Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_09_17_317-seq130> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2015_09_17_317-seq130 type Speech.
- 2015_09_17_317-seq130 number "130".
- 2015_09_17_317-seq130 date "2015-09-17".
- 2015_09_17_317-seq130 isPartOf 2015_09_17_317.
- 2015_09_17_317-seq130 spokenAs 92.
- 2015_09_17_317-seq130 spokenText "Priekšsēdētājas kundze! Cienījamie kolēģi! Nu, patiešām tas likumprojekts tapa ļoti ilgi. Tas jau sen bija vajadzīgs, bet tad tas divas reizes tika noņemts no darba kārtības Saeimā izskatīšanai. Pēc tam tas arī komisijā laikam nogulēja apmēram vismaz pusgadu. Un tomēr tas tagad ir... Nu, es nepiekrītu tam, ka... Tagad ir diskusija par to, ka strādājošie tajās profesijās, kas šeit ir uzrādītas... ka viņi var pārkvalificēties, kā Barča teica, par matemātikas skolotājiem. Nu, es pat nevaru to iedomāties! Agrāk tas bija iespējams, tāpēc ka tie cilvēki, kuri ļoti labi zināja vai nu ģeogrāfiju, vai ķīmiju, vai matemātiku, varēja paņemt dažas stundas un tajā pašā laikā jau sākt iedziļināties tajos priekšmetos. Bet tad, kad mēs izmēģinājām ar Izglītības likumu, ka katrs pasniedzējs var pasniegt tikai to priekšmetu, kas viņam ierakstīts diplomā, ja viņam... Piemēram, man diplomā ir ierakstīts “fiziskās audzināšanas pasniedzējs”, un tad es varu pasniegt tikai sporta priekšmetu. Tad man vajag iet vai nu vēl uz kādiem kursiem, vai padarīt vēl kaut ko savā brīvajā laikā. A kā es varu iet un strādāt pa vakariem vai mācīties, ja man, piemēram, ir astoņas stundas skolā kā sporta pasniedzējam? Un kad jūs nostrādājat astoņas stundas skolā, kad jums zālē atrodas 50 un vairāk bērnu (kā tas ir Rīgas skolās), kur ir lieli trokšņi, tad var iedomāties! Piemēram, šeit, Saeimā, mēs neizmantojam mikrofonus, bet tāpat runājam skaļāk. Taču skolā, sporta zālē, ir trokšņa daudz vairāk. Šeit anotācijā ir ļoti labi uzrakstīts, kas tā ir par profesiju, cik kaitīga tā veselībai un kas ir... Bet mēs gribam redzēt, lai ar mūsu bērniem vai mazbērniem strādātu arī labi, pozitīvi cilvēki. Īpaši sportā ir daudz svarīgāk, kā izskatās pats pedagogs, ka viņš arī ar savu personisko paraugu var parādīt, ka viņš ir sportisks. Tad viņam ir autoritāte, tad sporta stunda ir daudz labprātāk apmeklēta, nekā pie cilvēkiem, kuri neko nevar parādīt. Tāpēc vajag dot iespēju tiem pedagogiem, kuri, ja jūt, ka viņiem zūd autoritāte skolā, klasē... ka tad viņi var aiziet. Bet, kā mēs redzam no amata pētījumiem, tikai 10 procenti šo skolotāju, pasniedzēju grib aiziet izdienas pensijā. Tad dosim viņiem šo iespēju aiziet pensijā! Varbūt viņi, šie 10 procenti, pat neaizies pensijā, bet viņi zinās, ka viņiem tāda iespēja ir. Un tad viņi strādās daudz labāk un efektīvāk ar mūsu bērniem un ar mazbērniem. Lai viņiem veicas! Paldies. Un es atbalstu šo likumprojektu.".
- 2015_09_17_317-seq130 language "lv".
- 2015_09_17_317-seq130 speaker Ivans_Klementjevs-1960.
- 2015_09_17_317-seq130 translatedText "Madam President, dear colleagues, well, indeed, it has been a very long time ago that it was necessary, but then twice it was taken off the agenda of the Saeima committee after it had slept at least half a year at the Commission. It is now Well, I do not agree with the fact that Now has a discussion that the workers in those professions that are shown here are able to retrain, as Barca said, about maths teachers Well, I evenI can't imagine it! In the past it was possible, because those people who knew very well either by geography, or chemistry, or mathematics, had to take a few hours to go into those subjects when we triedunder the Education Act, that one lecturer can only tweak their object, which featured him in a diploma, if he's featured in a' physical education lecturer', and then I can only tweak the subject of the sport I need to go orwell on what courses, or to make something else in your leisure time, A way I can go and work through dinner or learn if I have, for example, eight hours in school as a sports paver? And when you are working eight hoursat school, when you have a hall of 50 and more children (as is the school's), where there is a lot of noise, then you can imagine! For example, here in the Commons, we are not using microphones at school, in the sports room, there is a lot more of itthe preamble is very well written, what it is about a profession, how harmful it is to health and what is Bet we want to see for our children or grandchildren to work well, positive people in particular in sport are far more important thanlook himself an educator that he, too, with his personal role model can show that he has the athletic authority of Thad he has the authority, then sporting an hour much more willing to visit than to the people who do not therefore need to give them a chance to give teachers a chance ,who, if they feel that they have lost clout in school, in the classroom, that then they can pull out Bet, as we see from the office of research, only 10 per cent of this teacher, lecturers want to leave retirement will give them this chance of retiring! Maybe they, those 10 per cent, will not even let up with retirement, but they will know that they have the chance to be And then they will work much better and more efficiently with our children and with grandchildren With them, thank you And I support this bill!".
- 2015_09_17_317-seq130 mentions Q822919.
- 2015_09_17_317-seq130 mentions Q2660080.