Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_10_01_320-seq8> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_10_01_320-seq8 type Speech.
- 2015_10_01_320-seq8 number "8".
- 2015_10_01_320-seq8 date "2015-10-01".
- 2015_10_01_320-seq8 isPartOf 2015_10_01_320.
- 2015_10_01_320-seq8 spokenAs 150.
- 2015_10_01_320-seq8 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Cienījamā Ministru prezidentes kundze! Ministri! Godātie deputāti! Šī ir pirmā reize, kad Ministru prezidenta ikgadējais ziņojums atbilstoši likumdošanai ietver arī ziņojumu par Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju “Latvija 2030” un Nacionālā attīstības plāna izpildi. Un kopumā gribētos, Sudrabas kundze, teikt, ka tik briesmīgi jau, kā jūs atainojāt, pilnīgi noteikti nav. Tas, pirmkārt. Otrkārt, kā komisijas vadītājs, kā Ilgtspējīgas attīstības komisijas vadītājs, varu apliecināt, ka to izstrādāja tiešām Pārresoru koordinācijas centrs un ka netika iesaistītas nekādas ārpuspētnieku firmas. Protams, par procedūru. Tā kā šī ir pirmā reize, tad es domāju, ka mēs varēsim izdarīt arī secinājumus, kā vajadzētu šādus ziņojumus apspriest, kā sekot līdzi tam, kā pildās Latvijas mērķi. Un, iespējams, ir jāatgriež tas, kas krīzes laikā tika izņemts, - sākotnējā iecere par to, ka vairāk ir jāiesaista sabiedrība. Ir jābūt šādam forumam, kur iesaistās nevalstiskās organizācijas, kur atskan gan kritika, gan visi seko tam līdzi. Tajā pašā laikā mēs komisijā esam iepazinušies ar ziņojumu. Un, protams, ka mēs varam kritizēt arī to, ka ļoti daudz varētu būt arī vispārīga teksta, kur sliktās lietas paliek apakšā, lai labās parādās vairāk... labāk. Bet tas acīmredzot ir dabiski. Otrs secinājums - par indikatoriem. Paldies Cilinska kungam jau par dažiem, kas arī nepildās, un par šo analīzi. Jāatzīst, ka mēs tolaik laikam esam bijuši ārkārtīgi pieticīgi, jo lielākā daļa šo indikatoru tiek pārsniegti, un, šķiet, pat labāk, nekā tas ir plānots. Bet es domāju, ka pati labākā ziņa ir tā, ka mums ir noteikti gan indikatori, gan attīstības virzieni, kam sekot līdzi, jo 2005.gadā, kad sākām vispār izstrādāt pirmo Nacionālo attīstības plānu, bija uzskats, ka visu noteiks tirgus ekonomika, bet neko tā nespēj tomēr noteikt. Par labajām lietām. Labās lietas, es domāju, ir tās, ka pašreizējās tendences parāda, ka no tiem virzieniem, kas ir minēti Nacionālajā attīstības plānā un Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā, mēs neesam novirzījušies. Tas, ka neiet tik labi, - tas jau ir cits secinājums. Bet nav izskanējuši aicinājumi, kā tas atbilstoši likumdošanai būtu iespējams, ka Latvija iet tik greizi, ka būtu šobrīd plāns jāpārstrādā un tajā jāliek citas prioritātes. Protams, priekšā ir ārkārtīgi izšķirošas lietas. Pirmā. Ziņojums parāda - un arī virzība ir tāda -, ka Eiropas struktūrfondi šobrīd ir ieprogrammēti vairāk vai mazāk atbilstoši tām prioritātēm, kas ir attīstības stratēģijā. Jautājums - kā mēs to īstenosim. Nākamā - strukturālās reformas. Šobrīd prasītos arī tās veikt, un es gribētu tās ieraudzīt arī valdības rīcības plānos vairāk... konkrētos gadījumos, piemēram, izglītībā, kas tika jau pieminēta. Galvenais secinājums, ko mēs izdarījām komisijā un par ko vienojāmies arī ar Pārresoru koordinācijas centru, - ka šis ziņojums nedrīkst būt tikai fotogrāfija, kas uz diviem gadiem pazudīs. Šim ziņojumam jābūt ir dzīvam, un katru mēnesi gan Pārresoru koordinācijas centram, gan, domāju, arī Saeimas komisijām ir jāseko tam līdzi un jārunā par šīm lietām. Jo tik viegli patiesībā ir mums uz televīziju aiziet un teikt: mīļā tauta, mēs darīsim, ko jūs gribat! -, bet tik grūti ir aiziet un pateikt, ka mums ir jāveic strukturālās reformas, kuras būs sāpīgas, bet kuras ilgtermiņā nodrošinās Latvijas attīstību. Tāpēc es aicinu vairāk skatīties arī uz analīzi, kā mēs varētu vairāk iesaistīt gan deputātus, gan nevalstiskās organizācijas, domājot par šiem mērķiem un to izpildi, kritizējot un radot atkal jaunus priekšlikumus. Bet iesim konstruktīvi uz priekšu! Paldies par darbu.".
