Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_10_01_320-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 34 of
34
with 100 items per page.
- 2015_10_01_320-seq2 type Speech.
- 2015_10_01_320-seq2 number "2".
- 2015_10_01_320-seq2 date "2015-10-01".
- 2015_10_01_320-seq2 isPartOf 2015_10_01_320.
- 2015_10_01_320-seq2 spokenAs 66.
- 2015_10_01_320-seq2 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātās deputātes, deputāti! Dāmas un kungi! Tautas paruna saka, ka rīta stundai zelts mutē. Es šo gadsimtos noslīpēto tautas domu vēlētos pārfrāzēt vēl plašāk - šodienas darbā rītdiena redzama. Esmu šajā rīta stundā pie jums Saeimas namā, lai iesniegtu dokumentu “Latvijas ilgtspējas attīstības stratēģijas līdz 2030.gadam, Nacionālā attīstības plāna 2014.-2020.gadam un Deklarācijas par Laimdotas Straujumas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanas uzraudzības ziņojums”. Savā uzrunā īsi pievērsīšos valdības paveiktajam šajā gadā un šodien izvirzītajām prioritātēm turpmākajai darbībai. Saeimā iesniegtais ziņojums veidots atbilstoši “Latvija 2030” un “Nacionālā attīstības plāna 2020” saturiskajai struktūrai un sastāv no piecām lielākām nodaļām: stratēģisko rādītāju sasniegšanas izvērtējums, tautsaimniecības izaugsme, cilvēkkapitāls un drošumspēja, teritoriju attīstība un ilgtspēja, kā arī valsts drošības rādītāju vērtējums. Ziņojuma noslēgumā ietverti secinājumi un prognozes, kā arī ieteikumi turpmākajai rīcībai. Analīze kopumā uzrāda stabilu virzību uz valsts ilgtermiņa attīstības mērķu īstenošanu. Aicinu izmantot šodien jums iesniegtajā ziņojumā ietverto analīzi un secinājumus dažādu politikas iniciatīvu pamatošanai, strādājot gan pie likumdošanas iniciatīvām, gan ikgadējā valsts budžeta diskusiju procesā. Godātie deputāti! “Latvija 2030”, Nacionālais attīstības plāns un Valdības deklarācija ir galvenie orientieri, kas vada Ministru kabineta ikdienas darbu, vadoties pēc mūsu svarīgākajām prioritātēm - tautsaimniecības izaugsmes, ģimenes un indivīda dzīves kvalitātes Latvijā un valsts drošības. Tajā pašā laikā ir jāapzinās, ka valdības darba rezultatīvie rādītāji un budžeta iespējas ir jāskata kontekstā ar Eiropas un pasaules politiskajām, ekonomiskajām, sociālajām un pat klimatiskajām pārmaiņām. Runājot par valdības gada laikā paveikto, vispirms gribu pievērsties Latvijas prezidentūrai, kas nu jau šķiet tik pašsaprotama, bet vēl pagājušajā gadā bija satraucoša gan valdības ministriem, gan visai valsts pārvaldei. Seši mēneši, vadot Eiropas Savienības Padomes darbu, bija iespēju un pārbaudes laiks. Esmu lepna par savas valdības ministriem, ierēdņiem, diplomātiem, Latvijas radošajiem cilvēkiem un katru, kas ar savu darbu prezidentūras laikā pierādīja, ka esam moderna, atvērta, labi organizēta Eiropas valsts. Latvijas prezidentūra Eiropas Savienības Padomē ir izmantojusi visas tai sniegtās iespējas un panākusi vērā ņemamu virzību izvirzītajās prioritātēs - konkurētspējīga Eiropa, digitāla Eiropa un iesaistīta Eiropa. Pusgada laikā tika panākta vienošanās par Eiropas Stratēģisko investīciju fonda izveidošanu, stimulējot ekonomisko izaugsmi visā Eiropas Savienībā. Vēl viena svarīga prioritāte Eiropas Savienībai šobrīd ir Eiropas Enerģētikas savienība, kurai Latvijas prezidentūra veltīja īpašu uzmanību. Par enerģētiku atbildīgie ministri pieņēma lēmumu par Eiropas Enerģētikas savienības īstenošanu. Atbilstoši mērķim - pilnveidot Eiropas Savienības vienoto digitālo tirgu - prezidentūrai izdevās panākt vienošanos starp dalībvalstīm par kopīgu Padomes nostāju attiecībā uz datu aizsardzības regulu. Prezidentūra arī panāca provizorisku vienošanos ar Eiropas Parlamentu par viesabonēšanas piemaksu atcelšanu un atklāta interneta pieejamību. Tāpat prezidentūra panāca vienošanos ar Eiropas Parlamentu par pamatprincipiem direktīvai par tīklu un informācijas drošību. Un es gribu minēt, ka visi šie darbi netika veikti līdz tam vairākus gadus. Maijā notika Austrumu partnerības samits Rīgā. Latvijas prezidentūra arī pievērsa īpašu uzmanību Eiropas Savienības-Centrālāzijas stratēģijas atjaunošanai. Bet bija arī izaicinājumi, īpaši