Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2015_06_18_311-seq1404> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2015_06_18_311-seq1404 type Speech.
- 2015_06_18_311-seq1404 number "1404".
- 2015_06_18_311-seq1404 date "2015-06-18".
- 2015_06_18_311-seq1404 isPartOf 2015_06_18_311.
- 2015_06_18_311-seq1404 spokenAs 101.
- 2015_06_18_311-seq1404 spokenText "Cienījamie kolēģi! Šie priekšlikumi ir varbūt nedaudz tehniskāki, bet, manuprāt, ļoti nozīmīgi. Ar šiem likuma grozījumiem pirmo reizi kopš 1990.gada likumdevējs pilnībā definē izglītības saturu, sākot no 1.klases pamatizglītībā līdz doktora diploma izsniegšanai zinātniskajā darbībā. Šobrīd likumdevējam, spriežot pēc šī likumprojekta, nav īsti skaidrs, atbilstoši kādiem kritērijiem izveidotas konkrētās astoņu kvalifikācijas līmeņu definīcijas. Pamatideja šeit ir ieviest mūsu ārējos normatīvajos aktos Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūru, taču šie formulējumi nav tulkojums no Eiropas versijas. Pirmā Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūras versija nosaka, kas ir sākumskola, kas - pamatskola, kas - vidusskola un tā tālāk. Minēšu tikai divus piemērus. Likumā piedāvātajā pirmajā kvalifikācijas līmenī parādās termins “speciālista uzraudzība”. Nav skaidrs, no kurienes šis termins radies un ko nozīmē. Savukārt visaugstākajā - astotajā - kvalifikācijas līmenī doktora zinātniskā grāda apraksts ir tik ļoti attālinājies no Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūras apraksta, ka prasa nevis cilvēces jaunāko sasniegumu augstākās zināšanas un cilvēces zināšanu robežu paplašināšanu, bet tikai spēju pārzināt un izprast zinātniskās teorijas, pārvaldīt pētniecības metodoloģiju; spēju veikt patstāvīgu kritisku analīzi un tamlīdzīgi, kas ir maģistra, varbūt pat tikai bakalaura programmām raksturīgas prasības. Necerot atrisināt šo problēmu, jo mums šobrīd ir faktiski četri dažādi piedāvājumi šai ietvarstruktūrai dažādos likumos, trešajā lasījumā vēršu jūsu uzmanību uz to, ka pašreiz piedāvātie kvalifikācijas līmeņu apraksti ir tik neskaidri, ka tos nevar izmantot programmu norobežošanā, lai atšķirtu, kuras kvalifikācijas atbilst, teiksim, koledžas programmām un kuras kvalifikācijas - maģistra programmām. Tāpēc tos nevar izmantot kā tiesību normas administratīvajā procesā. Līdz ar to... Bet, ņemot vērā, ka tagad ir trešais lasījums, es atsaucu šos savus priekšlikumus - 8. un 9.priekšlikumu. Paldies.".
- 2015_06_18_311-seq1404 language "lv".
- 2015_06_18_311-seq1404 speaker Ints_Dalderis-1971.
- 2015_06_18_311-seq1404 translatedText "Dear colleague, these proposals are perhaps a little more technical, but, in my opinion, it is important for the amendments of the law for the first time since 1990 to fully define the content of education from 1 in primary education to PhD. The legislator, judging by this bill, is not entirely clear on the basis of which the basic idea of setting up a specific set of eight qualification levels here is to introduce the European Qualifications Framework into our external legislative framework, but the wording is not a translation from the European version of the First Europeanthe version of the Qualifications Framework is determined by primary school, which: primary school, secondary school and so on, only two examples of the term' specialist supervision' appear on the term' specialist supervision'; it is not clear from where the term has been made andwhat is meant by Saväst at the highest qualification level - the eighth - level of qualification in the doctorate degree, is so remote from the description of the European Qualifications Framework, which calls for the higher knowledge and increased knowledge of the human knowledge of mankind, but only on the frontiers of human knowledge, but onlythe ability to identify and understand the scientific theory, the management of the research methodology; the ability to carry out an own-initiative critical analysis and the like, may not in the hope of solving the problem, because we currently have four different ones. Proposals for this framework in various laws, at third reading, draw your attention to the fact that the narratives of the level of qualification currently being proposed are so unclear that they cannot be used in delimitation of programmes in order to distinguish between those whose qualifications meet, say, college programmes and whichqualifications - Master's programmes should not, therefore, be used as legal provisions in the administrative process accompanied by it Bet, given that there is now a third reading, I withdraw those proposals - for the 8 and 9 proposals.".
- 2015_06_18_311-seq1404 mentions Q193089.