Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_10_29_325-seq581> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2015_10_29_325-seq581 type Speech.
- 2015_10_29_325-seq581 number "581".
- 2015_10_29_325-seq581 date "2015-10-29".
- 2015_10_29_325-seq581 isPartOf 2015_10_29_325.
- 2015_10_29_325-seq581 spokenAs 62.
- 2015_10_29_325-seq581 spokenText "Labdien, dārgie radioklausītāji! Es vispirms nedaudz turpināšu iepriekšējā runātāja aplūkoto jautājumu par deputātu imunitāti un tālāk tad runāšu par, manuprāt, būtiskāko šodienas notikumu – par pēdējās barjeras pārvarēšanu attiecībā uz Zolitūdes traģēdijas parlamentārās izmeklēšanas komisijas galaziņojumu. Par deputātu imunitāti. Es domāju, ka tas ir apsveicams solis, ko jau sen, sen otrās neatkarības laikā dažādas frakcijas un dažādi politiķi ir mēģinājuši spert jautājumā par administratīvās imunitātes izbeigšanu attiecībā uz Saeimas deputātiem. Satversmes 30.pants saka, ka pret Saeimas locekli nevar uzsākt kriminālvajāšanu vai uzlikt viņam administratīvu sodu bez Saeimas piekrišanas. Un, protams, kā mēs jau redzam pēdējā laikā, tas ir pārvērties par farsu: kad deputāts vai nu atpakaļgaitā iebrauc kādā stabā, vai izraisa kaut kādu satiksmes negadījumu vai pārsniedz ātrumu, šie jautājumi tiek likti Saeimai priekšā un neauglīgās diskusijās, tautai par uzjautrinājumu, tiek aplūkoti. Es domāju, ka te nu beidzot ir iespēja Saeimai izšķirties un atbalstīt šo ļoti konstruktīvo Latvijas Reģionu apvienības priekšlikumu. Par SASKAŅAS ierosinājumiem vispār liegt dažādām amatpersonu grupām šo imunitāti. Es domāju, ka kolēģis no SASKAŅAS, kurš runās pēc manis, plašāk izklāstīs viņu motivāciju un šo ideju kā tādu, bet es gribu teikt, ka būtībā, ja mēs palūkojamies uz deputātu imunitātes institūtu, tad redzam, ka pamatideja nav vis deputātus eksponēt, padarīt viņus smieklīgus – teiksim, SASKAŅAI ir ideja veidot īpašu reģistru, kur tiktu uzskaitīti šie nodarījumi –, bet būtībā tā ideja ir pasargāt konkrētus politiķus. Imunitātes institūta sākotnējā ideja bija pasargāt no monarha dusmām, bet mūsdienās tas nozīmē pasargāt no pozīcijas partijas iespējamās kaut kāda veida... teiksim, no varas ļaunprātīgas izmantošanas, kad mēģina iespaidot politiķus un arī amatpersonas ar dažādiem sodiem. Manuprāt, šis jautājums līdz ar šo atklāto balsošanu ir visai aktuāls, un nākotnē, es domāju, šīs diskusijas būs, bet es nedomāju, ka pašreiz vajadzētu visām amatpersonām un arī deputātiem atņemt šo imunitāti kā tādu iespējamu aizsargmehānismu. Runājot par šo neticību kolēģiem deputātiem, man jārunā tālāk par Zolitūdes traģēdijas parlamentārās izmeklēšanas komisijas darbu, jo sekretārs Ints Dālderis pēkšņi, nu, cik nu pēkšņi, bet pēdējā brīdī, pirms nodot šo apstiprināto galaziņojumu, to, kuru mēs apstiprinājām, ir veicis vēl tādu darbību, ko nevar nosaukt citādāk kā par tiesisku nihilismu, prettiesisku rīcību, izmisīgu mēģinājumu slēpt atbildīgos šajā traģēdijā. Tātad ir veicis darbību, kuras rezultāts bija dažādas interpretācijas par to, kā iespējams tālāk virzīt šo galaziņojumu, lai gan nav šaubu, ka tas ir apstiprināts. Trūkstot komisijas sekretāra