Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_10_01_320-seq12> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_10_01_320-seq12 type Speech.
- 2015_10_01_320-seq12 number "12".
- 2015_10_01_320-seq12 date "2015-10-01".
- 2015_10_01_320-seq12 isPartOf 2015_10_01_320.
- 2015_10_01_320-seq12 spokenAs 62.
- 2015_10_01_320-seq12 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Cienījamā Ministru prezidentes kundze! Labi sakārtota izglītība ir valsts normālas attīstības pamats. Par šo ziņojumu vēlos teikt, ka tas ir izcils valdības darba imitācijas paraugs, kā radīt darbošanās ilūziju un ilūziju par realitāti. Ziņojumā brīnišķīgi aprakstīti statistikas dati, raksturojot situāciju izglītībā, tomēr pietrūkst ticamas matemātiskas analīzes, kas pamatotu secinājumus, kaut vai, piemēram, korelāciju starp dažādiem rādītājiem zinātnes un tautsaimniecības jomas indikatoros. Ziņojumā rezultatīvo rādītāju ir ļoti daudz, un tie ir dažādi, bet kopumā neko nepasaka par izglītības kvalitāti. Piemēram, vairāku gadu garumā milzīgas naudas summas - 3,5 miljoni eiro - ieguldītas profesionālās izglītības iestāžu apvienošanā vai likvidēšanā, profesionālās izglītības kompetenču centru izveidē, konventu un nozaru ekspertu padomju izveidošanā. Tajā pašā laikā mēs redzam, ka novērtējums izglītojamo proporcijai vispārējās vidējās izglītības un profesionālās izglītības programmās pēc pamatizglītības ir ieguvis nulli jeb vāji, kas nozīmē, ka progress virzībā uz stratēģisko mērķi būtiski atpaliek. Tikai telpu remonts un to aprīkošana izglītības kvalitāti nepaaugstina. Savukārt, lai nākošreiz varētu sabiedrībai atskaitīties, ka mērķis sasniegts, aktīvi notiek vidusskolu likvidācija... atvainojos, tīkla sakārtošana un optimizēšana, resursu racionalizēšana. Kā vēl viens no indikatoriem izglītības kvalitātei ir izvēlēts jauniešu lasītprasmes līmenis, kurš arī novērtēts ar nulli. Man tiešām nav saprotams, kāpēc mērķa vērtības augstākajam un zemākajam kompetenču līmenim 2014.gadam tika noteiktas zemākas, nekā bija reālās vērtības 2012.gadā. Rodas pamatots jautājums: kas notiek izglītības sistēmā, ja, nemainoties standartam, sasniegumi ievērojami samazinās. (Zālē pieaudzis troksnis. Sēdes vadītāja noklaudzina ar āmuru.) Man no šī apjomīgā dokumenta tā arī netapa skaidrs, kādas “brīnumzālītes” valdība ir plānojusi izmantot, lai 2017.gadā - un tas ir tikai pēc nepilniem diviem gadiem! - 5 procentiem devīto klašu skolēnu lasītprasme būtu augstākajā kompetences līmenī, ja pērn tādu bija vien 2,9 procenti. Indikators “Grādu vai kvalifikāciju ieguvušo studentu skaits augstskolās un koledžās” neliecina par izglītības kvalitātes paaugstināšanos, jo vērtējums ir mīnus viens. Tas nozīmē, ka vērojamās tendences ir diametrāli pretējas vēlamajām: no plānotajiem 23,9 tūkstošiem kvalifikācijas ieguvēju 2014.gadā to ir paveikuši tikai 17,3 tūkstoši. Kā jau parasti, attaisnojums tiek atrasts: ziņojumā samazinājums skaidrots ar negatīvām demogrāfiskajām tendencēm. Negribētos ticēt, ka dokumentu izstrādātāji, plānojot kvalitatīvos rādītājus, nebūtu ņēmuši vērā demogrāfiskās tendences vai pat būtu aizmirsuši, ka ir gan Centrālā statistikas pārvalde, gan Labklājības ministrija. Manuprāt, ticamāks būtu pieņēmums, ka ekonomiskā sistēma valstī un tautsaimniecības struktūra nestimulē iedzīvotājus iegūt augstāko izglītību. Kopējais studentu skaits valstī nodrošina darbaspēku ar pietiekami augstu kvalifikāciju pētniecības rezultātu ieviešanai un inovatīvu uzņēmumu attīstībai, tomēr tas ir nepietiekams, lai nodrošinātu jaunu tehnoloģiju izstrādi un ieviešanu. Ministru prezidentes vadībā 2014.gadā tika izveidota un veiksmīgi darbojas Latvijas Pētniecības un inovācijas stratēģiskā padome, lai nodrošinātu saskaņotu starpresoru sadarbību sekmīgai pētniecības tehnoloģiju attīstības un inovācijas politikas īstenošanai, ieviešanai un uzraudzībai. Man gan nav saprotams, no kurienes izriet apgalvojums, ka padome darbojas veiksmīgi, ja vērtējums indikatorā “Inovatīvo produktu apgrozījums” ir nulle, bet indikatorā “Izdevumi pētniecībai un attīstībai” ir mīnus viens. Tikai 0,6 procenti no iekšzemes kopprodukta atvēlēti zinātnei, un kopš 2011.gada redzama stabila tendence samazināt finansējumu, lai gan Zinātniskās darbības likumā noteikts, ka Ministru kabinets, iesniedzot Saeimai gadskārtējo likumu par valsts budžetu, paredz ikgadēju finansējuma pieaugumu zinātniskajai darbībai, ne mazāku par 0,15 procentiem no iekšzemes kopprodukta, līdz valsts piešķirtais finansējums zinātniskajai darbībai sasniedz vismaz 1 procentu no iekšzemes kopprodukta. Ziņojumā atrodami arī vaininieki: pēdējo gadu ieguldījumu pētniecības attīstībā vājais progress ir skaidrojams ar zemo privātā sektora investīciju īpatsvaru. Rodas pamatots jautājums: kāpēc uzņēmēji nevēlas ieguldīt pētniecībā? Nacionālajā attīstības plānā un Valdības deklarācijā...".
