Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_09_17_317-seq221> ?p ?o. }
Showing items 1 to 38 of
38
with 100 items per page.
- 2015_09_17_317-seq221 type Speech.
- 2015_09_17_317-seq221 number "221".
- 2015_09_17_317-seq221 date "2015-09-17".
- 2015_09_17_317-seq221 isPartOf 2015_09_17_317.
- 2015_09_17_317-seq221 spokenAs 21.
- 2015_09_17_317-seq221 spokenText "Cienījamā priekšsēdētāja! Godātie deputāti! Šodien es runāšu Ministru kabineta pilnvarojumā un runāšu par paveikto un veicamo tieslietās. Par to, kā bija, par to, kā ir, un par to, kā, cerams, būs. Es pateicos gan kolēģiem Ministru kabinetā, gan Tieslietu padomē, gan nevalstiskajām organizācijām par sadarbību, jo šīs sadarbības rezultātā ir tapis tas, par ko es šobrīd ziņošu. Ja runājam par opozīciju, tad jāteic, ka opozīcija vienā demokrātiskā valstī ir labākais līdzeklis jeb labākais instruments, kas norāda uz valdības darbības trūkumiem. Šīsdienas situācijā diemžēl man jāteic, ka es aicinātu pirmām kārtām iniciatorus būt korektiem, minot faktus, un būt korektiem, minot citu cilvēku teikto. Es vēlētos jūs informēt par vairākām nozarēm, bet man jau kolēģi lūdza, lai es saīsinu savas runas laiku zināmu apstākļu dēļ. Līdz ar to es varu informēt, ka es ziņošu par reformām tiesu sistēmā, par saziņu ar sabiedrību, par likumdošanas kvalitāti, par bērnu tiesību aizsardzību īpaši izvērsti, par uzņēmējdarbības vides sakārtošanu, kuras pamatā ir maksātnespējas sakārtošana un antireiderisms. Par nacionālās identitātes stiprināšanu, par to, kas laikā, kamēr norisinājās Latvijas prezidentūra Eiropas Savienības Padomē, paveikts tieslietās, un par iekšējo drošību. Visa šī prezentācija saīsinātā veidā ir pieejama Tieslietu ministrijas mājaslapā, tāpēc, taupot laiku, es daudzām lapaspusēm vienkārši virzīšos pāri, nepieminēšu to, kas šodien nav tik īpaši aktuāls šīsdienas jautājumu kontekstā. Vispirms par to, kāda Eiropas Savienībā ir mūsu situācija tiesu darbā. Jāteic, ka šī gada martā bija publicēts Eiropas Komisijas pētījums un šajā pētījumā minēts, ka mēs esam 23.vietā starp 28 valstīm finansējuma ziņā uz vienu iedzīvotāju. Tātad finansējuma ziņā mēs esam tikai 23.vietā. Vienlaikus šajā pētījumā ir parādīts tas, ka daudzās jomās mēs esam gan starp desmit labākajām Eiropas Savienības valstīm, gan arī atsevišķās pozīcijās mēs esam vislabākie - mēs esam 1.vietā. Un par to mums nevajadzētu klusēt, un ar to mums vajadzētu lepoties. Īsi informēšu par tiesvedības termiņiem Latvijas tiesās. 2013.gadu salīdzinot ar 2015.gadu, mēs redzam, ka praktiski visās instancēs - gan civillietās, gan krimināllietās, gan arī administratīvajās lietās - lietu izskatīšanas termiņi ir būtiski samazinājušies. Vājie punkti ir palikuši tikai civillietās. Augstākajā tiesā - kasācija, kura jāpilnveido, un administratīvajās lietās apgabaltiesā - apelācija. Ļoti svarīga, protams, ir tiesu namu reforma, kas nevienam neko neizsaka. Ko nozīmē tiesu namu reforma? Tiesu namu reforma būtībā ir tiesu sistēmas teritoriālā reforma. Kāpēc tā jāveic? Tāpēc, ka, piemēram, ja šobrīd vienā tiesu apgabalā (piemēra pēc tikai minu!) ir sešas tiesas, no kurām katrā ir pa pieciem tiesnešiem, tad ievērot nejaušības principu, ievērot slodžu izlīdzināšanu, ievērot termiņus ir sarežģītāk. Mēs paredzam šīs nosacītās sešas tiesas apvienot vienā, kurā būs 30 tiesneši. Līdz ar to tiesu darba efektivitāte ievērojami palielināsies, un mēs jau tagad redzam, kā samazinās lietu izskatīšanas termiņi. Nākamais, ar ko mēs esam atslogojuši tiesas jau iepriekšējo ministru darba rezultātā - un mēs to turpinām -, tas ir, mēs darām to, kas ir noteikts jaunajā Šķīrējtiesu likumā. Un šķīrējtiesu skaits ievērojami samazinās, jo ir paaugstinātas prasības šķīrējtiesu tiesnešiem. Un paredzams, ka 1.oktobrī vairs būs tikai 80 šķīrējtiesas bijušo 214 vietā. Runājot par Mediācijas likumu, arī šis ir ļoti labs instruments, un