot būvniecības procesa dalībnieku atbildību visā būvniecības procesā. Būvniecības likumā un tam pakārtotajos Ministru kabineta noteikumos ir jāprecizē publiskas ēkas jēdziens, jānosaka pienākums informēt sabiedrību par būvatļaujas nosacījumu izpildi, kā arī jānovērš terminoloģiskas neprecizitātes. Būvizstrādājumu tirgus uzraudzības jomā ir nepieciešams noteikt, ka būvdarbu veicējam (ģenerāluzņēmējam) jāuzņemas galvenā atbildība par neatbilstoša būvizstrādājuma iestrādāšanu būvē. Ir jānosaka administratīvā atbildība par atsevišķu prasību neizpildīšanu, kā arī jāprecizē kārtība, kādā būvvalde atļauj turpināt būvdarbus, kad tie ir apturēti. Internetā ir jāizveido datubāze, kurā būtu pieejama informācija par būvizstrādājumu atbilstību apliecinošu dokumentāciju, par kritērijiem, pēc kuriem tā jāvērtē, kā arī cita nepieciešamā informācija. Jāpalielina arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra kapacitāte. Par minēto pasākumu nepieciešamību liecina fakts, ka 2014.gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir pārbaudījis 582 būvizstrādājumus, 277 būvizstrādājumu modeļiem konstatējot neatbilstības, bet pusē no veiktajām ekspertīzēm konstatētas neatbilstības deklarētajām būvizstrādājumu īpašībām. Publiskā iepirkuma procedūrā dominējošais zemākās cenas kritērijs, nekvalificētu apakšuzņēmēju algošana iepirkuma prasību izpildei, iepirkuma līgumu nesankcionēta grozīšana pēc uzvaras konkursā būtiski samazina būvju kvalitāti un drošumu. Nepieciešams izstrādāt vadlīnijas saimnieciski izdevīgākā piedāvājuma izvērtēšanai, paaugstinot iepirkuma speciālistu kvalifikāciju, kā arī ieviest drošības naudas iemaksu par sūdzību izskatīšanu Iepirkumu uzraudzības birojā. Lielāku iepirkumu veikšanai ieteicams izveidot centralizētas iepirkuma institūcijas. Lielā mērā tieši no Saeimas, no jums, būs atkarīgs tas, vai publisko iepirkumu procedūra nodrošinās drošu būvniecību, jo drīzumā Saeimai būs jāizskata un jāpieņem jauns Publisko iepirkumu likums. Būvniecības informācijas sistēma pašreizējā attīstības stadijā nenodrošina informāciju par būvniecības procesā esošajiem objektiem, tādēļ ir nepieciešams nekavējoties rast resursus informācijas sistēmas tālākai attīstībai. Lai arī valsts finansiālās iespējas, protams, nav bezgalīgas, tomēr sistēmas tālāka attīstīšana vistiešākajā veidā ir saistīta ar pašvaldību būvvalžu un Būvniecības valsts kontroles biroja darba efektivizēšanu. Būvspeciālistu profesionālās augstākās izglītības programmās jāsamazina nespecializācijas priekšmetu īpatsvars, jāizstrādā mehānisms, kā ierobežot augstskolu administratīvos tēriņus, jānosaka, ka studentiem izvēles priekšmeti jāizvēlas kādā konkrētā būvniecības specializācijas jomā. Kā precīzi norādījis komisijas loceklis Aleksejs Loskutovs, pašreizējā izglītības sistēma nodrošina “plaša profila diletantu”, nevis kvalificētu būvspeciālistu sagatavošanu. Lai arī komisija atzīst, ka traģēdijas ietekmē pārveidotā būvspeciālistu sertifikācijas kārtība ir ievērojami labāka par iepriekšējo, tomēr tajā ir jāveic vēl vairāki uzlabojumi. Būvspeciālistu sertifikācijas funkcija ir jādeleģē ar Būvniecības likumu, nevis ar deleģēšanas līgumiem, jo pašlaik pastāv iespēja izveidot sertifikācijas institūciju, kura ir ieinteresēta nevis speciālistu kompetencē un atbildībā, bet gan sev izdevīgu nosacījumu piemērošanā sertificētajām personām. Tāpat sertifikācijas institūcijām jāparedz tiesības anulēt sertifikātus gadījumos, kad tās konstatē rupjus profesionālās darbības pārkāpumus. Normatīvajos aktos ir jānoteic, ka būvprojekta ekspertīzes veicējiem ir jābūt pieredzei to būvju projektēšanā, kurām ekspertīze noteikta kā obligāta, un attiecībā uz šiem speciālistiem jāietver prasība par profesionālās darbības un ētikas pārkāpumu nepieļaujamību. Traģēdijas ietekmē izveidotā Būvniecības valsts kontroles biroja funkcijas būtu paplašināmas, nosakot šo biroju par pirmstiesas strīdu risināšanas iestādi un uzliekot tam par pienākumu organizēt regulāras pašvaldību būvinspektoru apmācības. Turklāt jānorāda, ka jau pie esošo funkciju apjoma birojam nav pietiekama finansējuma. Ir jāstiprina pašvaldību būvvalžu kapacitāte un jāpaplašina to pilnvaras, tajā pašā laikā jācenšas būtiski nepalielināt tām uzdoto funkciju apjomu. Viens no iespējamiem risinājumiem kapacitātes stiprināšanai ir apvienoto būvvalžu veidošana, jo Latvijā ir arī tādas būvvaldes kā Rugāju novada pašvaldības vai Jaunpils novada pašvaldības būvvaldes, kur gada laikā tiek izskatītas attiecīgi septiņas un 11 būvatļaujas, kamēr citos novados būvinspektori ir pārslogoti. Nepieciešams normatīvi noteikt atbildību un sankcijas par vides pieejamības prasību neievērošanu visās būvniecības procesa stadijās, kā arī ieviest identifikācijas kartes visiem būvniecībā nodarbinātajiem, lai panāktu būvdarbu drošu izpildījumu un samazinātu ēnu ekonomikas īpatsvaru būvniecībā. Lai arī komisijai nav tiešu pierādījumu, tomēr nav šaubu, ka viens no aspektiem, kas nelabvēlīgi ietekmējis Būvniecības likuma saturu, ir bijis būvnieku lobijs. Tāpēc beidzot ir jāpieņem lobēšanas atklātības likums, kā arī jāievieš publisks lobētāju reģistrs. Par spīti tam, ka būvniecībā pastāv ļoti augsts korupcijas risks, korupcija privātajā