Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_10_01_320-seq10> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2015_10_01_320-seq10 type Speech.
- 2015_10_01_320-seq10 number "10".
- 2015_10_01_320-seq10 date "2015-10-01".
- 2015_10_01_320-seq10 isPartOf 2015_10_01_320.
- 2015_10_01_320-seq10 spokenAs 17.
- 2015_10_01_320-seq10 spokenText "Cienījamā premjerministre! Cienījamās dāmas un godātie kungi! Es gribu pieskarties vienam aspektam. Runā, ka prioritāte šodien ir drošība un aizsardzība. Es nesaskatīju nedz tajā ziņojumā, ka tā būtu izdalīta kā prioritāte, nedz arī ziņojumā šeit, ka tā ir prioritāte. Jo, no vienas puses, ja runā par drošību, tad uz tās varētu bāzēt... Principā viss drošībai ir - ekonomiskā, sociālā, politiskā... nu, viena sadaļa ir militārā jeb aizsardzības joma. Tajā dokumentā ir atzīmēti pasākumi, kas ir veikti aizsardzības jomā, drošības jomā. Es gribētu šeit atzīmēt sekojošo. Ievērosim loģiskumu! Es vairākkārt esmu to teicis. Nacionālās drošības likumā ir noteikts, ka Saeimā šogad līdz 1.oktobrim, tas ir, līdz šodienai, vajadzēja izskatīt un pieņemt Nacionālās drošības koncepciju. Es neesmu to redzējis, bet esmu dzirdējis, ka Ministru kabinetā tā ir izskatīta un tiks iesniegta Saeimā. Nu, paies kādas dienas... mēnesis... Vēlāk vai agrāk - tas jau nav konceptuālā vai principiālā ziņā tik svarīgi. Uz tās bāzes izstrādājam un izskatām... ne Saeimā, bet valstī kopumā izstrādājam un izskatām militāro stratēģiju, kā to sauc Rietumu valstīs, NATO valstīs, vai kā Latvijā - valsts aizsardzības koncepciju. Jā, par to esmu dzirdējis. Piedalījos, kā teikts bija, beidzamajā diskusijā par valsts aizsardzības koncepciju. Es gan neredzēju pašu to koncepciju, bet mēs diskutējām par to. Man tas drusku atgādināja to, kā padomju laikā runāja par Solžeņicina darbiem: “Neesmu lasījis, bet nosodu!” To es saku piemēra labad. Bet par to nav pārmetuma, jo diskusija bija par konceptuālām lietām, tā bija lietderīga, un es uzskatu, ka tā bija vietā. Bet Nacionālās drošības likuma 11.pants nosaka, ka Aizsardzības ministrijai ir trīs kompetences. Pirmā kompetence - izstrādāt un realizēt valsts aizsardzības politiku. Otrā ir budžets. Un trešā ir personāls. Es neredzu, ka šajā dokumentā ļoti precīzi un skaidri būtu pateikts, kāda ir valsts aizsardzības politika. Kad biju štāba priekšnieks, bija laiki, kad mēs pieturējāmies pie totālās aizsardzības, bija laiki (līdz 2004.gadam), kad pieturējāmies pie teritoriālās aizsardzības, iestājoties NATO... un es esmu šo piemēru minējis arī mūsu Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā, es uzdevu šo jautājumu, pacēlu to, ka pie mūsu... Komisijas sēdē piedalījās arī ASV vēstniece... Es teicu: “Nu kā tie līdzekļi sadalās starp pašaizsardzību un kolektīvo aizsardzību?” Viņa saka: “Ja jūs esat NATO valsts, tad jūsu pašaizsardzība - tā ir tā kolektīvā aizsardzība.” Tā ir balstīta uz gudras, viedas aizsardzības principiem, bet to vajag skaidri formulēt. Tad no tā izriet daudzas konsekvences, tajā skaitā arī tāda, kāda vieta valsts aizsardzības sistēmā ir zemessargiem. Lietuvas ģenerālis Kronkaitis, kas ir Rietumos mācījies, pateica: “Kolektīvie aizsardzības spēki var veikt teritoriālo aizsardzību. Teritoriālie aizsardzības spēki, kas ir Zemessardze, nevar veikt kolektīvo aizsardzību.” Un punkts. Un es viņam piekrītu. Ja mēs tam nepiekrītam, nu tad par šiem jautājumiem arī vajadzētu diskutēt, bet es ceru, ka kopumā mums izdosies atrisināt arī šos jautājumus, kas ir prioritāte, jo budžetā patiešām ir paredzēts, ka būs atvēlēti 1,4 procenti no IKP. Tas nozīmē, ka 260... 365 miljoni iznāk aizsardzībai, un tad aizsardzības sistēma tiks sakārtota. Paldies par ziņojumu!".
