Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_03_326-seq62> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2015_11_03_326-seq62 type Speech.
- 2015_11_03_326-seq62 number "62".
- 2015_11_03_326-seq62 date "2015-11-03".
- 2015_11_03_326-seq62 isPartOf 2015_11_03_326.
- 2015_11_03_326-seq62 spokenAs 62.
- 2015_11_03_326-seq62 spokenText "Godātie deputāti! Ministru kabineta locekļi! Valdošā koalīcija, cenšoties panākt Ministru kabineta izstrādātā 2016.gada budžeta projekta pieņemšanu, uzvedas kā tirgotājs, kurš visiem iespējamiem līdzekļiem cenšas pārdot kaķi maisā. Es nebūšu tik atraktīva - es esmu atnākusi bez kaķa maisā -, bet mēģināšu jums to iztēloties. (Dep. K.Šadurskis: “Paldies!”) Kaķa īpašnieks publiski apgalvo, ka viņa dzīvnieks esot gatavais “veiksmes stāsts”: prasot aizvien mazāk pārtikas, jo pats ķeršot aizvien vairāk peļu, turklāt, jo kaķi mazāk barojot, jo vairāk uzlabojoties tā fiziskā forma. Taču vienlaikus stāstā iespraucas žēlabas, ka kaķim nācies augt ļoti grūtos ģeopolitiskos apstākļos un saimnieks ir bijis spiests nepārtraukti samazināt pārtikas devas. Protams, šādas pretrunas izteikumos pircējam rada vēlmi pašam labāk apskatīt to, kas ir maisā. Taču pārdevējs sāk aizbildināties, ka tas nemaz neesot iespējams, ka viņš nemaz neprot atraisīt maisu. Ar budžeta projektu ir tieši tāpat. No vienas puses, izskan apgalvojums, ka tas esot līdz šim neredzēts attīstības budžets, no otras - ka naudas nav nedz veselības aizsardzībai, nedz skolotāju algām, nedz reģionālajiem ceļiem, nedz kam citam. Tāpēc atkal jāveic optimizācija, bet nozarēm, kam līdzekļi vajadzīgi, - jāpaciešas, līdz nāks labāki jaunie laiki. Taču, kad deputāti vēlējās iegūt precīzāku priekšstatu par piedāvātajām izmaiņām budžetā, kas veiktas, salīdzinot ar 2015.gada budžetu, izrādās, ka to izdarīt praktiski nav iespējams. Jo informācija, kas atrodama 2016.gada budžeta projekta paskaidrojumos, ir formāla un nepietiekama. Lai tomēr budžeta skaitļi tiktu skaidroti un kļūtu saprotamāki, mēs, “No sirds Latvijai”, panācām, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdē piedalās arī nozaru ministriju pārstāvji. Diemžēl arī viņi nespēja līdz galam paskaidrot, kam paredzēta nauda. Komisijas sēdē liela daļa ministriju pārstāvju nespēja izskaidrot ne nozares mērķus, ne prioritātes, ne budžeta sasaisti ar Nacionālo attīstības plānu. Labākajā gadījumā ierēdņi solīja atbildēt rakstiski. Citi par prioritātēm teica - mēģināsim izdarīt to labāko. Ekonomikas ministrijas ierēdņi godprātīgi atzina - mēs jau sen neesam Ekonomikas ministrija, bet gan enerģētikas, būvniecības, un tūrisma ministrija, jo sen jau Ekonomikas ministrijai nav izšķiroša loma valsts uzņēmējdarbības politikas noteikšanā, tāpēc ka toni valsts attīstībā nosaka Finanšu ministrijas matemātika. Bet arī ar matemātiku Finanšu ministrijai tā īsti nevedas. Tā ir izveidojusi krāšņu stāstu, ka izdevumu optimizācija budžeta projektā tomēr esot notikusi un ministriju izdevumi samazināti 3 procentu apmērā, salīdzinot ar 2015.gadu. Valdošā koalīcija aplaudē par šādu optimizācijas pasaciņu, jo viņi paši tam tic. Tad jāatzīst, ka