sfērā vispār netiek apkarota. Ņemot vērā KNAB specializēšanos ar korupciju saistītu noziegumu atklāšanā, par atbildīgo iestādi korupcijas apkarošanai privātajā sektorā arī ir jānosaka KNAB, jo tikai šai iestādei ir nepieciešamā kapacitāte un pieredze šādu sarežģītu noziegumu atklāšanā. Saeimā ir jāizveido likumdošanas analītiskais dienests, ietverot tajā pirmslikumdošanas un pēclikumdošanas novērtēšanas sistēmu. Pašlaik deputātiem nākas paļauties uz Ministru kabineta sniegto analīzi, jo citas nemaz nav. Parlaments, kam, no teorijas viedokļa, būtu jākontrolē valdība, pats iet pilnīgā valdības pavadā. To spilgti pierāda manis jau minētā Ekonomikas ministrijas iniciētā Valsts būvinspekcijas likvidācija 2009.gadā. Diemžēl Saeimā toreiz neviens neparedzēja šī lēmuma tālejošās sekas un kļūda tika labota tikai pēc pieciem gadiem uz Zolitūdes traģēdijas fona. Turklāt mūsu parlaments, Saeima, Eiropā ir gandrīz vienīgais parlaments, kurā šāds likumdošanas analīzes dienests nav izveidots. Katastrofu pārvaldīšanas koordinācijā starp valsts un pašvaldību iestādēm pastāv neskaidrības, tāpēc nepieciešams noteikt kompetento iestāžu skaidru un vienveidīgu rīcību ārkārtējās situācijās, precizējot hierarhiju starp iesaistītajām pusēm un vienlaikus palielinot pašvaldību uzdevumus katastrofu seku novēršanas procesā. Nepieciešams arī optimizēt pašvaldību civilās aizsardzības komisiju skaitu, lai palielinātu pašvaldību finansiālās iespējas reaģēt uz iespējamām katastrofām. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta materiāltehniskais nodrošinājums ir zems. Nepieciešams ne tikai steidzami atjaunot un modernizēt vairākus ugunsdzēsības depo un speciālo tehnisko aprīkojumu glābējiem, bet arī veicināt iedzīvotāju ar plašām prasmēm apzināšanu un iesaistīšanu glābšanas darbos. Jāmodernizē civilās trauksmes apziņošanas sistēma, ieviešot šūnu apraides sistēmu iedzīvotāju informēšanai ārkārtējos gadījumos. Jānodrošina sabiedrībai iespējas ziņot par konstatētajiem tiesību un ētikas normu pārkāpumiem, jāievieš efektīvs mehānisms trauksmes cēlēju tiesiskajai aizsardzībai. Šim nolūkam valsts iestādēm jānodrošina “vienas pieturas princips”, personai ziņojot par pārkāpumiem; jāparedz konfidenciāli ziņošanas kanāli, skaidri jānosaka iesniegumu izskatīšanas kārtība, jāveicina sabiedrības informētība par trauksmes celšanas iespējām un uzticēšanās valsts reaģēšanai uz iesniegumiem, nodrošinot nepieciešamo tiesisko aizsardzību un juridisko palīdzību trauksmes cēlējiem. Tomēr atsevišķs likums trauksmes cēlēju aizsardzībai nav nepieciešams, jo, kā liecina pašvaldību sniegtā informācija, sūdzības visbiežāk ir saistītas ar blakus esošu nekustamo īpašumu īpašnieku savstarpēju izrēķināšanos, nevis ar būvniecības jomas drošības jautājumiem. Nepieciešams noteikt skaidras vadlīnijas sociālās palīdzības sniegšanai ārkārtējās situācijās; valstij ir jāuzņemas koordinējošā loma palīdzības sniegšanā, tādējādi novēršot palīdzības pārklāšanos. Veselības ministrijai jāizstrādā valsts mēroga plāns medicīniskās palīdzības sniegšanai traumatizējošu notikumu un katastrofu gadījumos dažāda apjoma cietušo grupām, jāizveido kompetentu krīzes speciālistu saraksts. Tieslietu ministrijai jāizstrādā grozījumi normatīvajos aktos, pielāgojot personas datu aizsardzības prasības ārkārtēju situāciju vajadzībām. Savukārt Labklājības ministrijai jānosaka principi, pēc kuriem arī citas sabiedrības grupas, piemēram, Talsu traģēdijā cietušie un bojāgājušo tuvinieki, varētu pretendēt uz nodokļu atvieglojumiem. Un nobeigumā... Nu, es biju ļoti lakonisks. Un nobeigumā jāteic, ka par policijas veikto izmeklēšanu komisija secina, ka kriminālprocesa pašreizējā stadijā nav pamata pārmest Valsts policijai lēnu izmeklēšanu. Par izmeklēšanas kvalitāti varēs spriest tikai pēc tiesas procesa noslēguma. Paldies, ka uzklausījāt!".
- 2015_11_05_327-seq252 language "lv".
- 2015_11_05_327-seq252 speaker Ringolds_Balodis.
- 2015_11_05_327-seq252 translatedText "The Commission is carrying out its work, the final report to you, the honourable people's chairs, is available in full, Not later than 12 November, that will be published on the national official publication of the Journal, which is why I am making this mammoth piece consisting of 103 lapadles - fourthe chapters, the 25 sub-chapters, 380 references - do not read everything but let us know about the most important, I think, on 21 November 2013 in Riga, Priedaines Street, and the death of 59 persons, while 59 were injured After deaths, 59 were injured After the deaths of 59 persons. It is one of the great tragedies that have taken place in Latvia during peacetime in the light of the extent of the tragedy and the great public outrage that the government set up in the few weeks after the event, which, in a couple of days, asked itself for an expensive office technique and blamedthe non-governmental sector in a lack of capacity by the commission of loss of confidence fell apart from the 12-year-old Saeima Parliamentary Inquiry, which set out its long-term review of the objective of the Inquiry into identifying and assessing weaknesses in the Zolithm tragedy in the country andin the work and regulatory framework of municipal