Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_11_03_326-seq58> ?p ?o. }
Showing items 1 to 27 of
27
with 100 items per page.
- 2015_11_03_326-seq58 type Speech.
- 2015_11_03_326-seq58 number "58".
- 2015_11_03_326-seq58 date "2015-11-03".
- 2015_11_03_326-seq58 isPartOf 2015_11_03_326.
- 2015_11_03_326-seq58 spokenAs 49.
- 2015_11_03_326-seq58 spokenText "Augsti godātā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Augsti godātā Ministru prezidentes kundze! Godātie deputāti! Kolēģi! Šodien Saeimā tiek izskatīts viens no svarīgākajiem šī gada likumprojektiem - 2016.gada valsts budžeta projekts. Tas raksturo valsts turpmāko ekonomisko attīstību, mūsu svarīgākās prioritātes un skaidrus virzienus vairākās nozarēs - drošībā, izglītībā, veselībā. Tāpēc uzreiz sākšu ar svarīgāko. Nākamā gada budžets ir valsts iekšējās un ārējās drošības budžets. Tā veidošana noritēja ļoti sarežģītos apstākļos. Valdībai bija jārod risinājums, kā kompensēt negatīvo fiskālo telpu ekonomiskā krituma dēļ gandrīz 100 miljonu eiro apmērā, un tas nebija viegls un ātrs darbs. Ar šo budžetu ir jānodrošina nozīmīgs papildu finansējums valsts iekšējai un ārējai drošībai, un tam ir jābūt adekvātam un saskaņā ar vienošanos ar mūsu stratēģiskajiem partneriem - NATO un Eiropas Savienības dalībvalstīm. Latvija nevar tikai prasīt citām valstīm garantēt mūsu valsts un visu mūsu iedzīvotāju drošību. Mums pašiem nekavējoties un pastāvīgi ir jānodrošina ieguldījums kopējās drošības stiprināšanā. Galu galā Latvija nedrīkst un nevar kļūt par vājo posmu reģionā, nenodrošinot apņemšanos pret partneriem. Tāpēc Ministru kabinets ir pieņēmis lēmumu - nepieciešamo finansējumu 2 procentu apmērā no iekšzemes kopprodukta mūsu valsts aizsardzībā spēsim nodrošināt līdz 2018.gadam. Savukārt aizsardzības nozares finansējums nākamgad būs 1,4 procenti no IKP, bet 2017.gadā būs 1,7 procenti. Cienījamie deputāti! Nākamā gada valsts budžeta projektu Ministru kabinets ir sagatavojis, par svarīgākajām prioritātēm nosakot mūsu valsts ārējās un iekšējās drošības stiprināšanu, veselības aprūpes pieejamības sekmēšanu un izglītības kvalitātes uzlabošanu. Tāpat valdība budžeta projektā ir iekļāvusi būtiskus priekšlikumus iedzīvotāju ienākumu nevienlīdzības mazināšanai un nodokļu regresivitātes samazināšanai. Valdība ir sagatavojusi ekonomiskajai situācijai atbilstošu budžetu. Tas ir saskaņā ar fiskālās disciplīnas prasībām un nodrošina finansējumu prioritārām nozarēm. Jau pērn valdība ir lēmusi par virkni ēnu ekonomikas apkarošanas pasākumu, kuru ietekme ieplānota, gatavojot arī 2016.gada budžetu. Līdz šim soli pa solim esam sekmīgi strādājuši pie ēnu ekonomikas mazināšanas dažādās nozarēs. Godātie kolēģi! Tomēr vēlos uzsvērt, ka visiem valsts dienestiem un nozaru ministrijām nepieciešams vēl vairāk aktivizēt šo darbu. Tam ir jānotiek efektīvāk gan politiskajā, gan operatīvajā līmenī, lai nodrošinātu rezultatīvāku cīņu ar krāpšanos nodokļu jomā un izvairīšanos no nodokļu samaksas. Katras nozares ministrijai ir jāiesaistās darbā, lai nodrošinātu mūsu uzņēmējiem godīgu konkurenci un tajā pašā laikā nepalielinātu, pat mazinātu administratīvo slogu. Es gribu uzsvērt: ēnu ekonomikas ierobežošana ir visas valsts atbildība. Tāpēc arī nākamā gada budžeta projektā ir vairāki priekšlikumi, kas vērsti uz negodīgas uzņēmējdarbības ierobežošanu. Tā, piemēram, esam valdībā lēmuši, ka tiks pastiprināti noteikumi par kases aparātu un kasu sistēmu nelikumīgu izmantošanu, lai novērstu apzinātus un ļaunprātīgus pārkāpumus. Tāpat tiks uzlabota informācijas apmaiņa starp kredītiestādēm un Valsts ieņēmumu dienestu. Tas ir nepieciešams, lai