Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_10_08_321-seq22> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2015_10_08_321-seq22 type Speech.
- 2015_10_08_321-seq22 number "22".
- 2015_10_08_321-seq22 date "2015-10-08".
- 2015_10_08_321-seq22 isPartOf 2015_10_08_321.
- 2015_10_08_321-seq22 spokenAs 41.
- 2015_10_08_321-seq22 spokenText "Godātie kolēģi! Likumprojekts paredz atteikties no valdības apsolījuma samazināt iedzīvotāju ienākuma nodokli un samazināt atvieglojumus par apgādībā esošām personām. Divas lietas, kuru dēļ šo likumprojektu nav iespējams atbalstīt. Kāda ļoti būtiska Latvijas iedzīvotāju daļa jau šobrīd strādā un pelna, un maksā nodokļus Anglijā vai Īrijā. Taču šobrīd veidojas vēl kāda būtiska Latvijas iedzīvotāju daļa, kas strādā, pelna un maksā nodokļus Lietuvā, jo Lietuvā iedzīvotāju ienākuma nodoklis ir 15 procenti, kas nodokļu izteiksmē - tieši šī nodokļa izteiksmē - uz 1000 eiro algu veido aptuveni 80 eiro. Turklāt, lai nodarbinātu personu Lietuvā un maksātu nodokļus Lietuvas ekonomikā, mūsu tautiešiem pat nav jāpamet savas dzīvesvietas. Viņi var turpināt dzīvot savās dzimtas mājās, lietot savas pašvaldības pakalpojumus, iepirkties savā ierastajā veikalā, bet vienlaikus strādāt citas valsts uzņēmumā, saņemt algu un maksāt nodokļus citā valstī. Lēmums par pakāpenisku iedzīvotāju ienākuma nodokļa samazināšanu tika pieņemts jau 2012.gada maijā. Tolaik “par” šo lēmumu balsoja visi Saeimas deputāti. Seržanta kungs pat bija iesniedzis priekšlikumu samazināt šo nodokli līdz 16 procentiem, ko Saeima gan tolaik neatbalstīja, taču atbalstīja iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes samazināšanu līdz 20 procentiem jau šogad - 2015.gadā. Šī likumprojekta anotācijā teikts: “Darbaspēka nodokļa reformas mērķis būtu Baltijas valstu konkurencē par investīcijām un darbavietām nodrošināt Igaunijai un Lietuvai izmaksu ziņā līdzvērtīgus darbaspēka nodokļus. Samazinot darbaspēka nodokļu kopējo slogu, tiktu samazināti arī nabadzības un strukturālā bezdarba riski, kā arī ēnu ekonomika un motivācija izvairīties no nodokļu nomaksas.” Laikam šie riski Latvijā vairs nav aktuāli? Latvijas konkurētspēja Baltijas valstu vidū un ēnu ekonomikas mazināšana vairs nav valdības prioritātes? Vēl vairāk! Pašreiz izskatāmā likumprojekta anotācijā tāds vārdu savienojums kā “tiesiskā paļāvība” vai “ēnu ekonomikas samazināšana”, vai pat vārds “nabadzība” vispār netiek lietots. Jau pirms diviem gadiem, gatavojot 2014.gada valsts budžetu, Saeima jau vienreiz pievīla uzņēmējus un no pašas pieņemtajām normām atkāpās, gan palielinot pašas samazināto nodokļa likmi no 20 uz 22 procentiem, gan pagarinot periodu, kurā nodokļa samazināšana veicama. Ar šo likumprojektu, kuru izskatām šodien, Saeima gatavojas uzņēmējus pievilt vēlreiz, dodot pamatu apgalvojumam, ka pat likumā ierakstītiem solījumiem ir vienīgi graša vērtība. Vēl. Kā juriste vēlos, kolēģi, jūs brīdināt, ka šāds lēmums rada arī reālu pamatu tiesvedībai Satversmes tiesā, jo bez jebkādiem argumentiem un pamatojuma steigā, divus mēnešus pirms 1.janvāra, tiek grozītas likuma normas, uz kurām ikvienam Latvijas uzņēmējam bija tiesības paļauties. Tiesiskā paļāvība tiesiskā valstī ir aizsardzības vērta, un šajā gadījumā nekāds pārejas periods, ko pat attāli varētu uzskatīt par samērīgu, pat netiek piedāvāts. Otra lieta, ko paredz izskatāmais likumprojekts, ir sašaurināt to personu loku, par kurām var piemērot iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu. Citiem vārdiem to varētu nosaukt arī par ģimenes sodīšanas likumu. Proti, likumprojekts paredz sodīt tās ģimenes, kurās viens laulātais strādā, lai nopelnītu iztiku visai ģimenei, bet otrs rūpējas par mājas soli, bērnu audzināšanu un citām kopīgām ģimenes lietām. Likumprojekta anotācijā norādīts, ka šādos gadījumos otrs laulātais, visticamāk, saņem vecāku pabalstu vai bezdarbnieka pabalstu. Taču, kolēģi, gribu atgādināt, ka ne vecāku, ne bezdarbnieka pabalsta izmaksas periods nav pietiekams, lai izaudzinātu bērnu līdz vecumam, kurā viņam ir pieejama vieta pašvaldības bērnudārzā. Savukārt par atbalstu vecākiem, kuri minētā iemesla dēļ spiesti bērnus sūtīt privātajos bērnudārzos, skaidrības nav vēl līdz šim brīdim. Tā ir tiesa, ka demogrāfijas rādītājiem Latvijā ir neliela tendence uzlaboties, un ir iepriecinoši, ka ir ģimenes, kuras izvēlas laist pasaulē trešo vai pat ceturto bērnu. Taču šādas ģimenes aprūpēšana jau pati par sevi ir pielīdzināma pilna laika darbam. Turklāt darba devēji darba intervijās nebūt ne ar atplestām rokām sagaida daudzbērnu māmiņas. Valstij ir pienākums cienīt, novērtēt un atbalstīt tos savus iedzīvotājus, kuri ir izvēlējušies laist pasaulē, audzināt un skolot mūsu nākotnes pilsoņus, sabiedrības locekļus un nodokļu maksātājus. Iespēja saņemt atvieglojumu par šādu apgādībā esošu personu ir mazākais, ko valsts var darīt, lai to sasniegtu. Tāpēc aicinu balsot pret šo likumprojektu. Paldies.".