tiesu atslogošana īpaši ir notikusi ģimenes strīdu lietās. Tālāk. Runājot par paveikto tiesu jomā, es īpaši uzsvēršu moderno tehnoloģiju ieviešanu tiesās, un tieši šo moderno tehnoloģiju dēļ mēs esam Eiropas Savienībā starp labāko - pirmo pusi, nevis starp vājāko. Mūsu Tieslietu padome ir bijusi gana droša un akceptējusi visas tās modernās tehnoloģijas, kuras ienāk tiesu sistēmā. Daudzās citās Eiropas Savienības valstīs ir ļoti konservatīva šī tiesu varas... ļoti konservatīvs šis tiesu varas zars, kas pretojas moderno tehnoloģiju ieviešanai. Runājot par lietu izskatīšanas kvalitāti. Mēs ļoti labi zinām, ka ir tādas specifiskas lietas kā antireiderisma lieta, kā rūpnieciskā īpašuma lietas, kā bērnu prettiesiska pārvietošana pāri robežām, ko izdarījis viens no vecākiem. Un šajās specifiskajās lietās mēs specializējam cilvēkus atsevišķās konkrētajās tiesās. Ja runājam par antireiderismu, tad tā ir Jelgavas tiesa. Ja runājam par rūpniecisko īpašumu, tad tā ir Rīgas Vidzemes priekšpilsētas tiesa. Ja runājam par bērnu nelikumīgu pārvietošanu pāri robežām, tad tā ir Rīgas Ziemeļu rajona tiesa. Ļoti svarīgs pasākums, ko, manuprāt, vajadzētu zināt visiem, ir elektronisko izsoļu ieviešana. Kā jūs visi zināt, visus šos gadus izsolēs... nekustamā īpašuma izsolēs piedalījās tā saucamie izsoļu sportisti - cilvēki, kuri organizētā grupā organizēja cenas mākslīgu samazināšanu, kā rezultātā cieta kreditori, cieta parādnieki, cieta valsts. Un neviens ar to nevarēja tikt galā. Neviens! Elektronisko izsoļu ieviešana nodrošina gan godīgu konkurenci, gan anonimitāti, gan lielāku atgūto summu. Ieguvējs ir kreditors, ieguvējs ir parādnieks, ieguvēja ir valsts. Šajā prezentācijā jūs redzēsiet arī elektroniskajā versijā, kas ir Tieslietu ministrijas mājaslapā... es neizklāstīšu to, kādās pozīcijās mēs esam augstajās vietās - no 1. līdz 10. un līdz pusei - tieši kādās tiesu lietu kategorijās. Un te īpaši jāuzsver, ka administratīvo lietu pabeigšanas rādītājos mēs esam 1.vietā Eiropas Savienībā, sestais mazākais uzkrājums ir civillietās, ceturtais mazākais uzkrājums ir administratīvajās lietās, un maksimālo punktu skaitu mēs esam ieguvuši visās tajās pozīcijās, kas skar moderno tehnoloģiju izmantošanu un saikni ar sabiedrību. Satversmes 90.pantā ir noteikts, ka ikviena tiesības ir zināt savas tiesības. Un, manuprāt, Tieslietu ministrijas pirmais un galvenais pienākums ir īstenot to, kas ir rakstīts Satversmes 90.pantā. Un, kopš esmu stājies amatā, es esmu devis uzdevumu ikvienai mūsu iestādei aktivizēt saikni ar sabiedrību, biežāk runāt ar žurnālistiem, piedalīties jautājumu un atbilžu pasākumos sociālajos tīklos, jo ikviens vēlas zināt savas tiesības, un viņam šādas ir jāsniedz. Un tas ir valsts pārvaldes pienākums. Te īpaši es gribu, protams, uzteikt “Latvijas Vēstnesi”, Valsts valodas centru, Tiesu administrāciju, Uzņēmumu reģistru, Valsts zemes dienestu. Tieslietu padome pavisam nesen akceptēja vadlīnijas, ar kurām tiek norādīts, kā tiesām ir jārealizē saziņa ar sabiedrību - kā to darīt, kas to dara un ko vēlas sabiedrība dzirdēt, un kas būtu tiesnešiem obligāti jāpasaka sarunās ar žurnālistiem. Runājot par likumdošanas kvalitāti, iepriekšējais Valsts prezidents Andris Bērziņš izdeva rīkojumu Nr.7 “Par priekšlikumu izstrādi likumu grozījumu skaita un apjoma samazināšanai”. Mēs zinām, ka Saeimā nāk daudz likumprojektu gan no valdības, gan no citiem subjektiem, kuriem ir tiesības tos iesniegt. Un bieži vien tieši Saeimā mēs redzam, ka šo likumprojektu kvalitāte ne tuvu nav tam līmenim, kādu mēs vēlētos. Tieslietu ministrija valdībā ir akceptējusi šos jaunos noteikumus, un līdz ar to Saeimā vairs nebūs Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa grozījumu plūdu, jo šie grozījumi tiks apkopoti. Ja ministrijas to vēlēsies, tie tiks apkopoti Tieslietu ministrijā un reizi pusgadā iesniegti, ja to neprasīs