Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_09_03_315-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2015_09_03_315-seq2 type Speech.
- 2015_09_03_315-seq2 number "2".
- 2015_09_03_315-seq2 date "2015-09-03".
- 2015_09_03_315-seq2 isPartOf 2015_09_03_315.
- 2015_09_03_315-seq2 spokenAs 62.
- 2015_09_03_315-seq2 spokenText "Labdien, godātie kolēģi! Frakcijas “No sirds Latvijai” ziņojums par balsošanas motīviem. Ministru kabinets ir atbalstījis Eiropas Komisijas piedāvāto 250 bēgļu brīvprātīgu uzņemšanu. Ja neskaita Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas kundzes publiski pausto, ka izvēle ir brīvprātīga, tomēr izvēles faktiski nebija, tātad detalizētāks skaidrojums un pamatojums bēgļu uzņemšanai Latvijā no Āfrikas un citiem bēgļu izcelsmes reģioniem, izņemot atsauci uz solidaritāti Eiropas Savienības ietvaros, no valdības puses nav bijis. Kārtējo reizi valdība lēmumu pieņēmusi aiz slēgtām durvīm. Tas nozīmē, ka valdība neuzticas tautai, no jautājuma atklātas izvērtēšanas Saeimā baidās, bet ikvienām bailēm no atklātas diskusijas pamatā ir vai nu savtīgas intereses, vai arī argumentu trūkums. Tāpēc vēlamies dzirdēt atbildes vismaz uz diviem galvenajiem jautājumu blokiem: kā valdība ir iecerējusi bēgļus integrēt mūsu sabiedrībā un kāda būs bēgļu uzņemšanas finansiālā ietekme uz valsts budžetu? Pirmkārt, par integrāciju. Kādos termiņos un ko valdība veiks bēgļu un alternatīvo statusu ieguvušo personu iekļaušanai dzīvesvidē un sabiedrībā, ja vēl nesen veiktajā Valsts kontroles revīzijā konstatēts, ka ar valsts sniegtu atbalstu netiek radīti tam vajadzīgie priekšnoteikumi? Valsts kontrole arī norādījusi, ka valdībai pat nav skaidras rīcībpolitikas attiecībā uz to, kas ir nepieciešams bēgļu vai alternatīvo statusu ieguvušo personu atbalstam, dzīves gaitu uzsākšanai un integrēšanai sabiedrībā Latvijā. Un šis vērtējums bija par situāciju, kad patvēruma meklētāju skaits bija daži desmiti. Mēs šos jautājumus uzdevām Ministru prezidentei jau jūnija sākumā. Diemžēl atbildes uz tiem nesagaidījām, saņēmām tikai norādi, ka tas ir Kultūras ministrijas atbildības jautājums. Lai gan valdībai nav skaidras politikas un vērā ņemamu panākumu sabiedrības integrācijas jomā, tā liekulīgi apgalvo, ka esam spējīgi integrēt mūsu sabiedrībā bēgļus. Otrkārt, par nepieciešamo papildu finansējumu. Vai ir aprēķini, kāds būs nepieciešamais papildu finansējums bēgļu uzņemšanai? Kādiem pasākumiem un kad tas būs nepieciešams? Kādām jomām valdība būs gatava noņemt finanšu resursus, ņemot vērā pieejamos nākamā gada finanšu resursus un budžeta konsolidāciju, kuras pieminēšana tagad ir tabu? No valdības pārstāvju izteikumiem var noprast, ka būs nepieciešams jauns patvēruma meklētāju izmitināšanas centrs, jo esošā centra “Mucenieki” kapacitāte ir gandrīz izsmelta. Ņemot vērā centra “Mucenieki” ietilpību un tā izveidei iztērēto, pieņemam, ka, šodienas cenās rēķinot, viena ietilpības ziņā līdzīga centra izveidei būs nepieciešami ne mazāk kā divi miljoni eiro. Ir minēts tas, ka būtiskas izmaksas varētu būt saistītas ar patvēruma meklētāju iesniegumu izvērtēšanu un bēgļa statusa piešķiršanu. Tam visam jāpieskaita arī patvēruma meklētāju izmitināšanas un uzturēšanas tiešās izmaksas, kā arī darbinieku atalgojums; jāņem arī vērā, ka valstij jāgarantē šiem cilvēkiem ikmēneša pabalsts - 256 eiro pieaugušajiem un 76 eiro bērniem -, kā arī valodas apguves pabalsts - 49,80 eiro mēnesī. Uz frakcijas “No sirds Latvijai” deputātu jautājumiem par izmaksām iekšlietu ministrs sniedza atbildi, ka jārēķinās arī ar papildu izdevumiem - šo personu pārvietošanas izdevumiem, kas ietvers arī pašvaldību izdevumus un kas pašreiz ir grūti aprēķināmi. Precīzu izmaksu apjomu par katru bēgli pašreiz noteikt nav iespējams. Tad kā drīkst uzsākt kāda pasākuma īstenošanu un atbalstīšanu, nezinot, cik tas izmaksās mūsu nodokļu maksātājiem? Un tas ir laikā, kad Latvijā pensijas vidējais apmērs ir tikai 266 eiro, kad vairāk nekā 60 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju ir atzīti par trūkumcietējiem, kuru ienākumi nepārsniedz pusi no bēgļu pabalsta apmēra! Laikā, kad valstij nav naudas izglītībai, veselības aprūpei, pensijām un citām katram valsts iedzīvotājam saprotamām prioritātēm! “No sirds Latvijai” uzskata, ka valdības pieņemtais lēmums ne tikai ir pretrunā ar Latvijas valsts un tās iedzīvotāju interesēm, bet ir arī kārtējais apliecinājums valdības neprofesionalitātei, jo lēmums pieņemts, zinot to, ka valstī nav izveidota atbilstoša infrastruktūra šāda bēgļu skaita uzņemšanai, ka integrācijas politika ir tikai uz papīra, ka šis lēmums prasīs arī ievērojamus papildu finanšu līdzekļus. “No sirds Latvijai” uzskata, ka palīdzīgu roku patvēruma meklētājiem drīkst sniegt tikai pēc tam, kad būs novērstas sociālās problēmas mūsu pašu valstī un mūsu cilvēki varēs dzīvot cieņpilnu dzīvi. Valdībai ir pienākums ziņot tautai un parlamentam par tām saistībām, kuras tā starptautiski ir uzņēmusies, bet kuras skar ikvienu mūsu valsts iedzīvotāju. Sabiedrība gaida skaidru atbildi.".
