Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_09_10_316-seq86> ?p ?o. }
Showing items 1 to 22 of
22
with 100 items per page.
- 2015_09_10_316-seq86 type Speech.
- 2015_09_10_316-seq86 number "86".
- 2015_09_10_316-seq86 date "2015-09-10".
- 2015_09_10_316-seq86 isPartOf 2015_09_10_316.
- 2015_09_10_316-seq86 spokenAs 150.
- 2015_09_10_316-seq86 spokenText "Labdien, cienījamie radioklausītāji! Zaļo un Zemnieku savienības frakcija šobrīd galvenokārt tomēr vēlas runāt par valsts budžetu 2016.gadam – par to, ko mēs no tā sagaidām un kā tas tiek taisīts, un kādas ir praktiski nospraustās prioritātes, kāds būs gaidāmais budžeta deficīts. Ir noteikts, ka tas nebūs lielāks par 1 procentu no iekšzemes kopprodukta. Protams, taisot budžetu 2016.gadam, tiek ņemtas vērā arī izaugsmes prognozes gan nākamajam gadam, gan arī turpmākajiem. Viens no tādiem uzstādījumiem, kurus mēs savā frakcijā redzam, un viens no jautājumiem, kurus risina arī Finanšu ministrija, ir jautājums, nevis kā naudu tērēt, bet kā naudu pelnīt un taupīt. Un līdz ar to ministrijām, izņemot prioritārās, kas ir Aizsardzības ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Veselības ministrija un Iekšlietu ministrija, ir noteikts 3 procentu apmērā bāzes izdevumu samazinājums. Darba grafiks: budžets nonāks Saeimā 30.septembrī, un tālāk būs darbs Saeimas komisijās, un pirmajā lasījumā Saeimas sēdē tas tiks skatīts 20.oktobrī, bet 5.novembrī – otrajā, galīgajā, lasījumā. Kā jau teicu, pirmā prioritāte ir aizsardzība – gan iekšējā, gan ārējā. Un, manuprāt, šobrīd, šajā ģeopolitiskajā situācijā, tas ir prioritāri. Un nevaru īsti piekrist kolēģim, ka Latvijas valdība netur savu vārdu. Jā, iepriekš bija nosprausts, ka Aizsardzības ministrijas budžetam 2 procenti no iekšzemes kopprodukta būs tikai uz 2020.gadu, bet šobrīd mēs jau ejam saskaņā ar grafiku, kas... Un tas nozīmē, ka šogad būs 1,4 procenti no iekšzemes kopprodukta, nākamgad – 1,6 vai 1,7. Un 2018.gadā tiešām izpildīsim savas starptautiskās saistības. Nākamā prioritāte patiesi ir veselība. Protams, sistēmā ir daudz kas jāsakārto. Ir diezgan lielas arī finansiālās problēmas, jāpilda saistības pret bankām par iepriekšējām... veselības iestāžu būvniecību. Jādomā par to, lai bezmaksas medikamenti... lai būtu nevis 50 procentu atmaksa, bet būtu iespējama 100 procentu atmaksa, kā arī, domājot par nācijas un tautas veselību, jāveic cīņa, teiksim, ar hepatītu un daudzām citām tādām nopietnām slimībām. Varbūt problemātiskāk ir izglītības jomā. Un tas skar, es domāju, jebkuru pašvaldību valstī. Tātad ir runa par pedagogu algu jauno modeli, kas tā īsti varbūt nepildās, bet mēs vēlētos, lai ministrija ātrāk šo problēmu risinātu. Un, protams, tas saistīts ar skolu tīkla pārskatīšanu, konsekvenci un noteiktu redzējumu par izglītības sistēmu kopumā Latvijā. Es vēlētos arī bilst, ka tomēr pietiekoši optimistiski var raudzīties uz saviem ieņēmumiem un savus budžetus veidot arī pašvaldības, jo izaugsme uz nākamo gadu ir paredzēta 3 procentu apmērā. Un jau uz nākamo, aiznākamo gadu jau 6 procentu apjomā izaugsme. Un tas nozīmē, ka pašvaldību budžeti pat tad, kad ir pieņemts jaunais pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likums, kur ir iestrādāti jauni kritēriji un koeficienti... tas nozīmē tikai to, ka tas sevi ir attaisnojis, pašvaldībām ieņēmumi praktiski nesamazinās, un tās pašvaldības, kuras ir ieklausījušās un sapratušas virsmērķi, ka pašvaldības uzdevums ir ne tikai rūpēties par iedzīvotājiem, sniedzot pabalstus un nodrošinot izglītības un veselības pakalpojumu pieejamību, bet arī atbalstīt un vairot ekonomisko izaugsmi teritorijā, atbalstīt uzņēmējus, jo tad ir jaunas darba vietas un lielāki nodokļu ieņēmumi... un tie ir papildu ieņēmumi pašvaldībām. Protams, sāpīgs jautājums, par kuru mēģina diskutēt visi, ir bēgļi. Bet bēgļi – tie ir cilvēki... Un katram no viņiem acīmredzot varētu būt savs redzējums, kāpēc viņi pamet savu zemi. Vieni – tie ir patvēruma meklētāji, kas mūk no kara. Citi ir varbūt labākas dzīves tīkotāji, un tos varētu uzskatīt par ekonomiskajiem bēgļiem. Bet jāsaprot, kāpēc šāda situācija ir izveidojusies un kas īsti notiek Sīrijā. Bēgļu plūsmām ir tendence pieaugt, un tās pieaug nekontrolēti. Ko tas nozīmē Eiropai? Ko tas nozīmē Latvijai? Tātad jādomā par to, kā stiprināt Eiropas Savienības robežu, palīdzēt Itālijai un Grieķijai. Brīvprātīgā vienošanās par 250 cilvēkiem – protams, laikam jau tas ir tikai sākums, bet mūsu frakcijai ir noliedzošs viedoklis par uzspiestām kvotām. Ir jāredz Junkera kunga plāns un rīcība... ne tikai cilvēku sadale, bet gan reāla rīcība, lai novērstu katastrofas un krīzes padziļināšanos visā Eiropā. Paldies.".