neatliekama vajadzība, teiksim, budžeta likuma grozījumu sakarā vai kā citādi. Un tagad par bērnu tiesību aizsardzību. Vispirms jau paldies simtprocentīgi visiem deputātiem, kuri šodien nobalsoja par grozījumiem Krimināllikumā un Kriminālprocesa likumā. Tas būs viens svarīgs instruments. Es piekrītu, ka process un materiālās normas sistēmiski necīnās ar problēmu. Es piekrītu! Tieši tāpēc arī Juridiskajā komisijā es ziņoju par to, kā tiek organizētas policijas, kas gan nav Tieslietu ministrijas pakļautībā, prokuratūras, kas gan nav Tieslietu ministrijas pakļautībā, un tiesnešu, kuru pirmie divi līmeņi ir pārraudzībā, apmācības bērnu tiesību aizsardzības jautājumos. Tā vēl ir tikai daļa no sistēmiskuma. Un tagad mēs ierosinām šo sistēmiskumu paplašināt, jo uzskatām, ka aktīvāk ir jāiesaista bāriņtiesas, kuras ir pašvaldību iestādes un kuras pārrauga Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija. Un, protams, mēs ļoti, ļoti vēlētos, lai izglītības sistēmā būtu aktīvāks darbs, lai bērni tiktu aktīvāk informēti par to, ka visbiežāk šī pamudināšana iesaistīties seksuālās darbībās un līdzīgas darbības notiek tieši caur internetu un ka vienmēr ir jāpārbauda tā sauktā drauga identitāte un šaubu gadījumā nekad nevajag sazināties ar šādiem aizdomīgiem cilvēkiem. Runājot par Zviedriju, kas te tika pieminēta, jāteic, ka diemžēl Zviedrijā ir augstākais dzimumnoziegumu skaita līmenis Eiropā. Pārliecinoši pirmajā vietā dzimumnoziegumu statistikā ir Zviedrija! Ja runājam par Igauniju... Igaunijā 2012.gadā arī politiķu spiediena ietekmē eksperti piekāpās un ieviesa ķīmisko kastrāciju. Trīs gadu laikā reāli divi gadījumi. Divi! Bet es nenoliedzu, es piekrītu, ka mēs varam attīstīt šo diskusiju. Ja runājam par reģistru, - Latvijā jau ir pedofilu reģistrs, un tas, kas te skanēja, atkal bija sagrozīta patiesība. Pedofilu reģistrs ir pieejams izglītības iestāžu vadītājiem, tiesībaizsardzības iestāžu vadītājiem, bāriņtiesām, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijai. Tas ir pieejams! Cik lieta, ja jūs kā indivīds, kā persona, kura jūt apdraudējumu, ka kaimiņos kāds šāds cilvēks varētu dzīvot, vai jums ir tiesības saņemt šo informāciju. Un es uzskatu, ka ir jābūt šādām tiesībām, un es par to iestāšos arī Noziedzības novēršanas padomē. Par Noziedzības novēršanas padomi runājot. Ja mēs gribam šo jautājumu risināt sistēmiski, tad šajā padomē ir ne tikai tiesībaizsardzības iestāžu darbinieki, bet šajā padomē ir arī Labklājības ministrija un Izglītības un zinātnes ministrija. Līdz ar to mēs liekam lielākas garantijas uz to, ka tas tiks risināts sistēmiski. Ierosināt šīs padomes sēdi var divi tās locekļi, bet sasaukt var tikai Ministru prezidents. Un mums ar Ministru prezidenta biroja pārstāvjiem jau bija saruna, un mēs arī vienojāmies, ka mēs ierosinām un Ministru prezidente sasauc. Problēmas risinājums turpināsies. Tālāk. Runājot par šo pedofilijas gadījumu un konstatēto pārkāpumu pieaugušo skaitu, kuri ir tieši saistīti ar pavešanu netiklībā un pamudināšanu iesaistīties seksuālās darbībās, tad jāsaka: “Draugi mīļie! Rēķinieties ar to, ka, jo lielāka būs cietušo uzticēšanās valstij, jo biežāk viņi ziņos! Jo biežāk viņi ziņos, jo biežāk medijos būs šī informācija!” Un tas nenozīmē, ka šo noziegumu skaits pieaug! Tas nozīmē, ka mazinās slēptā noziedzība, un tas nozīmē, ka šos pedofilus mēs izvelkam no pagrīdes ārā. Par uzturlīdzekļu datu publiskošanu. Tātad rezultāts ir redzams, un paldies arī iepriekšējai Saeimai par panākto. Kāds ir rezultāts tam, ka mēs publiskojam uzturlīdzekļu nemaksātāju vārdus? Salīdzinot ar pagājušo gadu, atgūto uzturlīdzekļu apjoms ir pieaudzis par 30 procentiem. 