Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_09_24_318-seq5> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2015_09_24_318-seq5 type Speech.
- 2015_09_24_318-seq5 number "5".
- 2015_09_24_318-seq5 date "2015-09-24".
- 2015_09_24_318-seq5 isPartOf 2015_09_24_318.
- 2015_09_24_318-seq5 spokenAs 41.
- 2015_09_24_318-seq5 spokenText "Godātie kolēģi! Likumprojekts, kuru mēs piedāvājam jums šodien izskatīt, paredz, ka publiskās vietās ir aizliegts atrasties ar aizklātu seju. Sociālajos tīklos jau ir izskanējuši dažnedažādi minējumi par to, kādos gadījumos cilvēkiem ir jāaizklāj seja objektīvu iemeslu dēļ. Tāpēc, izpētot to praksi, kāda ir šobrīd Eiropas Savienības valstīs šim regulējumam, esam paredzējuši arī konkrētus izņēmumus. Proti, sejas aizklāšana būtu pieļaujama, ja tā ir saistīta ar darba veikšanu (Zālē ir pieaudzis troksnis. Sēdes vadītāja noklaudzina ar āmuru.), dienesta pienākumu pildīšanu, veselības aizsardzību, sportu, mākslu, tradicionālajiem kultūras svētkiem (piemēram, ķekatniekiem būtu atļauts šajā procesā aizklāt seju) vai tamlīdzīgi. Izņēmuma gadījumus iespējams paredzēt arī citos likumos. Savu argumentāciju, kāpēc ir nepieciešams šāds likums, es vēlos sadalīt trijās daļās: pirmā daļa - latviešu kultūrvides saglabāšana; otrā daļa - Latvijas iekšējās drošības nodrošināšana un trešā daļa - dzimumu līdztiesība. Runājot par Latvijas kultūras vides saglabāšanu, es vēlos vērst uzmanību uz to, ka Latvijas Republikas Satversmes preambula, kuru katrs no mums savā deputāta zvērestā ir apņēmies ievērot, uzliek mums pienākumu garantēt latviešu kultūras pastāvēšanu cauri gadsimtiem. Ģērbšanās kultūra ir viena no kultūras sastāvdaļām. Aija Odiņa grāmatā “Lietišķās un oficiālās uzvedības grāmata” raksta: “Apģērbs signalizē, vai tā nēsātājs respektē sabiedrības normas vai tās ignorē. Arī, ja cilvēks pārstāv tikai sevi, viņam ir jāievēro ikdienas etiķete.” Savulaik plašu sabiedrības uzmanību ir piesaistījis kāds Saeimas deputāts, kurš, saskaņā ar viņa paša norādīto, uz steidzamu sēdi Saeimā ieradās, nepaspējis pārģērbties, - šortos. (No zāles: “Kurš tas bija?”) 2010.gadā uz deputātu kandidātu sarakstu numuru izlozi Saeimā netika ielaisti vairāki žurnālisti, jo viņi nebija ģērbušies atbilstoši noteikumiem. Vēl pagājušajā nedēļā Saeimas sēdē kādam deputātam tika izteikts aizrādījums, ka Saeimas tribīnē jākāpj žaketē. Minētie piemēri un daudzi citi apliecina, ka Latvijā pastāv noteikta ģērbšanās kultūra, kas ir jāievēro kā sadzīvē, tā amata pienākumu pildīšanā. Kultūru dažādība ir skaista, taču tai ir robežas. Dodoties ceļojumā uz musulmaņu valstīm, bikini un minisvārki paliek vai nu mājās, vai čemodānā, jo tās valsts kultūra, kurā viesojamies, šādu ģērbšanos nesaprot. Līdzīgi arī jebkuras citas kultūras pārstāvjiem, ierodoties Latvijā, ir pienākums respektēt latviešu tautas kultūru un tradīcijas. Runājot profesores Guntas Ancānes vārdiem, nav divu domu par to, vai mums ir jāpalīdz bēgļiem. Ir jāpalīdz! Tomēr tas ir jādara gudri, tas nedrīkst notikt uz mūsu cilvēku vai valsts pašcieņas rēķina. Un tas nozīmē, ka mums nav jāatkāpjas no savām vērtībām. Pārejot pie otras argumentu grupas, kas saistīta ar valsts iekšējo drošību, jānorāda, ka nepamatota sejas aizklāšana, ja tā nav ierobežota, var būt aizsegs dažādu noziedzīgu nodarījumu izdarīšanai. Persona ar aizsegtu seju nav atpazīstama ne ar lieciniekiem, ne tehniskiem līdzekļiem. Tāpēc šādas citu kultūru īpatnības var tikt izmantotas prettiesiskos un pretvalstiskos nolūkos. Un šeit ir jāņem vērā gan atsevišķu noziedzīgu nodarījumu iespējamība, piemēram, bankas aplaupīšana, gan dažādu organizētu grupu un teroristu darbība, cilvēkiem vienkārši dodot iespēju slēpties. Sejas aizsegšanas aizliegums drošības nolūkos jau ir spēkā tādās Eiropas valstīs kā Francija un Beļģija, daļējs aizliegums eksistē vairākās citās valstīs, tostarp Lielbritānijā un Itālijā. Pārejot pie trešās argumentu grupas, kas saistīta ar dzimumu līdztiesību, es vēlos teikt, ka Rietumu sabiedrība sejas aizsegšanu uzskata par novecojušu tradīciju, atbilstoši kurai sievietes nevar izbaudīt brīvību un līdzvērtību ar vīrieti. Musulmaņu sievietes savās zemēs reliģijas kontekstā tiek uzskatītas par klusām otrās šķiras iedzīvotājām, kuras ir attālinātas no dažādām aktivitātēm. Tas pilnībā atšķiras no Rietumu kultūras. Sievietei nēsāt aizsedzošas drānas nenosaka islāma reliģija; sejas un ķermeņa aizsegšana tiek izmantota, lai noturētu sievietes šajā otršķirīgajā pozīcijā un brīdinātu, ka, ja viņas sevi neaizsegs, tad tiks izvarotas vai ļaunprātīgi izmantotas. Tiek uzskatīts, ka, nepaslēpjot savu ķermeni, sievietes pašas uzprasās uz sevis aizkaršanu. Lai arī es zinu, ka šajā zālē ir atsevišķi deputāti, kuriem šķiet, ka Latvija dzimumu līdztiesības jautājumos vēl atrodas tumšajos viduslaikos, tomēr domāju, ka pat šiem deputātiem vai deputātēm būtu jāatzīst, ka pat Latvijā sievietei pašai ir tiesības noteikt savu ģērbšanās stilu, apģērba piegriezumu un krāsu. Vīriešu uzspiests apģērbs sievietei nav uzskatāms par pieņemamu normu. Vēl pāris teikumu. Valdošās koalīcijas pārstāvji ir izteikušies, ka pirmie bēgļi Latvijā varētu ierasties līdz ar pirmo sniegu. Mēs parasti valsts institūciju līmenī neesam gatavi pirmajam sniegam, tāpēc lūdzu atbalstīt šo likumprojektu, lai tādas kļūdas neturpinātu. Paldies. (LRA deputātu aplausi.)".
