Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_09_10_316-seq26> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2015_09_10_316-seq26 type Speech.
- 2015_09_10_316-seq26 number "26".
- 2015_09_10_316-seq26 date "2015-09-10".
- 2015_09_10_316-seq26 isPartOf 2015_09_10_316.
- 2015_09_10_316-seq26 spokenAs 150.
- 2015_09_10_316-seq26 spokenText "Labrīt, kolēģi! Kopumā situācija ar maksātnespējas administrēšanu valstī man atgādina tādu situāciju... izraisa tādu sajūtu, ka mēs visi sēžam vecā zaporožecā un spriežam, kā tad šo automašīnu padarīt par mersedesu. Vajadzētu tā kā virsbūvi nomainīt, varbūt arī motoru, sēdekļus, bet ko mēs izdarām? Mēs nolemjam: uzliksim uz kapota to vienu emblēmiņu, un visi domās, ka mēs esam mersedesā. (No zāles: “Neviens tā nedomā!”) Jo šis likumprojekts, ar ko mēs pagarinājām pieņemšanu līdz 1.janvārim, paredz, ka advokāti vairs nevarēs strādāt par maksātnespējas administratoriem. Tas ir tas reālais rezultāts! No 331 administratora 158 šobrīd ir advokāti. Kāpēc es vēlreiz nāku šajā tribīnē un aicinu padomāt par to, ka tomēr vispirms vajadzētu sakārtot likumdošanu šajā jomā, uzrakstot jaunu likumu, un tikai pēc tam domāt par statusu vai iekļaušanu tiesu sistēmai piederīgajā jomā? Vienkārši es palasīju, ko ir teicis arī... kādi signāli nāk no ministrijas. 18.janvārī ministrs Rasnačs intervijā teica (citēju): “Maksātnespējas procesa administratori obligāti jāiekļauj tiesu sistēmai piederīgajās profesijās. Gadījumā, ja to neizdarīsim, politiskā ietekme uz viņiem saglabāsies.” Pēc dažām nedēļām - 12.februārī - pašam maksātnespējas administratoru vadītājam Ceram ir jākonstatē (citēju): “Ministrs 100 dienas uzturēja intrigu, ka viņš iecerējis kardinālas pārmaiņas un uzlabojumus nozarē, taču pēkšņi ir mainījis savas domas un faktiski pateicis, ka maksātnespējas nozares sakārtošanai nepievērsīsies.” Un šī gada 2.septembrī Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēdē Tieslietu ministrijas valsts sekretāra vietniece Laila Medina atklāti pateica, mums visiem dzirdot, ka, ja mēs šo statusu ieviesīsim, tad piecus gadus Tieslietu ministrija administratoru nozari neaiztiks. Tātad piecus gadus mēs vēl dzīvosim tā, kā dzīvojām. Šai profesijai, cik man zināms, valsts amatpersonas statuss nav piemērots nevienā Eiropas valstī. Un nupat, pagājušonedēļ, Rīgā notika starptautisks advokātu kongress, kurā piedalījās astoņu ziemeļvalstu pārstāvji, un es varētu arī citēt fragmentu no rezolūcijas, ko šis kongress, konference vai kongress pieņēma: “Personas, kura veic advokāta profesionālo darbību, pielīdzināšana valsts amatpersonai ir rupjš starptautisko cilvēktiesību, konstitucionālo tiesību un Advokāta profesijas pamatprincipu hartas pārkāpums, jo valsts amatpersonas statuss saskaņā ar likumu uzliek par pienākumu advokātam pildīt un ievērot valstiskus pienākumus, kuri nav savienojami ar advokāta profesijas neatkarību un konfidencialitāti.” Es vēl piebildīšu, ka Satversmes tiesā šobrīd ir astoņas lietas, kuras ir pieņemtas izskatīšanai un kurās šo normu advokāti apstrīd. Un, izrādās, Tieslietu ministrija ir pat izveidojusi darba grupu, kura tomēr, kaut negribīgi, ir sākusi domāt, ka tomēr izmaiņas šajā likumdošanā vajadzētu tā kā ieviest. Es vēl atļaušos nolasīt dažus Valsts kontroles revīzijas secinājumus, lai nebūtu tā, ka es te no sevis kaut ko runāju. Lūk, notika... 19.martā šie rezultāti tika prezentēti, un Valsts kontroles revīzijas ziņojums saucas “Vai valstī īstenotā maksātnespējas politika ir efektīva?” Pirmais secinājums ir: valstī vispār nav izstrādāta maksātnespējas politika, un Tieslietu ministrija nav radījusi priekšnoteikumus maksātnespējas sistēmas efektīvai darbībai. Vēl tur ir skaitļi par to, cik katastrofāli zemi ir līdzekļi, kurus mēs atgūstam, cik milzīgi ir - 400 miljoni! - norakstītie parādi, kas būtu valstij jāiegūst, un tamlīdzīgi. Bez tam arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera ir pievērsusies šai problēmai, un viņi ir sākuši rakstīt savu rezolūciju, kuras viena tēze skan: “Valsts nepietiekami aizsargā uzņēmēju intereses maksātnespējas procesā, un tajā ir nepieciešamas būtiskas un kardinālas reformas, lai nodrošinātu kreditoru līdzekļu atgūšanu un nepieļautu fiktīvo kreditoru ļaunprātīgu izmantošanu.” Un vēl es pieminēšu, ka no 2013.gada Latvija Pasaules Bankas Doing Business pētījumā ir nokritusi par 12 pozīcijām. Šī mana priekšlikuma atbalstīšana faktiski nozīmētu, ka Saeima beidzot pateiktu, ka maksātnespējas nozarē ir lielas problēmas un tās nevar atrisināt ar vienu kosmētiskas dabas uzlabojumu, un ir nepieciešama kardināla, jauna maksātnespējas politika un likums, citādi valsts joprojām turpinās braukt ar...".