jau drošības jomā. Situācija Ukrainā, Eiropas Savienības reakcija uz Krimas aneksiju dominēja visās valstu un valdību vadītāju sanāksmēs. Valdība aktīvi piedalījās centienos stabilizēt situāciju Ukrainā, sniedzot politisko atbalstu un humāno palīdzību Ukrainas iedzīvotājiem. Latvija arī iestājās par sankciju ieviešanu pret Krieviju, kurām būtu jāpaliek spēkā, kamēr pilnībā netiks ieviesti Minskas miera līguma nosacījumi. Vērā ņemami izaicinājumi starptautiskajai drošībai bija un joprojām pastāv arī citos reģionos - Tuvajos Austrumos un Ziemeļāfrikā. Gada sākumā mēs saskārāmies ar jauniem pārbaudījumiem Eiropas Savienības drošībai, kuri atklāja Eiropas Savienības vājās vietas cīņā pret terorismu un nepieredzēta apjoma migrācijas plūsmas radīto spiedienu ārējām robežām. Šobrīd situācija Eiropā saistībā ar personu ārkārtas un nesamērīgo pieplūdumu ir dramatiska. Šāda humanitārā krīze nav pieredzēta kopš Otrā pasaules kara beigām. Itālija un Grieķija, kuras pirmās saskārās ar šo personu nesamērīgo plūsmu, nespēj vienas tikt galā ar daudzskaitlīgajiem patvēruma pieteikumiem. Latvija solidaritātes vārdā ir nolēmusi pārvietot daļu personu, kurām ir nepieciešama starptautiskā aizsardzība, no citām Eiropas Savienības dalībvalstīm un trešajām valstīm. Mēs labi apzināmies, ka lēmums par patvēruma meklētāju pārvietošanu nerisina problēmas cēloņus. Līdz ar to mūsu nostāja ir skaidra - pašreizējās problēmas cēloņu risinājums nav rodams jebkādos pastāvīgos patvēruma meklētāju sadales mehānismos. Tā vietā maksimālas pūles jāpieliek, lai stiprinātu Eiropas Savienības ārējās robežas, paturot prātā migrācijas plūsmu mainīgo dabu un pievēršot pienācīgu uzmanību ne tikai šobrīd “karstākajam” robežu reģionam, bet arī austrumu robežai. Tāpat jādara viss iespējamais, lai uzlabotu un intensificētu sadarbību ar trešajām valstīm, jo, tikai stratēģiski sadarbojoties ar partneriem, Eiropas Savienība spēs labāk pārvaldīt un kontrolēt migrāciju. Trešais virziens, kurā Eiropai jāstrādā, ir efektīva atgriešanas politika, ko mēs vienmēr esam atbalstījuši un arī turpmāk atbalstīsim, lai tās personas, kuras ir ieradušās tikai labākas dzīves meklējumos un kurām nav likumīga pamata uzturēties mūsu valstīs, tiktu pēc iespējas ātrāk atgrieztas to izcelsmes vai iepriekšējās mītnes valstīs. Līdz šim Latvija nebija iesaistījusies patvēruma meklētāju pārvietošanas programmās. To patvēruma meklētāju skaits, kuri ierodas Latvijā, ir salīdzinoši niecīgs. Tāpēc jūlijā es izveidoju augsta līme��a starpinstitucionālu darba grupu, kurā strādā vairāku ministriju valsts sekretāri, kā arī pieaicinātie eksperti no citām institūcijām un nevalstiskajām organizācijām. Darba grupa ir izstrādājusi Latvijai piemērotu modeli patvēruma meklētāju uzņemšanai un bēgļa un alternatīvo statusu ieguvušo personu integrācijai, norādot konkrētus uzdevumus un par to izpildi atbildīgās institūcijas. Ministru kabinets 29.septembrī konceptuāli atbalstīja Indikatīvo rīcības plānu personu, kurām nepieciešama starptautiskā aizsardzība, pārvietošanai un uzņemšanai Latvijā. Darba grupai ir dots uzdevums precizēt rīcības plānu un nepieciešamo finansējumu līdz 20.oktobrim. Galaziņojums tiks skatīts novembra laikā. Godātie deputāti! Valdības prioritātes ir cieši saistītas ar valsts budžeta izstrādi. Valsts budžeta prioritātes tika nosauktas jau pavasarī, un tās ir: valsts iekšējā un ārējā drošība, sabiedrības veselība, izglītība un nevienlīdzības mazināšana. Tā kā nacionālās drošības stiprināšana ir viena no valdības prioritātēm, budžeta projektā ir paredzēts aizsardzības finansējuma pieaugums līdz 2 procentiem no iekšzemes kopprodukta jau 2018.gadā. Pašaizsardzības spēju stiprināšana un attīstība ir uzskatāma par Latvijas militārās drošības prioritāti, līdz ar to notiek darbs pie Nacionālo bruņoto spēku mehanizācijas projekta īstenošanas, pretgaisa aizsardzības spēju attīstības, Zemessardzes stiprināšanas, kā arī aizsardzības nozares infrastruktūras izbūves un attīstības. Runājot par iekšējo drošību, valdība ir konsekventi un mērķtiecīgi risinājusi jautājumus, kas saistīti ar organizētās noziedzības