Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_03_326-seq75> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_11_03_326-seq75 type Speech.
- 2015_11_03_326-seq75 number "75".
- 2015_11_03_326-seq75 date "2015-11-03".
- 2015_11_03_326-seq75 isPartOf 2015_11_03_326.
- 2015_11_03_326-seq75 spokenAs 62.
- 2015_11_03_326-seq75 spokenText "Ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Ļoti cienījamā Ministru prezidentes kundze! Ministri! Godātie deputāti! Šis budžets pēc būtības plānots nevis atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem - valsts izaugsmei un tās iedzīvotāju labklājības paaugstināšanai, bet gan atbilstoši ministriju funkcijām. Tā vietā, lai sāktu domāt par naudas radīšanu, ieguldot izglītībā un zinātnē un atbalstot uzņēmējus, atkal tiek palielināts nodokļu slogs. Tas atgādina XIV-XV gadsimtu, kad karalim savajadzējās naudu un tas aizsūtīja to iekasēt no jau tā nabadzībā grimstošajiem pavalstniekiem. Nepareizi ir plānot budžetu, vadoties pēc tā, cik naudas ir pieejams, un to sadalot tā, lai neviens nemirtu badā, bet neviens arī nebūtu paēdis. Ja vēlamies izaugsmi, tad ir jāatrod līdzekļi, ko ieguldīt mērķtiecīgās un pārdomātās izglītības reformās un zinātnē, jo ilgtermiņā šie ieguldījumi nesīs peļņu. Neieguldot līdzekļus attīstībā, ar katru gadu ienākumi samazināsies. Un no kurienes tad radīsies gaišie prāti, kas spēs radīt darba vietas un inovatīvus produktus ar augstu pievienoto vērtību? Interešu izglītības piedāvājuma samazinājums, skolotāja prestižs slīd lejup, alga nav konkurētspējīga, un jaunie, talantīgie negrib doties uz skolu. Vecāki vairs nesaņems līdzfinansējumu, lai algotu sertificētu aukli, kamēr bērnam pienāk rinda bērnudārzā. No augstākās izglītības tiek prasīta kvalitāte, tajā pašā laikā piešķirot tikai daļu finansējuma, kas nepieciešams šīs kvalitātes nodrošināšanai. Zinātne jau gadiem tiek mērdēta badā, tajā pašā laikā pārmetot, ka tā nav konkurētspējīga un nerada inovācijas. Jau kuro gadu top jaunais pedagogu atalgojuma modelis, kas pēc būtības sarīdīs pedagogus vienu pret otru, jo atalgojums vieniem tiks atņemts, lai iedotu citiem, kā arī nav ievērots samērīguma princips starp pirmsskolas, skolas un augstskolas pedagogu atalgojumu. Turklāt pat tad, ja šoreiz modeli apstiprinās, nauda budžetā šim mērķim nemaz nav iezīmēta. Un tāpēc bija patīkami šodien klausīties, ka uz otro lasījumu tiks atrasti 9 miljoni. Budžetā, kurā naudas nav - mums ir budžets ar mīnusa zīmi -, tomēr atrast var! Visas koalīcijas partijas, to skaitā VIENOTĪBA, savos vienošanās protokolos ar LIZDA pirms Saeimas vēlēšanām piekrita, ka nepieciešams panākt, lai 12.Saeima un Ministru kabinets, pirmkārt, nodrošinātu valsts budžetā ikgadēju pieaugumu izglītības un zinātnes nozarei; otrkārt, saskaņotu ar sociālajiem partneriem pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiku 2015.gadam un turpmākajiem gadiem; treškārt, ar 2016.gadu pakāpeniski uzsāktu finansēt no valsts budžeta pirmsskolas pedagogu darba samaksu par pirmsskolas izglītības programmu īstenošanu; ceturtkārt, nodrošinātu pakāpenisku augstākās izglītības un zinātnes finansējuma palielinājumu, lai tas atbilstu likumos noteiktajai kārtībai. Diemžēl nekas no šiem solījumiem nav redzams 2016.gada budžetā, turklāt daļai no šiem solījumiem tagad aktīvi pretojas. Apzināta melu politika kļuvusi par koalīcijā esošo partiju normālu politiskās kultūras tradīciju. Ilgtermiņā cienīsim taču mēs visi un arī ikviens Latvijas iedzīvotājus! Atgādināšu, ka pirms gada es teicu, ka mākslas augstskolām 2010.gadā tika samazināts finansējums un tika samazināti mācību plāni. Pirms gada! Šogad ir paredzēti 78 procenti no nepieciešamā finansējuma, lai varētu atjaunot mācību plānus. Visus šos gadus nekas netika darīts! Un maniem kolēģiem ir jāsamazina uz nākošo mācību gadu arī priekšmetus. Tad man ir jautājums - kādus speciālistus mēs sāksim gatavot ar 2016.gada mācību gadu? Augsti godātais finanšu ministra kungs! Jūs savā runā šeit, no tribīnes, nupat teicāt: Aizsardzības ministrijai ir piešķirts finansējums papildu 70 miljoni eiro, iekšlietu sistēmai - 30 miljoni, tad kāpēc jūs nepateicāt arī pārējiem? Kultūrkapitāla fondam? (Finanšu ministrs J.Reirs: “Es pateicu!”) Nē, jūs teicāt procentus - 14, 10, un klausītājs tā arī palika neinformēts, cik miljonu finansējums salīdzinājumā ar to 2016.gadā tiks dots. Ja mums ir pēc likuma katru gadu zinātnei jābūt 0,15 procentiem no iekšzemes kopprodukta, tad ļoti interesanti būtu zināt absolūtos skaitļos, cik liels ir tagad jūsu varējums šajos 10 procentos. Ja jūs minat... Es uzskatu, ja mēs norādām absolūtos skaitļus vienai nozarei, tad ir ļoti interesanti iedzīvotājiem zināt arī absolūtos skaitļus visās nozarēs. Paldies. Tāpēc uzskatu, ka 2016.gada budžeta likumprojekts nav atbalstāms. Paldies par uzmanību.".