30 procenti! To neviens nevarēja prognozēt un paredzēt. Un mēs to noteikti turpināsim. Ja runājam par uzturlīdzekļu piešķiršanas vecumu, tad Tieslietu ministrija uzskata, ka netaisnīgi ir valsts garantētos uzturlīdzekļus piešķirt tikai līdz 18 gadu vecumam. Mēs esam iesnieguši projektu un saņēmām arī trijās komisijās akceptu - paldies jums par to! -, ka uzturlīdzekļi ir jāmaksā līdz 19 gadu vecumam, jo absolūti lielākā daļa bērnu mācās 12.klasē, un viņiem tad ir 19, nevis 18 gadi, un ir netaisnīgi viņus atstāt bez uzturlīdzekļiem. Vēl viena lieta, ko mēs piedāvājam arī trijās Saeimas komisijās. Tas ir, mēs piedāvājam saīsināt uzturlīdzekļu pieprasīšanas laiku personām, kuras prasa uzturlīdzekļus minimālajā apjomā, kādā to nosaka valsts un kas šobrīd ir 108 eiro no 7 līdz 18 gadu vecumam un 90 eiro - līdz 7 gadu vecumam. Šī vienkāršošana samazinās to laiku, kas māmiņai nepieciešams (nu, vairākumā gadījumu māmiņai tas ir nepieciešams 95 procentos gadījumu), lai reāli sāktu saņemt valsts garantētos uzturlīdzekļus. Un šis laiks no vidējā laika - 9 mēnešiem - tiks saīsināts uz vidējo laiku - 2 mēnešiem. Arī šoreiz mēs saņēmām triju Saeimas komisiju atbalstu. Par bērnu tiesību aizsardzību ārzemēs. Diemžēl jāsaka tā: šādu gadījumu ir simtiem. Ļoti daudz! Pēc vizītes Apvienotajā Karalistē un Īrijā man bija iespēja šo vizīšu laikā runāt ar latviešu kopienu, ar ārlietu resora pārstāvjiem. Un jāteic, ka šī problēma ir daudz plašāka. Un to nevar atrisināt viena pati Ārlietu ministrija, to nevar atrisināt viena pati Tieslietu ministrija, viena pati Izglītības un zinātnes ministrija vai vēl kāda cita. Tas ir jārisina valdības līmenī. Un ir izveidota darba grupa, pastāvīga starpinstitucionāla darba grupa - tieslietu ministrs, ārlietu ministrs, labklājības ministrs, tiesībsargs un Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas direktore. Šīs grupas uzdevums būs palīdzēt organizēt ārlietu resora pārstāvjiem veidot ciešāku saikni ar Latvijas valstspiederīgajiem ārvalstīs, vairāk viņus informēt par tiem likumiem, tām tradīcijām, kādas tur ir, lai neziņas dēļ nebūtu tā, ka bērns tiek izņemts no ģimenes un atdots audžuģimenei un, pasarg Dievs, vēl pēc tam adoptēts, kā tas ir jau bijis vairākos gadījumos. Nākamais. Noteikti ir jārunā par uzņēmējdarbību. Pirms pusgada pilnas avīžu slejas bija ar skandāliem par maksātnespēju. Un bija trīs galvenās problēmas, kuras bija šo skandālu pamatā. Pirmā problēma bija tā sauktais kolhoza princips, kad maksātnespējas administratori savā starpā sarunāja, kurš kurā lietā būs administrators. Un šī kolhoza principa dēļ bija daudz pārkāpumu. Tas ir novērsts. Ir datorizēta nejaušas atlases principa ieviešana, un “kolhoza” vairs nav. Runājot par fiktīviem kreditoriem, jāteic, ka tā bija vissmagākā problēma. Un, ja runā pa fiktīviem kreditoriem, tad tagad tiesnesim ir pienākums pārliecināties par kreditora īstumu un par kredīta īstumu. Arī maksātnespējas administratoram. Par uzņēmumu pārreģistrāciju. Jūs zināt, ka agrāk bija tāda sistēma, ka uzņēmumu pārreģistrēja uz citu administratīvo teritoriju, jo tur, redz, tiesa ir lojālāka un tur varbūt varēs sarunāt labvēlīgākus nosacījumus. Arī tas ir novērsts, tāpēc ka ir apelācijas instance. Un nav nekādas jēgas vairs uzņēmumu pārreģistrēt. Tie ir trīs galvenie akcenti, bet ir vēl viens svarīgs akcents. Maksātnespējas administratoru vai parādnieku varēja sodīt tikai Valsts policija administratīvā kārtībā. Tika grozīts likums, un tagad to dara administrācija, pārraugošā iestāde. Statistika. Pirms diviem... Pagājušajā gadā, kā jūs domājat, cik administratīvo pārkāpumu procesi bija ierosināti? (Starpsauciens no zāles: “Piecdesmit!”) Divi. Divi! Un šogad to ir jau vairāk nekā 80! Vairāk nekā 80. Līdz ar to... ar administrācijas stingru kontroli administratori tiek saukti pie atbildības, un es ļoti ceru, ka arī viņi paši veicinās pašattīrīšanos savā vidē, jo es redzu, ka nākotnē, tālākā nākotnē, viņi var būt brīva, juridiska profesija, ja viņi sakārto savu pašpārvaldi. Par uzņēmējdarbības vides sakārtošanu. Noteikti vēlreiz ir jārunā par antireiderisma