- 2015_09_24_318-seq5 language "lv".
- 2015_09_24_318-seq5 speaker Inga_Bite-1981.
- 2015_09_24_318-seq5 translatedText "Ladies and gentlemen, the draft legislation that we are proposing to you today requires that the presence of a secret face on social media has already been banned on social media about when people have to face the face for objective reasons, which is why, when studying itas the practice now in the countries of the European Union for this regulation, we have also envisaged certain exceptions to the Proti, the face-by-hand should be allowed, if it is related to the conduct of work (a hammer of the sitting), performance of the service, healthprotection, sport, the arts, traditional cultural celebrations (such as canders) would be allowed in this veil in the process, or in other instances, in other laws Save the reasoning why there is a need for such a law, I would like to split into three parts: the first part - the Latvian cultural environment.; the second part - securing Latvian internal security and the third part - on the promotion of gender equality on the preservation of Latvia's cultural environment, I would like to draw attention to the fact that the preamble of the Constitution of the Republic of Latvia, each of us, has committed itself toto respect, oblige us to guarantee the existence of English culture through the centuries-old culture of dress as one of the cultural ingredients of Aija Odusa's book " Applied and Official behavioural Book, " writing: " clothing signals whether its master respects the company's standards or ignoring them evenrepresenting only himself, he must comply with the daily label " Savulaik wide public attention has attracted an MP who, under his own type of law, to the Commons on an urgent procedure - will not be dressed - this was the case? ") in 2010no number of journalists were barred from the Chamber because they had not been assaulted under the rules of Another last week, and many others were being interviewed by many others. There is a certain culture of dress that has to be adhered to as healing, its post in his capacity is beautiful, but it has the boundaries of travelling to Muslim countries, bikini and minislahs remain at home, or suitcase, because of the culture of the country in which it isa visitor to this kind of dress, nor does any other cultural representatives on arrival in Latvia be obliged to respect the Latvian culture and tradition, in the words of Professor Guntas Anclien, whether we should help refugees from being helped, but it isit must be wise that this must not happen at the expense of our people or of the dignity of the country, and that means that we do not have to leave our values in the hands of the group of arguments linked to the country's internal security, to indicate that their faces are baselessthere is no limit on the nature of the various criminal offences, the argu-cover face cannot be identifiable, either by witnesses or by means of technical means, which may be used for illegal and anti-national purposes and should be taken into account both by individualthe possibility of criminal offences, such as bank robberies and various organised groups and terrorist activities, simply by allowing people to hide their faces for security purposes is already in force in several countries, such as France and Belgium, in a number of other countries, includingin the UK and Italy in the case of the third argument group linked to gender equality, I would like to say that the western community has been treated as an obsolete tradition, according to which women cannot enjoy freedom and equivalence with male Muslim women in their own landin the context of being seen as quietly second-class dodgers, which are remote from different activities, It is completely different from the western culture of a woman carrying out a suffocated cloths of Islam; faces and body cover are used to keep women in this secondary position andwarn that, if they are to get themselves under control, you will be raped or abused in Tiek, believed that, without hiding her body, the woman himself is beating himself on the trail, and I know that there are certain Members in the Chamber who seem to be in Latvia for gender equalitythere is still a dark period in the Middle Ages, but I think that even those MEPs or women should admit that even a woman in Latvia has the right to set their own dress, the item of clothing and the colour of a woman of colour. A couple of sentence members of the ruling coalition have said that the first refugees in the UK to come with the first snow We usually level in public institutions are not ready for the first snow, so please support this bill so that such mistakes do not continue to be done on the floor (applause from LRA Members).".
- 2015_09_24_318-seq5 mentions Q822919.
- 2015_09_24_318-seq5 mentions Q211.
- 2015_09_24_318-seq5 mentions Q193089.
- 2015_09_24_318-seq5 mentions Q458.
- 2015_09_24_318-seq5 mentions Q142.
- 2015_09_24_318-seq5 mentions Q31.
- 2015_09_24_318-seq5 mentions Q23666.
- 2015_09_24_318-seq5 mentions Q38.