Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_09_17_317-seq14> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2015_09_17_317-seq14 type Speech.
- 2015_09_17_317-seq14 number "14".
- 2015_09_17_317-seq14 date "2015-09-17".
- 2015_09_17_317-seq14 isPartOf 2015_09_17_317.
- 2015_09_17_317-seq14 spokenAs 62.
- 2015_09_17_317-seq14 spokenText "Labdien, godātie deputāti! Priekšlikums ir papildināt 13.panta pirmās daļas 6.punktu aiz vārda “novēršanai” ar vārdiem “norādot par to izpildi atbildīgās institūcijas”. Valdības pienākums ir atskaitīties parlamenta priekšā par paveiktajiem darbiem. Parlamenta pienākums ir nevis valsti pārvaldīt, bet prasīt atskaiti no tiem, kas valsti pārvalda. Parlamentārā kontrole ikdienā parādās Saeimas pastāvīgo komisiju sēdēs, jo, likumprojektus pilnvērtīgi izskatot, jāuzklausa izpildvaras pārstāvji. Parlamentārās kontroles līdzekļi ir deputātu pieprasījumi, jautājumi un izmeklēšanas komisijas. Jautājumus un pieprasījumus var uzskatīt par politiskiem, nevis juridiskiem instrumentiem, savukārt parlamentārās izmeklēšanas komisijas ir reālāks kontroles veids. Latvijā parlamentārās izmeklēšanas komisijas salīdzinājumā ar deputātu jautājumiem ir retāk izmantots kontroles veids. Parasti parlamentārās izmeklēšanas... kontroles ietvaros parlamentārās izmeklēšanas komisijas norāda trūkumus, nenorādot konkrētus atbildīgos, kuriem šie trūkumi būtu jāizlabo. Un tāpēc, jau rakstot galaziņojumu, komisijām ir pragmatiski jāizvērtē sevis rakstītie secinājumi, konkrēti norādot tās institūcijas, kurām šie priekšlikumi ir adresēti, lai vēlāk neizveidotos situācija, ka parlamentārās izmeklēšanas komisijas savos galaziņojumos ieraksta retoriskas lietas. Tātad, manuprāt, ir jābūt norādītām konkrētām lietām, kuras jāpilda; šos jautājumus jācenšas izskatīt konkrētām atbildīgajām valsts institūcijām. Paldies.".
- 2015_09_17_317-seq14 language "lv".
- 2015_09_17_317-seq14 speaker Ringolds_Balodis.
- 2015_09_17_317-seq14 translatedText "Well, honourable Members, the proposal is to add a point 6 of the first paragraph of Article 13, after the word' prevention' with the words' specifying the institutions responsible' to account before Parliament on the work done by Parliamentrather than managing the country, it is not up to those who hold parliamentary control on a country-by-day basis to appear before the meetings of the Standing Committees of the Standing Committees of the Saeima Committee, since, as a result of a full examination of the legislation, the parliamentary control tools of the executive must be heard in the form of requests, questions and investigations by members. Questions and requests from the Commission may be regarded as political and not legal instruments, while parliamentary inquiry committees are less likely to use the control committee's parliamentary inquiry committee in comparison with MEPs' questions :as part of the controls, the parliamentary inquiry committees shall indicate deficiencies without explicit responsibility for those who had to be rectified by this Directive and, in the course of writing, the final report, the committees concerned should take a pragmatic approach to the conclusions of its written statements, indicating in particular the institutions to which theythe proposals are addressed to the later situation that the parliamentary inquiry commission, in its final reports, transcript of rhetorical things, So in my opinion, must be displayed on certain things to be fulfilled; these issues should seek to be dealt with by certain relevant public institutions.".
- 2015_09_17_317-seq14 mentions Q822919.
- 2015_09_17_317-seq14 mentions Q211.