regulējumu Komerclikumā, kurš praktiski izslēdz viltotu dokumentu iesniegšanu. Paldies deputātiem par to, ka atbalstīja! Nacionālās identitātes stiprināšana. Varu teikt, ka galvenais, ko šajā jomā esam paveikuši, ir tas, ka Valsts valodas centrs ir daudzkārt aktīvāk sācis komunicēt jeb veidot saziņu ar sabiedrību. Un otrs ir tas, ka valdība ir akceptējusi (un Valdības rīcības plānā tas ir fiksēts!), ka mēs ieviešam Valsts valodas centra sabiedriskā palīga institūtu - līdzīgi, kā tas ir Francijā. Francijā ir šāds modelis: valsts institūcija sadarbojas ar nevalstiskajām organizācijām (Francijā šādas ir četras), un viņi aktīvi piedalās preventīvajā darbā. Daudzi jautās: uz kāda likuma pamata tas notiek? Valsts pārvaldes iekārtas likumā ir noteikts valsts pārvaldes iestādei slēgt līdzdarbības līgumu. Šādi līdzdarbības līgumi līdz šim Kultūras ministrijā tika aktīvi slēgti ar kultūras darbiniekiem, un mēs redzam, ka arī šeit mēs to varam ieviest. Par Eiropas Savienības prezidentūru pavisam īsi. Mēs tiešām lepojamies, ka mēs paveicām to, ko nepaveica iepriekšējās sešas prezidentūras. Tā ir jaunā personas datu aizsardzības regula. Tā stāsies spēkā 2017.gadā. Un, lai ieviestu šo regulu, tiešām ir nepieciešami ļoti nopietni pārkārtojumi Datu valsts inspekcijas darbā. Un šis uzteikums pagarināt līgumu ar šīs iestādes direktoru tika pasniegts konkrētai amatpersonai šī gada 1.jūlijā. Tam nav nekāda sakara ar septembri. 1.jūlijā! Un šīs iestādes darbā es redzu spēju nākotnē strādāt jaunos apstākļos. Tā būs jauna datu aizsardzības ēra, kad ikviens varēs izmantot vienas pieturas aģentūras principā noteiktās priekšrocības un savā valsts iestādē, savā datu aizsardzības aģentūrā vērsties ar sūdzību par pārkāpumu neatkarīgi no tā, kurā Eiropas Savienības malā tas būtu noticis. Protams, par pārējo sasniegto varēsiet izlasīt mājaslapā. Vienlaikus gribu vēlreiz pateikt paldies Tieslietu ministrijas ekspertiem, kuri arī šodien kuplā skaitā te ir klāt, Prokuratūras pārstāvjiem, Uzņēmumu reģistra pārstāvjiem un Latvijas Republikas Patentu valdes ekspertiem. Noslēgumā īsumā par iekšējo drošību. Viens no tiem darbiem, ar ko mēs tiešām lepojamies, ir tas, ka pēc ilgiem strīdiem un diskusijām mums ir izdevies, sadarbojoties kopā, panākt kriminālatbildību par prettiesisku piedalīšanos bruņotos konfliktos ārvalstīs un par rīcību, kas sekmē citu personu iesaisti šādos bruņotos konfliktos. Mēs visi labi zinām, par ko ir runa. Ir runa par dalību nelikumīgajos bruņotajos grupējumos Ukrainā. Arī par resocializāciju un cietumiem jūs acīmredzot izlasīsiet. Taupot laiku, vēl minēšu elektronisko uzraudzību. Tātad tās mehānisms ir ieviests. Paldies Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai, kas bija viens no veicinošiem faktoriem šī mehānisma ieviešanā. Līdz ar to mums ir iespējams gan iegūt... ievērojami ietaupīt valsts līdzekļus, gan arī īstenot modernas pirmstermiņa atbrīvoto uzraudzības metodes. Un visbeidzot pats, pats, pats jaunākais, skrienot pāri pārējām tēmām. Pats jaunākais ir tas, ko mēs otrdien skatīsim Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā. Tā ir ļoti plaša sabiedrību aptveroša problēmu tēma, tā ir problēma ar tā sauktajām sarunātajām spēlēm sportā. Mēs esam kopā ar Izglītības un zinātnes ministriju sagatavojuši grozījumus Sporta likumā, grozījumus Krimināllikumā, un turpmāk izmeklēšanas iestādēm vairs nebūs tādas problēmas, kāda bija līdz šim, - ka bija jāpiemēro pants “Krāpšana” un bija jāvāc pierādījumi par pilnu nozieguma sastāvu no sākuma līdz galam. Tagad pietiks tikai ar mēģinājumu izdarīt šādu noziegumu. Līdz ar to izmeklēšanas iestādēm būs daudz labāka iespēja identificēt kaut vienu posmu šajās sarunātajās spēlēs un saukt vainīgo pie atbildības. Paldies par uzmanību un paldies, ka bija iespēja runāt valdības pilnvarojumā šo laiku. Paldies. (VL-TB/LNNK frakcijas deputātu aplausi.)".