tik naivu un labticīgu Ministru kabinetu un valdošās koalīcijas deputātus līdz šim nav gadījies redzēt. (No zāles: “Tas ir labi!”) Un viens no klasiskajiem piemēriem ir Satiksmes ministrijas optimizācijas pasākums. Tas paredz par 1,8 miljoniem eiro samazināt izdevumus dotācijai - zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem. Tajā pašā laikā šis pasākums atzīts par neatliekamu un tam piešķirti papildu 2 miljoni eiro. Un, kā godīgi pateica Satiksmes ministrijas pārstāvji, optimizācijas rezultātā mēs vinnējām 200 tūkstošus eiro. Acīmredzamais - neticamais! Šādas pseidooptimizācijas rezultātā pieejamo līdzekļu ministrijām kļūst pat vairāk. Līdzīgi ir ar Kultūras ministrijas optimizācijas pasākumiem. Par 40 tūkstošiem eiro tiek samazināti izdevumi Latvijas dalībai Londonas Grāmatu tirgū, bet tajā pašā laikā ir plānots palielināt šim pašam pasākumam izdevumus par 440 tūkstošiem eiro. Līdzīgs stāsts ir par mahinācijām ar Latvijas Nacionālā vēstures muzeja, Rakstniecības un mūzikas muzeja un Latvijas Nacionālā mākslas muzeja pārcelšanās izdevumiem. Ar vienu roku samazinām, ar otru - atliekam atpakaļ. Šādas optimizācijas piemērus var atrast daudz. Un kam ir nepieciešamas šādas bezjēdzīgas skaitļu pārvirzīšanas? Lai finanšu ministrs varētu maldināt sabiedrību, ka ir veikti optimizācijas pasākumi? Jautājumu uzdošana par izdevumu mērķiem šajā situācijā kļūst absurda, jo visas darbības ar budžeta izdevumiem ir notikušas matemātiski, neiedziļinoties izdevumu būtībā. To apliecina ierēdņu nespēja paskaidrot, piemēram, no kādiem pakalpojumiem optimizācijas pasākumu rezultātā ministrijas atteiksies un kā tas ietekmēs iestāžu darba rezultātus. Un visbeidzot. Uz samazinājumu un neskaidrību fona īstu ballīti nākamgad varēs rīkot Finanšu ministrijas darbinieki. Tās ministrijas darbinieki, kura ir galvenā atbildīgā par likumprojekta “Par valsts budžetu 2016.gadam” sagatavošanu un kurai ir visvairāk nepaskaidrotu un aizplīvurotu izdevumu. Izdevumi Finanšu ministrijas centrālā aparāta darbinieku atalgojumam optimizācijas, taupības un solidaritātes apstākļos palielināsies par 690 tūkstošiem eiro. Varbūt tāpēc ministrijas darbinieki saņem īpašo premjeres uzslavu. Visatļautību parāda ierēdņu sagatavotās atbildes, kurās labi apmaksātie Finanšu ministrijas ierēdņi demonstrē pilnīgu nekompetenci, nespējot pat iesniegt pieprasītos dokumentus. Nekompetence vai attieksme “kāda tiem deputātiem daļa”? Nav bijis diskusiju - un valdība arī neredz vajadzību pēc tādām - par nozaru politiku un mērķiem. Ko valdība vēlas sasniegt ar šo budžetu? Kādus izglītības vai sociālos pakalpojumus sabiedrība saņems vai nesaņems? Pa kādiem ceļiem mēs brauksim? Kāda vide būs mūsu uzņēmējiem? Mūsuprāt, pilnīgi nepieņemama ir iedibinātā prakse, ka pilns teksts valsts budžeta paskaidrojumiem tiek sagatavots divu mēnešu laikā pēc budžeta apstiprināšanas. Notiekošo gribētos salīdzināt ar mājas celtniecību. Vai mēs ar vieglu roku pārskaitītu visus celtniecībai plānotos līdzekļus, balstoties tikai uz skici, pasakot, ka par celtni interesēsimies tikai tad, kad tā būs uzbūvēta, un tad arī lemsim, vai gribam tajā