Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_07_08_313-seq20> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2015_07_08_313-seq20 type Speech.
- 2015_07_08_313-seq20 number "20".
- 2015_07_08_313-seq20 date "2015-07-08".
- 2015_07_08_313-seq20 isPartOf 2015_07_08_313.
- 2015_07_08_313-seq20 spokenAs 92.
- 2015_07_08_313-seq20 spokenText "Cienījamie kolēģi! Situācija ar padomi ir bēdīga, bet likumsakarīga, un tās ir tiešas sekas... padomes ievēlēšanas procedūras sekas. Atgādināšu kolēģiem, ka 2012.gada sākumā vēlēšanas pirmo reizi notika pēc jaunajiem noteikumiem. Pirms tam kandidātus izvirzīja Saeimas frakcijas, un vienmēr bija tā, ka gan koalīcijas, gan opozīcijas frakciju izvirzītie kandidāti tika ievēlēti. Šoreiz bija savādāk: kandidātus izvirzīja nevalstiskās organizācijas. Pilsoniskā sabiedrība aktīvi izmantoja šādas tiesības, un kopumā tika izvirzīts 41 kandidāts. Mūsu komisija daudz nodarbojās ar kandidātu uzklausīšanu, intervēšanu un tā tālāk. Bet tajā pašā laikā saskaņā ar tām pašām vecajām, labajām tradīcijām kaut kur aiz kulisēm divi konkrēti cilvēki vienojās par pieciem konkrētiem kandidātiem. (No zāles dep. I.Rībenas starpsaucieni.) Un topošo padomes locekļu vārdi tika publicēti medijos jau vairākas nedēļas pirms balsojuma! Tas bija ļoti spilgts liekulības piemērs. Un tagad mēs sastopamies ar sekām. Kādas ir vēlēšanas - tāda ir arī padome! Es lielā mērā piekrītu Spolīša kungam, ka tie argumenti, ko izvirzīja priekšlikuma iesniedzēji, neiztur kritiku, jo Valsts kontrole kritizē visus. Tiesas sprieduma nav, izmeklēšanas nav, krimināllietas nav. Tā ka pagaidām par to visu spriest ir pāragri. Bet paskatīsimies pēc būtības! Salīdzināsim šīs padomes paveikto ar to, ko kandidāti solīja pirms vēlēšanām. Viens no galvenajiem solījumiem bija novērst mediju koncentrāciju. Ko mēs redzam tagad? To, ka faktiski nacionālās televīzijas ir monopolizētas, tās pieder vienam īpašniekam. Ļoti daudz tika runāts par vienoto sabiedrisko mediju. Patiešām ļoti svarīgs uzdevums! Daudz naudas tika iztērēts, pat ļoti daudz. Kāds ir rezultāts? Tās piedāvātās koncepcijas netika apstiprinātas. Turpat vien esam, kur bijām. Tie likumprojekti, ko mēs komisijā saņēmām no padomes, ir ne tikai nekvalitatīvi izstrādāti, bet arī ļoti nekonsekventi, jo pēc trijām, četrām, piecām dienām mēs saņemam jaunu likumprojektu, kur ir kaut kas pilnīgi cits, salīdzinot ar iepriekšējo. Padome saka: jā, mēs izdomājām tur vēl kaut ko... komisija kopā ar Juridisko biroju. Kaut kādā veidā jāapvieno un jāmēģina daudzmaz sakārtot šīs likumdošanas iniciatīvas. Un kas ir, manā skatījumā, vissliktākais un visbīstamākais? Tas, ka vairāki likumprojekti, ko diemžēl Saeima arī akceptēja pēc tam, ir skaidri pieņemti konkrētu tirgus spēlētāju interesēs. Tātad es pilnībā piekrītu Viņķeles kundzei, ka tāda necivilizēta lobēšana ir ļoti bīstama, bet tas arguments attiecas ne tikai uz esošās padomes locekļu oponentiem, bet arī uz pašu esošo padomi. Tā ka tur ir ļoti nopietnas problēmas. Es, protams, negribu aizvainot kādu ar kaut kādām aizdomām, bet es vienkārši aicinu visus apskatīties, kādus grozījumus mēs nesen nobalsojām. Paskatieties uz tirgus situāciju, un jūs paši redzēsiet, kā interesēs šie grozījumi tika pieņemti. Jā, patiešām mēs nerunājam par valsts amatpersonām. Padome ir neatkarīga institūcija, un arī likums tika izstrādāts tā, lai aizstāvētu šīs institūcijas neatkarību. Likums neļauj mums kā politiķiem vienkārši atlaist padomes locekļus tāpēc, ka mums nepatīk, kā viņi strādā. Tātad šis aizsargmehānisms pastāv arī attiecībā uz citām neatkarīgām institūcijām. Tajā pašā laikā ir vajadzīgi arī aizsargmehānismi pret šādām situācijām, kādas izveidojušās šobrīd. Mums arī Latvijas tauta jāaizstāv pret tiem cilvēkiem, kuri ļaunprātīgi izmanto savu neatkarīgo situāciju, ko nosaka likums. Tāpēc es teiktu tā, ka noteikti šī padome pelna atlaišanu. Cik juridiski korekti to var izdarīt - par to lai spriež juristi. Pagaidām es nedzirdēju... Pareizāk sakot, ir ļoti dažādi, atšķirīgi juristu viedokļi par iesniegtā lēmuma projekta atbilstību likumam. Galu galā par to lai spriež Satversmes tiesa vai cita kāda atbilstoša tiesa. Paldies.".
