Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_10_01_320-seq309> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2015_10_01_320-seq309 type Speech.
- 2015_10_01_320-seq309 number "309".
- 2015_10_01_320-seq309 date "2015-10-01".
- 2015_10_01_320-seq309 isPartOf 2015_10_01_320.
- 2015_10_01_320-seq309 spokenAs 41.
- 2015_10_01_320-seq309 spokenText " Labdien, cienījamie radioklausītāji! Vispirms es gribu tiešām pateikt paldies jums, ka jūs sekojat politiskajiem procesiem Latvijā un droši vien liela daļa no jums ir sekojuši visai sēdei. Un, ja jūs sabiedriski aktīvi esat savā pašvaldībā, esat iesaistījušies nevalstiskajā organizācijā vai partijā, vēl jo lielāks paldies jums! Bet, ja jūs vēl neesat to izdarījuši, tad tiešām aicinu jūs to darīt, jo, kā redzat, darāmo darbu ir daudz un arī pašreizējie politiķi un valdība netiek ar tiem galā. Un par to, ka valdība netiek galā ar saviem izvirzītajiem darbiem, mēs varējām pārliecināties arī šodien Saeimā, uzklausot Straujumas kundzes informatīvo ziņojumu. Viņa gan norādīja, ka šodienas darbā rītdiena redzama. Tiešām tajā šodienas darbā rītdienas gaišo pusi ir diezgan grūti ieraudzīt, tomēr, protams, tika uzskaitīts, ka prioritātes mūsu valstī ir tautsaimniecības izaugsme, ģimenes labklājība, valsts drošība. Par katru no šiem jautājumiem varētu runāt un norādīt uz trūkumiem. Par valsts drošību. Protams, pēdējā laikā īpaši aktīvi tiek apspriests patvēruma meklētāju jautājums, un vakar mums frakcijā bija tikšanās ar Iekšlietu ministrijas valsts sekretāri. Godīgi sakot, liela skaidrība... lielāka skaidrība no tā visa mums arī nav radusies, un pieminēšu tikai vienu mazu epizodi, ka nupat darba grupā esot apspriests, ka nepieciešami divus miljonus lieli ieguldījumi patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā “Mucenieki”, lai sakārtotu tur esošo dzīvojamo fondu, lai tādējādi varētu tur pieņemt vairāk šo patvēruma meklētāju. Mūsuprāt, šāds ieguldījums divu miljonu apjomā varbūt tomēr būtu lieks. Iespējams, varētu atrast citus risinājumus. Mēs, protams, valsts sekretārei tos uzreiz ieteicām, un valsts sekretāre solīja tos apdomāt. Ceram, ka tiešām tiks atrasts kāds labāks risinājums. Bet nu atgriežos pie šodiendienas sēdes un Straujumas kundzes informatīvā ziņojuma. Protams, ziņojumā tika uzsvērts, ka valdībai esot svarīga gan izglītība, gan veselība un tikšot ieviesta obligātā veselības apdrošināšana, par ko tika daudz runāts. Vai tiešām tā tiks ieviesta, rādīs laiks, rādīs rītdiena. Katrā ziņā gribētos pievērsties arī tādam jautājumam kā nevienlīdzības mazināšana, ko it kā valdība ir norādījusi kā vienu no savām galvenajām prioritātēm. Tomēr, kā šodien arī Cilinska kungs ļoti precīzi norādīja, pašreiz 2014.gada rādītāji, visi šie dažādie koeficienti parāda, ka nevienlīdzība nevis mazinās, bet – tieši otrādi! – palielinās. Nevienlīdzība mūsu valstī jau ir pielīdzināma sliktākajiem piemēriem Eiropā. Un pavisam īsi par minimālās algas celšanu uz 370 eiro, ko paredz valdība nākamā gada budžetā. Reģionos privātajiem uzņēmējiem tas radīs nopietnas problēmas, un viņi vienkārši būs spiesti vai nu ieiet ēnu ekonomikā, vai vienkārši atlaist kādus darbiniekus. Respektīvi, valdības darbība, šāda rīcība tikai pasliktinās situāciju reģionos un vienkārši samazinās darba vietas privātajā sektorā. Un attiecībā tieši uz reģioniem es savā runā norādīju, ka šis informatīvais ziņojums, ko Straujumas kundze šodien mums prezentēja, satur 232 reizes vārdu “reģions”, tomēr šajā ziņojumā vārds “reģions” tiek “locīts” dažādos veidos – pasaules reģioni, Baltijas valstu reģions, Ziemeļvalstu reģions... Protams, tiek piesaukta arī Rīga, Pierīga... galvaspilsētas reģions un it kā mums tā tradicionāli labāk zināmie – Kurzemes, Vidzemes, Zemgales un Latgales reģions. Tomēr vēlreiz vēlos uzsvērt, ka nedz valdībā, nedz arī Saeimā, nedz vispār Latvijā mums termins “reģions” nav skaidri definēts. Katrs šo terminu, jēdzienu “reģions” skata pa savam, un tas apstāklis vienkārši rada sajukumu un nekādā veidā neveicina to mērķi – reģionālo attīstību un reģionālo vienlīdzību un tā tālāk. Un visbeidzot. Protams, gribu pieminēt Latvijas Reģionu apvienības frakcijas ierosināto jautājumu par atalgojuma, nu, teiksim tā, necelšanu, iesaldēšanu, jo, mūsuprāt, izaugsmes tempi valstī nav pietiekoši augsti. Lai gan vidējā alga it kā formāli pieaug, tie izaugsmes tempi nav tik augsti, kā gribētos un kā tika gaidīts. To tiešām mēs redzam atkal tajos pašos reģionos, un arī Valdības deklarācijā mēs redzam, ka pietrūkst... Gan Valdības deklarācijā, gan budžetā mēs redzam, ka “pietrūkst līdzekļu valsts aizsardzībai, Latvijas kā Eiropas Savienības ārējās robežas aizsardzībai, ceļu infrastruktūrai, skolotāju algām, veselības aprūpei, iekšlietu nozarei, tam pašam reģionu atbalstam.” Tas ir citāts. Un pietrūkst līdzekļu pensiju indeksācijai un tā tālāk... veselai virknei... Kā jau teicu, līdzekļu trūkst, un turklāt mēs redzam, ka budžetā tiek paredzēts nodokļu pieaugums. Tas nozīmē, ka nav morālu tiesību palielināt algas Saeimā un citās valsts struktūrās. Ja līdzekļu trūkst, tad, mūsuprāt, būtu koleģiāli un tikai loģiski, ja valsts šādā gadījumā nepalielinātu savas algas un būtu solidāras ar visu sabiedrību. Paldies jums par uzmanību.".
