Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_10_29_325-seq439> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2015_10_29_325-seq439 type Speech.
- 2015_10_29_325-seq439 number "439".
- 2015_10_29_325-seq439 date "2015-10-29".
- 2015_10_29_325-seq439 isPartOf 2015_10_29_325.
- 2015_10_29_325-seq439 spokenAs 92.
- 2015_10_29_325-seq439 spokenText "Jā, cienījamie kolēģi, manuprāt, likumprojekts tiešām ir ļoti nozīmīgs, ļoti svarīgs. Debates par to mēs uzsākām laikam pirms kādiem trim gadiem. Diemžēl tie mērķi, kurus mēs uzstādījām toreiz, lielā mērā nav realizējušies minētā likumprojekta ietvaros, jo toreiz mūsu primārais uzstādījums bija sekmēt un veicināt cilvēktiesību aizsardzību operatīvās darbības pasākumu rezultātā... gan iegūtās informācijas izmantošanā, gan augstākas pakāpes kontroles īstenošanā attiecībā uz specdienestu veiktajām darbībām, bet šodien mēs redzam, kāds ir minētās debates rezultāts, - triju gadu laikā tas ir novedis pie situācijas, ka faktiski visu dienestu iegribas, visu dienestu mērķi, uzdevumi, bet ne cilvēktiesību aizsardzības kontekstā... Lielā mērā akceptēti netika... Un tas daudzējādā ziņā ir attiecināms uz to, ko Ādamsona kungs ir teicis. Pēc būtības attiecībā uz operatīvās darbības jomas regulējumu mēs ejam absolūti nepareizu ceļu. Un, manuprāt, Operatīvās darbības likums kā tāds, ar visiem tiem jēdzieniem un visām tām atļautajām darbībām, kas ir paredzētas... Pēc būtības tādam likumam nav jābūt, jo lielā mērā darbojas Kriminālprocesa likums. Kriminālprocesa likumā ir noteiktas būtībā visas speciālās izmeklēšanas darbības, kuras ir paredzētas arī Operatīvās darbības likumā. Šāda identiska situācija... Piemēram, ja mēs salīdzinām likumdošanu Latvijā un Igaunijā... Igaunijā Operatīvās darbības likuma kā tāda nav, tāds tur neeksistē. Tajā pašā laikā Igaunijā, piemēram, ir Pretizlūkošanas likums, kas ir operatīvās darbības likums mūsdienu izpratnē. Un ko mēs tagad redzam? Tā ir kompilācija no operatīvās darbības rakstura, kura paralēli regulēta arī Kriminālprocesa likumā. No otras puses, tā faktiski ir kompilācija no izlūkošanas un pretizlūkošanas pasākumiem. Ko es ar to visu gribu teikt? Operatīvās darbības jomai kā tādai nav jābūt regulētai minētajā likumā, jo šis priekšmets ir regulēts Kriminālprocesa likumā. Ja ir noticis noziedzīgs nodarījums, ja ir šaubas par to, ka ir noticis noziedzīgs nodarījums, ja ir jāuzsāk izmeklēšana, ja nav iespējams noskaidrot noziedzīgā nodarījuma esamību vai neesamību, tad civilizētā pasaulē, piemēram, Igaunijā, Vācijā, to dara ar konkrētu kriminālprocesuālo izmeklēšanu, ar tajā paredzētajām darbībām. Tur absolūti lielā apjomā ir vārds vārdā pārrakstīts tas viss, kas ir Operatīvās darbības likumā. Savukārt specdienestu regulācija notiek ar absolūti citu normatīvo aktu. Tur ir pieļaujamas plašākas robežas attiecībā uz institūcijām, jautājumā par terorisma draudu apkarošanu ir augstākas pakāpes regulējums. Un neinformētības pakāpe, piemēram... Tur strādā klasiskās monitoringa sistēmas attiecībā uz suspect, uz tiem vainīgajiem, uz tām iespējamajām potenciālajām darbībām. Līdz ar to, cienījamie kolēģi, tik tiešām... jā... Šis likumprojekts pirmajā lasījumā, ja jau mēs nonācām trīs gadu laikā tik tālu, ir atbalstāms. Šāda veida debate... Bet es domāju, ka tiešām varbūt ir jāiedod saprātīgs laiks, lai mēs varētu iesniegt priekšlikumus un kārtīgi izdebatēt katru pozīciju minētā likumprojekta ietvaros, lai mēs no viena grāvja, kad Eiropas Cilvēktiesību tiesā Latvija zaudē būtībā visās lietās attiecībā uz operatīvās darbības pasākumiem... Nu, visās! Nevienā lietā nav vinnēts. Lūk, līdz ar to, lai tādi gadījumi neatkārtotos un lai mēs vairāk strādātu ar cilvēktiesībām un realizētu... Piemēram, īstenotu tādu diskrecionāras, slepenas varas izmantošanu attiecībā pret... nu, arī pret iedzīvotājiem gadījumā, ja viņi pārkāpj likumu, kā arī varētu saukt pie atbildības personas, kuras ignorē likumu un izmanto šo slepeno varu ar visdažādākajiem anonīmajiem ziņojumiem, mēs varētu ieviest un izstrādāt tiešām kārtīgu sistēmu, kura varētu lielā mērā efektīvi darboties.".
