Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_09_17_317-seq251> ?p ?o. }
Showing items 1 to 28 of
28
with 100 items per page.
- 2015_09_17_317-seq251 type Speech.
- 2015_09_17_317-seq251 number "251".
- 2015_09_17_317-seq251 date "2015-09-17".
- 2015_09_17_317-seq251 isPartOf 2015_09_17_317.
- 2015_09_17_317-seq251 spokenAs 62.
- 2015_09_17_317-seq251 spokenText "Labdien, dārgie radioklausītāji! Es vēlos runāt par trim šodienas sēdes jautājumiem. Visi šie jautājumi ir saistīti ar atbildību. Pirmais jautājums ir saistīts ar bēgļu uzņemšanu Latvijā. Šis jautājums, manuprāt, ir pats aktuālākais, ja ne visaktuālākais, par ko mums faktiski vajadzētu parlamentā runāt. Tā vietā, protams, mēs runājam par tekošiem likumprojektiem, lai gan situācija ar bēgļiem, kā mēs redzam no plašsaziņas līdzekļiem, kļūst arvien draudošāka. Jāsaka, ka es kā Nacionālās drošības komisijas sekretārs neesmu tiesīgs runāt par to, ko mēs komisijā runājam, taču es gribētu atzīmēt, ka man ir radies tāds iespaids, ka valdība, atbildīgā ministrija, kā vienmēr nav uzdevumu augstumos tajā ziņā, ka viņi nemāk runāt ar sabiedrību, nemāk skaidrot to, ko viņi dara. Jo, ja mēs palūkojamies, kāda šī situācija ir, tad redzam, ka joprojām nav skaidrs valdības redzējums, ko mēs darīsim ar tiem bēgļiem, kur mēs viņus izmitināsim. Sabiedrībai šie jautājumi ir, un tos apiet nevar, un, es domāju, tas, ko vajadzētu darīt šobrīd, ir – tiešām skaidrot. Kas tā vietā notiek? Valsts prezidents Vējonis pieņem... izdod rīkojumu, es atvainojos... izdod kopā ar Straujumas kundzi rīkojumu, kurā nosprauž konkrētus termiņus. No malas izskatās, ka Valsts prezidents kaut ko uzdod, bet būtībā, ja mēs paskatāmies gan no tiesību viedokļa, gan no faktiskās situācijas apstākļiem, tad redzam, ka nekāds darbs netiek uzdots un Valsts prezidents līdzparaksta – kontrasignē, ja mēs tā precīzi juridiski runājam, – pienākumus, ko pati Ministru prezidente sev uzdod. Tātad vajag tikt skaidrībā ar to pašu sarežģīto, svarīgo jautājumu – ko tad mēs darīsim ar šiem bēgļiem. Ir varbūt labi, veiksmīgi piemēri, teiksim, Ungārijas normatīvais regulējums, kas šobrīd paredz sodus par viņu valsts robežas šķērsošanu. Protams, viņu situācija ir daudz dramatiskāka, jo viņi atrodas uz tranzīta ceļa, kurā bēgļi pārvietojas uz bagātām Rietumu valstīm – uz Vāciju, uz Austriju. Taču tajā pašā laikā tā vietā, lai mēs strauji kaut ko darītu, notiek nemākulīga komunicēšana ar sabiedrību. Tas būtu viens. Otrs aktuālākais jautājums, kas arī saistīts ar atbildību, ir jautājums par demisijas pieprasīšanu Dzintaram Rasnačam. Es te nedaudz oponēšu kolēģim no Latvijas Reģionu apvienības. Jo situācija... protams, kolēģim bija taisnība. Balsojumā atturēties nozīmē balsot pret demisijas pieprasījumu, taču šeit tomēr ir būtiska nianse. Tas bija pārdomāts, nopietns solis, jo būtībā, ja mēs tā palūkojamies uz esošo valdību... “No sirds Latvijai” neatbalsta šo valdību, nav atbalstījusi un neatbalstīs. Runa ir par to, ka šajā valdībā noteikti ir daudzi citi ministri, kuru demisijas pieprasīšana ir aktuāla. Konkrēti, teiksim, mans viedoklis, ka Anrijs Matīss nav savā vietā... Un, ja mēs tā palūkojamies... teiksim, šeit mēs redzam, ka... teiksim, šeit Latvijas Reģionu apvienība kopā ar mani nespēj savākt vairāk par deviņiem parakstiem. Un, ja mēs tā palūkojamies... Mesties pret jebkuru ministru, kurš varētu strādāt labāk... Un, protams, Dzintars Rasnačs varētu strādāt labāk, kā ikviens no mums. Es nedomāju, ka tas ir prāta darbs – ar visiem spēkiem graut esošo valdību. Ja mēs runājam par Dzintaru Rasnaču, tad es domāju, ka