parakstam, radās dažādi juristu viedokļi par to, kas tad nu būtu jādara. Lai gan, manuprāt, varēja interpretēt Saeimas kārtības ruļļa attiecīgos pantus, kas dod iespējas komisijas priekšsēdētājam uzticēt šo darbu citam komisijas loceklim, mēs tomēr, lai novērstu jebkuras insinuācijas un, teiksim, iespējamos pārmetumus par kādu prettiesiskumu, sarīkojām komisijas ārkārtas sēdi šodien un šajā ārkārtas sēdē ievēlējām jaunu komisijas sekretāru. Viņš guva ne tikai absolūto balsu vairākumu, bet plus vēl vienu deputātu balsi. Tātad ar astoņām balsīm mums ir ievēlēts Kārlis Krēsliņš kā komisijas sekretārs, un šobrīd galaziņojums tiks nodots Saeimas Prezidijam, un tuvākajā laikā Saeimas Prezidijs, visticamāk, tas būs jau šo pirmdien, lems par konkrētas dienas, kad galaziņojums tiks nolasīts, nozīmēšanu. Runājot par šo situāciju un vispār par šo galaziņojumu, jāatzīmē, ka šis ir vēsturisks brīdis Latvijā. Es saprotu, ka tas varbūt ir subjektīvs viedoklis. Es esmu komisijas priekšsēdētājs un, protams, lepojos ar šo komisijas darbu, ko mēs gada laikā veicām, bet, manuprāt, es neliekuļošu, sacīdams, ka šāds galaziņojums vēl nav bijis ne tikai apjoma, dažādo priekšlikumu ziņā, bet arī tajā ziņā, ka beidzot Latvijas valstī parlamentārās izmeklēšanas komisija spēja identificēt atbildīgos politiķus, nosaucot veselu virkni atbildīgo politiķu, kuri nav darījuši pietiekami vai – tieši otrādi – ir pat veikuši darbības, kas izvērtās traģēdijā. Zolitūdes traģēdijas lietā, protams, teiksim, objektīvs secinājums par to, kurš konkrēti ir vainīgs pie Maxima jumta sabrukšanas, būs iespējams tikai un vienīgi pēc tam, kad būs beigušies kriminālprocesi un kad tiesa būs teikusi savu pēdējo vārdu ar notiesājošu spriedumu. Bet Latvijai visu laiku ir bijusi hroniska kaite – nespēja nosaukt atbildīgos par slikti veiktu darbu. Vienmēr princips “Vārna vārnai acī neknābj” jeb “Roka roku mazgā” ir bijis tā kā tāds vadmotīvs, tā kā tāds lozungs, tā kā tāds... gandrīz vai papildus deputāta zvērestam esoša otrā daba. Mēs spējām to pārvarēt! Es domāju, ka tā ir laba zīme, jo galu galā, tikai ieskatoties savos nedarbos, atzīstot savas kļūdas, mēs spēsim doties tālāk un varēsim veicināt gan labklājību, gan attīrīt šo politisko sistēmu. Tā ka man tiešām prieks. Es domāju, ka mēs varam runāt par to, šīs komisijas darbs ir piemērs. Gribu vēl īpaši atzīmēt šo atsevišķo deputātu izmisīgo cīņu ar savu sirdsapziņu, kas ir veiksmīgi beigusies, un izteikt nožēlu par atsevišķu, teiksim, politiķu vēlmi ar prettiesiskiem līdzekļiem aizsargāt savus partijas biedrus, bet... nu, tas ir cits stāsts, kas tuvākajā laikā tiks atrisināts Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā, kur Dāldera kunga, teiksim, šī rīcība tiks aplūkota. Jo nevar ar šādu sliktu piemēru, ar šādu Saeimas komisijas sekretāra, amatpersonas, atteikšanos pildīt savus procedurālos lietvedības pienākumus visai valsts pārvaldei dot tādu kā mājienu, ka katrs var beidzot atteikties no pienākumu pildīšanas. Nē! Paldies, ka uzklausījāt, un tālāk sekojiet, lūdzu, Saeimas ziņām.".
- 2015_10_29_325-seq581 language "lv".
- 2015_10_29_325-seq581 speaker Ringolds_Balodis.