- 2015_10_29_325-seq439 language "lv".
- 2015_10_29_325-seq439 speaker Andrejs_Elksnins-1982.
- 2015_10_29_325-seq439 translatedText "Yes, dear colleagues, in my opinion, the bill is indeed a very important, very important debate on this in the years before which I have dievingly set the targets that we set out at the time because, back then, in our primary, in our primarythe proposition was to promote and promote the protection of human rights in the context of operational activities, both in the use of the information obtained and the implementation of higher degree controls in terms of activities carried out in the Agency, but today we see the outcome of this debate - three yearsthis has led to a situation where, in fact, the objectives, objectives, the tasks of all the services, but not in the context of the protection of human rights, were not, in many ways, accepted in many ways by Mr Adamsona in many respects. As far as nature is concerned, we are going absolutely the wrong way in the framework of the operational regulation, in my view, the Law of Operational Law as such, with all those concepts and all those authorised activities which are designed by substancethe law does not have to be, as a large part of the criminal law law in the Criminal Procedure law lays down essentially all the specific actions of investigation which are also provided for in the Law of the Operational Law These identical situation, if we compare legislation to Latvia and Estoniain Estonia, as such, it does not exist at the same time that Estonia, for example, is an anti-intelligence law, an operational rule of modern understanding and what we are now seeing? In parallel to the regulation of the Criminal Procedure, on the other hand, it is in fact a drift from reconnaissance and anti-intelligence measures What I mean by all of all? The operational area as such should not be governed by that law, as thissubject to a criminal offence, where there is doubt as to the existence of a criminal offence, if it is not possible to trace the existence or absence of a criminal offence, in a civilised world, for example, in Estonia ,in Germany, to do so through a certain criminal investigation, with its scheduled activities in Tur there is a word to a large extent a word rewritten on behalf of all that is operating under the Law Savuthly Special Services Act under which absolutely other legislation, Tur is permissiblebroader boundaries in terms of institutions, on the issue of combating the threat of terrorism, is a regulation of higher grades and regulation of ignorance, such as that of Tur working in classical monitoring systems in relation to the suspect, to those guilty, on those potential potential actions Untilto this, dear colleagues, yes This bill, at first reading, if we have now arrived for three years so far, should be welcomed in the kind of debate Bet I think that really maybe should be impoundedit is a reasonable time for us to come forward with proposals and to have a proper debate on every position, within the framework of the Bill, so that we will be out of one ditch when, in the European Court of Human Rights, Latvia is losing ground in all cases concerning operational arrangements, Well, in all! In no case is it the case that such cases do not happen again and that we work more closely with human rights and the achievement of the E.U., the use of discretionary, covert powers in relation to either the citizens, including citizens. In case they break the law and could be prosecuted by individuals who ignored the law and using this secret authority through a wide range of anonymous reports, we could introduce and develop a really proper system that can be effective to a great extent.".
- 2015_10_29_325-seq439 mentions Q211.
- 2015_10_29_325-seq439 mentions Q191.
- 2015_10_29_325-seq439 mentions Q193089.
- 2015_10_29_325-seq439 mentions Q183.
- 2015_10_29_325-seq439 mentions Q122880.