authorities, also identifying the shortcomings of the authorities as well as formulating proposals for the improvement of the regulatory framework and the work of national and local authorities, the Commission investigated shortcomings in the regulatory framework and in the functioning of public authorities, without interfering with the work of law enforcement in thethe resonance of the public has raised the issue of the state officials responsible for the tragedy of the tragedy, in contrast to other countries, not to hold Prime Ministers, ministers and other high-level public officials there, perhaps, and that is why we are wherewe are - one of the last countries of the European Union on the list of both welfare and corruption and in other terms And here we come to the issue of political responsibility, what is political responsibility? There are serious questions about the question of Interpreduation and there may be a number of questions, but it must not be possible for the Latvian authorities, both former and existing, to refuse to respond to their political actions in the interests of the Latvian state and the people, otherwisethey reckon with negative consequences, including the condemnation and loss of power, there should be no doubt that members are politically responsible to the nation's nation, and it should also be clear that the members of the Cabinet are politically responsible to the members of the House. I must not forget, too, the political responsibility of local authorities in the eyes of the local authorities concerned, so I will emphasise that the practitioners of the Latvian state must be politically responsible for their actions on the basis of this principle, the commission of inquiry has identified a number of such political responsibilities. Ladies and gentlemen, with these political contacts, which the commission of inquiry has listed in the report, I would also like to start by As pointed out by European Court of Justice judge Egyle Levits:' this tragedy is essentially an ill-thought-out for the risk of legislative change created '. People and certain institutions will start with the institutions and end up with officials in the winding-up of State Duma in 2009 to significantly reduce construction monitoring, thus increasing the likelihood of the Zolithm tragedy, the responsibility of the 9 / 11 Government and the approved government ,in particular, the Ministry of Economy which, as a member of the construction industry, initiated the winding-up of the State Council, There have been in particular, in particular, those persons who, morally and politically, were able to make choices and influence the political and administrative processes in the field of constructionthe Commission has named the former Prime Minister, Valdi Dombrovski, former Minister of Economy Arti Kamparu and Daniel Pavelutu as well as Secretary of State at the Ministry of Economic Affairs, Anry Mata, and the Secretary-General of the Economic Affairs Ministry of the Economy ,the municipality building monitoring system at the supermarket was ineffective and fragmented unnecessarily, the commission of inquiry on political and moral responsibility has also recognised the leader of the city council, Nila Ushakov, and Ingusu Vircawa, the director of the city's Ingusu Vircawa, that the report is alsothe " white characters " - those responsible statesmen who have sought a weakening of the building state to obstruct the control of the state, possibly prevent this bloody tragedy, such as a Cabinet meeting, the incumbent minister, incumbent President Raimonds Vejonis, said ,that it is not a forward-looking decision for Some years later, even before the tragedy, by individual MPs - again as Raimonds Vejonis, and the Andris boss, Ingmru ling and other MPs - prompted the return of a majority in Once-Z: de factoand the detailed presentation of the legal circumstances in the final report, which you have before us now, the Commission has set out a series of proposals for improving the work of the regulatory and national authorities in the Construction of Construction. Determined to lead the Ministry of Economy, in cooperation with non-governmental organisations, in the development of a construction policy planning document for advanced policy planning documents - Guidelines for the Development Guidelines for 2009-2013 and the Construction Guidelines for the Construction Sector 2011-2015 were neverthis has led to the fact that the sector, which accounts for 7% of the country's gross domestic product but which indirectly affects at least 30 per cent of its GDP, has been left without a policy planning document for many years; this is explicitly reflected in the newthe quality of the building law and the quality of the provisions of the feeder Cabinet, to put it more precisely, should be drafted and adopted by the Construction Law, reinforcing the requirements for the expertise of building projects and the operational security of works, as well as an increase in the responsibility of construction operators throughout the construction process of Construction Lawit is necessary to clarify the concept of a public building, the