atbildīgie dienesti varētu gūt skaidru priekšstatu par finanšu līdzekļu izcelsmi. Nevienam nav noslēpums, ka noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācija nereti iet roku rokā ar terorisma finansēšanu. Valdības uzdevums ir sekmēt godprātīgu uzņēmējdarbību mūsu valstī. Veiksmīgs un godprātīgs uzņēmējs spēj ietekmēt visas valsts attīstību. To apliecina arī pavisam nesen Pasaules Bankas publicētais Doing Business novērtējums, ka Latvijā biznesa vide uzlabojas. Šogad Latvija ir pakāpusies par vienu vietu un ieņem augsto 22.vietu. (Gribu atgādināt, ka 2006.-2007.gadā, kas tiek uzskatīti par ļoti veiksmīgiem gadiem, mēs bijām 24., 25.vietā; krīzei sākoties, bijām 28.vietā.) Un šī 22.vieta nav gūta sacensībā ar trešajām valstīm... trešās pasaules valstīm vai atpalikušām valstīm (Dep. M.Bondars: “Pēdējā vieta Baltijā!”); šī ir cīņa ar Franciju, Spāniju, Beļģiju un pat ar bieži pieminēto Luksemburgu, kuras mēs esam apsteiguši. Baltijas valstis ir ļoti līdzīgās pozīcijās. Gada laikā biznesa vide Latvijā ir jūtami uzlabojusies vairākās jomās, piemēram, biznesa uzsākšanā, mazākuma investoru aizsardzībā un līgumsaistību izpildes nodrošināšanā, bet būtiski samazinājies kredītu pieejamības novērtējums. Salīdzinot ar Igauniju un Lietuvu, Latvijai ir labāka kredītu pieejamība un vienkāršāka nodokļu maksāšanas kārtība. Tomēr valdībai vēl jāturpina darbs, lai krietni uzlabotu līgumsaistību izpildes nodrošināšanu, būvniecības atļauju izsniegšanu, piekļuvi elektrībai, kā arī īpašumu reģistrāciju. Uzņēmējdarbības attīstībai būtiska ir prognozējamība un caurskatāmība nodokļu politikā, ko valdība arī ir nodrošinājusi vismaz pēdējos četrus gadus. Gribu atgādināt, ka mēs esam vienīgā Eiropas Savienības dalībvalsts un eirozonas dalībvalsts, kur šajos četros gados nodokļi ir samazināti - un samazināti ļoti nozīmīgi. Pievienotās vērtības nodoklis ir samazināts par 1 procentu, iedzīvotāju ienākuma nodoklis ir samazināts no 26 procentiem uz 23 procentiem, tas ir, par 3 procentiem, sociālais nodoklis ir samazināts par 1 procentu gan darba devēju, gan darba ņēmēju pusē. Šie nodokļu samazinājumi galvenajās nodokļu grupās, kas ir sociālais nodoklis, iedzīvotāju ienākuma nodoklis un pievienotās vērtības nodoklis, ir unikāla parādība pašreizējā Eiropā pēdējo piecu gadu laikā. Valstis ir atgriezušās pie jautājuma par to, ka ir nepieciešams palielināt iedzīvotāju ienākuma nodokli. Notiek diskusijas dažās valstīs par šīm lietām. Latvija konsekventi ir ievērojusi nodokļu samazināšanas politiku. Vēlos uzsvērt arī to, ka nākamā gada budžets joprojām spēs Latviju noturēt strauji augošo Eiropas Savienības un eirozonas ekonomiku vidū. Stingri ievērojot valsts fiskālo politiku, ir jāuzsver, ka šajā jautājumā mūsu kurss nav mainījies. Arī turpmākajos gados tas būs vērsts uz ilgtspējīgas ekonomiskās izaugsmes nodrošināšanu un atbildīgas fiskālās politikas īstenošanu, ievērojot fiskālās disciplīnas nosacījumus. Kas attiecas uz valsts budžeta galvenajiem rādītājiem, tad atgādin��šu, ka kopējie budžeta ieņēmumi ir plānoti 7,4 miljardu eiro apjomā, izdevumi - 7,7 miljardu eiro apjomā. Lai nodrošinātu nepieciešamo izdevumu apjomu, tika pārskatīti nozaru ministriju izdevumi, un mēs tos esam samazinājuši par 3 procentiem. Tāpat tika pārskatīti arī investīciju projektu īstenošanas termiņi un neatliekamiem pasākumiem tika atrasti papildu 122 miljoni eiro. Un gribu vēlreiz atkārtot, ka izdevumi nākamajam gadam pieaugs gandrīz par 200 miljoniem eiro, ieņēmumi pret 2015.gadu pieaugs par teju 115 miljoniem eiro. Un visu šo pieaugumu mēs novirzām prioritārajām nozarēm, kuras jau tika minētas