Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_06_18_311-seq50> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2015_06_18_311-seq50 type Speech.
- 2015_06_18_311-seq50 number "50".
- 2015_06_18_311-seq50 date "2015-06-18".
- 2015_06_18_311-seq50 isPartOf 2015_06_18_311.
- 2015_06_18_311-seq50 spokenAs 101.
- 2015_06_18_311-seq50 spokenText "Godātie kolēģi! Pirmkārt, es gribu teikt, ka šis priekšlikums, kuru, es domāju, Saeimas lielais vairākums atbalstīs, principā neko nemainīs. (No zāles dep. I.Zariņš: “Tieši tā!”) Otrkārt, es gribu teikt, ka no šīs tribīnes pēdējā laikā, debatējot par šo likumprojektu, diemžēl ir dzirdēts diezgan daudz muļķību (No zāles dep. A.Elksniņš: “Turpini!”), ieskaitot arī tās, ko - man pavisam skumji to teikt! - pauda iepriekšējais runātājs. Kāda ir šī priekšlikuma būtība? Valdības apņemšanās no paša sākuma, domājot par nākamā gada jaunām politikas iniciatīvām, ir - apmierināt visas aktuālākās nepieciešamības un prioritātes: gan iekšējo, gan ārējo drošību, gan izglītības jomas vajadzības, gan veselības vajadzības (šīs nosaucot par prioritārām), gan... protams, neaizmirstot arī par sociālajiem jautājumiem. Indikatīvi valdība ir, nu, es negribu teikt - rezervējusi, bet iezīmējusi, ka sociālajai jomai 2016.gadā varētu veltīt apmēram 4 miljonus eiro. Un šīs vienošanās, protams, nav šobrīd ierakstītas nevienā likumā. Savukārt pēdējās dienās karstu diskusiju ceļā ir nonākts pie šī rezultāta - šī kompromisa, ko mēs redzam šajā Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikumā. Man personīgi šis priekšlikums nepatīk no juridiskās tehnikas viedokļa. Lai piedod man mācītie kolēģi juristi, ka es, nejurists, izsakos par šādiem jautājumiem! Pārejas noteikumos likumos parasti raksta, kurā brīdī kāda no likuma normām stājas spēkā vai zaudē spēku, bet šajā gadījumā pārejas noteikumos ir ierakstīti nākotnes labie darbi; tas, manuprāt, īsti neatbilst korektas juridiskās tehnikas praksei, bet, protams, lai nomierinātu sabiedrības prātu, to var darīt. Man personīgi, lai atbalstītu šo priekšlikumu, kas man šķiet juridiski nekorekts, galvenais bija arguments, kas nāca no Labklājības ministrijas. Ņemot vērā to, ka informācijas sistēmu pārrēķins Labklājības ministrijā ir ārpakalpojums, un to, ka ir nepieciešams ilgāks laiks, lai pārprogrammētu informācijas sistēmas un varētu veikt šajā priekšlikumā minētās darbības, ir konkursa kārtībā jāizvēlas komersants, kas to darīs. Lai izsludinātu konkursu, ir jābūt kādam likumiskam pamatam, lai to uzsāktu, jo Labklājības ministrija uzskatīja, ka, ja tikai budžeta paketes ietvaros vien mēs izdarīsim šos nepieciešamos grozījumus, tad tie nevarēs stāties spēkā ar 2016.gada 1.janvāri, bet būs vajadzīgs kāds laiks informācijas sistēmas sagatavošanai. Šis ir, manuprāt, būtisks arguments, kāpēc - kaut arī juridiski ne sevišķi korekti! - mums ir zināms pamats to izdarīt. Godātie kolēģi, kas tad ir mainījies visu šo pēdējo dienu diskusiju laikā? Absolūti nekas! Tas, ko premjere ir solījusi pensionāriem, tieši tas šeit ir arī ierakstīts šajos pārejas noteikumos! Un bija divas iespējas: vai nu to darīt šeit - likumā, vai to izdarīt budžeta paketes ietvaros, kā tas reāli arī notiks. Tātad šo var uzskatīt par zināmu apsolījumu, bet arī bez šī apsolījuma lietas būtu notikušas precīzi tieši tāpat. Un tad man ir mazs komentārs tiem kolēģiem, kuri minēja šo palīgteikumu “ievērojot valsts budžeta iespējas”. Mīļie draugi, mums būtu daudz vieglāk strādāt kopā ar opozīciju, ja jūs visos savos priekšlikumos ievērotu budžeta iespējas, jo jebkas, kas tiek pielemts klāt, pārkāpjot budžeta iespējas, piedodiet, ir vai nu muļķība, vai kaitniecība, vai tukši solījumi un populisms. Un tas ir taisnais ceļš uz Grieķijas ceļu... Mīļie draugi, es ļoti ceru, ka Grieķijas politiķi spēs atrast sevī spēku, lai atgrieztos realitātē, un es ļoti ceru, ka Latvijas Saeimas politiķi spēs atrast sevī spēku, lai no realitātes neaizietu projām. Mēs katru likumu pieņemsim budžeta iespēju robežās. Paldies. (Frakcijas VIENOTĪBA deputātu aplausi.)".