- 2015_09_17_317-seq221 language "lv".
- 2015_09_17_317-seq221 speaker Dzintars_Rasnacs-1963.
- 2015_09_17_317-seq221 translatedText "Dear Madam President, honourable Members, today I will be speaking in the mandate of the Cabinet Office, and I will speak about what we have done and what it was, about how, and I hope I will thank both colleagues in the Cabinet and Justice Council ,on cooperation between non-governmental organisations, as a result of this cooperation, which is what I am going to report right now to the opposition, it must be said that the opposition in one democratic state is the best tool or the best instrument indicating the shortcomings of the government's functioning. Unfortunately, in today's situation, I must say that I would call first and foremost for the initiators to be correct in stating the facts, and to be correct in mentioning the words of others, I would like to inform you of a number of sectors, but I have already asked you for my speaking timefor certain reasons, I can therefore inform you that I will report on reforms in the justice system, about communication with the public, about the quality of the rights of the child, particularly in order to get a business environment based on insolvency and antireiderism. On strengthening national identity, about what time the Presidency of the European Union has done in the Council of the European Union, and the internal security Visa is available on the Justice Department's website, so, by saving time, I will simply push through many of the pieces. Let me not mention what today is not so particularly relevant today in the context of today's questions, which is that our situation in the European Union should be published in the European Commission in March this year, and that the study mentioned that we are 23instead of funding a single population of 28 countries in terms of funding, we are only 23 instead of funding in this study, the fact that in many areas we are both among the top 10 countries of the European Union and in certain lineswe're the very best - we're 1 at the point and we should not be silent about this and we should be proud to be able to boast we will pass on the terms of the court's courts in 2013 compared with 2015, we are seeing practically all instances - andin civil, criminal and administrative matters, cases of handling cases have decreased significantly only in civil court cases - the cashier, which is to be developed in the District Court, and judicial reform, of course, is, of course, a reform of the House of Justice, which is of course a matter of course ,what does no one mean anything about the reform of the House of Justice? The reform of the judiciary is, in fact, the territorial reform of the judicial system, the reform of the judiciary? For five judges, then stick to the principle of randomly, to respect the equalisation, to stick to the deadlines it is more difficult for We envisage this notional six courts to be merged, and we are already seeing a reduction in the effectiveness of the judiciary, and we are already seeing a reduction in the effectiveness of the judiciary, and we are already seeing a reduction in the effectiveness of the judiciary, and we are already seeing a reduction in the effectiveness of the judiciary, and we are already seeing a reduction in the effectiveness of the judiciary, and we are already seeing a reduction in the effectiveness of the judiciary, and we are already seeing a reduction in the effectiveness of the judiciary, and we are already seeing a reduction in the effectiveness of thethe timing of the case before us, with which we have already taken off the courts, has already been passed on by previous ministers - and we continue to do so - that is, we are doing what is set out in the new arbitration law and the number of arbitration has been significantly reduced due to increasedthe referees' referees and referees in October 1 October are expected to be just 80 arbitration in the former 214 at the Speaking on the Mediary Act, including this as a very good instrument, and court overloading has particularly taken place in the case of family dispute cases on the course of judicial proceedings. In the field, I will highlight in particular the introduction of modern technologies in the courts, and it is precisely because of these modern technologies that we are in the European Union between the top - and not between the weaker Our Justice Council - that all of its modern technologies have been safe and accepted. Entering the court system in many other countries of the European Union is the most conservative of this very conservative judiciary, this Zars of the judiciary, which resists the introduction of modern technology on the quality of handling cases, we know very well that there is a specificthings like the antireiderism case, as cases of industrial property, as child unlawful transfers across borders, committed by one parent in these specific cases we specialise in individual courts in individual courts If we are talking about antireiderism, then Jelgavia Court Should talk about antireiderismon industrial property, it is Seidland's suburbs court If we are talking about illegal child displacement across borders, then it is the Northern District's Very Very, an important measure that I think should be known to all, is the introduction of electronic auctions As all of youto know, all these auctions of auction property were attended by the so-called auction athletes - the people who organised the group organised the price of artificial cuts as a result of the fractures suffered by creditors, suffered debtors, and no one with it could cope with it. The introduction of electronic auctions ensures both fair competition and anonymity and the beneficiary of higher recovered amounts are the creditor, the winner is the country in this presentation that you will see in the electronic version, which is on the Ministry of Justice website, I will not be presenting what is being done on the Ministry of Justice website :in the positions we have in high places - from 1 to 10 and to half - just in the areas of court affairs, and in particular, it should be pointed out that in the administrative proceedings we are 1 in the European Union, the sixth smallest of which is in civil matters, the fourththe smallest accumulation is in administrative cases, and the maximum number of points we have gained in all those lines, affecting the use of modern technologies and the link to the Constitution, Article 90 of the Constitution stipulates that everyone's right to know their rights, And in my opinion, of the Ministry of Justicethe first and foremost task is to implement what is written in the Constitution, Article 90 And since I took office, I have given a mandate to every institution to activate the link with the public, to speak with journalists more often, to take part in questions and answers on social media ,because everyone wants to know their rights, and he should give this to And this is the responsibility of the state government of Te especially I want to, of course, be commended for the' Latvian Listons', National Centre of Justice, the National Council of Public Services, most