vispār dzīvot? Līdz ar to šajā haotiskajā, izmisīgajā cīņā par ministriju budžetu saglabāšanu nevienam vairs nav daļas par Nacionālā attīstības plāna vai citu valsts attīstību nosakošo dokumentu ievērošanu. Atgādināšu, ka NAP noteiktās prioritātes, kuras valstij jāsasniedz līdz 2020.gadam, ir tautsaimniecības izaugsme, cilvēka drošumspēja un izaugsmi atbalstošas teritorijas. Budžeta veidošanas gaitā vispār netika skatītas jaunās politikas iniciatīvas, ar kuru palīdzību tika iecerēts piešķirt papildu finansējumu prioritāšu sasniegšanai svarīgajos sektoros. Piemēram, Satiksmes ministrijai, kas iesniedza sešas jaunās politikas iniciatīvas, Finanšu ministrija vienkārši norādīja, lai beidz māžoties un pat nemēģina cerēt uz finansējumu. Nevēloties izvērtēt nodokļu maksātāju naudas līdzšinējo izlietojumu, valdība iet pa sev komfortablāko ceļu - ģenerē arvien savdabīgākus priekšlikumus par jauniem nodokļiem vai esošo nodokļu palielināšanu. Arī ar nākamo gadu tiek ieviests jauns nodoklis - solidaritātes nodoklis. Ar pievienotās vērtības nodokli tiek aplikti dzīvojamās mājas pārvaldīšanas izdevumi, koncertu un teātru biļetes, tiek palielināts akcīzes nodoklis degvielai. Nepārtrauktā vēlme pasmelties nodokļu maksātāju kabatā jau ir izraisījusi vēl neredzētu konfliktu ar sociālajiem partneriem. Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera, arodbiedrības, pat Latvijas Bankas prezidents asi norāda, ka šis budžets būs kārtējais solis uz valsts konkurētspējas zaudēšanu. Tas bremzēs tautsaimniecības attīstību, sabiedrības labklājības izaugsmi. Saņemot šādu brāķa projektu, būtu gluži likumsakarīgi, ka deputāti visiem spēkiem mēģina vērst par labu, ko vēl iespējams. Taču nākamā gada budžeta apspriešana atbildīgajā komisijā izcēlās ar vēl kādu īpašu savdabību - opozīcijas deputāti uzdeva jautājumus, analizēja, sniedza priekšlikumus, kamēr pozīcijas deputāti atklāti demonstrēja neieinteresētu attieksmi, vispār neuzdodami jautājumus. Tikai apspriežot nodokļus, pozīcijas deputāti bija rosīgāki, nāca ar priekšlikumiem, kā palielināt nodokļu slogu mūsu uzņēmējiem, kā piespiest tos, kuri maksā nodokļus, turpmāk maksāt vēl vairāk. Citām aktivitātēm (cīņa ar ēnu ekonomiku, valsts pārvaldes izdevumu samazināšana, sniegto pakalpojumu kvalitātes palielināšana) ir grūtāk sasniedzams rezultāts, un tās var ietekmēt attiecības koalīcijā. Pozīcijas deputāti izvairās no tik bīstamu jautājumu apspriešanas. Pieļauju, ka valdošā koalīcija galu galā par šo budžetu tomēr nobalsos, lai cik nožēlojams tas būtu, lai kā pret to protestētu sociālie partneri, skolotāji, ārsti un citas sociālās grupas. Tad šis projekts ieies vēsturē kā visneprofesionālākais un vissliktākais budžeta projekts, kāds tapis pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas. Godātie deputāti! Atbildiet katrs pats sev, vai jūs zināt, kas slēpjas aiz šiem miljardiem (Dep. K.Šadurskis: “Jā!”), ko mēs ar šo budžetu sasniegsim, ko nepaveiksim un kā dzīvosim tālāk. Mēs, “No sirds Latvijai” deputāti, nevēlamies būt brāķdaru sarakstā un balsosim “pret” budžeta pieņemšanu pirmajā lasījumā. Pateicos par uzmanību! (Aplausi.)".