- 2015_10_01_320-seq8 language "lv".
- 2015_10_01_320-seq8 speaker Maris_Kucinskis-1961.
- 2015_10_01_320-seq8 translatedText "Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - (PL) Madam President, dear Prime Minister, ministers, honourable Members, this is the first time that the Prime Minister's Annual Report on Latvia's 2030 Strategy on Sustainable Development and implementation of the National Development Plan And in generalI would like, as you would have liked, Mrs Sudrabas to say that, as you have seen, it is certainly not the case that, first of all, as chairman of the Commission, as chairman of the Commission on Sustainable Development, I can assure you that it was actually developed by the steering centre of the governing bodies, and that no involvement ofbusiness-to-market firms are, of course, on the procedure for the first time since this is the first time, so I think we will be able to draw conclusions as to how we should follow how the Latvian target, And possibly, should be removed, whichthe crisis has been removed - the original idea that there should be more involvement of the public in such a forum, where NGOs are involved, where criticism and all the follow-up of the time we have the commission we're familiar withthe report is, of course, that we can also criticise that a great deal could also be a general text, where bad things remain at the bottom, so that the good thing is better, but it is obviously a naturally natural second conclusion - on indicatorsMr CIINSKA has been thanking you for some of those who do not do so, and it should be noted that we have been extremely modest at that time because the vast majority of these indicators are exceeded, and even better than what is planned But II think the best news is that we have a set of indicators and indicators to follow, as in 2005, when the first National Development Plan began to be drafted, it was considered that the market economy, but nothingit cannot, however, determine the good things in the Good Cases, I think that the current trend shows that the directions outlined in the National Development Plan and the Latvian Sustainable Development Strategy have not wavered. Well - it's another conclusion Bet hasn't been made in calls, as it would be appropriate for the legislation to go so wrong that the plan should be reformulated at the moment and other priorities in the past are absolutely crucial. The report shows - and the way forward - that the European Structural Funds are now more or less in line with the priorities of the development strategy question - as we will implement in the future - in the Little Sitetake, and I would also like to see it in the Government's action plans more on a case-by-case basis, for example in education, which was already mentioned in the main conclusion we made in the Commission and also agreed with the Management Centre for Reference, that thisthe report must not just be a photograph which, for two years, will disappear for a two-year period, this report must be alive, and each month, both the Center for the Management of Inresors and the Saeima Committees should follow and speak about these things Jo so easilyin fact, we are going to leave us on television and say: darling people, we will do what you want! - but it is so hard to go out and say that we need to carry out the structural reforms that will be painful in the long term but which will ensure Latvia's development in the long term. I call for more to be seen in the analysis of how we could involve both Members and non-governmental organisations in thinking about these objectives and their fulfilment by criticising and creating new proposals But let us move forward constructively! Thank you for your work".
- 2015_10_01_320-seq8 mentions Q822919.
- 2015_10_01_320-seq8 mentions Q211.
- 2015_10_01_320-seq8 mentions Q193089.
- 2015_10_01_320-seq8 mentions Q15379125.