- 2015_10_01_320-seq309 language "lv".
- 2015_10_01_320-seq309 speaker Juris_Vilums-1982.
- 2015_10_01_320-seq309 translatedText "Good afternoon, dear radio audience, first of all, I would like to say thank you very much for the fact that you are following the political process in Latvia and, probably, a great deal of you have been following the entire sitting and you are active in an NGOdoes the party, even more so, thank you, but if you have not yet done so, then you really call on you to do so because, as you can see, there is a lot to do and the politicians and the government are not going to end up with them. The fact that the government is not dealing with its own work, we could see today in the Commons today, after hearing the briefing report from Mrs Strauroa, he had pointed out that today's work tomorrow shows that the bright side of tomorrow's daylight is quite difficult to see ,however, it has, of course, been a list of priorities in our country for economic growth, family well-being, national security, For each of these issues to speak and to point to the shortcomings on national security, of course, and in recent times, the issue of asylum seekers in particular is being discussed, particularly in the case of asylum seekers ,and yesterday we had a meeting with Secretary of State at the Ministry of the Interior, Mr Fair, with a great deal more clarity from all of us, and I will mention just one small episode that the working group had just negotiated thatthere is a need for two million major investment in asylum-seeker " Mucenieki " to clean up the existing housing fund so that more of these asylum seekers in the Modern, such a contribution of two million, would perhaps still be unnecessarysolutions We will of course recommend them to the Secretary of State immediately, and the Secretary of State promised them to ponder Ceram, that there really will be a better solution, But come back to today's meeting, the report highlights that the governmentbeing important both to education and health and the introduction of compulsory health insurance, which has been much talked about by Will, will actually be implemented remains to be seen as to the issue of reducing inequalities as if it werethe government has stated, however, as one of its main priorities, however, as Mr CILINSKA also pointed out very precisely today, at the moment of 2014, all these different coefficients show that inequalities are not narrowing, but quite the opposite. The country is already comparable to the worst examples in Europe And a very brief raising of the minimum wage to 370, which the government anticipates in next year's Budget for private Regionos contractors that will cause serious problems, and they will simply be forced into either shadowin economic terms, whether it is simply dismissed by the government, the activity of the government will only make this move worse in the regions and will simply cut jobs in the private sector and I pointed out in my speech this report, which Mrs Strauroa said todaywe presented, with 232 times the word' region', in this report, the word' region' is' divided' in various regions of the region, the region of the Baltic States, the Nordic region of course, andwe would like, however, to emphasise once again, however, that neither the government, the Saeima nor the Saeima, the term " region " should be seen as a' region' for the term' region '. For its part, and this simply leads to confusion, and does not in any way contribute to their objective of creating a strategy for regional development and regional equity, and so, and finally, I would like to mention the question of the issue of remuneration, let us say it, in the group of the Association of the Regions of the Regions. Not raising, freeze, because we think the growth rate in the country isn't high enough despite the average wage as if it is as formal growth as expected and as expected To really see us again in the same regions ,and we also see in the Government's Government Declaration that there is a lack of Gan in the Government Declaration and in the budget that we can see that' there is a shortage of public protection, protection of Latvia as the European Union's external borders, road infrastructure, teacher salaries, health care, the home area ,in support of the same regions,' This is a short quotation of funds for the pension indexation and it is beyond what I have already said - there is a lack of funds and, in addition, we can see that there is an increase in the budget in terms of tax growth in the meaning of It ;that there is no moral right to increase salaries in the Commons and other public bodies where the funds are lacking, then we think it would be collegiate and only logical if the country did not increase its wages and should be solidified with all the public.".
- 2015_10_01_320-seq309 mentions Q822919.
- 2015_10_01_320-seq309 mentions Q211.
- 2015_10_01_320-seq309 mentions Q4294315.
- 2015_10_01_320-seq309 mentions Q2660080.
- 2015_10_01_320-seq309 mentions Q193089.
- 2015_10_01_320-seq309 mentions Q458.
- 2015_10_01_320-seq309 mentions Q39731.
- 2015_10_01_320-seq309 mentions Q8436.
- 2015_10_01_320-seq309 mentions Q18189957.