Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_10_29_325-seq589> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_10_29_325-seq589 type Speech.
- 2015_10_29_325-seq589 number "589".
- 2015_10_29_325-seq589 date "2015-10-29".
- 2015_10_29_325-seq589 isPartOf 2015_10_29_325.
- 2015_10_29_325-seq589 spokenAs 101.
- 2015_10_29_325-seq589 spokenText "Labdien, cienījamie radioklausītāji! Paldies kolēģiem, kuri jau lielā mērā izstāstīja šodienas aktualitātes, bet es gan gribu pieskarties kādam citam jautājumam, ko virza partija VIENOTĪBA un tātad arī es. Proti, gribu pastāstīt par ideju, ka pašvaldību vēlēšanās varētu balsot ne tikai konkrētā pašvaldībā dzīvojošie vai tie, kuriem tur piederētu nekustamais īpašums, bet arī tie, kas strādā šajā pašvaldībā. Un tad paskaidrošu, kāpēc, manuprāt, tas būtu svarīgi. Pēdējo gadu dati liecina, ka ar katru gadu vēlētāju līdzdalība jeb vēlētāju aktivitāte samazinās. 2000.gadā pašvaldību vēlēšanās piedalījās 60 procenti, turpretim 2013.gadā vairs tikai 46 procenti. Tātad šiem skaitļiem ir tendence samazināties. Kur ir tās galvenās problēmas? Problēma... Vispār šobrīd Eiropā ir vērojama tāda vēlētāju apātija, kas ir tāds kopīgs process, bet ir otra lieta, proti, dažādi administratīvie un birokrātiskie šķēršļi, kuri traucē cilvēkiem attiecīgajā vēlēšanu dienā nokļūt līdz vēlēšanu urnai un nobalsot. Un Latvijas gadījumā ir iezīmējusies viena konkrēta lieta: ļoti daudzi cilvēki dzīvo un strādā citur, nevis tur, kur viņi ir deklarēti. Viņi labprāt piedalītos – vismaz vairāk nekā puse labprāt piedalītos! – vēlēšanās, bet viņi vienkārši vēlēšanu dienā atrodas citur un līdz ar to nenobalso ne tur, ne tur, lai gan viņi ar visu savu prātu un dvēseli ir faktiski jau piesaistīti tai savai jaunajai dzīvesvietai vai darba vietai, kur viņi dzīvo. Protams, mēs varam teikt: lai tad viņi pārdeklarējas un balso! Bet, redziet, problēma ir tā, ka šis deklarēšanas princips sen jau ir apaudzis ar dažādām citām lietām, citādiem šķēršļiem, kas padara šo pārdeklarēšanos sarežģītāku. Deklarētā dzīvesvieta kādreiz, sākotnēji, bija domāta tikai kā vieta, kur valsts var sastapt konkrētu cilvēku, turpretim tagad šī noma lēnām ir apaugusi ar to, ka komunālo maksājumu apjomus rēķina pēc deklarētās dzīvesvietas. Tāpat bērnudārzi, skolas... Un pat tāda lieta kā automašīnas civiltiesiskā apdrošināšana... Tā summa, kas jums par to ir jāmaksā, ir atkarīga no tā, kur jūs esat deklarēti. Ja jūs esat deklarēti Rīgā, tad cena būs augstāka nekā tad, ja jūs esat deklarēti ārpus Rīgas. Tas bieži vien cilvēkiem tomēr ir šķērslis veikt šo deklarēšanos. Tāpat ļoti bieži ir gadījumi, ka vienkārši jūs īrējat dzīvokli kaut kur, bet jums tā īpašnieks pasaka: “Nē, es negribu, lai jūs deklarējaties šajā īpašumā!” Un, protams, cilvēks tad arī nedeklarējas, tātad faktiski nav iesaistīts vēlēšanās. Lūk, ja mēs mainītu šo situāciju, atļautu balsot