Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_06_18_311-seq1526> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2015_06_18_311-seq1526 type Speech.
- 2015_06_18_311-seq1526 number "1526".
- 2015_06_18_311-seq1526 date "2015-06-18".
- 2015_06_18_311-seq1526 isPartOf 2015_06_18_311.
- 2015_06_18_311-seq1526 spokenAs 17.
- 2015_06_18_311-seq1526 spokenText "Jā. Tātad, ja mēs skolās... Ja skolās ir direktori... Es kā 4.maija deklarācijas kluba pārstāvis esmu viesojies vairākās skolās, un es jums pateikšu, ka, piemēram, Daugavpils skolās, kurās ir krievu valoda, ļoti labi runāja bērni un skolotāji. Tajā pašā laikā Rēzeknē bērni sēdēja ar uzrakstiem “Putin SSR” un tā tālāk... Tātad tas viss ir atkarīgs no skolas direktora. Bet es nobeigšu tikai ar vienu paziņojumu, ka valodnieks Džošua Fišmens, analizējot izglītības lomu un to valstu ekonomisko attīstību, kurās pastāv daudzvalodība, ir konstatējis, ka valstīm ar augstāku izglītības līmeni, attīstītāku un stabilāku ekonomiku raksturīga vienvalodība; ekonomiskais progress ir izteikts lingvistiski homogēnās valstīs, kurās vienas valodas lietojums sabiedrībā padara vieglākus savstarpējos komunikācijas procesus, kā tas ir, piemēram, Šveicē, kura ir kantonos dalīta, vai Beļģijā, kur šīs valodas ir nodalītas. Un nejauksim, Pimenova kungs, daudzvalodību un mazākumtautību izglītību! Mēs faktiski zinām, ka mums ir tikai latviski runājoša un krieviski runājoša sabiedrība. Tātad faktiski ir runa tikai par divvalodību, nevis par mazākumtautību skolām. Tāpēc es vēlreiz aicinu atbalstīt manu priekšlikumu par pārejas periodu. Es piekrītu Šadurska kungam. Jā, ja būtu normālas pašvaldības... Aizbrauciet uz Rēzekni un paskatieties, kāda tur ir pašvaldība, un aizejiet uz dažu labu Rīgas skolu un apskatieties, kas tur notiek! Paldies.".
- 2015_06_18_311-seq1526 language "lv".
- 2015_06_18_311-seq1526 speaker Aleksandrs_Kirsteins-1948.
- 2015_06_18_311-seq1526 translatedText "Yes, if we are in schools if we have directors in schools I've travelled as a representative of the 4 May League, and I will tell you that I will tell you, for example, that of the DaugavCastle in the schools of the Russian Federation. The language, spoken very well by children and teachers at the same time, and the children of Rezekne, sat with the inscriptions of " Putin SSR " and so on, So it all depends on the school's director But I will conclude only withone statement that linguists Joshua Fishman, when analysing the role of education and the economic development of the countries where multilingualism exists, has found that countries with higher education, more developed and more stable economies are characterised by language; economic progress has been madein linguistic homogeneous countries, where the use of one-language use in society makes it easier, for example, in Switzerland, which is shared in cantons or in Belgium, where those languages are separated by And not to confuse, Mr Pimenova, and multilingualismin fact, we know, in fact, that we only have a superpower and a Russian-speaking company, So, in fact, only for bilingualism and not for minority schools, so I would like once again to urge my support for my proposal for a transitionalI agree with Mr Špidla if there were to be a normal local push on Redoge and look at a municipality there, and tombs on some good schools and look at what is going on! Thank you".
- 2015_06_18_311-seq1526 mentions Q2660080.
- 2015_06_18_311-seq1526 mentions Q31.
- 2015_06_18_311-seq1526 mentions Q80021.
- 2015_06_18_311-seq1526 mentions Q1773319.
- 2015_06_18_311-seq1526 mentions Q39.