- 2015_10_01_320-seq12 language "lv".
- 2015_10_01_320-seq12 speaker Arvids_Platpers.
- 2015_10_01_320-seq12 translatedText "Madam President-in-Office of the European Parliament, Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President-in-Office of the Council. - Madam President ,it is wonderful to describe the statistics describing the situation in education, but there is a lack of credible mathematical analyses that justify the conclusions, even if, for example, the correlation between the various indicators of the scientific and economic indicator report is very high and varied ,overall, there is nothing to say about the quality of education, a total of 3.5 million euros spent over several years - in the creation or dismantling of vocational education institutions, the creation of centres of professional education and the creation of experts at convention and sector experts at the same timewe are seeing near-zero, or weak - the assessment of student proportions in secondary education and vocational training programmes, which means that progress towards strategic goals falls far short of the Only Space repair and their fitting of educationin order not to raise quality in the future, Savuch will, in order to be met next time, assume that the objective has been met, the orderly winding-up and optimisation of the network, the streamlining of resources, as another of the indicators for the quality of education, andzero-rated Man really does not understand why the target value of the highest and lowest level of competence for 2014 was set lower than the real value of the 2012 Rodas sound issue: what is happening in the education system, if, without change to the standard, achievements are significantdeclining (room rose uproar by the sitting driver's hammer) It never materialised from this massive document that the' miracle' government has been planning to use for 2017 - and it is only after less than two years! -5 percent of the literacy in the ninth class should be at the highest level of competence, if last year there were only 2.9 per cent of the indicator " degree or number of qualified students in universities and colleges " suggesting an increase in the quality of education as the rating is minus onemeans that the underlying trends are diametrically opposed: from the planned 23.9 000 winners in 2014, only 17.3 thousand have done so, as is usually the case: the report decreases negative demographic trends. The fact that the developers of the document did not take into account demographic trends, or even would have forgotten that there is both the Central Statistical Administration and the Welfare Ministry, the assumption that the economic system in the country and the economic structure does not provide an incentive for the populationaccess to higher education for a common student population in the country provides a workforce with a sufficiently high level of qualifications for the introduction of research results and the development of innovative companies, but it is insufficient to ensure the development and implementation of new technologies led by the Prime Minister in 2014the creation and successful operation of the Latvian Research and Innovation Strategic Board to ensure coherent inter-ropressive cooperation on the success of the research technology development and innovation policy, the implementation and monitoring of the Man is not understood to emerge from the allegation that the council operatessuccessfully, if the evaluation of the indicator " Innovative products sales " is zero, the " research and development spending " indicator is minus one Just 0.6 per cent of gross domestic product: and seen as a steady trend since 2011, althoughthe Law of Science provides that the Cabinet Office, when presenting the annual national budget law to Saeima, provides for an annual increase in funding to the scientific activity, not less than 0.15 per cent of gross domestic product, until the national funding available for scientific activities reaches at least 1the percent of the Gross Domestic Product Report can also be found for the culprit: in recent years, the weakness in research development has been explained by the low level of private sector investment in Rodas's sound issue: why traders do not want to invest in research? National development plan and government declaration".
- 2015_10_01_320-seq12 mentions Q822919.
- 2015_10_01_320-seq12 mentions Q211.
- 2015_10_01_320-seq12 mentions Q1020384.
- 2015_10_01_320-seq12 mentions Q43048.