obligation to inform the public about the fulfilment of the conditions of the building permit, and to eliminate terminological uncertainties in the field of market surveillance of the Construction Products Directive, it is necessary to stipulate that the principal responsibility for the construction (operation) of the construction product (the master service) should be primarily responsible for inadequatethe incorporation of a construction product into the construction of a construction product should be subject to administrative responsibility for the non-execution of individual claims and the modalities by which a building board permits further works when they are suspended in the Internet by a database containing information on construction products with supporting documentation on criteria forit should also assess, as well as other necessary information, the capacity of the Consumer Protection Centre on the necessity of these measures in the fact that, in 2014, the Consumer Law Centre has verified 582 construction products, 277 construction product models identifying inconsistencies while on the side ofthe expertise identified in the properties of construction products that have been declared non-compliance in the public procurement procedure, the hiring of unskilled sub-contractors to comply with procurement requirements, the unauthorised amendment of procurement contracts after the winning competition, substantially reduces the quality and safety of the works required for the assessment of the most economically profitable requirements ,by increasing the qualification of procurement specialists, and the introduction of a bail-in on the handling of complaints in the Monitoring Office for more extensive procurement, it is recommended that the central procurement institutions, in a nutshell, directly benefit from whether the public procurement procedure will be safeconstruction, as the soon-to be examined and adopted by the new Public Procurement Act of the State Construction Information System at the current stage, does not provide information about the construction sites, so it is necessary to find immediate resources for the further development of the information system, in addition to the public financial possibilities ,of course, there is no infinity, but further development of the system in the most direct way is to reduce the effectiveness of the work of the municipal building and Construction National Audit Office in vocational higher education programmes, a mechanism to limit university administrative spending ,the choice subjects should be chosen in a particular area of construction specialisation, As clearly indicated by the commission member, Aleksei Loskutov, by providing a " wide range of diletant " rather than the preparation by the commission of a modified certification procedure for re-converted building specialists. On a previous basis, however, it needs to make a number of improvements to the certification function of building specialists, should be delegated to the Construction Law, not by delegation agreements, as there is currently a possibility of establishing a certification body which is interested in the interest not of specialist competence and responsibility, but for themselves. In the application of the conditions, certification bodies should also have the right to withdraw certificates in cases where they detect gross violations of the professional activity in law, that it is necessary for expertise of the building project to have experience in the design of works for which expertise is compulsory andthese specialists should include a requirement for the functions of professional conduct and ethics to be prevented by the state control office of the Construction State's control of the tragedy, with an extension of the Office to the pre-litigation dispute resolution authority and by imposing on it a duty to organise regular training in local gatheringsit should also be pointed out that there is already a lack of sufficient funding of municipal building capacity and the extension of their powers, while at the same time, efforts should be made not to significantly increase the capacity of those concerned ,the site is also due in Latvia to include a building board such as the Rugari county council or the New Castle county council, where, during the year, relevant seven and 11 building permits are being considered, while other counties are overstretched and overstretched by a shouting imperative for environmental responsibility and sanctions for the environmentbreaches of access requirements at all stages of the construction process, as well as the introduction of identification cards for all construction workers in order to achieve a safe performance of construction works and to reduce the share of the shadow economy in the construction, although the Commission has no direct evidence, but there is no doubt that one of the aspectsimpacted by the content of the Public Works Act, the lobby of the builder should therefore finally accept the rule of lobbying law, as well as a public lobbyists register, despite the fact that there is a very high risk of corruption, corruption