Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_09_17_317-seq253> ?p ?o. }
Showing items 1 to 19 of
19
with 100 items per page.
- 2015_09_17_317-seq253 type Speech.
- 2015_09_17_317-seq253 number "253".
- 2015_09_17_317-seq253 date "2015-09-17".
- 2015_09_17_317-seq253 isPartOf 2015_09_17_317.
- 2015_09_17_317-seq253 spokenAs 92.
- 2015_09_17_317-seq253 spokenText "Labdien, cienījamie radioklausītāji! Šodien es vēlos paust frakcijas nostāju par trim jautājumiem. Vispirmām kārtām jāteic, ka Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma Elektroenerģijas tirgus likuma grozījumus, kurus ierosināja frakcijas SASKAŅA deputāte Jūlija Stepaņenko, paredzot, ka ģimenes, kuru aprūpē ir bērns invalīds, kā arī I grupas invalīdi varēs saņemt aizsargātā lietotāja statusu un par elektrību maksāt mazāk. Līdz šim par aizsargāto lietotāju tika noteikta trūcīga vai maznodrošināta ģimene vai daudzbērnu ģimene, kura elektroenerģiju savā mājsaimniecībā izlieto pašas vajadzībām. Ģimene, kuras apgādībā ir bērns invalīds, patlaban elektroenerģijas tirdzniecības atvieglojumus var saņemt vien tad, ja tai piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas ģimenes statuss. Savukārt frakcijas SASKAŅA deputāti ir norādījuši, ka aizsargāto lietotāju loks ir jāpaplašina arī ar citām sabiedrības grupām. Pērn Latvijā bija reģistrēti 7916 bērni invalīdi, no kuriem 444 uzturas specializētajās aprūpes iestādēs, bet 7472 dzīvo mājās vecāku aprūpē. Likuma grozījumi stāsies spēkā nākamā gada 1.janvārī. Otrais jautājums ir par tieslietu ministra demisiju. Saeima šodien noraidīja frakcijas SASKAŅA deputātu rosināto tieslietu ministra Dzintara Rasnača demisiju. Pret Rasnača demisiju balsoja koalīcijas pārstāvji – viņa paša pārstāvētās Nacionālās apvienības deputāti un arī Zaļo un Zemnieku savienības pārstāvji. Savukārt “par” balsoja partijas SASKAŅA deputāti un Latvijas Reģionu apvienības pārstāvji. Partijas VIENOTĪBA un “No sirds Latvijai” deputāti balsojumā atturējās. Skaidrojot demisijas pieprasījumu, SASKAŅAS deputāti šodien atgādināja par Liepājas tiesas lēmumu, kad divas personas par to, ka bija izdarījušas netiklas darbības ar mazgadīgo pret viņas gribu, tika sodītas tikai ar piespiedu darbu. Mūsuprāt, Tieslietu ministrija konkrētajos apstākļos “nogulēja” visu, kas bija iespējams, jo tieši Saeimas Juridiskā komisija pirmā sāka skaidrot notikumu apstākļus. Var atgādināt arī gadījumu, ka publiski pieejamos Uzņēmumu reģistra datos tika iekļauta informācija par meitenīti, kas bija cietusi no seksuālas vardarbības, un arī šajā situācijā ministrs izvairījies no atbildības. Ministra demisija tika pieprasīta, pamatojot to ar ministra nespēju nodrošināt kontroli pār tieslietu sistēmu. Mītu par kārtību Latvijas tieslietu sistēmā ir kliedējuši pēdējā laika notikumi bērnu tiesību aizsardzības jomā. Mēs uzskatām, ka atbildīgais par nozari – tieslietu ministrs – nespēj nodrošināt pilnvērtīgu kontroli pār nozari. Un trešais jautājums – jautājums par grozījumiem Krimināllikumā un Kriminālprocesa likumā. Saeima šodien pirmajā lasījumā atbalstīja likumu grozījumus, lai pilnveidotu krimināltiesisko regulējumu cīņai pret dzimumnoziegumiem un uzlabotu to personu aizsardzību, kuras cietušas no seksuālas vardarbības. Krimināllikuma grozījumi paredz pagarināt probācijas uzraudzību dzimumnoziedzniekiem, kā arī atsevišķos gadījumos paredz bargākus cietumsodus. Tāpat plānots, ka dzimumnoziegumos apsūdzēto izvērtēšana no Valsts probācijas dienesta puses būs obligāta. Tas dos tiesai skaidrāku priekšstatu par apsūdzētā personību. Grozījumi paredz līdz pieciem gadiem pagarināt papildsoda – probācijas uzraudzības – piemērošanas termiņu. Patlaban tas ir no viena līdz trim gadiem. Tas termiņš nereti ir pārāk īss, lai ar dzimumnoziedzniekiem īstenotu probācijas programmu sociālās uzvedības korekcijai. Tāpat paredzēts par visiem dzimumnoziegumiem probācijas uzraudzību noteikt kā obligātu papildsodu neatkarīgi no tā, vai kā pamatsods piespriesta brīvības atņemšana, piespiedu darbs vai naudas sods. Gadījumos, kad noziedzīgs nodarījums vērsts pret nepilngadīgas personas tikumību un dzimumneaizskaramību, kriminālatbildības noilguma termiņu aprēķinās no dienas, kad cietusī persona sasniegusi 18 gadu vecumu, jo seksuāla rakstura vardarbību pret sevi persona nereti sāk apzināties, tikai pieaugot, un arī tad ne vienmēr izvēlas par to runāt. Savukārt brīvības atņemšanu par pavešanu netiklībā paredzēts palielināt no trim līdz pieciem gadiem, tādējādi klasificējot to kā smagu noziegumu. Savukārt par 16 gadu vecumu nesasniegušas personas pamudināšanu iesaistīties seksuālās darbībās maksimālo brīvības atņemšanas termiņu paredzēts palielināt līdz četriem gadiem līdzšinējā viena gada vietā. Papildus paredzēts noteikt bargākus sodus, ja noziegums izdarīts pret mazgadīgu personu, proti, bērnu līdz 14 gadu vecumam. Saeima atbalstījusi arī izmaiņas Kriminālprocesa likumā, paredzot prokuroram kā kriminālprocesa virzītājam pienākumu pieprasīt no Valsts probācijas dienesta dzimumnoziegumos apsūdzētā izvērtēšanas ziņojumu. Sagatavojot šādu ziņojumu, Valsts probācijas dienests veic apsūdzētā riska un vajadzību novērtējumu, kas ļauj prognozēt recidīva iespējamību un identificēt faktorus, kuri bijuši par iemeslu noziedzīgā nodarījuma izdarīšanai. Patlaban prokuroriem un tiesnešiem ir tiesības pieprasīt šādu izvērtēšanas ziņojumu par dzimumnoziedznieku, taču lielākoties tas netiek darīts. Cerēsim, ka situācija šajā jomā, apkarojot dzimumnoziedzniekus, krietni, krietni uzlabosies. Mūsu darbs turpināsies. Paldies par uzmanību.".