recently accepted by the Justice of Justice. Guidelines to indicate how the courts must carry out communication with the public - how to do this and what the public wants to hear - and which would require judges to be told in the negotiations with journalists on the quality of legislative work, the former Presidentthe Andris boss issued an order for No 7 " For the drafting of proposals for the amendment of the number and volume of amendments " We know that the Saeima bill comes with a lot of legislation from both government and other entities who are entitled to submit them and often directly to the Commons wewe can see that the quality of this bill is far from the level that we would like the Ministry of Justice to accept these new rules, and therefore the Saeima Amendment Code will no longer be subject to a flood of amendments. The Ministry will be willing, they will be brought together at the Ministry of Justice and half-yearly, if it does not require an urgent need, say, amendments to the budget law or otherwise, thank you 100% for all the Members who voted todayas to the amendments to the Criminal Justice and Criminal Justice Law, It will be one important instrument that I agree with the fact that the process and material standards are not systematically a problem with a problem I agree with, which is why I am referring to the way in which the police who do notunder the Ministry of Justice, the public prosecutor who is under the responsibility of the Ministry of Justice, and the judges whose first two levels are under scrutiny, training in children's rights It is still only part of the systemic nature of the expansion as we believethe involvement of the municipal authorities responsible for monitoring the National Child Protection Inspection And, of course, we would, of course, be very, very keen that the education system be more active so that children are more aware of the most often of these incentives to engage insexual activities and similar acts occur directly through the Internet and that the so-called friend's identity and, in case of doubt, there is never a need to communicate with such suspicious people the fate of Sweden, which has been mentioned here, it is regrettable that Sweden is, unfortunately ,the highest level of gender-related sex crime in Europe in the first place of sex crime statistics is Sweden! If we are talking about Estonia in 2012, the pressure of politicians in Estonia also affected experts in three years and introduced two years of real two cases, II do not deny, I agree that we can build on this discussion on the register - there is already a register of paedophiles, and what was heard here again was a change of the true paedophile register to the leaders of education institutions, law enforcement officials, barn, Nationalan inspection of the protection of the rights of the child It is available as a matter of urgency if you, as an individual, as an individual, as someone who feels a danger to someone who might live, or you are entitled to this information, And I believe there should be such a right ,and I will also be referring to the Crime Prevention Council on this issue in the Prevention of Crime Council, if we want to tackle this matter in a systemic way, it is not only the staff of law enforcement, but also the Ministry of Welfare and Education and Education, in this Council. With this Ministry of Science we are putting more guarantees on the fact that it will be dealt with by systemically proposing that this council meeting can be carried out by two of its members, but convening can only be done by the Prime Minister and we have already had a conversation with the Prime Minister's office ,and we also agreed that we are proposing and the Prime Minister convened the solution to the challenge of continuing to go beyond this paedophile case and the fact that the number of cases of infringement of adults who are directly related to the yeariness and inciting engage in sexual activity, then say:' friendsdear, we are not counting on the fact that the greater the confidence of the victims in the country, the more often they will report, the more often they will report this information! " And this does not mean that this crime is growing! " This means that these paedophiles are pulling out of the underworld out of the disclosure of maintenance data, So, the result of which is evident, and thanks also to the previous one, what is the result of the fact that we made public the names of maintenance defeats? The volume of maintenance has risen by 30 per cent to 30 per cent! No one could have predicted and predicted that we would certainly continue with Should talk about the age of maintenance, and the Ministry of Justice finds it unfair to grant government guaranteed maintenance only to 18years of age We have tabled a project and also got three commissions to akbake - thank you for doing it! - that the maintenance has to be paid up to the age of 19, as absolutely the majority of children are in 12 class, and then they are 19 instead of18 years on, and it is unfair for them to leave without the maintenance of Another thing that we also offer in the three Saeima committees That is, we offer to shorten the time for the maintenance of persons who require maintenance to the minimum required of the country and currentlythere are 108 euros between the ages of 7 and 18 and 90 euros - up to the age of 7 - this simplification will reduce the time that mum needs (well, in most cases, mum needs 95% of cases) to actually get the countryguaranteed maintenance and this time from medium to medium - 9 months - will be cut short for the average time - 2 months again, we got three members of the three committees supporting the protection of children's rights abroad, Unfortunately to say :a lot! After my visit to the United Kingdom and Ireland, I had the opportunity to speak with the Latvian community during these visits, with the representative of the Foreign Affairs Group and I must say that the problem is much broader and it cannot be solved by the Ministry of Foreign Affairs alone. To solve the same Department of Justice, the same Department of Education and Science or another It must be dealt with at government level and a working group has been established by a permanent inter-institutional working group - the Minister for Justice, the Minister for Foreign Affairs, the Minister for Foreign Affairs, the Minister for Children and the State of the Childthe director of the Defense Inspection of this group will be tasked with helping to organise a closer link between foreign workers with Latvian citizens abroad, to inform them more about the laws, the traditions that there is, so that there is no evidence of the child being removedthe family and the foster family returned and, pag God, even then adopted, as has already been the case on several occasions, the Next Nosats is to talk about a business prior to the full year the columnial scandals of the insolvenience And bust were three of the main problems ,what was behind the scandal at the heart of the scandal was the so-called colhoza principle, when the administrators of insolvency talked among themselves which case the administrator of the