- 2015_09_10_316-seq86 language "lv".
- 2015_09_10_316-seq86 speaker Janis_Trupovnieks.
- 2015_09_10_316-seq86 translatedText "Hello, esteemed radio audience! Group of the Greens / Farmers union is now primarily keen to talk about the state of the country's budget for 2016 to see what we expect and how it is being put forward, and what the priorities are, in practice, what the priorities are? There will be an impending budget deficit, It states that it will not exceed 1 per cent of GDP in the course of a budget for 2016, with the budget also taking into account growth forecasts for both the following year and further one of these ,we see in our fraughes, and one of the subjects also addressed by the Department of Finance is a question not as money to spend, but as money to earn and save and save on ministries, except for the Ministry of Defence, Education andthe Department of Science, the Department of Health and the Ministry of Interior, has set a 3 per cent cut in the base spending schedule: the budget will go to the Commons on September 30, and further work will be done by members of the Saeima committee, and at first reading, it will be dealt with on 20 October ,but on the 5 November â second, final reading, reading As I said, the first priority is the defence of both an internal and an external one, And I think at the moment, in this geopolitical situation, this is a priority for a colleague that Latvian government netts its ownthe word Yes, previously mapped, that the Defence Secretary's budget of 2 per cent of GDP will be limited to 2020, but at the moment we are already going under the schedule, which means that this year will be 1.4 per centas a result of the GDP of next year, â 1.6 or 1.7 Un in 2018 will really deliver our international commitments to a true priority of true health for sure, the system has to tidy up much of the pretty big financial problems it needs to meet a commitment to banks on the groundprevious health authorities should think about making medicines free of charge instead of 50 per cent, but there should be a 100 per cent repayment and a fight, say, with respect to the nation and the public health, should be carried out. Hepatitis and many other serious illnesses, Maybe, is more problematic in the area of education, I think, in any local government, So, it is about the new model of teachers' salaries, which is perhaps not in the hands of the MoD, but we would like the Ministrytackling the problem faster, of course, this related to the review of the school network, consistency and a certain vision of the overall education system in the UK I would also like to say that we can look at its revenue and their budgets as glowly enough. As well as the local government, as growth for the next year is expected to be capped at 3 per cent on dates, the next year, 6 percentage growth already means that local government budgets are even once the new local financial smoothingthe law where new criteria and coefficients have been incorporated means only that it has justified itself, local authorities are not reducing their revenue practically, and its local authorities, who have listened and understood the ultimate goal that local authorities challenge apartto look after the population, provide benefits and provide access to education and health services, but also to support and enhance economic growth in the area, support business as it then has new jobs and higher tax revenue and areextra revenue for local authorities, of course, sore the sore on which all refugees are trying to discuss, there are refugees But refugees â these are people And each one of them apparently could have their own vision, why they are leaving their land in Vieni Âthese are asylum seekers running away from war Other is perhaps a better life for the teenagers, and they could be regarded as economic refugees But understand why this situation has developed and what is really happening in Syria is a trendit is growing and it is growing unchecked for Europe? So what does it mean for Latvia to strengthen the European Union's border, to help Italy and Greece on the basis of the Voluntary Agreement of 250 people, of course, and, of course, it is alreadyonly a start, but our fraudy is a istorious view of the forced quotas to be seen in Mr Juncker's plan and action not only on the distribution of people, but on a real response to the disaster and the deepening of the crisis across Europe".
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q822919.
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q211.
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q4294791.
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q4294315.
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q957126.
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q193089.
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q458.
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q957137.
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q4294480.
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q1807079.
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q38.
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q858.
- 2015_09_10_316-seq86 mentions Q41.