- 2015_11_03_326-seq75 language "lv".
- 2015_11_03_326-seq75 speaker Arvids_Platpers.
- 2015_11_03_326-seq75 translatedText "Madam President-in-Office of the European Parliament. - Madam President-in-Office of the European Parliament. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council, honourable Members, this budget is not, by nature, not in line with the results achieved - the growth of the country and the welfare of its inhabitants, but in line with the functions of the ministries instead of startingthinking about creating money, investing in education and science and supporting the business community, again, the tax burden is reminiscent of It reminiscent of the XIV-XV century, when the Queen savioised the money and sent it to collect the budget from already impoverished populations ,on the basis of how much money is available and broken down so that no one dies of hunger, but no one would have eaten if we want growth, then there is a need to find the means to invest in ambitious and measured educational reforms and science, since in the long term theseinvestment will bring profits not by investing in development, with earnings down annually and revenues will fall from where it will then be able to generate jobs and innovative products with a high value added value? Teaching prestige sliding, salary prestige sliding, teaching prestige sliding, salary prestige sliding, teaching prestige sliding, salary prestige sliding, teaching prestige sliding, salary prestige sliding, teaching prestige sliding, salary prestige sliding, teaching prestige sliding, salary prestige sliding, teaching prestige sliding, salary prestige sliding, teaching prestige sliding, salary prestige sliding, teaching prestige sliding, salary prestige sliding, teaching prestige sliding, salarynot competitive, and the young, talented reluctant to go to school parents will no longer receive co-financing to hire a certified flat while a child comes to a queue of higher education at No Higher Education, while at the same time only allocating part of the funding required for this qualityfor years, Science has been starving for years, at the same time accusing it of not being competitive and does not create an innovation for the year's top new model of teachers' salaries, which in substance will play against one another, since the pay for one will be taken away ,to allow others, nor does the principle of proportionality between pre-school, school and university teachers' pay continue, even if this time the model will be approved, the money in the budget wasn't earmarked for this purpose even though it was refreshing today to listen to thatthe second reading will be found in 9 million Budcels, where money is not - we have a budget with a minus mark - yet finding can! All the Coalition parties, including the union, in their agreement with the LIZDA prior to the meeting, agreed that necessaryto get 12 Saeima and Cabinet ministers, first of all in the public purse, an annual increase in the education and science sector; secondly, to align with the social partners a timetable for raising the pay gap for 2015 and beyond; thirdly, through the gradual launch of the 2016-2016 period. To finance pre-school school teachers' pay for the implementation of pre-school education programmes; fourthly, to ensure a gradual increase in higher education and scientific funding, in order to comply with the law, none of these promises can be seen in the 2016 budget ,in addition, part of these pledges now vigorously opposes the deliberate policy of lies on a coalition of existing parties in the normal tradition of political culture - but we will all remind everyone and everyone else, I said that a year ago, that it was artisticuniversities were slashed in 2010 and training plans were cut earlier this year, with 78 per cent of the funding needed so that lessons can be reinstated in all these years! And my colleagues should be reduced tothe next school year also gives me a question: what are the subjects we will start to cook with in the 2016 academic year? The highly honourable Minister for Finance, you speak here, from the rostrum, just said: the Ministry of Defence has been given fundingan additional €70 million, the home affairs system - 30 million, so why do you not say the rest? The Foundation of the Economy? (Finance Minister J Reirs:' I told you!') No, you said no. Funding over it in 2016 will be given to us if we have the law every year for science to be 0.15 per cent of gross domestic product, so it would be very interesting to know in absolute terms how big your warship is now in these 10 %if you minat I believe that if we point out the absolute figures for one industry, it is very interesting for people to know the absolute numbers in all sectors, I believe, therefore, that the 2016 budget bill is not a good thing for you.".
- 2015_11_03_326-seq75 mentions Q822919.
- 2015_11_03_326-seq75 mentions Q211.
- 2015_11_03_326-seq75 mentions Q11731915.
- 2015_11_03_326-seq75 mentions Q4294480.