Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_03_326-seq66> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_11_03_326-seq66 type Speech.
- 2015_11_03_326-seq66 number "66".
- 2015_11_03_326-seq66 date "2015-11-03".
- 2015_11_03_326-seq66 isPartOf 2015_11_03_326.
- 2015_11_03_326-seq66 spokenAs 41.
- 2015_11_03_326-seq66 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Kolēģi! Ministru prezidente un ministri! Šodien, ierodoties uz Saeimas sēdi, mums bija iespēja aprunāties ar neapmierinātiem veselības sistēmas un izglītības sistēmas darbiniekiem. Interesanti, ka gan veselība, gan izglītība tiek minētas kā šī sagatavotā budžeta projekta prioritātes. Šodien es vēlos pievērsties izglītības darbiniekiem, tādēļ paskatījos, ko par izglītību saka valdības un Saeimas apstiprinātie stratēģijas plānošanas dokumenti, uz kuru īstenošanu taču ir jābūt vērstam gan 2016.gada budžetam, gan arī nākamo gadu budžetiem. “Latvija 2030”: “Skolotājam ir jābūt ne tikai sava priekšmeta pasniedzējam, bet daudzpusīgai, talantīgai personībai, kura palīdz, iedvesmo, sasaista dažādas jomas, sadarbojas, sniedz padomus un organizē. Sevišķi pirmsskolā un sākumskolā izglītībai jābūt vērstai uz bērna saskarsmes prasmju, individualitātes un zinātkāres attīstību.” Kāda ir realitāte? Atbilstoši ministrijas piedāvātajam atalgojuma modelim skolotājam vienas talantīgas, iedvesmojošas un integrētas mācībstundas sagatavošanai ir atvēlētas piecas minūtes, bet pirmsskolas pedagogs vispār netiek uzskatīts par pedagogu. Tas pats dokuments “Latvija 2030”: “Lai skolotāja profesiju izvēlētos spējīgākie un talantīgākie jaunieši, ir jāceļ profesijas prestižs un jāpilnveido motivācijas sistēma.” Kāda ir realitāte? Par to pašu algu skolotājam tiek piedāvāts novadīt par trim stundām nedēļā vairāk. “Latvija 2030”: “Lai nodrošinātu pieeju mūsdienīgam mācību procesam un informācijai, ir jāīsteno visu Latvijas skolu un bibliotēku digitalizācija.” Kāda ir realitāte? Digitalizācija nav veikta, digitālas platformas izveide ir izgāzusies, un tai paredzētie miljoni aizplūduši nezināmā virzienā. Taču bibliotēkas skolās vairs nebūs pieejamas, jo katrai skolai nav paredzēts bibliotekārs. Nacionālais attīstības plāns: “Mācību process un priekšmetu pasniegšana skolās tiek nodrošināta augstā līmenī un jau ar pirmajām skolas dienām atraisa spējas un prasmes, gatavo jauno paaudzi nākotnē būt konkurētspējīgiem darba tirgū.” Kāda ir realitāte? Kolēģi no VIENOTĪBAS, palielinot minimālo algu, arvien vairāk tuvina skolotāju minimālās algas saņēmējam. Tā ir ņirgāšanās par skolotājiem, kuri aizvadītos gadus veltījuši izglītības iegūšanai un profesionalitātes nodrošināšanai, bet darba samaksas ziņā viņus nu jau maz kas atšķir no neizglītota melnstrādnieka. Budžeta prioritāte esot izglītības kvalitātes uzlabošana, teica Reira kungs. Straujumas kundze, turpinot to, atzina, ka izglītībai finansējums tiks iedalīts no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, turklāt - ar priekšlikumiem uz otro lasījumu. Ko mēs redzam budžeta projektā šobrīd? 2015.gadā - Izglītības un zinātnes ministrijai - 448 miljoni, 2016.gada projektā - Izglītības un zinātnes ministrijai - 317 miljoni. Starpība trešajai augstākajai valdības prioritātei ir 130 miljoni ar mīnusa zīmi. Realitāte ir tāda, ka šo finansējumu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem un priekšlikumiem uz otro lasījumu skolotāji varēs saņemt tikai tad, ja norīs kārtējo krupi, kas saucas “jaunais pedagogu atalgojuma modelis”. Realitātē mēs atrodamies pedagogu streika priekšvakarā. Tāda streika priekšvakarā, kāds nav bijis pēdējos 15 gadus - ne krīzes gados, ne konsolidācijas laikā, ne laikā, kad skolotāji iznes būtiskāko algu samazināšanas slogu. Skolotāji ir pacietīgi. Ļoti pacietīgi. Taču katra pacietība reiz beidzas. Diemžēl skolotāji atzīst, ka ministrija vairāk traucē nekā palīdz skolotāju darbam. Pēdējā laikā bieži ir dzirdēts, ka izglītība ir nevis stāsts par skolotājiem, bet gan par skolēniem. Izglītības sistēma jāveido priekš skolēniem, nevis priekš skolotājiem. Un tā ir taisnība. Protams, skolēns ir tas, kura dēļ šī sistēma pastāv un tiek veidota. Tomēr motivēts un iedvesmots skolēns iespējams tikai skolā, kurā ir motivēts un iedvesmots skolotājs. Un skolēnam acis par izzināmo un par savu priekšmetu var spīdēt vienīgi tad, ja acis par to spīd skolotājam. Tāpēc cienīgi darba apstākļi un atalgojuma nodrošināšana skolotājam ir labākais un patiesībā arī vienīgais veids, kā nodrošināt izglītības kvalitāti Latvijā. 2016.gada budžetā trešajai augstākajai prioritātei nauda netiek paredzēta. Tāpēc acīmredzot ir notikusi kāda būtiska kļūda, un šis budžets ir atgriežams pārstrādāšanai. Aicinu to neatbalstīt! Paldies. (Aplausi.)".