- 2015_09_10_316-seq26 language "lv".
- 2015_09_10_316-seq26 speaker Karlis_Serzants-1959.
- 2015_09_10_316-seq26 translatedText "Good morning, colleagues, the whole situation with the administration of insolvency in the country reminds me of the kind of situation that we are all sitting on in the old Zimbabweans and discussing how to make the car a Mersedessa, possibly as an engine ,the seats we are making are: let us decide: let's put it on the queue for one emblem and everyone would think that we are in a mersesse (No cure: no one thinks!') Jo this Bill, with which we extended the adoption by 1 January, requires lawyers to renew their adoption by 1 January. Not being able to work for insolvency administrators This is the real result! From the 331 administrator 158 at the moment, there is the lawyer Why I come back to this floor and call for legislation in this area, however, and that a new law should be put in place, written by a new law; andjust then thinking about the status or inclusion of the justice system in the area of affiliation? In the adventurous professions, if they do not do so, the political influence on them will remain " After a few weeks - on 12 February the manager of the insolvency administrator Ceram has to identify (and quote): " Minister 100 days maintained the machinations that he intends to make groundbreaking changes and improvements in the sector ,but it has suddenly changed its mind and has said it would not turn out, " And it will not turn on this 2 September, the Department of Public Administration and Local Government in the Ministry of Justice, Laila Medina, openly said, we should all hear that, ifwe will introduce this status for five years then, for five years, the Department of Justice's administrators will not be going to live for five years as we have lived in the profession, as far as I know, the status of a state official has not been applied in any European country and, last week, an internationala lawyer for Congress, attended by representatives of eight Nordic countries, and I could also quote a passage from the resolution that this Congress, Conference or Congress adopted:' the person who conducts the profession of solicitor is equated with rude international human rights law, constitutional law and solicitor '. A violation of the fundamental principles of the Charter of Fundamental Rights, since the status of public officials under the law obliges a lawyer to fulfil and respect national obligations that are incompatible with the independence and confidentiality of the profession of solicitor, " I would add that the Constitutional Court now has eight cases to which the Constitutional Court is concernedpending the adoption of this legislation, and in which lawyers dispute this, it turns out the Ministry of Justice has even established a working group which, albeit reluctantly, has begun to believe that, however, changes in this legislation should be a step away from the way in which I could still allow myself to read some of the rules. The conclusions of the national audit audit to ensure that I am speaking from myself here in the eyes of Ms Lima took place on 19 March, the results were presented, and the National Audit Audit Report called' Does the national insolvency policy be effective? 'the conclusion is that insolvency policy has not been developed in the country at all, and the Ministry of Justice has not created the preconditions for an efficient operation of the insolvency system, there are figures showing how catastrophic the land is, the 400 million! -the write-down debt that would have to be obtained by the state, and the other way Bez has addressed this problem, and they have started to write their own resolution, one thesis reads:' the State did not sufficiently protect the interests of operators in the event of insolvency, andit requires substantial and groundbreaking reforms to ensure the recovery of creditors' assets and to prevent the misuse of sham creditors, " And I will add that from 2013, the World Bank's Doing Business study has fallen by 12 positions. Supporting my proposal would, in fact, mean that Saeima would finally say that there are major problems in the insolvency sector and that they cannot be solved with one cosmetic improvement, and a Cardinal, a new insolvency policy and law, otherwise the country is still going to travel".
- 2015_09_10_316-seq26 mentions Q822919.
- 2015_09_10_316-seq26 mentions Q211.
- 2015_09_10_316-seq26 mentions Q2660080.
- 2015_09_10_316-seq26 mentions Q193089.
- 2015_09_10_316-seq26 mentions Q1771611.
- 2015_09_10_316-seq26 mentions Q2498135.
- 2015_09_10_316-seq26 mentions Q22116518.
- 2015_09_10_316-seq26 mentions Q7164.
- 2015_09_10_316-seq26 mentions Q35484.