savā ziņā jāpiekrīt Kārlim Šadurskim, kas izteicās, ka ir jādod kaut kāds zināms uzticības mandāts. Es domāju, ka ministram ir jāspēj tikt galā gan ar pedofilu jautājumu, gan ar maksātnespējas administratoru samilzušo jautājumu. Un, es domāju, demisijas pieprasīšana... šī konkrētā diena Dzintaram Rasnačam paliks atmiņā līdzīgi varbūt kā citas viņam šausmīgas dienas viņa dzīvē, jo situācija nav, protams, patīkama, un viņam būs jāspēj pierādīt, ka tomēr šis uzticības mandāts ir bijis tā vērts, ka mēs viņam to devām. Trešais jautājums, par ko es gribu runāt, protams, ir arī saistīts ar atbildību. Tas ir jautājums par likumprojektu “Grozījumi Parlamentārās izmeklēšanas komisiju likumā”, un tādā ļoti lakoniskā veidā es varētu izstāstīt, ka faktiski šie grozījumi ir saistīti ar apstākli, ka, sākot šīm divām konkrētām komisijām – “Citadeles” lietas un Zolitūdes lietas izmeklēšanas komisijai – darbu, opozīcijas deputāti, kas bija šajās komisijās, saprata, ka situācija ar šo komisiju galaziņojumiem var izveidoties ļoti analoģiska tai situācijai, kāda bija savulaik izveidojusies saistībā ar “Latvijas Krājbankas” lietas izmeklēšanas komisijas darbu. Respektīvi, esošais normatīvais regulējums noteic, ka ir nepieciešams savākt visu izmeklēšanas komisijas deputātu parakstus, bet “Latvijas Krājbankas” gadījumā netika spēts savākt šos parakstus, un rezultāts bija tas, ka galaziņojums nenonāca līdz Saeimas sēdei un netika izskatīts, tātad netika pieņemts. Likuma grozījumi, kas šobrīd, tā teikt, ir izgājuši cauri Saeimai un stāsies spēkā pēc tam, kad Valsts prezidents tos izsludinās, paredz absolūto balsu vairākumu, kas ir nepieciešams, lai galaziņojums tiktu pieņemts. Un, protams, ja mēs paskatāmies šos notikumus kontekstā ar šonedēļ notikušo Zolitūdes lietas izmeklēšanas komisijas sēdi, tad man ir jāatzīmē, ka tieši tā arī notika, ka septiņi deputāti balsoja par atsevišķu konkrētu valsts amatpersonu uzvārdu iekļaušanu galaziņojumā, tādējādi norādot šīs personas kā tādas, kuras ir atbildīgas par būvkontroles vājināšanos Latvijā, kas zināmā mērā sekmēja to, ka šī traģēdija notika. Jo mēs, protams, nevaram pateikt, ka Valdis Dombrovskis, Anrijs Matīss, Juris Pūce, Artis Kampars vai Daniels Pavļuts paši ir vainīgi pie šī traģiskā, asiņainā notikuma, bet katrā ziņā viņi ir vainīgi pie tā, ka valstī tika vājināta būvkontrole. Un, protams, ja mēs paskatāmies, šīs septiņas balsis... Es domāju, bija liels kārdinājums, bez šaubām, arī frakcijai VIENOTĪBA balsot pret šo likumprojektu, bet es atļaušos oponentus un politiskos pretiniekus uzslavēt par to, ka viņi vīrišķīgi pārvarēja šo kārdinājumu, lai gan, neslēpšu, pirms konkrētās Zolitūdes lietas izmeklēšanas komisijas sēdes daži deputāti no VIENOTĪBAS teica: ja tie uzvārdi tomēr parādīsies, tad pastāv liela iespēja, ka šis likums, tā teikt, neizies cauri. Tā ka, es domāju, šeit tomēr mēs runājam par politisko atbildību un tauta no mums gaida konkrētus darbus un vārdus, lai vēlāk varētu arī šādā veidā, es domāju, sistēma, teiksim, pašķīstīties. Es domāju, sistēmai ir jāspēj pašai atzīt savas kļūdas, secināt šīs kļūdas, lai varētu šo sistēmu uzlabot. Tas ir pirmais solis. Pirmais solis ir šī vainas apziņa, pašanalīze, un, es domāju, ka šie grozījumi Parlamentārās izmeklēšanas komisiju likumā ir tāds neliels solītis tajā virzienā, jo galu galā, teiksim, nevar strādāt valsts, kura, kā izteicās viens no izmeklēšanas komisijas locekļiem – Burvis, soda nevainīgos un uzteic vainīgos. Paldies, ka uzklausījāt.".
- 2015_09_17_317-seq251 language "lv".
- 2015_09_17_317-seq251 speaker Ringolds_Balodis.