- 2015_10_01_320-seq10 language "lv".
- 2015_10_01_320-seq10 speaker Karlis_Kreslins-1945.
- 2015_10_01_320-seq10 translatedText "Honourable gentlemen, honourable gentlemen, I would like to pick up on one aspect of They that the priority today is that I do not see in the report neither the report, nor the report being the priority, nor the report here, as a priority in Jo ,on the one hand, when it comes to security, it could be based on the whole security of the Principals: economic, social, political, one chapter is the military, or defence - the measures taken in this document arein the area of defence, in the area of security, I would like to note here the follow-up of the follow-up to the logic! I have repeatedly stated in the National Security Law that this year, until today, it was necessary to examine and adopt the concept of National Security in the EU. I have not seen it, but I have heard that the Cabinet Office has considered it and will be submitted to the Commons, Well, it will be one day a month or earlier - it is not already conceptual or principled in terms of relevance. Its base is designed and considered by the Saeima, but the country as a whole is developing and looking into the military strategy, as called for in the Western countries, NATO countries, or as a UK concept for Yes, I have heard about this, as I have heardthere was, in the last discussion of the concept of national defence, that I could not see the concept as it was, but we were discussing this just as the Soviets spoke about Solzhenitsyn's work:' I have not read, I say this for example '. But there is no accusation about this because the discussion was about conceptual things, it was useful, and I believe it was instead of the Bet National Security Law Article 11 that the Ministry of Defence has three competency of competence - to develop andthe realisation of the Public Policy for Heaven policy is budget And the third is staff I don't see in this document very accurately and would have made it very clear what the national defence policy is when, when I was chief of staff, there were times when we kept on with the ultimate defence ,there were times (up to 2004), when we put together the territorial defence when it came to NATO and I have also cited this example in our Committee on Defence, Home Affairs and Anti-Corruption, I put this issue up and down, spread it off with oura US ambassador to the Commission also attended the hearing:' well, how do they break down funds between self-defence and collective defence?' she says: " if you are a Nato state, then your own self-defence is its collective defence " It isbased on the principles of smart, intelligent protection, but it needs to be clearly defined in Thad of its many consistency, including the place the public protection system, the Lithuanian General Kronird, which has been learnt in the West, was told: " collective defence forcesterritorial protection may be exercised by the territorial protection force, which is a militia, cannot take collective defence " And I agree with him if we do not agree, but I hope that we should debate overall, but I hope that we have a whole discussion about it, but I hope generally for usthese issues will also be resolved, which is a priority, because the budget is indeed expected to be 1.4 per cent of GDP, It means that 260 million of the 260 million are coming out for protection and then the protection system will be sorted out for the report!".
- 2015_10_01_320-seq10 mentions Q822919.
- 2015_10_01_320-seq10 mentions Q211.
- 2015_10_01_320-seq10 mentions Q37.
- 2015_10_01_320-seq10 mentions Q6112266.
- 2015_10_01_320-seq10 mentions Q4294480.
- 2015_10_01_320-seq10 mentions Q7184.