- 2015_11_03_326-seq62 language "lv".
- 2015_11_03_326-seq62 speaker Inguna_Sudraba.
- 2015_11_03_326-seq62 translatedText "Honourable Members, the members of the cabinet, the ruling coalition, who are trying to reach the adoption of the draft 2016 draft budget, behave like a dealer who allegedly tries to sell the poke at all possible means I will not be so impressed - I have come out without a cat poke -but I will try to imagine this (DEP politician: thank you! '. The owner of the cat publicly says that his animal was the finished " success story ": with less and more of the peanuating, because cats are less fed, as they are more susceptible to feeding ,the torso at the same time as the story inspects the lament that the cat had to grow in very difficult geopolitical circumstances and the governor has been forced to continuously cut food rations for sure, such a contradiction in the statement of the buyer leads to a desire for himself to have a better look at what Taseer seller is starting to doto hide the fact that it may not be possible for him not to unlock the sacks of the draft budget is, just on the one hand, an allegation that it had previously seen an unprecedented development budget, on the other hand, that there is no health protection ,neither teachers " salaries nor regional routes should be optimised, but those sectors which need to be needed should be kept close until the better new times will come, when the Members wanted to have a more accurate picture of the proposed changes in the budget in the budget compared toin the 2015 budget, it appears that it cannot be done in practice for Jo's information, to be found in the explanatory memorandum of the 2016 draft budget, a formal and inadequate implementation of the budget is explained and made more comprehensible, we made sure that the Budget andthe Finance (Taxation) Committee meeting also includes members of the ministries of ministries, but they were unable to definitively explain to whom the Commission's money was not able to explain either the objectives or priorities of the sector, or the linking of the budget to the National Development Plan. The case officials promised to answer in writing to Other Priorities said he would try to make it to the best officials of the Ministry of Economic Affairs in good faith - we are long overdue in the Ministry of Economic Affairs, Energy, Construction, and Tourism, as the Ministry of Economy, long ago, is not crucialthe role of defining the country's business policy, because the tone of the country's development is determined by the Finance Ministry's maths Bet also under the mathematics of the Ministry of Finance as it has actually developed a stoves story, that the optimisation of expenditure in the draft budget is, however, being cut and ministerial expenditure reducedat 3 per cent of 2015, the governing coalition applauding such a fairytale, as they themselves believe Tad must admit that such a naïve and bona fide cabinet and members of the ruling coalition have so far failed to see (No Patient: 'it is good!') And one of the classic examples is the optimisation measure of the Ministry of Transport. It foresees a €1.8 million reduction in spending on grants - to cover public transport service providers at the same time this measure was deemed to be urgent and additionalat €2 million, as told by representatives of the Ministry of Transport, the optimization of the optimization we made to EUR 200 000 is improbable - the ministries of funds available are becoming even more equitable in the optimisation measures of the Ministry of Culture for 40 thousand euro. Spending is being slashed in the UK's membership of the London Book market, but at the same time it is expected to increase the same cost of the same measure of the cost of the thousands of euros of similar story to the machinations of the National Museum of National History, the Writers and Music Museum and Nationalthe Art Museum's removal expenses in Something's hand are reducing, with each other being put back in the Sean optimization model, a lot of Un who needs such a fateful move? So that the Minister of Finance could mislead the public that the optimisation measures have been taken? The spending goals in this situation are becoming absurd, as all the actions taken with budgetary expenditure have been held mathematically, without going into the essence of expenditure, as the officials' inability to explain, for example, that the Ministry refuses and will have an impact on