iepriekš. Atbilstoši aktuālajām ekonomiskās izaugsmes prognozēm Latvijas izaugsme 2016.gadā būs 3 procenti no IKP. Pieļaujamais valsts budžeta deficīta līmenis ir 1 procents no IKP. Vidējais algas pieaugums ir plānots virs 5 procentiem. Vēlos norādīt un atgādināt dažus piemērus par papildu finansējumu nākamajam gadam. Piemēram, par 70 miljoniem eiro palielinājies finansējums valsts aizsardzībai un drošības stiprināšanai, 35 miljoni ir iekšlietu sistēmas stiprināšanai, profesionālā izglītība saņems papildu 6 procentus, zinātne - 10 procentus, sports - 18 procentus. Papildu līdzekļi tiks nodrošināti arī pašvaldību autoceļu uzturēšanai - virs 8 procentiem, Valsts kultūrkapitāla fonds saņems papildu finansējumu pret 2015.gadu 18 procentu apmērā. Tāpat papildu finansējums pieaugs arī veselības aprūpes nodrošināšanai, bet tur vēl daudz darāmā. Diskusijās ar mūsu pašvaldību partneriem valdība radusi iespēju nodrošināt finanšu resursu palielināšanu vietvarām par 92 miljoniem eiro. Tas nodrošinās iedzīvotājiem svarīgu pakalpojumu pieejamības un kvalitātes uzlabošanu. Tāpat arī, gatavojot 2016.gada valsts budžeta projektu, valdība panāca vienošanos par minimālās algas palielināšanu līdz 370 eiro. Tiks ieviests diferencētais neapliekamais minimums. Savukārt, lai nodokļu slogs būtu līdzvērtīgs visiem nodokļu maksātājiem, tiks ieviests arī solidaritātes nodoklis. Viens no būtiskākajiem iedzīvotāju ienākumu nevienlīdzības cēloņiem ir nodokļu regresivitāte. Salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības valstīm ienākumu nodokļa progresivitātes pakāpe Latvijā ir viena no zemākajām. Tāpēc, ieviešot solidaritātes nodokli algām virs 50 tūkstošiem eiro gadā, tiks mazināta darbaspēka nodokļu regresivitāte. Nodokļu izmaiņas, ko ir rosinājusi valdība 2016.gadā, skars samērā šauras nodokļu maksātāju grupas. Palielināti tiks tie nodokļi, kas ierobežo kaitīgus ieradumus un vides piesārņojumu; pārsvarā tiks pārskatīts akcīzes nodoklis. Godātie klātesošie! Neskatoties uz to, ka nozaru ministriju nākamā gada izdevumi jau ir samazināti par 3 procentiem, ir pienācis laiks vēl rūpīgāk pārskatīt ikvienas nozares finansējumu. Tas ir nepieciešams, lai nodrošinātu nodokļu maksātāju līdzekļu efektīvu izlietošanu. Tādēļ uzreiz pēc tam, kad nākamā gada budžeta projekts būs apstiprināts Saeimā, Finanšu ministrija sāks intensīvu darbu pie visu nozaru ministriju izdevumu rūpīgas pārskatīšanas. Tādējādi jau 2016.gada budžeta projekta sagatavošanā nodrošināsim kardināli citu pieeju nekā līdz šim. Tāpat kopā ar valdības sociālajiem partneriem - Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību - izstrādāsim Vidēja termiņa nodokļu pamatnostādnes. Tajās būs definēti nodokļu politikas mērķi, rezultāti un rezultatīvie rādītāji. Saskaņā ar Valdības rīcības plānu mēs gatavojamies šo apjomīgo darbu pabeigt nākamā gada pirmajā pusē. Godātie deputāti, kolēģi! Noslēgumā vēlos bilst, ka turpināsim iesākto darbu, lai ekonomikas attīstība būtu stabils pamats arī uzņēmējdarbības attīstībai. Svarīgi, ka nākamā gada budžets, kas galvenokārt vērsts uz iekšējās un ārējās drošības stiprināšanu, joprojām spēs Latviju noturēt strauji augošu Eiropas Savienības un eirozonas ekonomiku vidū. Godātie Saeimas deputāti! Galvenā valsts finanšu dokumenta apstiprināšana ir nodota jūsu rokās. Tas tika veidots atbildīgi, koleģiāli, sadarbojoties ar nozaru ministrijām un sociālajiem partneriem, ievērojot mūsu valsts un sabiedrības intereses. Aicinu jūs visus atbalstīt nākamā gada budžeta projektu, jo tikai kopīgiem spēkiem varam Latviju veidot par drošāku un labāku vietu mūsu līdzcilvēkiem. Paldies. (Aplausi.)".