apkarošanu, cilvēktirdzniecības un narkotisko un psihotropo vielu izplatības ierobežošanu un tiesībaizsardzības iestāžu kapacitātes stiprināšanu. Jāuzsver, ka pēdējā pusgada laikā būtisks valsts drošības jautājums ir robežu kontrole un nelegālās migrācijas ierobežošana. Jāpiemin, ka iekšējās drošības, tajā skaitā austrumu robežas, stiprināšanai nākamā gada budžetā veltīts otrs lielākais finansējums. Par gudriem cilvēkiem Latvijā. Lai arī skola vien vēl negarantē dzīves gudrību, tā dod zināšanas un iespējas katram kļūt par pilnvērtīgu sabiedrības locekli. Tādēļ pakavēšos pie izglītības tematikas un šobrīd ļoti aktuālās skolotāju algu modeļa reformas. Šajos mēnešos ļoti aktīvi Ministru prezidentes paspārnē kopā ar izglītības uz zinātnes ministri notiek darbs pie skolotāju algu reformas, kas tiek skatīta kontekstā ar skolu tīkla nākotni. Mēs gribam un varam atļauties Latvijā kvalitatīvu izglītības sistēmu - tādu izglītības sistēmu, kur katrs skolēns neatkarīgi no tā, vai mācās Rīgā vai reģionā, var ar savu izglītību startēt pasaules izcilības olimpiādēs. Tieši tāpēc mēs nevaram atļauties skolas ar 12 skolēniem vai klases ar 3 bērniem. Mums jāgarantē tas, ka pamatskolas izglītību bērns var saņemt pēc iespējas tuvu mājām, tādējādi neizjaucot skolas kā vietējā kultūras centra lomu, taču vidusskolām jābūt tur, kur iespējams garantēt kvalitatīvu izglītību. Kopumā 10 sēdēs ar katru no pašvaldībām mēs izrunāsim konkrētās vietas specifiku. Katrai pašvaldībai ir sava balss. Sēdēs piedalās arī Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība ar savu balsi. Jaunais pedagogu algu modelis tiek radīts ar mērķi, lai valsts finansējums izglītībai tiek izmantots efektīvāk, caurskatāmāk un godīgāk. Tas ir priekšnoteikums, lai ar nākamā gada 1.septembri varētu paaugstināt pedagogu algas un piesaistīt skolām konkurētspējīgus skolotājus. Valdība jau ir apstiprinājusi jaunu augstākās izglītības finansēšanas modeli. Tas darīts, lai piemērotu augstākās izglītības piedāvājumu Latvijas tautsaimniecības un darba tirgus vajadzībām. Tālāk - par veseliem cilvēkiem Latvijā. Vēl viena reforma, ko šodien es gribu pieteikt, ir veselības jomā - un tā ir obligātās veselības apdrošināšanas ieviešana. Ir bijuši vairāki mēģinājumi. Mēs, Finanšu ministrija un VIENOTĪBA, sadarbībā ar Veselības ministriju un Labklājības ministriju gatavojam modeli, kas noteikti ir jāpiedāvā nākošajā gadā, uz nākošā gada budžetu, lai no 2017.gada mēs ieviestu šo sistēmu un nebūtu nepieciešams “lāpīt caurumus”, kā tas ir tagad, kad valdība oktobrī piešķirs papildu finansējumu veselības nozarei, lai segtu tās lietas, kas netika segtas, plānojot budžetu. Godātie deputāti! Par nevienlīdzības mazināšanu. Valdības piedāvājums valsts budžetā ir palielināt minimālo algu līdz 370 eiro, ieviest diferencēto neapliekamo minimumu, palielināt neapliekamo minimumu līdz 85 eiro, ieviest sociālo nodokli, kas nosaka, ka arī lielo algu saņēmēji maksā procentuāli vienādu nodokļu slogu. Valsts budžeta projektā plānota arī pensiju indeksācija ar pozitīvu tendenci ilgtermiņā. Vēl jāpiemin, ka, rūpējoties par pozitīvu demogrāfijas tendenci, jau no šī gada janvāra ir atcelti ierobežojumi slimības, maternitātes, paternitātes un vecāku pabalstiem, kas tika ieviesti 2009.gadā krīzes laikā. Bet šeit ir viens komentārs: ceru, ka speciālisti vērtēs, kāpēc cilvēki masveidā “slimo” populārā festivāla Positivus laikā, un izdarīs attiecīgus secinājumus attiecīgajās iestādēs. No šī gada un turpmāk ģimenes valsts pabalsta apmērs ir atkarīgs no bērnu skaita ģimenē: par otro bērnu - divkāršā apmērā, par trešo un nākamajiem - trīskāršā apmērā. Saeimā iesniegtais ziņojums liecina, ka, samazinoties strādājošo nabadzības rādītājiem, ir mazinājusies ekonomiskā spriedze Latvijas ģimenēs, sarucis arī nabadzības riskam pakļauto ģimeņu ar trim un vairāk bērniem īpatsvars. Godātie deputāti! Pēc manas pārliecības, svarīgākais priekšnoteikums cilvēku dzīves kvalitātei ir ekonomikas izaugsme. Pateicoties spējai sakārtot valsts finanses un pietiekami veiksmīgi un tālredzīgi izmantot starptautiskās aizdevumu programmas, Eiropas Savienības strukturālo fondu un citu ārvalstu finanšu palīdzības programmu piešķirtos līdzekļus, pēdējos pāris gados valsts tautsaimniecība ir atgriezusies pie ilgtspējīgas izaugsmes. Latvijas ekonomika joprojām ir starp straujāk augošajām Eiropas Savienībā. 