Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_10_29_325-seq8> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2015_10_29_325-seq8 type Speech.
- 2015_10_29_325-seq8 number "8".
- 2015_10_29_325-seq8 date "2015-10-29".
- 2015_10_29_325-seq8 isPartOf 2015_10_29_325.
- 2015_10_29_325-seq8 spokenAs 41.
- 2015_10_29_325-seq8 spokenText "Cienījamais Saeimas Prezidij! Cienītās kolēģes! Godātie kolēģi! Latvijas Reģionu apvienība, tāpat kā valdošā koalīcija, uzskata, ka ierēdņu skaitu valsts pārvaldē ir nepieciešams pārskatīt, nepieciešams izvērtēt katra valsts pārvaldē nodarbinātā funkcijas un pēc būtības nepieciešama valsts pārvaldes optimizācija. Diemžēl jāteic, ka šī nav pirmā reize, kad valdības vārdi nesaskan ar darbiem. Tāpēc Latvijas Reģionu apvienība aicina atcelt Iekšējās drošības biroja likumu divu galveno iemeslu dēļ: netiek sasniegti mērķi, kādi tika norādīti, šo likumu pieņemot, un tiek nelietderīgi izšķērdēta nodokļu maksātāju nauda. Atgādināšu, ka likumprojekta “Iekšējās drošības biroja likums” anotācijā rakstīts, ka, ievērojot Latvijā iedibinātās sistēmas atbilstību tiesas judikatūrā noteiktajiem efektīvas izmeklēšanas kritērijiem, kā viens no šādiem kritērijiem uzsvērts izmeklēšanas neatkarības kritērijs. Proti, personām, kuras veic izmeklēšanu, ir jābūt neatkarīgām no personām, kuras ir iesaistītas izmeklējamā incidentā. Tas ietver ne tikai neatkarību no institucionāla un hierarhiska rakstura saitēm, bet arī acīmredzamu neatkarību, kas izpaužas pierādījumu kritiskā novērtēšanā. Šī kritērija kontekstā attiecībā uz izmeklēšanas iestādēm, kurās tiek izmeklēti faktiski šīs pašas iestādes amatpersonu izdarītie noziedzīgie nodarījumi, interešu konfliktu varētu konstatēt Valsts policijas, Drošības policijas, Finanšu policijas, Militārās policijas, Ieslodzījuma vietu pārvaldes un Valsts robežsardzes veikto izmeklēšanu laikā. Savukārt Iekšējās drošības biroja likuma 4.pantā par biroja funkcijām rakstīts: “Biroja funkcijas ir atklāt, izmeklēt un novērst noziedzīgus nodarījumus, kurus izdarījuši (..) Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu amatpersonas un darbinieki, izņemot Drošības policijas amatpersonas un darbiniekus (..).” Tātad uzstādītais mērķis izveidot Iekšlietu ministrijas pakļautībā vienu iestādi, kas nodarbotos tikai ar tādu noziedzīgu nodarījumu atklāšanu, izmeklēšanu un novēršanu, kas izdarīti, pildot dienesta pienākumus, un saistīti ar vardarbību, acīmredzami netiek sasniegts. Vienlaikus Drošības policija arī ir Iekšlietu ministrijas pakļautībā esoša iestāde, un tai ir izmeklēšanas tiesības attiecībā uz noziedzīgiem nodarījumiem, kas izdarīti valsts tiesībaizsardzības iestādēs. Vai tas nebūtu tikai loģiski - paplašināt Drošības policijas funkcijas tā vietā, lai uzturētu vēl vienu tiesībaizsardzības iestādi? Vēl es gribu norādīt, ka Drošības policija ir profesionāla iestāde ar plašu veicamo funkciju deleģējumu iepretim šauri deleģētajām Iekšējās drošības biroja funkcijām. Taču, ja publiski pieejamā informācija nemelo, Drošības policijas budžets, salīdzinot ar plānoto Iekšējās drošības biroja budžetu, kas ir pāri par 4 miljoniem, ir tikai nedaudz vairāk kā divas reizes lielāks; tas, manuprāt, liecina par nelietderīgi izlietotiem finanšu līdzekļiem. Arī argumentācija, ka Latvija zaudētu Eiropas Cilvēktiesību tiesā, neiztur kritiku, jo kompensācijās izmaksātie apmēram 300 tūkstoši eiro gadā nav samērojami ar Iekšējās drošības biroja budžetu. Kolēģi, es jūs aicinu būt atbildīgiem un atbalstīt šī likumprojekta tālāku nodošanu izskatīšanai Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai. Paldies.".
- 2015_10_29_325-seq8 language "lv".
- 2015_10_29_325-seq8 speaker Janis_Ruks.
- 2015_10_29_325-seq8 translatedText "Honourable colleague, dear colleague, dear colleague of Latvia, is of the opinion that, as the ruling coalition is concerned, the number of officials in the public administration needs to be reviewed, it is necessary to evaluate the functions of each public servant and, in substance, the optimisation of public administrationit must be said, unfortunately, that this is not the first time that the government's words are not in line with the actions of the Latvian Association of Regions calling for the annulment of the Internal Security Office law for two main reasons: the targets set out in the adoption of these laws, andit is useless to remind taxpayers of the money to remind you that the " Internal Security Office law " preamble reads that, in view of the compliance of the system established in Latvia with effective investigations of effective investigations, one of the criteria highlighted is the criterion of the independence of the Inquiry ;persons engaged in inquiries should be independent of the persons involved in the investigation of the incident, it shall include not only independence from an institutional and hierarchical nature but also of apparent independence resulting in critical assessment of the evidence in the context of this criterionin the case of investigative bodies which are investigating the actual offences committed by officials of the same institution, the conflict of interest may be established by the National Police, Security police, the Financial Police, Military Police, OAS and National Border Guard investigations in SavuthlyArticle 4 of the Office of Internal Security Law on Office functions reads: " the functions of the Office shall be to detect, investigate and prevent criminal offences committed by officials and staff of the institutions existing in the Ministry of Interior, other than the Security Police andstaff () " The aim of setting up a single authority under the Ministry of the Interior under the authority of the Ministry of the Interior, which would only deal with the discovery, investigation and prevention of criminal offences committed in the performance of official duties and related violence is manifestly not achievedat the same time, the Security Police is also under the authority of the Interior Ministry, and it has the right of inquiry in respect of criminal offences committed by national law enforcement authorities as it would not only be logical to extend the functions of the Security Police instead ofto maintain another law enforcement body? I would also like to point out that the security police are a professional body with a broad delegation of functions towards the narrowly delegated Internal Security Office, when the publicly available information is not lying, the security police budget saysthe planned Internal Security Office's budget, which is over 4 million, is just over two times higher; this, I think, is indicative of the waste used in the reasoning that Latvia would lose to the European Court of Human Rights. The criticism, as the estimated EUR 300 000 per year of compensation paid for in compensation is disproportionate to the College's budget, I urge you to be responsible and support the transfer of this bill to the Committee on Defence, Home Affairs and Anti-Corruption".
- 2015_10_29_325-seq8 mentions Q822919.
- 2015_10_29_325-seq8 mentions Q211.
- 2015_10_29_325-seq8 mentions Q4294315.
- 2015_10_29_325-seq8 mentions Q193089.
- 2015_10_29_325-seq8 mentions Q18189957.
- 2015_10_29_325-seq8 mentions Q12372433.
- 2015_10_29_325-seq8 mentions Q20560178.
- 2015_10_29_325-seq8 mentions Q122880.