Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_09_24_318-seq17> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2015_09_24_318-seq17 type Speech.
- 2015_09_24_318-seq17 number "17".
- 2015_09_24_318-seq17 date "2015-09-24".
- 2015_09_24_318-seq17 isPartOf 2015_09_24_318.
- 2015_09_24_318-seq17 spokenAs 101.
- 2015_09_24_318-seq17 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Cienījamais Prezidij! Godātie kolēģi! Strādājam ar dokumentiem Nr.396 un Nr.1124 - likumprojektu “Par nekustamā īpašuma Kandavā, Lielā ielā 31 nodošanu”. Šis ir pirmais no pieciem likumprojektiem, kas iet vienā paketē, un mans ziņojums par šo pirmo likumprojektu attiecas arī uz nākamajiem. Lai mazinātu vēsturiskās netaisnīgās sekas, kas Latvijas ebreju draudzēm un biedrībām radušās nacistiskā totalitārā režīma veiktā holokausta un komunistiskā totalitārā režīma darbības rezultātā Latvijas Republikas teritorijā, Saeimas Ārlietu komisijas izskatītie likumprojekti paredz tām nodot bez atlīdzības īpašumā piecus nekustamos īpašumus izmantošanai Latvijas ebreju kopienas interesēs. 1940.gada jūnijā, Latvijas Republikas neatkarības zaudēšanas priekšvakarā, Latvijā dzīvoja vairāk nekā 90 tūkstoši ebreju. Pateicoties tam, ka Latvijā nekad netika ieviesti nekādi pret ebrejiem vērsti likumi, līdz šim laikam Latvijā ļoti aktīvi darbojās ebreju reliģiskās, kulturālās, izglītības, saimnieciskās, mākslas, sporta un citas organizācijas, atspoguļojot kopienas dinamisko un pilnasinīgo dzīvi. Kopumā dažāda veida - sabiedrisku un reliģisku - ebreju organizāciju skaits Latvijā līdz 1940.gadam sasniedza vairāk nekā divus simtus. Otrā pasaules kara laikā okupētās Latvijas teritorijā tika iznīcināta lielākā daļa Latvijas ebreju kopienas, tostarp aptuveni 70 tūkstoši ebreju - Latvijas pilsoņu, sabiedrisko un reliģisko organizāciju nekustamo īpašumu mantinieku un tiesību pārņēmēju -, un daudzus nekustamos īpašumus denacionalizācijas kārtībā nebija iespējams atgūt. Šo likumprojektu mērķis ir sniegt iespējamo atbalstu Latvijas ebreju draudzēm un biedrībām vēsturisko netaisnīgo seku mazināšanai, kas radušās Latvijas ebreju kopienai nacistiskā totalitārā režīma veiktā holokausta un komunistiskā totalitārā režīma darbības rezultātā Latvijas Republikas teritorijā, nododot Latvijas ebreju kopienas īpašumā nekustamo īpašumu, kas pirms Otrā pasaules kara bija ebreju sabiedriskās un reliģiskās organizācijas īpašumā. Latvijas Republikas Satversmes tiesa ir nolēmusi, ka Latvijas Republika nav juridiski atbildīga par okupācijas varu nodarījumiem Latvijas Republikas teritorijā tās okupācijas laikā. Nav iespēju un nav arī pienākuma pilnīgi atlīdzināt visus zaudējumus, kas personām nodarīti okupācijas varas darbības rezultātā. Vienlaikus Satversmes tiesa ir uzsvērusi (es citēju): “Atjaunojot neatkarīgas Latvijas tiesību sistēmu, likumdevējam, ievērojot tiesiskas valsts principus, bija pienākums veikt pasākumus, lai iespēju robežās izlīdzinātu arī iepriekšējā režīma nodarītos zaudējumus un atjaunotu taisnīgumu. Tomēr likumdevējam, izvēloties zemes reformas līdzekļus, bija jāpanāk iespējami taisnīgs līdzsvars starp dažādu sabiedrības locekļu pretrunīgajām interesēm.” Un beigu citāts: “Tādējādi, kaut gan juridiskā atbildība nepastāv, likumdevējam ir tiesības paust savu politisko gribu un ekskluzīvi lemt par pasākumiem, kas vērsti uz vēsturisko netaisnīgo seku mazināšanu pret ebreju kopienu, kura holokausta laikā ir mērķtiecīgi iznīcināta pēc etniskās izcelsmes.” Pēc juristu norādes, šāds likumdevēja lēmums, kas balstīts uz šo pamatojumu, nevar kalpot par pamatu citu sabiedrības grupu analogiem prasījumiem pret valsti. Godātie deputāti! Arī Latvijas Republikas Satversmes preambula noteic, ka “Latvijas tauta neatzina okupācijas režīmus, pretojās tiem un atguva brīvību, 1990.gada 4.maijā atjaunojot valstisko neatkarību uz valsts nepārtrauktības pamata. Tā godina savus brīvības cīnītājus, piemin svešo varu upurus, nosoda komunistisko un nacistisko totalitāro režīmu un to noziegumus.” Un, ņemot vērā gan iekšpolitisko, gan starptautisko rezonansi, Ārlietu komisija ir rūpīgi iedziļinājusies šī jautājuma izpētē, veltot tam vairākas komisijas sēdes, kurās piedalījušies pārstāvji no Ārlietu ministrijas, Saeimas Juridiskā biroja, kā arī pārstāvji no Latvijas Ebreju draudžu un kopienu padomes un biedrības “Šamir”. Saeimas Juridiskajam birojam un Ārlietu ministrijai sadarbībā ar citu iesaistīto valstu institūcijas juristiem ir izdevies novērst konstatētās juridiskās nepilnības un panākt labu risinājumu, kas paredz uz otro lasījumu redakcionāli uzlabot visus savstarpēji saistītos likumprojektus. Ar šādu nosacījumu Ārlietu komisija likumprojektu paketi atbalstīja izskatīšanai šajā pirmajā, konceptuālajā, lasījumā. Līdz ar to Ārlietu komisijas vārdā aicinu Saeimu atbalstīt likumprojektu “Par nekustamā īpašuma Kandavā, Lielā ielā 31 nodošanu”, kas tādējādi apliecinās politisku un labas gribas žestu no Latvijas valsts puses, kas vērsts uz vēsturisko netaisnīgo seku mazināšanu pret Latvijas ebreju kopienu, vienlaikus godinot un pieminot svešu varu upurus. Aicinu likumprojektu atbalstīt pirmajā lasījumā.".