- 2015_06_18_311-seq50 language "lv".
- 2015_06_18_311-seq50 speaker Karlis_Sadurskis-1959.
- 2015_06_18_311-seq50 translatedText "Ladies and gentlemen, first of all, I would like to say that this proposal, which, I think, the large majority of the House will support, will in principle change nothing (From the floor to DEP I Zarten:' exactly'), I would like to say that from this rostrum, I would like to say that from this podium recently, I would like to say that from this point of view, I would like to say that from this podium recently, I would like to say that from this point of view, I would like to say that from this podium recently, I would like to say that from this point of view, I would like to say that from this podium recently, I would like to say that from this point of view, I would like to say that from this podium recently, I would like to say that from this pointthe bill has unfortunately heard a fair amount of stupidity (No drugs DEP A Elin: keep on!), including what I am very sad to say! -next year's new policy initiatives are: meeting all the most pressing needs and priorities: both inner as well as external security and the needs of the education sector (priority) and, of course, not forgetting indicative social issuesthe government is, well, I wouldn't say reserved, but signaled that the social area of 2016 could be devoted to about 4 million and this agreement, of course, is not currently inscribed in any law at Savuthly in the last few days, the hot debate is endingthis result - the compromise that we see in this proposal by the Commission on Social and Labour Affairs in person does not like this proposal from the point of view of legal technicalities, so I am taught by my fellow lawyers, that I, the lawyer, are exaggerating on the following points! The rules normally write in laws, at which point any provisions of a law come into force or expire, but in this case, the transitional provisions are inscribed for the good works of the future; this is, in my opinion, not exactly correct in legal practice but, of course, to appease the publicthe mind of it can be done personally to support this proposal, which I find legally incorrect, the key to the argument came from the Welfare Secretary that the Welfare Office is overlooking the Welfare Office and that there is a foreign serviceit takes more time for the transmission of information systems to be programmed and an economic operator who will do so in order to launch a tender procedure has to be a legal basis for its launch, as the Ministry of Welfare took the view that ,if, as part of the budget package alone, we will be doing the necessary amendments, then they will not enter into force by 1 January 2016, but it will take some time to prepare the information system This is, in my opinion, a crucial argument as to why - albeitlegally, not very correct! - we have some grounds for doing this to the Glass colleague, who has changed everything over the course of the discussions of the last few days? Absolutely nothing! In the transitional regulations, there were two options: either to do this here - by law, or in the budget package, as it would actually happen to So this can be seen as a certain promise, but also without this promise. There have been exactly the same, and I have a small comment to make to those colleagues who have mentioned this support sentence' following the public budget options' dear friends, it would be much easier for us to work with the opposition if you all have budget options in all its proposals ,because anything that is sung in breach of the budget options, I'm sorry, it is either nonsense, or annoyance, or empty promises and populism And it is a straight road to the Greek road of dear friends, I hope very much for Greecepoliticians will be able to find the strength to come back to reality, and I very much hope that the politicians in Latvia will be able to find the force, so that we do not go away from the reality, as far as the budget is passed, I will thank you (faction of the applause).".
- 2015_06_18_311-seq50 mentions Q822919.
- 2015_06_18_311-seq50 mentions Q211.
- 2015_06_18_311-seq50 mentions Q9151087.
- 2015_06_18_311-seq50 mentions Q13561029.
- 2015_06_18_311-seq50 mentions Q41.