- 2015_10_29_325-seq581 translatedText "Good afternoon, dear radio audience, I will first of all slightly continue to address the question of parliamentary immunity and then I will then discuss, in my view, the most important of today's events to overcome the latest barrier to the parliamentary immunity of Members of the Commission on Zolithiah tragedyI think this is a welcome step, long ago, long ago, during the second independence, the various factions and various politicians have tried to take the issue of ending the administrative immunity for members of the Constitution, Article 30 says that the opposition to the MP can't be broughtto prosecute or impose an administrative penalty on him without the consent of the assembly, of course, as we are already seeing recently, it has turned into a farce: when a member is now in reverse, or leads to some kind of road accident or exceeding speed, thosequestions are at stake in Saeima, and in infertile discussions, the nation is being looked at, I think that there is finally an opportunity for Saeima to decide and to support this very constructive proposal of the Association of Regions on consensus proposals at all for the various groups of officials. I think that I think that my fellow Member from the consensus that I will give to me will present more of their motivation and this idea as such, but I would like to say that, basically, when we look at the immunity of Members, then we can see that the basic idea is notto grit MPs, to make them a ridiculous  say, Reconciliation has the idea of creating a special register of where these offences are labelled, but essentially the idea of protecting certain politicians in the original idea of the Institute of Imute was to protect the ire of the monarch, but this is what this means today. Protecting the party from the potential of some kind of say, from the abuse of power when trying to influence politicians and also officials with a wide range of penalties in my view, the issue with this open vote is all on the table, and in the future, I thinkthis discussion will be, but I do not believe that all the officials and also Members should take away this immunity as a possible safeguard against this distrust of fellow Members, I have to speak beyond the work of the Parliamentary Inquiry into the Zolitoir tragedy as Secretary IntsDorker suddenly, well, as much as last, but at the last minute, before handing over this approved final report, what we approved is another activity that cannot be described in a different way to legal nihilism, unlawful behaviour, a desperate attempt to conceal those responsible in this tragedy, Sothere has been an action that resulted in different interpretations as to how the final report can be pursued further, although there is no doubt that this was approved by the Justice Commission as to what should be done in order to do so. Both, I think, could have interpreted the relevant articles of the House order, which enables the commission chairman to entrust this work to another commission member, we still have to prevent any insinuation and, say, the alleged allegation of an anti-justice, the commission's extraordinary session today and in thatin an extraordinary session, I wanted a new Secretary of Commission He not just an absolute majority, but plus another fellow's voice, So, with eight votes to us, as the Secretary of the Commission, and now the final report will be referred to the Bureau of the Bureau, and the near future. During the course of the Saeima Bureau, it will probably be this Monday, it will be decided on a specific date, when the final report will be read, the designation of Speaking on this situation and, generally, this is an historic moment in Latvia, I realise that this is an historic moment in Latvia. I am a prejudiced view of the Chair of the Commission and, of course, I am proud of the work that we have carried out during the year, but I think I am not hypocriated by saying that such an end report has not yet been in terms of scale, in the various proposals, but also in the sense thatfinally, in the Latvian country, the parliamentary inquiry committee was able to identify responsible politicians, calling a whole series of responsible politicians who have not done enough or no less the contrary of the tragedy of the tragedy of Zolitude, of course, say, an objective conclusionwhat is specifically to blame for the collapse of the Maxima roof will only be possible after the criminal trials have run out and when the court will have told its last name with a guilty verdict Betik has all the time has been a chronic kaitehowever, the failure to give those responsible for the poor work of the Vient Fast tenet, or " Roka hand wash, " has served as such a slogan as such a slogan, as such a slogan as such, as such a slogan, as such a slogan as such, as such a slogan, as such a slogan as such, as such a slogan, as such a slogan as such, as such a slogan, as such a slogan as such, as such a slogan, as such a slogan as such, as such a slogan, as such a slogan as such, as such a slogan, as such a slogan as such, as such a slogan, as such a slogan as such, as such a slogan, as such a slogan as such, as such a slogan, as such a slogan as such, as such a slogan, as such a slogan as such ,second Nature We have been able to overcome it! I think it is a good sign, because after all, only by looking at our misdeeds in recognising our mistakes, we will be able to go further and contribute to prosperity and to clean up this political system. I am really pleased to think that we can talk about this, the work of this commission is an example of a desire to even specifically note the desperate struggle of these individual Members with their conscience, which has been successfully concluded, and regret of the individual, say, of politicians. The desire to protect their party members with illegal means, well, is another story that will soon be resolved by MPs in the mandate, ethics and application of the commission, where Mr DĀLDERA, say, this action will look at Jo can'ta bad example, with such secretary of commission, the officials, the refusal to live up to your procedural record for all government administration to give something as a hint that anyone can finally give up on No! Thank you for listening, and further follow, press reports".
- 2015_10_29_325-seq581 mentions Q822919.
- 2015_10_29_325-seq581 mentions Q211.
- 2015_10_29_325-seq581 mentions Q549030.
- 2015_10_29_325-seq581 mentions Q18189957.
- 2015_10_29_325-seq581 mentions Q4240297.
- 2015_10_29_325-seq581 mentions Q1881222.
- 2015_10_29_325-seq581 mentions Q2329881.
- 2015_10_29_325-seq581 mentions Q24453268.