in the private sphere is not being combated at all in the light of thethe bureau specialised in the opening of corruption-related crimes, the responsible authority in the private sector should also be designated by the bureau, since only the institution has the necessary capacity and experience to establish a legislative analytical service, including pre-legislativeand after a post-legislative evaluation system, Members are having to rely on the analysis provided by the Cabinet Office, because others are not at all a parliament with the control of the government, the full government-leaning of the government-leaverthe winding-up in 2009, Unfortunately, no one foresaw the far-reaching consequences of this decision and the error was rectified only after five years in addition to our parliament, Saeima, in Europe, almost the only parliament in which such a legislative analysis service is notthe creation of disaster management coordination between national and local authorities is confusing and therefore it is necessary to identify the competent authorities with a clear and uniform response in the event of emergencies by clarifying the hierarchy between the parties involved and, at the same time, to optimise local authorities' tasks in the event of disaster relief. The number of civil defence commissions to increase the local financial capacity to respond to potential disasters in the Department of Fire and Rescue's material facilities is low not only to urgently update and modernise a number of fire station and specialist technical equipment for rescuers, but also contribute to the promotion ofthe identification and involvement of citizens with extensive skills in the emergency care system through the introduction of a system of cell broadcasting to inform the public in exceptional circumstances should provide for an effective mechanism to inform the public of infringements of legal and ethical rulesto this end, public authorities should be provided with a' one-stop shop', the reporting of irregularities to the person; provision should be made for confidential reporting channels, a clear definition of the application procedure, the provision of information to the public on alert facilities and public response to applications, providing the necessary legal protection and legal certaintyhowever, aid for whistleblowers, however, is not necessary because, according to local information, complaints are more likely to relate to the mutual crackdown of adjacent real estate owners, rather than laying down clear guidelines on security of the property. Providing assistance in the event of assistance; the State must play a coordinating role in providing assistance, thus avoiding duplication of aid from the Ministry of Health in the event of a national plan for traumatic events and disasters at different levels, the Ministry of Justice should establish a list of competent experts in the Ministry of Justice. Amendments should be made to the legislation, by adapting the protection of personal data to the emergency situation of Savun Welfare in the Ministry of Welfare, such as the victims of the tragedy of Talsu tragedy and the death of those who have died ,well, I was very concise and I would say that on a police inquiry, the commission concludes that there is no reason to reproach the State Police on a slow investigation into the quality of the investigation, only after the closing of the court proceedings, that you listened to you!".
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q822919.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q211.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q3744607.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q2660080.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q193089.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q458.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q21625222.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q1771611.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q2416022.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q11712509.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q957137.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q4267253.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q2089528.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q25931626.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q5639367.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q1021632.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q57630.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q348043.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q1881222.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q27056014.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q2329881.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q4951.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q1287239.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q2576442.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q3015072.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q21279413.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q44989.
- 2015_11_05_327-seq252 mentions Q3511442.