- 2015_09_17_317-seq251 translatedText "Good afternoon, dear radio audience, I would like to talk about three of the questions that we are discussing today, all of these issues relate to the responsibility of the First Question related to the reception of refugees in Latvia This issue is, in my view, the most pressing, if not the most pressing, to which we should actually beto speak in this House, of course, we are talking about running laws, even though the situation of the refugees, as we see from the media, is becoming more and more threatening to say that I am not entitled as the Secretary of National Security Commission to speak about what we are in the Commissionwe are talking, but I would like to point out that I have the impression that the government, the Ministry responsible, is not always up to the challenge in the sense that they don't speak to the public, don't explain what they are doing in Jo if we look at what they are doing in the case of Jothe situation is, we see, there is still no clear vision of the government we will do with those refugees, where we resettle them in the Humane Society and get them around, and I think what should be done at the moment is to really explain itwhat is happening instead? The President of the country passes the order, I am sorry to issue an instruction with Ms Strauroa, which sets out certain time frames for the President of the State to ask for something, but basically if we look at itboth from a legal point of view and from the actual circumstances of the situation, we see that no work is being assigned to the president and by the president to co-sign â contrasts if we make it precisely legally speaking, â responsibilities by the Prime Minister itself are asking itself to figure out So So need to figure out. With the same complex, important question, â what we'll do with these refugees is probably OK, successful examples of, say, the Hungarian regulatory framework, which now provides for penalties for their national border crossings of course, their situation is much more dramatic as they arelocated on a transit route, in which refugees move towards the rich Western nations of â Germany to Germany, to Austria, at the same time as we do quickly, there is inept communicating with the Society That would be one of the most pressing issues in the second onealso linked to responsibility, there is the issue of requesting a resignation of a colleague from the Latvian Association of the Regions in this case, of course, a colleague who was right to abstain in the vote against the resignation request, but is nevertheless essentialnuance It was a thought-out, a serious step, because, basically, if we look at the existing government,' From Heart Latvia', it has not supported and supported Mr Speech that there are many other ministers in this government that certainly havethe resignation of the resignation is current, say, in my view, that Anry Matshort is not in his place and, if we look at it, we can see that, here, we are not able to raise an association with me. Over nine signatures And if we use a glance against any minister who could work better and, of course, the prosecutor in Railder could work better, as each of us I do not think is the mind of the mind Âwith all the power to undermine the existing government, If we are talking about amber Rasnasti, then I think, in some ways, to agree with the Red Shadurskim, who said that the mandate should be given to some kind of trust that I think the Minister should be able to deal withthe paedophile issue, with both the issue of insolvency administrators' questions and questions raised by the question And, I think, the resignation of this particular day will be remembered in a similar way to the terrible days of his life, as the situation is not, of course, pleasant, and he will havelet us be able to prove that this mandate of trust has been worth it, that we gave him the third question, which I want to speak about, of course, is also about the responsibility for the bill' Amendment of the Parliamentary Investigation Commission law', andin a very concise way, I could tell you that these amendments are, in fact, related to the fact that, from these two customisy quadiums to the case of the' Citadeles' case and the Zolie Cases Inquiry into the proceedings, the opposition members who were in these commissions, understood the situationthe final reports of the Commission may be very similar to the one that was once developed in the context of the work of the Latvian Commission for Inquiry into the Latvian Criminal Affairs Committee, which states that there is a need to collect all the signatures of Members of the Commission of Inquiry and in the case of the Latvian CKrai Bank. The signatures were missed and the result was that the final report did not come before the sitting of the meeting of the House and was not dealt with, so the amendment of the Law, which now, it has to say, passed through Saeima, and will enter into force after the President of the Presidentlet us have an absolute majority of votes that are required for the adoption of the final report and, of course, if we look at these events in the context of the hearing of the hearing of the Zolitude Cases Inquiry this week, I must note that it was that seven Members. Voted in favour of the names of certain public servants to be included in the final report, thereby indicating these persons as those responsible for the weakening of the building control in Latvia, which to some extent contributed to the fact that this tragedy happened in Jo we, of course, cannot say that Valdis Dombrovskis, AnryMatshort, Juris Putis, Artis Kampars or Daniel Pavlar themselves are to blame for this tragic, bloody event, but in any case they are to blame for the fact that the country was weakened by construction controls And, of course, when we look at these seven votes in the EU. I think there was a great temptation, undoubtedly, for the union to vote against this bill, but I will take the liberty of opposing opponents and political opponents for the fact that they overcame masculantly overcame this temptation, although, in the case of certain Zolithm cases, someMembers of the House said, however, that if they were passed, then there is a good chance that this law, so to speak, will not go through that, I think we are talking here about political responsibility and the people expect specific jobs and words from us ,to be able to do this later in this way, I think, the system, say, suspense, I think the system should be able to recognise its own mistakes, to conclude these mistakes, so that it is the first step in the first step of this guilt, self-analysis, and ,I think that these amendments to the parliamentary inquiry commission law are such a small step in that direction, because, after all, let us not work in a country which, as one of the members of the commission of inquiry, â ruby, is penalised and congratulated by those responsible".
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q822919.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q211.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q40.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q16348038.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q5319933.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q11213537.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q18189957.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q918757.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q25931626.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q183.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q5639367.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q57630.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q28.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q14239556.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q2329881.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q2984071.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q2576442.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q3015072.
- 2015_09_17_317-seq251 mentions Q21279413.