2014.gadā IKP palielinājās par 2,4 procentiem, bet 2015.gada pirmajā pusgadā ir palielinājums par 2,3 procentiem. Izaugsmes palēnināšanos noteica galvenokārt ārējie faktori - saspīlētā ģeopolitiskā situācija reģionā, eirozonas ekonomiskās izaugsmes lēnā atjaunošanās -, tomēr arī Latvijas komercbanku piesardzīgā kreditēšanas politika. 2014.gadā Krievijas noteiktais pārtikas produktu embargo visbūtiskāk ir ietekmējis piensaimniecības nozari, tādēļ valdība vairākkārt ir lēmusi par valsts atbalsta sniegšanu, lai mazinātu nozarei radītos zaudējumus, stiprinātu tās konkurētspēju un atbalstītu jaunu noieta tirgu iekarošanu. Par ēnu ekonomikas apkarošanu. Tā joprojām ir būtisks valdības darbības virziens. Cīņa ar ēnu ekonomiku ir kopīgs uzdevums ne tikai Finanšu ministrijai un Valsts ieņēmumu dienestam, bet arī citām institūcijām un valdības sociālajiem un sadarbības partneriem, lai līdz 2020.gadam Latvija varētu sasniegt vismaz Eiropas Savienības vidējo ēnu ekonomikas apmēru, samazinot ēnu ekonomikas rādītājus vidēji par vienu procentpunktu gadā. Nenoliedzami viens no būtiskākajiem finanšu avotiem ne tikai Latvijas ekonomikai ir Eiropas Savienības fondu līdzekļi. Manis vadītās valdības laikā mēs kļuvām par vienu no pirmajām Eiropas Savienības dalībvalstīm, kuru darbības programma guva atbalstu Eiropas Komisijā, tādējādi ļaujot mums savlaicīgi uzsākt jaunā Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda investīcijas, iespējami samazinot investīciju pārrāvumu tautsaimniecībā. Lai gan šo investīciju apguve jau ir uzsākta, es joprojām vēlos skubināt ministrus paātrināt Eiropas Savienības fondu līdzekļu investīciju apguvi, tā nodrošinot nepieciešamo impulsu tālākai ekonomikas augšupejai. Reģionu kontekstā jāpiebilst, ka valdībā ir izstrādāta un Saeimā pieņemta jauna pašvaldību finanšu izlīdzināšanas sistēma. Tā palīdzēs īstenot reģionāli sabalansētu un līdzsvarotu finansējuma pārdali starp pašvaldībām un nodrošinās tām pietiekamus finanšu resursus savu funkciju izpildei. Es zinu, ka ir pašvaldības, kuras nav apmierinātas, bet neviena sistēma nestrādā tā, lai būtu apmierināti gan finansējuma devēji, gan finansējuma saņēmēji. Savukārt, lai laukos un pilsētās cilvēkiem padarītu pieejamākus valsts pārvaldes pakalpojumus, ir uzsākta valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru veidošana. Es apzinos, ka ir nepieciešama valsts pārvaldes efektivitātes uzlabošana, un es lielas cerības lieku uz jauno Valsts kancelejas direktoru Mārtiņu Krieviņu, kurš jau pirmajās nedēļās daudzsološi un aktīvi iesācis valsts pārvaldes stiprināšanas darbu. Godātie deputāti! Liels uzsvars ekonomikā ir enerģētikas nozarei. Līdz ar elektroenerģijas tirgus atvēršanu mājsaimniecībām no 2015.gada 1.janvāra ir pilnībā pabeigta elektroenerģijas tirgus liberalizācija, vienlaikus ieviešot sociālā atbalsta instrumentus noteiktām iedzīvotāju grupām. Valdība ir izstrādājusi un pieņēmusi risinājumus, kas ļaus 2016.gadā un turpmākajos gados saglabāt nemainīgu obligātā iepirkuma komponentes maksājuma apmēru un mazinās obligātā iepirkuma komponentes ietekmi uz tautsaimniecības konkurētspēju un iedzīvotāju labklājību. Svarīgi atzīmēt, ka valdība ir lēmusi par atbalsta mehānismu Latvijas energointensīvajiem apstrādes rūpniecības uzņēmumiem, paredzot tiesības uz samazinātu līdzdalību obligātā iepirkuma komponentes maksājumā, kas tādējādi ļauj paaugstināt šo uzņēmumu konkurētspēju. Īstenojot pakāpenisku dabasgāzes tirgus liberalizāciju ar mērķi to pabeigt 2017.gadā, valdība ir pieņēmusi virkni lēmumu, kas nodrošina konsekventu reformas virzību. Brīva konkurence dabasgāzes tirgū, kā arī alternatīvi piegādes ceļi un avoti stiprinās Latvijas enerģētisko neatkarību un piegāžu drošību. Un es aicinu Saeimu līdz šī gada beigām pieņemt Ministru kabineta iesniegtos grozījumus Enerģētikas likumā, lai līdz 2017.gada aprīlim