- 2015_09_24_318-seq17 language "lv".
- 2015_09_24_318-seq17 speaker Ojars_Eriks_Kalnins-1949.
- 2015_09_24_318-seq17 translatedText "Honourable President-in-Office of the Parliament, dear President, dear President, dear colleagues, are working with documents No 396 and 1124: the Bill of letting Kandavis, Great Street 31, This is the first of the five legislative proposals in the package and my reportthis first draft law also applies to the following other time so as to minimise the historical unfair consequences of the Holocaust and the Communist totalitarian regime of the Latvian Jews and the Communist totalitarian regime in the territory of the Republic of Latvia, the Foreign Affairs Commission items their items- / / EP / / DTD IM-PRESS 20050901 PBR-ITEM DOC XML V0 / / ENanti-Jewish laws, up until now in the UK, have been very active in the Jewish, cultural, educational, economic, artistic, sports and other organisations in Latvia, reflecting the community's dynamic and full-life population of all kinds - public and religious - Jewish organisationsin Latvia, more than two hundred in the territory of the Second World War was destroyed by more than two hundred Latvian Jewish communities, including some 70 000 Jews in Latvia, including some 70 000 Jews, a real estate property of the Latvian citizens, public and religious organisations. And the rights of the transferee - and many properties of immovable property - were not able to recover this legislation, the aim of which is to provide support to UK Jewish congiries and associations in order to mitigate the historical unfair consequences of the Jewish totalitarian regime conducted by the Latvian Jewish totalitarian regimeas a result of the Holocaust and the Communist totalitarian regime's operation, the Latvian Jewish community owned the Jewish public and religious organization before the Second World War that the Republic of the Republic of Latvia has ruled that the Republic of Latvia isdoes not have the legal responsibility for the occupying power in the territory of the Republic of Latvia in the course of its occupation, no possibility nor obligation to fully reimburse all damages caused to the occupation by the occupying authority on the occasion of the Constitutional Court (I quote): "the independent Latvian legal system was obliged by the legislator to take measures to smooth out the losses suffered by the previous regime and restore fairness to the legislator when choosing the land reform funds, with the possibility of a fair balance between the variousthe controversial interests of members of the public, " And the end of the quote: " therefore, although legal liability does not exist, the legislator has the right to express its political will and exclusively decide on measures aimed at reducing the historical unfair effects of the Holocaust against the Jewish communityat a time of targeted destruction on the basis of ethnic origin, " Following the guidance of the lawyers, such a legislative decision, based on this justification, cannot serve as a basis for similar claims made by other public groups, similar to those of the Latvian Republic, the preamble of the Constitution. States that " The people of Latvia did not recognise the occupying regimes, resisted them and gained freedom, on 4 May 1990, restoring the national independence to the country on the basis of the country's continuity to honour their freedom fighters, commemorates the victims of the communist and Nazi totalitarian rule. The regime and their crimes " And, taking into account both domestic political and international resonance, the Foreign Affairs Commission has carefully looked into the issue, dedicating it to a series of commission meetings involving representatives of the Foreign Office, the Legal Office of the House of Foreign Affairs, as well asrepresentatives of the Latvian Jewish and Community Council and the Society of Communities and the Ministry of Foreign Affairs, the Legal Office and the Ministry of Foreign Affairs, in cooperation with the institutions of other participating countries, have managed to address the identified legal loopholes and achieve a good solution tothe second reading will improve all interconnected legislation With this provision, the Committee on Foreign Affairs supported the bill in this first, conceptual, reading, reading, on behalf of the Committee on Foreign Affairs, to support the bill on property in Kandava, Great Street31 transfer, " which will demonstrate a political and goodwill gesture from the Latvian state, aimed at reducing the historical unfair consequences against the Latvian Jewish community while honouring and commemorating the power of the alien to the bill at first reading".
- 2015_09_24_318-seq17 mentions Q822919.
- 2015_09_24_318-seq17 mentions Q211.
- 2015_09_24_318-seq17 mentions Q15628977.
- 2015_09_24_318-seq17 mentions Q2498135.
- 2015_09_24_318-seq17 mentions Q6361344.