tiem, kas strādā citur, tad mēs šo vēlētāju daļu iesaistītu demokrātiskā procesā. Es uzskatu, ka tas būtu lietderīgi, jo, ja mēs skatāmies, kādi pašvaldībām šobrīd ir saskares punkti ar iedzīvotājiem, tad redzam, ka ir triju veidu attiecības: vai nu cilvēki tur dzīvo un tātad ir deklarēti, vai nu viņiem tur ir īpašums, vai nu viņi tur strādā. Un pašvaldība ir ļoti ieinteresēta rūpēties par tiem, kas ir deklarēti, jo liela daļa viņu nodokļu maksājumu aiziet uz to pašvaldību. Tāpat pašvaldība ir ieinteresēta rūpēties par tiem, kuriem tur ir īpašums, jo viņi tātad maksā īpašuma nodokli, krietni gan zemāku, mazāka summa sanāk, bet arī viņi tātad var balsot, un tātad par viņiem arī jādomā. Savukārt par tiem, kas strādā un kas rada ļoti lielu ekonomisko efektu konkrētā pašvaldībā, jo viņi tur iet pusdienās, kā arī izmanto transportu... Tāpat liela daļa īrē tur dzīvokļus, un tas rada papildu darba vietas konkrētajā pašvaldībā... Viņu viedoklis netiek ņemts vērā. Līdz ar to nav ļoti jābrīnās, ka pašvaldības uztraucas tikai un vienīgi par tā sauktajiem guļamrajoniem, bet tās absolūti neinteresē uzņēmējdarbības attīstība un uzņēmējdarbības infrastruktūra, un cilvēki, kas faktiski strādā un rada labklājību. Un nav brīnums, ka mums ekonomika attīstās tā, kā tā attīstās, jo faktiski šīs motivācijas trūkst. Tātad tas, ka atļautu balsot strādājošiem, spiestu pašvaldības domāt šajā virzienā. Un kā trešā un beidzamā lieta ir tā, ka šobrīd, lai cik tas izklausītos jocīgi, pašvaldību vēlēšanās kā kandidāts drīkst startēt cilvēks, kurš ir vai nu deklarējies, vai kuram ir īpašums tur, tāpat arī cilvēks, kurš tur strādā, bet balsot viņi nedrīkst. Tātad faktiski sanāk interesanta situācija, ka mēs atļaujam cilvēkam, kurš tur strādā, vislielākajā mērā ietekmēt pašvaldībā notiekošo, kandidējot un tiekot ievēlētam, un darbojoties, bet balsot, piemēram, kaut vai par sevi, neatļaujam. Tā ir absolūti absurda situācija, jo ir tomēr pieņemts un ir loģiski, ka vienmēr tiesības kandidēt ir daudz šaurākas nekā tiesības balsot. Bet šajā gadījumā sanāk otrādi. Piemēram, mums visiem zināmā Ždanokas kundze, piemēram, nedrīkst kandidēt Saeimas vēlēšanās, bet balsot drīkst. Un, piemēram, cilvēks, kurš nav sasniedzis 21 gada vecumu, Saeimas vēlēšanās nedrīkst kandidēt, bet balsot drīkst no 18 gadu vecuma. Tā ka, arī no šī skatpunkta raugoties, tas nav samērīgi un nav loģiski. Šodien šis likumprojekts bija darba kārtībā, bet, respektējot kolēģus, kas vēlas vēl apsvērt šo ideju, mēs to pabīdījām uz priekšu, bet nekādā gadījumā neesam atteikušies no šīs idejas virzības. Tā ka būšu priecīgs, ja radioklausītāji sūtīs man savu viedokli vai jautājumus par šo lietu. Tātad diskutēsim un iesim tālāk. Paldies. Jaukas jums atlikušās nedēļas darba dienas un tad jaukas brīvdienas! Paldies.".
- 2015_10_29_325-seq589 language "lv".
- 2015_10_29_325-seq589 speaker Vilnis_Kirsis-1980.