case will be due to a large number of infringements It has prevented the introduction of the principle of accidental accidental selection ,and " the flask " is no longer a matter of fictitious creditors, it must be said that it was the worst problem and it was now up to the judge now to verify the authenticity of the creditor and the authenticity of the credit, even by insolvency administrator Per company regiment. You know that in the past there was such a system that companies have reregistered to another administrative area, as there is a true loyalty to the court and there may perhaps be more favourable conditions even this has been corrected because there is no point in an appealcompanies reregistering the Tie are the three key highlights, but another important accent of the Insolvency administrator or the obligor could only be prosecuted by the state police in an administrative Tika amended law, and is now doing the administration, the authority of the broken authority, Once twolast year, how do you think how the administrative infringement proceedings were proposed? (interjection from the floor:' fifty!') Two Two! And this year is over 80! More than 80 with the administration's strict controls on administratorsheld accountable and I very much hope that they too will promote self-purge in their environment, because I can see that in the future, in the more distant future, they can have a free, legal profession, if they prioritize their own self-governing business as an adjustment to the business environment. There is talk of the Anti-Mariderism Regulation in Commercial Law, which practically excludes the submission of false documents to thank Members for having supported the strengthening of the national identity, Mr Varu, that the main thing we have done in this area is the fact that the National Language Centre is much more active in this area. Started communicating or communicating with the public, and the other is that the government has accepted the (and the Government's action plan this is fixed!) that we are introducing the National Institutes of National Institutes of National Institutes - similar to France in Francesuch a model: the national body cooperates with non-governmental organisations (in France following the four) and they are actively engaged in the preventive work of Many: what is the basis of what is the law? The co-operating contracts have so far been actively concluded with cultural workers in the Ministry of Culture, and we can see that here, too, we can introduce this on the part of the European Union Presidency very briefly, we are really proud that we did what it did in the previous six months. The Presidency's proposal for a new personal data protection regulation It is due to enter into force in 2017, in order to introduce this regulation, a very serious overhaul of the Data National Inspection And this sentence to extend the contract with the Director of that institutiona special officer this year, 1 July, has nothing to do with September 1 in July! And I see this institution's ability to work in the future in new circumstances, whereby everyone will be able to use the one-stop shop in principlethe advantages and benefits that have been given in your national data protection agency to deal with a breach of the offence irrespective of the one on which the European Union had been placed on the sidelines of the European Union, on the other, I would like to thank the Ministry of Justice again on the sole request of the Ministry of Justice. The experts who are here today in the polls here are here, the Public Prosecutor's Office, the Business Register and the experts of the Latvian Patent Board, in short office, on internal security One of which we are really proud of is that, after a long period of timewe have succeeded in working together, together, in cooperation, to criminalise unlawful participation in armed conflicts abroad and the action which promotes the involvement of others in such armed conflicts, we are all well aware of what this is all aboutin the case of the illegal armed groups in Ukraine, I will obviously read Taupot time, I will mention the electronic monitoring mechanism, So, the mechanism in place for the Defence, Home Affairs and Anti-Corruption Commission, which was one of the contributing factors in the introduction of this mechanismso it is possible for us both to get significant savings in public funds, and also to implement modern snap monitoring methods and and finally himself, yourself, the youngest, running over the other subjects Pats's latest feature, is what we did on Tuesdaylet us look at MPs in the Defence, Home and Corruption Prevention Committee that it is a very theme-based issue, a problem with the so-called talking games in sport, we are, together with the Department of Education and Science, amendments to the Sports Law, the amendments to the Code of Criminal Justice ,and further investigation bodies will no longer have the same problems as before - that the article on fraud had to be applied and the evidence of the full composition of the crime from the beginning to the end will only be enough to attempt the pursuit of such a crimetheir investigation will be far better able to identify even one stage in these arranged games and to bring the perpetrators to justice for their attention and thank you for having been able to speak to the government mandate for this time, thank you (applause from the VL-TB / Alliance Members)".
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q822919.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q211.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q3744607.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q957126.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q2660080.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q191.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q193089.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q458.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q1771611.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q8436.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q8896.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q4459436.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q15628977.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q142.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q1576026.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q8880.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q212.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q1419663.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q1092499.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q34.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q145.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q22890.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q179830.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q164226.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q27056014.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q18628521.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q12372017.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q2563668.
- 2015_09_17_317-seq221 mentions Q15712854.