- 2015_11_03_326-seq58 language "lv".
- 2015_11_03_326-seq58 speaker Janis_Reirs-1961.
- 2015_11_03_326-seq58 translatedText "Madam President-in-Office of the High Representative, Madam President-in-Office of the Parliament, honourable Members, ladies and gentlemen, ladies and gentlemen, today in the Commons today one of the most important pieces of this year's draft legislation - the 2016 Public Accounts Committee - is characterised by the country's future economic development, our most important priorities and clear prioritiesthe directions in a number of sectors - security, education, health should therefore start with the most important budget for next year - a state's internal and external security budget is building in very difficult circumstances as the government had to find a solution to offset the negative fiscal space due to the economic slumpalmost EUR 100 million, and this was not an easy and fast job, this budget needs to provide significant additional funding for domestic and external security, and this should be adequate and consistent with our strategic partners - NATOand in the Member States of the European Union, Latvia cannot only call on other countries to guarantee the safety of our country and all our citizens, and to make an immediate and constant contribution to the overall security package, Latvia should not, and cannot, become a weak point in the region ,by not providing a commitment to the partners, the Cabinet Office has decided that the necessary funding of 2 percentage of gross domestic product in our national defence will be able to ensure that, by 2018, Savuthly's defence sector will have a 1.4 per cent of GDP next year, and in 2017there will be 1.7 per cent of the Members of the Commission, the next annual government draft has been drafted, the most important priorities in determining the strengthening of our country's external and internal security, promoting access to health care and improving the quality of education have resulted in a significant increase in the government's budget. The proposals for reducing the income inequalities of the population and reducing tax returns have been drawn up by the budget-based economic situation This is in line with the fiscal discipline requirements and provides funding for priority sectors by the government last year, a number of Shadow Economy Measures ,the impact of the preparations for the 2016 budget So this step has been successfully worked on by the shadow economy in various sectoral sectors, but I would like to emphasise that all public services and ministries need to step up their work in the Tam. More effective action needs to be taken both at the political and operational levels to ensure that tax fraud and tax evasion in the Ministry of Katrir are involved in the work to ensure fair competition for our businesses and, at the same time, not to be increased, even reducedthe administrative burden I want to emphasise is that the shadow economy must therefore be limited to the responsibility of the whole country, and therefore, in the draft budget next year, there are a number of proposals aimed at limiting unfair business, for example, that we have decided, in government, to strengthen the rules on the cash apparatus andillegal use of TU systems to prevent deliberate and malicious misconduct will also improve the exchange of information between credit institutions and the State Revenue Service It is necessary for the relevant services to be able to get a clear view of the origin of the funds, Nobert is no secret to thatmoney laundering often goes hand-in-hand with the financing of terrorism, the Government's role is to encourage good-faith business in our country and the ability of the whole country to influence the development of the whole country, says the Doing Business Assessment, published recently by the World Bankthe business environment is improving and Sogad has climbed one seat and occupies a high of 22 yards (I would remind you that 2006-2007, which is considered very successful years ago, we were 24, at the start of the crisis, we were 28 instead of the crisis). And this 22 is not in the race with third countries in third countries or in the countries lagging behind (DEP M Bondars:' last place for the Baltic!'); this is a battle with France, Spain, Belgium and, indeed, with the often mentioned Luxembourg, which we havethe Baltic States have taken very similar lines over the course of the year the business environment in Latvia has greatly improved in a number of areas, such as the launch of a business, protection of minority investors and the fulfilment of contractual obligations, while a substantial reduction in credit availability in Saliing with Estonia and Lithuaniathere is better access to credit and a simpler tax arrangements, however, the government still has to work further to improve the fulfilment of contractual obligations, building permit issuance, access to electricity and property registration in business development ,the government has also ensured at least over the last four years that we are the only Member State of the European Union and a euro area Member State where, in these four years, taxes have been reduced - and the very significant contribution to the Total Value Tax has been reduced by 1in interest income, the income tax has been reduced from 26 per cent to 23 per cent, it is on a 3 per cent cut, social tax has been reduced by 1 per cent to both the employer and employees of These tax cuts in key tax groups that aresocial tax, income tax and value added tax are a unique phenomenon in the current Europe of the last five years, the States have reappeared on the issue of the need to increase the income tax Notiek discussions in some countries on these thingsLatvia