- 2015_07_08_313-seq20 language "lv".
- 2015_07_08_313-seq20 speaker Boriss_Cilevics-1956.
- 2015_07_08_313-seq20 translatedText "Dear colleague, the situation with the Council is sad but natural, and it is a direct consequence of the procedure for electing the Council to remind colleagues that, at the beginning of 2012, the elections were first followed by the new rules before the members of the assembly were nominated ,and it was always the way that both the coalition and the opposition factions were elected to Schoyonce differently: the candidates raised by the Civic Society actively used such rights, and the package was raised by 41 candidate Our Commission with plenty of candidates. The hearings, interviews and so forth Bet at the same time, according to the same old, good traditions, somewhere behind the scenes of two concrete people was agreed on by five specific candidates (heckling from DEP I Rybén I) And future members of the councilthe words were published in the media in the weeks leading up to the vote! It was a very glaring example of hypocrisy And now we're facing the consequences of what I have had in the polls - that is to say, I agree with Mr. Xpovich that they have arguments to which I agree. The authors of the proposal do not stand up because the National Audit Office does not criticize all the judgments of the Court of Justice, there is no investigation; it is not premature for any judge to judge the substance, so let us compare this board with what the candidates promised? Before the election, One of the main promises of the media was to prevent the concentration of media in What we are now seeing now? The fact that, in fact, national television has been monopolised; they belong to one owner of Very a lot of talk about a very important public media challenge! A lot of moneywas spent, even a lot of Someone is the result? The proposed concepts were not approved in the Turpat alone we have, where we were thiefs of the commission we got from the board, not just poorly designed, but also very inconsistent as, after three, four ,five days later we get a new bill where there is something entirely different, compared with the previous Council saying yes, we'd even made something of a panel there with the Legal Office even in any way to juggle and try and tidy up. These legislative initiatives And what is, in my eyes, the worst and the worst? The fact that a number of draft laws, which unfortunately have been accepted by Saeima, have clearly been accepted in the interests of certain market players, So I fully agree with Mrs VIŅKELES that it was lobbying for such uncivilised lobbyingit is very dangerous, but it does not only apply to the existing council members, but also on the council itself, that there are very serious problems for the EU, of course I do not want to offend anybody with any suspicion, but I am simplyI call on everyone to look at the amendments we have recently voted on in the market situation, and you will see in our own interest that the amendments were adopted Yes, indeed we are not talking about government officials in the Council being an independent body and the law was also designed ,in order to defend the independence of this institution, the Act does not allow us as politicians simply to dismiss the members of the Board because we do not like the way they work in So this safeguard mechanism also exists for other independent institutions at the same time as safeguards are also required againstin the following situations as it is now, we also have to defend the people who abuse their independent situation, as determined by the law, which is why I would say that this Council is clearly dismissorily dismissorily enough to do so -to judge the lawyers I have not heard more than that, there are very different, different opinions of the lawyers on the draft decision presented in the Bill of the Bill on whether to judge the Constitutional Court or another appropriate court Thank you".
- 2015_07_08_313-seq20 mentions Q822919.
- 2015_07_08_313-seq20 mentions Q211.
- 2015_07_08_313-seq20 mentions Q2498135.
- 2015_07_08_313-seq20 mentions Q11119664.