- 2015_10_29_325-seq589 translatedText "Good afternoon, dear radio audience, thank you to colleagues who have already largely left today's momentum, but I would like to pick up on another issue driven by party unity, and therefore I would like to tell you about the idea that the local elections could not be voted on. Only in a particular municipality or those who belong to the property in the municipality, but also those who work in the municipality of the municipality And then I will explain why I think it would be important in recent years to suggest that voter participation is troubling with turnout or turnout every year. Declining in 2000, local elections contributed 60 per cent, while in 2013, only 46 per cent of So These figures are on a downward trend? The problem in Europe today is the apathy that voters in Europe are experiencing at a time of apathya common process like this, but there is a second thing: the various administrative and bureaucratic obstacles that prevent people from getting to the ballot box and vote on in the case of Latvia are marked by one particular thing: a lot of people live and workelsewhere, rather than where they have declared Warves would be happy to take part, â at least more than half would be happy to take part in the! Â election, but they're just voting day elsewhere and therefore don't vote there or there, though they are with itall my mind and soul are actually already tied to it for their new home or place of work where they live in Snoughay, we can say: so that they will be overdeclared and voted, but you see, the problem is that the principle of declaration is long overdue. There is already a crater with a variety of other things, other different obstacles that make this reorder more complicated for declared residences ever, originally intended only as a place where a country can face a certain number of people, while this rent has slowly been sested with thatthe level of public utility at the expense of the declared residence, Like nursery, schools And even such a thing as the amount of civil-car insurance you have to pay for it depends on where you have been declaredyou are declared in the capital, then the price will be higher than if you are declared outside the webcast. You tell the holder:' no, I do not want you to declare this possession!' and, of course, you will then also be undeclared, so that, if we were to change this situation, allow those who work elsewhere, then we would vote for those who work elsewhere. To be involved in a democratic process, I believe that it would be useful because if we look at what authorities are now having contact points with the people, then we see that there are three types of relationship: either people live there and have been declared oreither they are there in the property, either they are working there and Un City is very interested in caring for those who have been declared, because much of their tax payment goes to their local government in the interests of local authorities in the interest of themthe property in question is, as they therefore pay a property tax, well, lower, a lower amount meets, but they can then vote and so they also have to think about Savuthly for those who work and who create very largethe economic effect in a particular municipality, as they are there for dinner and also using transport, is a large proportion of rented apartments there, and this creates additional jobs in a given municipality, the opinion of He He does not take into accountit is not very surprising that local authorities are worried only about so-called sleeping areas, but they are absolutely not interested in business development and business infrastructure, and people who actually work and create prosperity, And no wonder that the economy is developing usthe way it is going is because, in fact, this motivation is lacking in So'o that allowing workers to vote in this direction, And as the third and final thing is, is that as funny as this is, in local elections asthe candidate who is entitled to a center-right person who has either declared or has the property there, nor the person who works there, but vote they must not actually meet the interesting situation that we are allowing the person who works thereinfluencing the municipality, standing and elected, and acting, but voting, for example, for example, does not allow it to be an absolutely absurd situation, as it is nevertheless accepted and it is logical that the right to stand as a candidate is far more narrow than right. To vote But in this case, the contrary, Mrs Ždanoi, for example, may not stand as an election candidate, for example, but voting may not, for example, be a man who has not reached the age of 21, the vote may be no longeron the age of the fact that, also from this point of view, it is not proportionate and it is not logical that this Bill was on the agenda but, while respecting colleagues, who want to further consider this idea, we moved it forward but under no circumstancesI have not given up on this idea of getting me to be happy if the radio audience will send me a view or questions about this case, let us have a discussion and let us look beyond you for your outstanding work of the week and then the nice holidays!".
- 2015_10_29_325-seq589 mentions Q822919.
- 2015_10_29_325-seq589 mentions Q211.
- 2015_10_29_325-seq589 mentions Q2660080.
- 2015_10_29_325-seq589 mentions Q193089.