has consistently followed the tax-reduction policy, I would also like to emphasise that next year's budget will still be able to keep Latvia in the midst of a fast-growing European Union and a euro area economy in accordance with national fiscal policy, it should be emphasised that our course in this matterit will not have changed in the years to come that will focus on ensuring sustainable economic growth and implementing responsible fiscal policies, subject to the provisions on fiscal discipline covering the main parameters of the government budget, then I would remind you that total budget revenue is estimated at 7.4 billion. The euro, expenditure of 7.7 billion to ensure the necessary expenditure, was revised by the sectoral ministry expenditure, and we have also reduced them by 3 per cent and the deadlines for implementing investment projects were also revised. An additional €122 million And I would like to reiterate that spending on the next year will increase by almost EUR 200 million, revenue against 2015 will increase by almost 115 million and this increase we have all ended up in the priority sectors that have already been addressed by the priority sectors that have already been addressed. In the pre-conformity of earlier growth forecasts, Latvia's growth in 2016 will be 3 per cent of GDP permitted by the government deficit rate of 1 per cent of GDP, Average's pay rise is expected to over 5 per cent would like to point out and remind someexamples of additional funding for next year, Aground, about €70 million of increased funding to protect the country and strengthening security, 35 million have an additional 6 per cent in vocational education, 10 percent, sport - 18% extrathe funds will also be provided for local road maintenance - over 8 per cent, the National Fund for Cultural Funds will receive additional funding against 2015 at 18 per cent and the additional funding will also increase health care provision, but there's still much to be done in the debate with ourthe government found the government created an increase in the resources of the local government by €92 million, It will also provide citizens with an important service to improve the availability and quality of services, so as to prepare the draft national budget for 2016, the government reached an agreement on increasing the minimum wage by :€ 370 for the mandatory minimum unpaid minimum Savuch to ensure that the tax burden is equivalent to all taxpayers will also be introduced, one of the main causes of income inequality among the people of the European Unionthe progressivity rate in Latvia is one of the lowest levels of the tax-based tax breaks announced by the Government in 2016, which has been boosted by the government in 2016, which will affect relatively narrow tax-payer groups more likely to be affected by small-scale tax payerstaxes limiting harmful habits and environmental pollution will be subject to a review of excise duty on Glass Members, despite the fact that the next year's expenditure on sector ministries has already been reduced by 3 per cent, it is time for a more thorough review of the financing of each sectorthis is necessary to ensure effective use of taxpayers' funds, therefore, as soon as the draft budget for next year is approved by the Saeima, the Ministry of Finance will begin to work intensively on a thorough review of expenditure on ministries of ministerial expenditure on the 2016 budget, already scheduled for 2016. In preparing the project, we will make a breakthrough in a different approach than the social partners of the government - Latvia's Employers' Confederation and the Free Trade Union Union - will have a definition of the tax policy objectives, the results and theperformance indicators under the Government Government Action Plan, we are preparing to complete this mammoth work during the first half of next year, Commissioner, and I would like to conclude by saying that we will continue the work so that economic development can also provide a stable basis for business development, as the next onethe annual budget, which mainly focused on strengthening internal and external security, will still be able to keep Latvia in the midst of a fast-growing economy in the European Union and the euro area, and the approval of the main public financial document has been passed on to your hands, It has been created responsibly ,collegiate, in working with the ministries and social partners of the sectors, while respecting the interests of our national and public interests, I will all support the draft budget next year, as only together can we make Latvia a safer and better place for our fellow human beings, for the benefit of our fellow Members (applause)".
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q822919.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q211.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q4294791.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q18342826.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q16347646.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q37.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q191.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q193089.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q458.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q39731.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q4459436.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q2167704.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q142.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q31.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q32.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q7184.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q7164.
- 2015_11_03_326-seq58 mentions Q29.