nodrošinātu gāzes tirgus liberalizācijas procesu un dotu pietiekamu laiku iesaistītajām pusēm veikt nepieciešamās darbības. Ekonomikas ministre ar savu komandu ir apsolījusi aktīvi sadarboties ar Saeimas komisijām, lai kliedētu jebkādas bažas un sniegtu visu nepieciešamo atbalstu. Transporta nozarē ir veiktas pēdējās desmitgades laikā visnozīmīgākās investīcijas dzelzceļa infrastruktūrā, izbūvēts jauns sliežu ceļš posmā Skrīveri-Krustpils, tādējādi palielinot Latvijas Austrumu-Rietumu koridora caurlaides spēju. Sekmīgi ir veikti pirmie darbi visam Baltijas reģionam nozīmīgā Rail Baltica projektā. Turpinot dialogu ar iedzīvotājiem, pašvaldībām, kā arī Igauniju un Lietuvu, esmu pārliecināta, ka pēc vairākiem gadiem nonāksim pie šī milzīgā darba īstenošanas dzīvē, kas palīdzēs gan biznesam, gan iedzīvotājiem. Tālāk - par labvēlīgu uzņēmējdarbības vidi valstī. To raksturo arī efektīva tiesu sistēmas darbība. Valdības darbības laikā ir veikti vairāki būtiski soļi gan tieslietu sistēmas stiprināšanai kopumā, gan atsevišķu tautsaimniecības attīstību ietekmējošo virzienu sakārtošanai. Turpinās darbs, lai īstenotu tiesu reformu. Reforma paredz pakāpenisku pāreju uz “tīro instanču” tiesām, kā rezultātā tiks izlīdzinātas tiesu noslodzes un saīsināsies lietu izskatīšanas termiņi. Lietu izskatīšanas kvalitātes celšanai ir ieviesta tiesu specializācija. Bet tomēr, neskatoties uz veiktajiem darbiem, uzņēmēji joprojām kā vienu no galvenajām problēmām labvēlīgai uzņēmējdarbības videi nosauc nesakārtoto tiesu sistēmu. Līdz ar to tieslietu ministram priekšā ir joprojām liels darbalauks. Runājot par labvēlīgu uzņēmējdarbības vidi, ir ieviests elektronisko izsoļu modelis (e-izsoles) maksātnespējas procesā, pilnībā atsakoties no nekustamā īpašuma izsoļu organizēšanas klātienē. Tas ir efektīvs līdzeklis cīņai pret negodprātīgiem izsoļu dalībniekiem. Veiktas arī reformas komerctiesību jomā, pieņemot antireiderisma regulējumu Komerclikumā, nodrošināta kreditoru aizsardzība sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas procesā. Tomēr vienmēr aicinu atcerēties - likumi un sistēmas var tikt nemitīgi uzlabotas, bet tikai un vienīgi katra cilvēka godaprāts noteiks to, vai tiesiskums tiks stiprināts un ēnu ekonomika mazināsies. Cienījamie deputāti! Esmu kādu laiku runājusi par paveiktajiem darbiem, tomēr nekādā ziņā nevēlos izvairīties no tā, kas vēl ir darāms un kur mūsu pūles vēl mērķtiecīgāk pieliekamas. Piemēram, vēl aizvien izdevumi pētniecībai un attīstībai ir pārāk mazā apjomā no iekšzemes kopprodukta. Tas ir ārkārtīgi būtiski pētniecības kapacitātes un izcilības stiprināšanai. Zemi ir rādītāji studiju aktivitātei profesionālajā izglītībā. Lai arī ģimenēm ar bērniem kopumā nabadzības risks samazinās, ar pieaugošu tendenci tas ir ģimenēs, kur bērnus audzina viens pieaugušais. Tautas ataudzei kritiski augsti ir arī rādītāji par mirstību no ārējiem nāves cēloņiem. Tas norāda uz nepieciešamību pēc politikas iniciatīvām veselīga dzīvesveida veicināšanā un dzīvību apdraudošu risku mazināšanā. Kā jau minēju, uzņēmēji joprojām runā un gaida efektīvāku tiesu sistēmu. Vakar valdība ir iesniegusi jums nākamā gada valsts budžetu, bet vēlos vērst jūsu uzmanību, ka valdība jau ar nākamā gada sākumu sāks apjomīgu darbu pie vidēja termiņa nodokļu politikas izstrādes. Tāpat turpināsim darbu pie uzņēmējdarbības vides uzlabošanas, teritoriālās reformas, pētniecības kapacitātes un izcilības stiprināšanas, inovācijām, profesionālās un augstākās izglītības kvalitātes stiprināšanas, kā arī ienākumu nevienlīdzības un nabadzības riska mazināšanas. Godātā Saeima! Bez šodienas sapņiem nav rītdienas realitātes. Par Latvijas simtgadi domājot, mans sapnis ir stipra, uz Eiropas demokrātijas vērtībām balstīta Latvija, kurā dzīvo veseli, laimīgi un gudri cilvēki. Svarīgi ir apzināties, ka šāda sapņa piepildīšana sākas katram ar sevi. Tikai katra paša uzņēmība un godīga attieksme var mainīt situāciju. Katra valstī un pasaulē dzīvojoša Latvijas patriota uzņēmība un godaprāts ir tas, kas nepieciešams Latvijas nākotnei. Jau šodien! Paldies. (Koalīcijas deputātu aplausi.)".
