Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_10_29_325-seq22> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_10_29_325-seq22 type Speech.
- 2015_10_29_325-seq22 number "22".
- 2015_10_29_325-seq22 date "2015-10-29".
- 2015_10_29_325-seq22 isPartOf 2015_10_29_325.
- 2015_10_29_325-seq22 spokenAs 92.
- 2015_10_29_325-seq22 spokenText "Godātie kolēģi! Pašlaik likumos ir paredzēta ļoti dažāda pieeja jautājumam par Saeimas deputātu un atsevišķu valsts amatpersonu saukšanu pie administratīvās atbildības, kriminālatbildības un attiecībā uz veicamām kriminālprocesuālām darbībām. Piemēram, tiesneši, tajā skaitā Satversmes tiesas tiesneši un prokurori, par izdarīto administratīvo pārkāpumu tiek saukti pie disciplinārās atbildības. Saeimas deputātu un tiesībsarga saukšanai pie administratīvās atbildības ir nepieciešama Saeimas piekrišana. Savukārt attiecībā uz valsts drošības iestāžu amatpersonām regulējums paredz iespēju valsts drošības iestādes vadītājam sniegt atzinumu - vai pastāv apstākļi, kas izslēdz pakļautās amatpersonas vai darbinieka atbildību. Pret Saeimas deputātu var uzsākt kriminālvajāšanu un kriminālprocesuālu darbību veikšanu tikai ar Saeimas piekrišanu. Pret tiesnesi un tiesībsargu kriminālprocesu drīkst uzsākt tikai ģenerālprokurors, bet apcietināt un saukt pie kriminālatbildības viņus var tikai ar Saeimas piekrišanu. Vienlaikus ne Valsts prezidentam, ne Ministru kabineta locekļiem, ne parlamentārajiem sekretāriem, ne citām valsts amatpersonām nav nekādas imunitātes pret saukšanu pie administratīvās atbildības. Daudzās Eiropas valstīs līdz ar tiesu varas neatkarības nostiprināšanos arvien biežāk tiek pausts viedoklis, ka imunitātes institūtam 21.gadsimtā vairs nav vietas. Var norādīt, ka atsevišķās Eiropas valstīs, piemēram, Nīderlandē, parlamenta deputātiem neaizskaramība nav noteikta vispār. Konstitucionālais princips par valsts rīcību, kas balstīta uz tiesiskuma ievērošanu, paredz iespēju pieņemt diferencētu tiesisko regulējumu, taču tam jābūt pamatotam tikai ar objektīvu situāciju, obligāti pievēršot uzmanību taisnīguma principam un taisnīguma prasībām, kā arī nepieciešamībai nodrošināt personu vienlīdzību likuma priekšā. Tāpēc aicinu balsot “par” šo likumprojektu.".
- 2015_10_29_325-seq22 language "lv".
- 2015_10_29_325-seq22 speaker Valerijs_Agesins-1972.
- 2015_10_29_325-seq22 translatedText "Ladies and gentlemen, the law currently includes a very diverse approach to the issue of the prosecution of Members of the Parliamentary Assembly and individual national officials on administrative and criminal proceedings, the judges, including judges in the Constitutional Court, and the prosecutors, onan infringement of an administrative offence called for by the members of the Saeima and the Ombudsman of Justice of the Ombudsman to Savun Savuthly requires the consent of members of the national security authorities to provide an opinion to the head of the national security authority - orthere are conditions that excludes dominators or worker liability Pret lawmakers can prosecute and conduct criminal proceedings only with the consent of members of the Pret judge and the criminal ombudsman to prosecute only the prosecutor but to arrest and prosecute criminal proceedingsthey can only consent with the consent of the members to the President or members of the Cabinet, or members of the parliamentary assembly or other state officials, of any immunity from prosecution in the many European countries, with the independence of the judiciary. Strengthening the idea that the Institute of immunity in the 21 st century is no longer an indication of the fact that, in certain European countries, such as the Netherlands, parliamentary immunity does not necessarily constitute a constitutional principle of national action based on the rule of lawcompliance implies the possibility of adopting differentiated legal frameworks, but should be based on an objective situation, with a compulsory focus on equity and equity, as well as the need to ensure that people are treated before the law, therefore call for this bill to be put to the vote.".
- 2015_10_29_325-seq22 mentions Q822919.
- 2015_10_29_325-seq22 mentions Q193089.
- 2015_10_29_325-seq22 mentions Q55.
- 2015_10_29_325-seq22 mentions Q2498135.