- 2015_10_08_321-seq22 language "lv".
- 2015_10_08_321-seq22 speaker Inga_Bite-1981.
- 2015_10_08_321-seq22 translatedText "Ladies and gentlemen, the bill seeks to scrap the promise of the government to reduce income tax and reduce incentives for dependants of the two cases, which makes it impossible to support what is very important for the Latvian people already and earn ,and paying taxes in England or Ireland, Taseer is now developing another significant part of the Latvian population working, earning and paying taxes in Lithuania, as in Lithuania, citizens' income is taxed at 15 per cent in tax terms - precisely in terms of tax ,the €1,000 wage is estimated at 80 euros in addition to the employment of Lithuania and tax taxes in Lithuania's economy, our compatriots do not even have to leave their places of residence to live their own family home, use their local services, shop in your usual waythe store, while working at another public company, has to get a salary and pay tax in another country, a decision on the gradual cuts in the personal income tax was adopted as early as May 2012 that Mr Tolaik's decision had even been voted by all members of the sergeant even as the committee had votedthe proposal to reduce this tax to 16 per cent, which the Saeima did not support at that time, but supported a reduction in the income tax rate to 20 per cent this year - 2015 This year's Budget says this proposal for the reform of the labour tax bill would be " aimed at the Baltic States. " In competition for investment and jobs, ensuring a common burden on Estonia and Lithuania to reduce the overall burden of labour taxes would also reduce the risks of poverty and structural unemployment, as well as the shadow economy and motivation to avoid tax evasion, " Laikam saidthese risks are no longer relevant in Latvia? Latvia's competitiveness in the Baltic states and the reduction of the shadow economy are no longer priorities for the government? Not used at all two years ago, in the preparation of the 2014 national budget, Saeima has already betrayed the business community and withdrew from its own rules, both by increasing its own reduced tax rate from 20 to 22 per cent and by extending the tax periodreducing the amount of this bill we are considering today, Saeima is going to let businesses down again, giving the statement that even the statutory pledges are merely a penniless value of Another As a lawyer, colleagues, you warn that such a decision also creates a real basis for this decision. Legal proceedings in the Constitutional Court, as without any arguments and their justification in a rush of two months before 1 January, are amended by the law, to which everyone in Latvia was entitled to rely on the legal confidence in the legal state of protection and, in this case, no transitionala period that could not even be considered proportionate, even the other thing to be proposed for the bill under consideration, is to reduce the range of persons eligible for income tax relief, other than those referred to in other wordsProti law seeks to punish those families in which one of the spouses is working to make a living for the whole family, while the other cared for a home, children's upbringing and other common family matters, that the second spouse is unlikely to receivethe parental allowance or unemployment benefit for Taseer, colleagues, would remind you that the cost of neither parenting nor unemployment benefit period is not sufficient to nurture a child until the age at which he has access to a local nursery school in Savuthly for support for parents who have that reasondue to the fact that children are forced into private nurseries, it is not yet clear that there is a small trend in demographic performance in Latvia, and it is encouraging that there are families who choose to place a third or even fourth child in the worldhowever, the care of such a family in itself is comparable to full-time work, where employers in business interviews do not necessarily face the expectations of many large mothers in particular to respect, assess and support their residents who arechoosing to have a world of raising and learning our future citizens, members of the public and taxpayers' ability to get preferential treatment for such dependent persons is the least that the country can do to achieve this, so let us vote against this bill Thank you".
- 2015_10_08_321-seq22 mentions Q822919.
- 2015_10_08_321-seq22 mentions Q211.
- 2015_10_08_321-seq22 mentions Q37.
- 2015_10_08_321-seq22 mentions Q191.
- 2015_10_08_321-seq22 mentions Q39731.
- 2015_10_08_321-seq22 mentions Q8436.
- 2015_10_08_321-seq22 mentions Q2498135.
- 2015_10_08_321-seq22 mentions Q22890.