- 2015_10_01_320-seq2 language "lv".
- 2015_10_01_320-seq2 speaker Laimdota_Straujuma.
- 2015_10_01_320-seq2 translatedText "Honourable Members, honourable Members, Members of the House, ladies and gentlemen, the popular saying in the morning of gold in the mouths of the people I would like to paraphrase even more broadly in this morning's work is this morning's hour at the House of Deputies ,to submit a document entitled " Full sustainability Strategy to 2030, National Development Plan 2014-2020, " the monitoring report on the implementation of the activities envisaged by the Cabinet Office will focus briefly on the government's progress in this year and the progress made today. The priorities for the follow-up to the Saeima report are based on the " Latvia 2030 " and " National Development Plan 2020 " structure and consists of the five larger sections: assessment of the achievement of strategic indicators, economic growth, human capital and safety, and national security ;the assessment of the scoreboard at the end of the report contains the conclusions and the forecasts, as well as recommendations for follow-up for the implementation of the country's long-term development objectives, the analysis and conclusions of the various policy initiatives presented to you today while working bothon legislative initiatives and the annual national budget debate process, the National House of 2030, Latvia 2030, the National Development Plan and the Government's Government Declaration are the main focus of day-to-day work of the Cabinet Office, our most important priorities: economic growth, family and individual life. Quality UK and national security at the same time need to be aware that the government's performance and budget options should be viewed in the context of European and global political, economic, social and even climatic changes on the government's annual performance, first willto focus on the Latvian Presidency, which now seems so self-evident, but even last year, there was a concern both to government ministers and to the whole of the public administrations of the Six months leading up to the work of the European Union Council, and I am proud of my government ministers ,officials, diplomats, Latvian creative people and everyone who, through their work during the presidency, proved that we have had a modern, open, well-organised European Union Presidency in the Council of the European Union and has made significant progress in the priorities outlined- A competitive Europe, a digital Europe and a Europe-wide agreement was agreed on setting up the European Fund for Strategic Investments by stimulating economic growth across the European Union Another European Union is now the European Energy Union, to which the Latvian Presidency is dedicatedin particular, the ministers responsible for energy adopted a decision on the implementation of the European Energy Union to the tune of the European Union's single digital market: the Presidency managed to reach an agreement between the Member States on a joint Council position on the Data Protection Regulation Presidencythe provisional agreement reached with the European Parliament on the lifting of roaming premiums and open internet access also reached an agreement with the European Parliament on the basic principles of the Directive on Network and Information Security And I would like to mention that all these actions were not made untilfor years, the Eastern Partnership summit held in Riga in Latvia also drew particular attention to the challenge of the European Union's Central Asia strategy, But there were also challenges, particularly in the area of security in Ukraine, the reaction of the European Union to the annexation of Crimea in all countries of the country and government. The Heads of Governors actively participated in efforts to stabilise the situation in Ukraine by providing political support and humanitarian aid to the Ukrainian people, which should remain in place until the conditions of the Minsk peace agreement in Minsk are not fully implementedthere was, and continues to be, international security in other regions - in the Middle East and North Africa in the early years of the year we faced new challenges for the security of the European Union, which revealed the Union's weaknesses in the fight against terrorism and the pressure on migration flows on an unprecedented scaleon the external borders, the Little Situation in Europe with an exceptional and disproportionate influx of persons is a dramatic humanitarian crisis since the end of the Second World War, Italy and Greece, which were first faced with the disproportionate flow of those personsLatvia has decided, in the name of solidarity, to resettle some of the persons in need of international protection from other Member States of the European Union and third countries, we are well aware that the decision on the resettlement of asylum seekers does not solve the root causes of the problem with thisthe position is clear: the solution to the root causes of the current problem is not to be found on the basis of permanent mechanisms for the distribution of asylum seekers instead of maximum effort being made to strengthen the European Union's external borders, bearing in mind the changing nature of the migration flows and paying due attention to the changing nature of the migration flows, not only at present. The " hottest " border area, but also the eastern border, should also do everything possible to improve and intensify their cooperation with third countries, as the European Union will be able to better manage and control the third road in which Europe has to work effectivelythe return policy, which we have always supported and will continue to support, is that those who have only been acquired in the search for a better life and who do not have a legal basis to stay in our countries should be returned as soon as possible in their countries of origin or previous home countries. Up until now, Latvia was not involved in the resettlement programmes for asylum seekers To the number of asylum seekers arriving in Latvia, it would therefore be relatively marginal in July that I set up a high-level inter-institutional working group, consisting of several secretaries of State and other guest experts from other Member States. Institutions and non-governmental organisations in the Working Group have developed a model for Latvia for the reception of asylum seekers and for the integration of refugee and alternative status of asylum seekers, indicating specific tasks and the authorities responsible for their execution in Cabinet on 29 September supported the indicative action plan. The Working Group for Persons in need of international protection has been given the task of clarifying the Action Plan and the necessary funding up to 20 October, the Galareport will be dealt with during November, with the government's priorities being closely linked to national budgeting at the national levelthe budget's priorities were announced in the spring and are: national and external security, public health, education and the reduction of inequalities, as the strengthening of national security is one of the government's priorities, with the draft budget providing protection