the results of the interinstitutional workfinally, The cuts and uncertainty against a genuine disco next year will be carried out by the staff of the Ministry of Finance of the Ministry of Finance, which is the chief responsible for the state budget for 2016, and which is most likely to explain the expenditure of the Financial Regulation. The Office of the Ministry of Central Workers' salaries for optimisation, austerity and solidarity will increase by 690 thousands of euros for the employees of the ministry, as officials in the ministry receive special praise for the replies by officials of the Treasury showing full incompetence in failing to provide full incompetence, failing to even submitthe requested documents do not have the competence or the treatment of a component of Members? There has not been a discussion - and the government does not see the need for such a sector policy and objectives: what does the Government want to achieve with this budget? What education or social services will the public receive. Will we not get? What kind of roads are we going to go from? What environment will our business community have? We would transfer all resources to the construction plan lightly, based only on the skici, by saying that only when it was built and then decide whether we want to live in it at all? Therefore, in this chaotic, desperate manner. In the struggle to preserve ministries' budgets, there is no longer any part of the National Development Plan or other country's development, I would remind you that the priorities identified by the NAP, which the country is to achieve by 2020, are economic growth, human prop-ability and growth-supportivein the course of the creation of the area, the new policy initiatives that led to the earmarking of priorities in the important sectors, the Ministry of Transport, which submitted six new policy initiatives, were simply being considered in order to stop the hoarding andwithout even looking forward to funding without wishing to assess the use of taxpayers' money to date, the government is walking down the road - generating more and more singular proposals for new taxes or an increase in existing taxes, a new tax -the Solidarity Tax With Field Tax is being taxed on residential home management expenses, gig and theaters, an increase in excise duty on fuel in a continued desire to redraw taxpayers' pockets has already led to a further conflict with social partners in Latvian Labour. The confederation, the Latvian Chamber of Commerce and Industry, the trade unions, even the Bank of Latvia, strongly argue that this budget will be another step towards the loss of the country's competitiveness, the brakes on economic development, the growth of society's prosperity in the Uggon project, would be quite surprisingall forces trying to focus on what else can possibly be discussed in the committee responsible for next year's budget, the committee responsible for the Budget, analyzed, gave proposals, while the position of MPs openly demonstrated a disinterested attitude, generally unforgivable. The questions Only in discussing taxes, position MPs were more rosy, came with proposals to increase the tax burden on our businesses, how to force those who pay taxes in the future to pay even more in other other activities (combating the shadow economy, cutting public administration costs, services provided by the service providerincreasing quality is more difficult to achieve, the result of which is that the relationship between coalition members avoids such a dangerous issue, that the ruling coalition, after all, will vote for this budget, however lamentable as it isto protest social partners, teachers, doctors and other social groups, the project will go down in history as the least professional and the worst draft budget that comes after Glass Members of Latvia renew their independence, or you know who is behindthese billions (DEP K politician:' yes!'), which we will achieve through this budget, which will not be done and how we will be living next, we do not want to be in the list and vote' no' to the adoption of the budget at first reading (applause)".
- 2015_11_03_326-seq62 mentions Q211.
- 2015_11_03_326-seq62 mentions Q4294791.
- 2015_11_03_326-seq62 mentions Q21625222.
- 2015_11_03_326-seq62 mentions Q16348038.
- 2015_11_03_326-seq62 mentions Q11213537.
- 2015_11_03_326-seq62 mentions Q687709.
- 2015_11_03_326-seq62 mentions Q1419663.
- 2015_11_03_326-seq62 mentions Q22116518.
- 2015_11_03_326-seq62 mentions Q84.