- 2015_11_03_326-seq66 language "lv".
- 2015_11_03_326-seq66 speaker Inga_Bite-1981.
- 2015_11_03_326-seq66 translatedText "Madam President-in-Office of the Council. - Madam President, colleagues, Prime Minister and Ministers, today, when we arrive to the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting of the meeting ofon the priorities today, I would like to focus on education staff, which is why I looked at the education strategy papers approved by governments and lawmakers, whose implementation, however, should be focused on both the 2016 budget and the' Latvia 2030' budgets:' teacherthere must be not only a provider of its own, but a diverse, talented person who helps, inspires, intervenes, brings together, provides advice and organises Sessert pre-school and primary education and should be geared towards the development of child-to-child contacts and learning. There is a reality? According to the remuneration model offered by the Department, a teacher of one talented, inspiring and integrated trainer is open to five minutes, but the preschool educator is not considered to be the' Woman' of the teaching profession: " so that the teaching profession is chosen and most talentedyoung people need to raise the stature of the profession and upgrade the motivation system,' What is the reality? The same salary teacher is offered to run for three hours a week, more than' Ireland 2030': " to ensure access to a modern learning process and information, " alldigitisation of Latvia's schools and libraries is the reality? Digitisation has not been carried out, the creation of a digital platform has failed, and the millions that have been flowed into the unknown in the schools library are no longer available, as each school does not have a librarian National Development Plan :" the training process and the presentation of subjects in schools is high and already, with the first school days found to be able to find skills and skills in the future,' What is the reality? - colleagues from the bottom, increasing the minimum wage by increasing the minimum wage by increasing the minimum wage by increasing the minimum wage, increasing the minimum wage by increasing the minimum wage, increasing the minimum wage by increasing the minimum wage, increasing the minimum wage by increasing the minimum wage, increasing the minimum wage by increasing the minimum wage, increasing the minimum wage by increasing the minimum wage, increasing the minimum wage by increasing the minimum wage, increasing the minimum wage by increasing the minimum wage, increasing the minimum wage tomore close to the minimum wage of teachers, It is a mockery of teachers who have spent years dedicating education and professionalism, but in terms of pay they now do little to distinguish between the primacy of an uneducated black worker's budget. Improving, Mr Reira said, Ms Strauroas, continuing it, admitted that funding for education would be allocated from contingency funds, with proposals for a second reading of What we see in the draft budget at the moment? 2015 - Department of Education and Science- 448 million, the 2016 draft of 2016 - The Department of Education and Science - The 317 million interconnectivity for the third senior government priority is 130 million with a momentous sign that the funding from the funds was unforeseen and proposals forthe second reading of teachers will only be obtained if regular crups, which are called the " new model of teacher pay " in reality, we are on the eve of the teachers' strike on the eve of what has been a strike over the past 15 years - not in years of crisis or consolidationat a time of not being at a time when teachers are bearing the most significant payroll burden, teachers are patiently patiently patiently when each patient once finishes that MoD teachers are more bothered than helping teachers " jobs lately, education is often said to be educationthere is not a story about teachers, but the educational system for pupils should be made for pupils, not for the teachers and it's true for sure, the student is the one who has this system and is motivated by a well-motivated and motivated student. Only a school where a teacher is motivated and inspired by a teacher's eyes on the teacher to be known and their object can be shining if the eyes of the teacher shines on it, the working conditions and the remuneration of the teacher are the bestand, in fact, the only way to ensure the quality of education in Latvia's 2016 budget is not envisaged for a third senior priority, which is why there has obviously been any major error and this budget is revitalised for their support, thank you (applause)".
- 2015_11_03_326-seq66 mentions Q822919.
- 2015_11_03_326-seq66 mentions Q211.
- 2015_11_03_326-seq66 mentions Q957126.
- 2015_11_03_326-seq66 mentions Q918757.