- 2015_09_03_315-seq2 language "lv".
- 2015_09_03_315-seq2 speaker Gunars_Kutris.
- 2015_09_03_315-seq2 translatedText "Good morning, ladies and gentlemen, a faction of the' heartfelt Latvia' report on the motives of the Cabinet of the European Commission has supported the European Commission's proposed voluntary admission of 250 refugees Jenn't the Council publicly stated that the choice is voluntary, but the option was not, however, actually optional, so the option was not, however, realistic ,the more detailed and justification for the reception of refugees from Africa and other refugees to the UK, with the exception of the solidarity within the European Union, has not yet been the case once again by the government behind closed doors, which means that the government has no confidence in the people ,an evaluation of the issue in the Commons looks fearful, but one fear of an open discussion is based on either vested interests or the lack of arguments that we therefore want to hear answers at least on two key issues: how the government intends to integrate refugees into our societyand what will be the financial impact of the reception of refugees in the national budget? Support is not created for the conditions required? State control also indicated that the government does not even have a clear policy in relation to what is required in favour of refugees or alternative status in support of the lives of citizens, the start-up and integration of their lives in Latvia and in Latvia and this assessmentthere was a situation where the number of asylum seekers in the tens of tens of these questions raised by Prime Ministers at the beginning of June has not been able to reply to them in early June, only to say that it is a question of the responsibility of the Ministry of Culture, though the government has no clear policy. And significant progress in the area of public integration, its disingenuous claim that we are able to integrate the refugees in our society Secondly, the additional funding they need to receive additional funding for the reception of refugees, and what measures, and when necessary? The government will be ready to remove financial resources, taking into account the available financial resources of the next year, and the consolidation of the budget, which is now taboo, that there will be a need for a new centre for asylum seekers as the' Mucenieki' centrethe capacity is almost exhausted in the context of the " Mucenieki " capacity and spent on it, it is assumed that as at today's prices a similar centre will be required in terms of the creation of a similar centre, no less than two million is needed to allow for significant costsregarding the evaluation of applications for asylum seekers and the granting of refugee status to the Tam, the direct costs of accommodation and maintenance of asylum seekers, as well as employee pay, should also be taken into account in a monthly allowance of €256 for adults; andLib Dem children - as well as language learning allowance - €49,80 euro per month The Parliamentary Questions From Heart Society gave MPs questions about costs for the interior minister that reckon with additional costs for the movement of those who will be includedthe cost of municipal costs, which is currently difficult for the Precar costs for each refugee at the moment, cannot currently be determined, it is not possible to launch a measure of implementation and support without knowing how much it will cost our taxpayers? When the average UK pension is only 266, when more than 60 thousand UK residents are found to have a shortage of less than half of the amount of refugee benefit, health care, pensions and otherfor every citizen of the country, the understandable priorities,' heartfelt Latvia', believe that the decision taken by the government not only goes against the interests of the Latvian state and its citizens, but is also another sign of the government's lack of professionalism as the decision was made, knowing that the country is notthe creation of an adequate infrastructure for the admission of such refugees, that integration policy is only on paper, that this decision will also require substantial additional financial resources, " From Heart Latvia " a helping hand for asylum seekers can only be provided after theeliminating social problems in our own country and our people will be able to live in dignity, the government has a duty to report to the people and to Parliament on the obligations it has undertaken internationally, but which affect every population of our country waiting for a clear answer".
- 2015_09_03_315-seq2 mentions Q822919.
- 2015_09_03_315-seq2 mentions Q211.
- 2015_09_03_315-seq2 mentions Q3089345.
- 2015_09_03_315-seq2 mentions Q193089.
- 2015_09_03_315-seq2 mentions Q458.
- 2015_09_03_315-seq2 mentions Q16348038.
- 2015_09_03_315-seq2 mentions Q8880.
- 2015_09_03_315-seq2 mentions Q1419663.