- 2015_09_17_317-seq253 language "lv".
- 2015_09_17_317-seq253 speaker Valerijs_Agesins-1972.
- 2015_09_17_317-seq253 translatedText "Hello, dear radio audience, today I would like to express my faction's position on three issues in the final reading that Saeima amendments to the Electricity Market Act, proposed by fractions of the Member, Yulia Steunenko, have today adopted, providing that families whose care is caringdisabled persons, as well as a group of disabled people, will be able to benefit from the status of the protected user and for electricity to be paid less so far as a protected family, or a low-income family or large-scale family whose electricity is used for their own usea family dependent on a child with disabilities may at the moment receive incentives for the trade in electricity, where the status of a small or poor family in Savucik's group has indicated that protected users should also be extended to other companiesthe groups in Pharn UK had recorded 7916 disabled children, of whom 444 was staying in specialised care homes, while 7472 living in the home of the aged care law will enter into force on January 1 next year on the Second Amendment of a resignation of the minister of justice to Saeima today. The members of the coalition of members of the Coalition of Justice of the Council of Justice of the Council of Ministers of the Council of the Council of the Council of the Council of Ministers of the Council of the Council of the Council of Ministers of the Council of the Council, and also representatives of the Greens / EFA group, Savuthly, voted in favour of the party's consistency and Latvia's representatives. The representatives of the representatives of the Group of the Regions Parties to Latvia abstained on the resignation request, consensus members today reminded the House of the court ruling when two people were informed that they had not done so with a juvenile against her will ,penalized only by the forced labour of Moderabad, the Ministry of Justice provided in the present circumstances " all that was possible, " as the Legal Affairs Committee first began to explain the circumstances of the events, including the fact that the publicly available Works Record data was includedinformation about the girl who was the victim of sexual violence, and the minister in the situation also avoided responsibility, the Ministra tendered responsibility was ordered, with the minister failing to ensure control of the justice system in the myth of the regime's justice system isspeaking at the latest developments in the area of child protection, We believe that the industry responsible for the sector, Â, is not in a position to provide meaningful control over the industry and the question of the third issue of the Criminal Justice and Criminal Justice Bill, Saeima todayit supported amendments to the legislation to improve the criminal justice framework for the fight against sexual offences and to improve the protection of victims of sexual abuse under Criminal Law, and in some cases stiffer custodial sentencesan evaluation of the accused sex offenders from the National probation Service will make it mandatory for the court to give a clearer picture of the identity of the accused's Amendments under five years to extend a supplementary penalty of â Â probation surveillance by Patlaban this is between one and threefor years, the deadline is often too short for a probation programme for the adjustment of social behaviour to be applied to all sexual offences in the form of a mandatory supplementary sentence, regardless of whether a sentence of imprisonment, forced labouror a fine in cases where a criminal offence is committed against the morality and sexual integrity of minors, the limitation of the limitation of the limitation of criminal liability shall be calculated from the date of the death of an injured person of 18 years, as sexual violence against himself often becomes aware of onlywith the increase, and even then, it is not always about choosing to raise an increase in the imprisonment of Savuthly in the absence of three to five years, thus classifying it as a serious crime in Savioner's age of 16 without inciting a person to engage induring sexual activities, the maximum term of imprisonment is intended to increase until the end of the year to four years, in addition, it is intended to impose harsher penalties if the crime was committed against a girl under the age of 14, meaning a change to the penal code ,providing the prosecutor as a driver of criminal proceedings to request from the National probation Service an evaluation report of the accused sex crime report, the National probation Service, to carry out an assessment of the risks and needs of the accused in order to anticipate the likelihood of recidivism and identify the factors which have been declaredthe cause of the criminal offence to Patlaban prosecutors and judges has the power to require such an evaluation report on the sex offender, but for the most part it will not be Certified that the situation in this area by combating sex offenders, well, will improve Our work for your attention.".
- 2015_09_17_317-seq253 mentions Q822919.
- 2015_09_17_317-seq253 mentions Q211.
- 2015_09_17_317-seq253 mentions Q16348038.
- 2015_09_17_317-seq253 mentions Q1771611.
- 2015_09_17_317-seq253 mentions Q5319933.
- 2015_09_17_317-seq253 mentions Q18669970.
- 2015_09_17_317-seq253 mentions Q8436.
- 2015_09_17_317-seq253 mentions Q18189957.
- 2015_09_17_317-seq253 mentions Q1576026.
- 2015_09_17_317-seq253 mentions Q1807079.