for defence funding to 2 per cent. As early as 2018, the reinforcement and development of self-defence capabilities constitutes a priority for Latvia's military safety, with work being carried out on the implementation of the National mechanisation project, anti-air defense capability development, the Home Guard and defence industries. The government has consistently and purposefully addressed issues related to the fight against organised crime, trafficking and drug trafficking and the strengthening of the capacity of the law enforcement capacity in the last half-yearthe issue of national security is border control and the restriction of illegal migration, which should be mentioned that the second largest funding for intelligent people in Latvia, including the eastern border, and the school alone, is not yet guaranteed by the wisdom of the school. Knowledge and opportunities for each member of the public to become a full member of the public should therefore be at the centre of education and the ongoing reform of the very actual teacher wage model during the recent months of the Prime Minister's work with the Education and Science Ministers on the recruitment of teachers. The reforms that are being considered in the context of the future of the school network We want and can afford in the UK's high-quality education system - an education system where every student, regardless of whether they are studying in the capital or in the region - can face up to the center-right's global excellencein the Olympics, we cannot afford a school with 12 pupils or a class of 3 children, we must guarantee that a child can receive as close to a home as possible, thereby disrupting the role of schools as a local culture centre, but secondary schools should be there ,where possible to guarantee quality education in the overall 10 sessions with each of the local authorities we will be speaking to the specific nature of the site the Katri local authority is attending, including the UK Education and Science Employees with their voice on the New Teachers' wage model being createdwith the aim of using public funds for education more efficiently, transparently and fairer, It is a prerequisite for increasing teachers' salaries by 1 September next year and to attract schools to competitive teachers has already been approved by the new Higher Education Funding Model. Done so as to apply the offer of higher education to the needs of Latvia's economy and labour market in a healthy way - for healthy people in Latvia, another reform which I want to enrol today is health - and the introduction of compulsory health insurance has been introduced by a number ofattempts in We, the Ministry of Finance and Unity, in cooperation with the Ministry of Health and Welfare, are preparing a model that should certainly be offered in the following year, to the next budget, so as to introduce this system from 2017 onwards and not to' patch holes' as it isthere is now, when the government will provide additional funding to the health sector in October to cover the things that were not covered in the planning budget of the Honourable Members, reducing the minimum wage to the national budget is to increase the minimum wage to €370, and to increase the minimum wage to €370. A minimum of up to €85, the introduction of a social tax that also requires high earners to pay a percentage of the same tax burden on the Public Accounts Project scheduled to include a positive trend in a positive demographic trendfrom January this year, restrictions on illness, maternity, paternity and parental benefits introduced during the 2009 crisis point to Bet here's one comment: hope that experts will judge why people are en masse in the' sick' sensational festival in Positivus, and will be made relevantthe conclusions drawn by the respective institutions from this year onwards depend on the amount of child benefit dependent on the number of children in the family: a second child - the second and the next - to triple the report, the report shows that the rate of poverty in workers is falling ,there has been a decline in economic tensions in Latvian families, as well as the drop in the proportion of families at risk of poverty with three and more children, after my conviction, the most important condition for people's quality of life is that of economic growth, pictured, on its ability to clean up public finances and sufficiently successfully andthe forward-looking use of funds from international lending programmes, Structural Funds and other foreign financial assistance programmes in the European Union has returned to sustainable growth in the last few years as the Latvian economy continues to grow between the fastest growing GDP in 2014. The 2.4 per cent rise in the first half of 2015 has led to an increase of 2.3 per cent in slowing growth driven primarily by external factors - the tense geopolitical situation in the region, the euro-zone's slow-line lending policy in 2014 - but also the prudent lending policy of Russian commercial banks in 2014the most significant impact of the embargo on foodstuffs has affected the dairy sector and, as a result, the government has repeatedly ruled on the provision of State aid to reduce the damage caused to the sector, to strengthen its competitiveness and to support the conquest of new outlets on the shadow of the black economy. The role of the government in the fight against the underground economy is a joint task not only for the Department of Finance and the State Revenue Service but also by the social and cooperation partners of the other institutions and government, so that Latvia can achieve at least the European Union average by 2020. The size of the economy, by reducing the informal economy by an average of one percentage point per year, one of the largest sources of finance to the Latvian economy, not only for the Latvian economy, is one of the Member States of the European Union which is one of the first Member States of the European Union thatthe Operational Programme was supported by the European Commission, thereby allowing us to start the new investment phase in the new European Union fund, while perhaps reducing investment in the economy, although the acquisition of this investment has already started, I would still like to urge the ministers to speed up the European Union's fundsthe absorption of investment in funding, providing the necessary momentum for a further economic recovery in the context of the regions, it should be noted that a new municipal government financial smoothing system will help to implement a balanced and balanced redistribution of funding between local authorities and ensure they are sufficientthe financial resources I know for the exercise of their functions are local authorities that are not happy, but no system is in a position to be satisfied both as donors and beneficiaries of funding, Savuch, in order to make public administration services more accessible to people in rural and urban areas. I am aware of the creation of national and municipal centres of customer service that I am aware of the need to improve the efficiency of public administration, and I am very hopeful about the new Director of the State of the State, Mark Krietv, who has been promising in the first few weeks and has been actively engaged in strengthening public administrationthe work of the Honourable Members, the energy sector, with the opening up of the electricity market for households from 1 January 2015 to 1 January 2015, has been complete with the introduction of social support instruments for certain population groups,, which will allow for 2016 and in the years to come, to maintain the unchanged compulsory procurement component for the payment component and will reduce the compulsory structure of the procurement component on the competitiveness of the economy and on the welfare of the inhabitants, it is important to note that the government has ruled on a mechanism for support for Latvian energy intensive manufacturing companies ,providing for the right to reduced participation in the compulsory procurement component which thus makes it possible to increase their competitiveness in the gradual liberalisation of the natural gas market with a view to their completion in 2017, the government has adopted a series of decisions ensuring consistent reform of the movement of natural gas in natural gason the market and alternative supply routes and sources will strengthen Latvia's energy independence and security of supply, and I call on Saeima to accept by the end of this year the amendments tabled by the Cabinet Office to the Energy Law to ensure the liberalisation of the gas market by April 2017and give sufficient time for the parties involved to take the necessary action, the Economy Minister with his team has promised to actively work with MPs to dispel any concerns and provide all necessary support for the transport sector during the last decade of the most significant investment in railin infrastructure, the construction of a new rail phase in Skrateri-Krustcastle, thus increasing the East-West corridor's access badge to the Sexon, the first works for the entire Baltic Sea project and the Citizens, Local Government, and Estonia and Lithuania, I am confident ofseveral years later, it will come to this huge working life, which will help both business and citizens alike - for a favourable business environment in the country, it also describes the functioning of an effective justice system over both the legal system and the judicial system. Strengthening, as a whole and the adjustment of individual economic developments, the work undertaken to implement the Reform of Judicial Reform provides for a gradual transition to' clean courts' courts, which will lead to a smooth trial and reduced handling of cases in the case of a review of the quality of the case. But, despite the action taken, entrepreneurs still remain as one of the main challenges to a favourable business environment, the chief justice of which is still a major business environment for a favourable business environment, an electronicthe auction model (e-auctions) in the bankruptcy process, completely abandoned by the property auction organisation in person This is an effective tool for the fight against unscrupulous auction operators, with the adoption of an antireiderism framework in the Commercial Law, the protection of creditors in the expropriation of immovable propertyin the process, however, I would always call for a recall - the laws and systems can be constantly improved, but the sole appointees of each man will determine whether the rule of law will be strengthened and the shadow economy fades for the work done, but I have been talking for some time about the work done. In no way do I want to avoid what is yet to be done, and where our efforts are more targeted towards the more targeted expenditure, still spending on research and development is too low, as is crucial for strengthening research capacity and excellence. Low-rate vocational education indicators in vocational education, although families with children generally fall at risk of poverty, there is a growing trend in families where children are brought up by a single adult in the form of high-risk mortality among children. It points to the need for policy initiatives to promote a healthy lifestyle and to reduce the risk of life-threatening risks, as I have already mentioned, entrepreneurs are still talking and waiting for a more effective justice system, the government of Yesterday has submitted to you the national budget for next year, but I would like to draw your attention to your attention ,the Government, starting next year, will start to work large-scale work on the development of medium-term tax policy, and will continue to work on improving the business environment, territorial reform, research capacity and strengthening excellence, innovation, the quality of work and higher education, and incomeon the risk of inequality and poverty risk reduction, googa Saeima! Without tomorrow's dreams of tomorrow's centenary, thinking, my dream is strong, the Latvia of Europe based on democracy, healthy happy and intelligent people, is to be aware of the fact that such athe realisation of the dream begins with everyone alone and the honest attitude of each of the countries of each country and the world they live with in Patriota's enterprising and decency is what is needed for the Future of Latvia today, thank you (applause from the Members of the Coalition), thank you (applause from the Members of the Coalition), thank you (applause from the Members of the Coalition)! Thank you (applause from the Members of the Coalition)! Thank you (applause from the Members of the Coalition)! Thank you (applause from the Members of the Coalition)! Thank you (applause from the Members of the Coalition)! Thank you (applause from the Members of the Coalition)! Thank you (applause from the Members of the Coalition)! Thank you (applause from the Members of the Coalition)!".
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q822919.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q211.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q4294791.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q3089345.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q2660080.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q37.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q191.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q193089.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q458.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q8889.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q39731.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q159.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q8436.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q8896.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q6112266.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q957137.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q8880.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q212.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q38.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q41.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q12360039.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q2280.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q18628521.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q208019.
- 2015_10_01_320-seq2 mentions Q2068319.